Αξιοποίηση του βιβλίου “Με μια κουβέρτα στο διάστημα” (Α΄και Β΄τάξεις)

Πρόκειται για  μια  ωραία  ιστορία της   Χριστίνας Κωνσταντουδάκη, για την ανασφάλεια που οδηγεί στο  φόβο  και την εσωστρέφεια.  Μιλάει για  τα μεταβατικά αντικείμενα που βοηθούν  τα μικρά παιδιά  να αντιμετωπίσουν  αυτήν την ανασφάλεια,  όταν βρεθούν σε ένα  νέο  περιβάλλον.
Μια κουβέρτα με έναν τεράστιο ήλιο και πλανήτες πάνω της είναι η αγαπημένη φίλη του Σταύρου, ο οποίος την παίρνει παντού μαζί του, ακόμα και στο πάρκο και στο σχολείο!
Όταν τον υποδέχεται η δασκάλα, εκείνος κρύβεται πίσω από την κουβέρτα του. Όταν βλέπει τους πλανήτες και τον ήλιο κρεμασμένο από το ταβάνι της τάξης του, αφήνει για λίγο την κουβέρτα και προσπαθεί να τους φτάσει. Η Αλεξάνδρα και ένα άλλο αγόρι πλησιάζουν και προσπαθούν να τους φτάσουν κι αυτοί. Τότε ο Σταύρος τρέχει πίσω στην κουβέρτα του. Το ίδιο συμβαίνει σε όλες τις απόπειρες παιδιών να παίξουν μαζί του.
Αλλά μια μέρα, φυσάει δυνατά και ο αέρας σηκώνει την κουβέρτα ψηλά. Ο Σταύρος την χάνει για λίγο.
Όταν η  δασκάλα τη βρίσκει, ο Σταύρος μάλλον δεν την χρειάζεται!!!!
Η νηπιαγωγός, συγγραφέας  Χριστίνα Κωνσταντουδάκη  γράφει για τη δύσκολη προσαρμογή κάποιων παιδιών σε νέα περιβάλλοντα ή στην επαφή τους με τους άλλους.
Παιδιά εσωστρεφή, παιδιά επιφυλακτικά που διστάζουν να ανοίξουν τον εαυτό τους στους άλλους, που θέλουν μια  “μάσκα”  πίσω από την οποία να κρύβονται ώστε να μην εκτίθενται άμεσα.
Η συγγραφέας επιλέγοντας την κουβέρτα με την απεικόνιση του ηλιακού συστήματος ως μεταβατικό αντικείμενο και μετατρέποντάς την στο τέλος σε κάπα σούπερ ήρωα για να σηματοδοτήσει την συναισθηματική μετάβαση και μεταστροφή του ήρωά της, κατορθώνει  πολύ σημαντικά πράγματα:
1)Να απενοχοποιήσει όλα τα παιδιά που κρατούν κάποιο παρόμοιο αντικείμενο.
2)Να αλλάξει την νοητική αναπαράσταση του μεταβατικού αντικειμένου από αντικείμενο συναισθηματικής ασφάλειας σε αντικείμενο συναισθηματικής ισορροπίας και απογείωσης, ενώνοντάς  το μάλιστα με την πραγματικότητα της τάξης, δηλαδή το ηλιακό σύστημα.
3)Να δείξει τον δρόμο της αποδοχής από τους άλλους και του χρόνου που πρέπει να δίνεται σε εσωστρεφή, επιφυλακτικά, φοβισμένα παιδιά.
Οι μαθήτριες και οι μαθητές των Α ΄και Β΄τάξεων  απόλαυσαν το όμορφο αυτό βιβλίο, που το θέμα του με τους πλανήτες είναι πάντα πολύ ελκυστικό για τα παιδιά.
Σε συνεργασία με την εκπαιδευτικό του σχολείου μας,Σωτηρία Κίτσιου, στο μάθημα της θεατρικής αγωγής, δημιούργησαν τα παρακάτω:
 
α) Τα παιδιά της Α΄τάξης  δημιούργησαν αφίσα με τις κουβέρτες που ζωγράφισαν, όπως ήταν η κουβέρτα του Σταύρου.
β) Τα παιδιά της Β΄ τάξης δίπλωσαν στη μέση μία σελίδα Α4.
Στο ένα μέρος της ζωγράφισαν κάτι από την ιστορία του βιβλίου  και στο άλλο έκαναν το δικό τους αγαπημένο αντικείμενο που θέλουν να το έχουν κοντά τους.
 
Δείτε όλες τις ζωγραφιές των παιδιών και περισσότερα για το όμορφο αυτό βιβλίο εδώ:
ΜΕ ΜΙΑ ΚΟΥΒΕΡΤΑ ΣΤΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ Α ΤΑΞΗ

smart

ΜΕ ΜΙΑ ΚΟΥΒΕΡΤΑ ΣΤΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΛΟΥΚΑΣ ΜΕ ΜΙΑ ΚΟΥΒΕΡΤΑ ΣΤΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΤΣΑΧΑΛΗ