ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ: ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ – ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ.
Α τάξη / υποθεματική: STEM- Eκπαιδευτική Ρομποτική
Τίτλος: Οι μικροί εξερευνητές
Προσδωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα:
Αντιμετώπιση προβλημάτων, συνεργατικότητα, επικοινωνία, υπευθυνότητα, εξοικείωση με εφαρμογή κανόνων, δημιουργικότητα, δεξιότητες μάθησης 21ου αιώνα, ψηφιακή μάθηση 21ου αιώνα (4cs σε ψηφιακό περιβάλλον),
Δεξιότητες της κοινωνικής ζωής, δεξιότητες διαμεσολάβησης και κοινωνικής ενσυναίσθησης, πλάγια σκέψη,
Ρουτίνες σκέψης και αναστοχασμός
Δεξιότητες της τεχνολογίας, της μηχανικής και της επιστήμης:
Ρομποτική-επιστημονική/υπολογιστική σκέψη
Δεξιότητες Μοντελισμού και προσομοίωσης
Δεξιότητες του νου: Ρουτίνες σκέψης και αναστοχασμός. Επίλυση προβλημάτων.
Oι μαθητές της Α΄ τάξης ήρθαν σε επαφή με τα κυριότερα μνημεία όχι μόνο του ελλαδικού αλλά και του ευρωπαϊκού χώρου. Γνώρισαν διάφορες κατηγορίες με κριτήρια παλαιότητας που προκύπτουν από την εμφάνισή τους. Κάνανε συγκρίσεις και εντόπισαν τις θέσεις τους πάνω σε χάρτες. Αποτύπωσαν και χρωμάτισαν μνημεία. Άκουσαν φωνητικά μηνύματα (voki) με γρίφους για την ανακάλυψη του κάθε ενός από αυτά. Προβληματίστηκαν για την κατασκευή τους εντοπίζοντας γεωμετρικά σχήματα. Παρακολούθησαν κατάλληλα βίντεο για το κάθε ένα 🙁 Παρθενώνας –Αθήνα, Βυζαντινά τείχη- Θεσσαλονίκη, Πύργος του Άιφελ- Παρίσι, Κολοσσαίο- Ρώμη, Ατόμιουμ –Βέλγιο , Σιμπέλιους-Ελσίνκι ) και έπαιξαν διαδικτυακά παιχνίδια σχετικά με την κατασκευή τους. Η ενότητα αυτή έγινε κατά το μεγαλύτερο μέρος με την βοήθεια της τεχνολογίας και τη χρήση μηχανών αναζήτησης.