ΘΕΜΑΤΙΚΗ 4 2022-2023

ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ: ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ – ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ ΚΑΙ         ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ

Β τάξη / υποθεματική: Οικονομικός Γραμματισμός

Τίτλος : Στην τσέπη … χαρτζιλίκι!

Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα:

Δεξιότητες μάθησης 21ου αιώνα, Ζωής, Τεχνολογίας & Δεξιότητες του Νου:

Κριτική σκέψη, επικοινωνία, συνεργασία, δημιουργικότητα, υπευθυνότητα, ευαισθησία, πρωτοβουλία, οργανωτική ικανότητα, προγραμματισμός, αντιμετώπιση και επίλυση προβλημάτων, αναστοχασμός, παιχνίδια, χρήση νέων τεχνολογιών, κατασκευές και πλάγια σκέψη.

Βασικός στόχος είναι να γνωρίσουν τα παιδιά την έννοια του εισοδήματος και τις πηγές του.

Να έρθουν σε επαφή με επαγγελματίες που έχουν επιχειρήσεις κοντά στο σχολείο.

Να δημιουργήσουν μια εικονική επιχείρηση στην τάξη (προσομοίωση) μοιράζοντας ρόλους και καθήκοντα.

Η εκπαίδευση στον οικονομικό γραμματισμό θεωρείται ότι πρέπει να ξεκινάει από μικρή ηλικία, καθώς ο ρόλος του οικονομικού γραμματισμού στον αυτοέλεγχο και στη διαχείριση των ατομικών πόρων κρίνεται ως ιδιαίτερα σημαντικός.
Σκοπός αυτού του προγράμματος είναι να εισάγει τους μαθητές και τις μαθήτριες των πρώτων τάξεων του Δημοτικού σε απλές οικονομικές έννοιες, τις οποίες συναντούν στην καθημερινότητά τους και κυρίως τη διαφοροποίηση που υπάρχει ανάμεσα στις έννοιες «χρειάζομαι» και «έχω ανάγκη», αλλά και να κατανοήσουν έννοιες όπως το εισόδημα, ξοδεύω με υπευθυνότητα και σχεδιάζω τον οικονομικό μου προϋπολογισμό, ώστε να μπορέσουν στη συνέχεια να τις εφαρμόσουν μέσα από απλές δραστηριότητες.
Έτσι, αρχικά ζητήσαμε από τους μαθητές να αναφέρουν τις μεθόδους πληρωμής που έχουν παρατηρήσει ότι χρησιμοποιούν τα πρόσωπα του στενού οικογενειακού περιβάλλοντός τους και τις καταγράψαμε στον πίνακα.  Έπειτα,  αξιοποιώντας τις απαντήσεις των μαθητών, προχωρήσαμε στη δημιουργία εννοιολογικού χάρτη στον πίνακα. Οι μαθητές κατηγορΙοποίησαν  τις μεθόδους πληρωμής που ανέφεραν σε δύο μεγάλες κατηγορίες: πληρωμή με μετρητά και ψηφιακές μέθοδοι πληρωμής. Ακόμα ανέφεραν τους τρόπους με του οποίους κερδίζουν το εισόδημά τους, δηλαδή το χαρτζιλίκι τους (γιορτές, γενέθλια, δουλειές στο σπίτι κλπ.)και σημειώσαμε τις απαντήσεις τους στον πίνακα της τάξης. Συνδέσαμε τα εργαστήρια με το μάθημα των μαθηματικών, γνωρίσαμε την αξία των χρημάτων, κόψαμε νομίσματα και παίξαμε με αυτά.
Μοιράσαμε εικόνες στις ομάδες των μαθητών  για να τις κόψουν και να τις ταξινομήσουν ανάλογα με το αν θεωρούν ότι τα εικονιζόμενα αντικείμενα είναι ανάγκες ή επιθυμίες. Κατόπιν, ο εκπρόσωπος της κάθε ομάδας κλήθηκε να τοποθετήσει τις επιλογές της ομάδας του στον πίνακα της τάξης και αιτιολόγησε την επιλογή τους. Αναφέραμε και συζητήσαμε μελέτες περίπτωσης για διαχείριση χρημάτων και κάλυψη αναγκών.
pixiz 21 04 2023 14 44 48
pixiz 24 04 2023 21 56 39
pixiz 24 04 2023 22 01 55