Το σύνολο του προσωπικού του 1ου Δημοτικού Σχολείου Ωραιοκάστρου Ευαγόρας Παλληκαρίδης σας ευχαριστεί για τη στήριξη και τη συνεργασία και σας εύχεται από καρδιάς καλά Χριστούγεννα με οικογενειακή γαλήνη και ένα ευτυχές νέο έτος με υγεία και όλα τα καλά!
Τη Δευτέρα, 23.12.24, τελευταία ημέρα λειτουργίας των σχολικών μονάδων πριν τις διακοπές των Χριστουγέννων, με πρωτοβουλία των εκπαιδευτικών του Σχολείου μας το πρωινό ωρολόγιο πρόγραμμά μας τροποποιήθηκε και πραγματοποιήθηκαν ποικιλία δημιουργικών εργαστηρίων υπό τον τίτλο «Εργαστήρια των Χριστουγέννων». Στα «Εργαστήρια των Χριστουγέννων» της φετινής χρονιάς περιλαμβάνονταν τα εξής: CHRISTMAS KARAOKE, ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΑ ΦΙΛΜΑΚΙΑ, ΞΩΤΙΚΟΑΠΟΣΤΟΛΕΣ (ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ), CHRISTMAS FACE PAINTING, ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ, ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ & ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ, ΒΗΜΑ-ΒΗΜΑ, CHRISTMAS FITNESS. Ευχαριστούμε από καρδιάς όλους/ες όσοι/ες έλαβαν ενεργό ρόλο και συνέβαλαν καθοριστικά σε αυτή την πολύ αξιόλογη προσπάθεια για πρώτη φορά στο Σχολείο μας! Και του χρόνου!
ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΩΖΟΥΝ ΖΩΕΣ
Μετρώντας αντίστροφα για τις διακοπές των Χριστουγέννων μία ακόμη δράση έλαβε μέρος στο χώρο του σχολείου μας, προωθώντας τη γνώση, την αλληλεγγύη, την αξία του εθελοντισμού και της ανθρώπινης ζωής. Την Τετάρτη, 18 Δεκεμβρίου, από τις 9-11 πμ., οι μαθητές/τριες των Ε’ και ΣΤ’ τάξεων του Σχολείου μας, μαζί με τους/ις εκπαιδευτικούς των τάξεων, τις γυμνάστριες και τη σχολική νοσηλεύτρια, παρακολούθησαν διαδικτυακά το εγκεκριμένο από το Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. θεωρητικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα της ανθρωπιστικής οργάνωσης Kids Save Lives με σκοπό να ενημερωθούν και να εκπαιδευτούν ως οι πρώτοι/ες ανταποκρινόμενοι/ες που θα βοηθήσουν ένα συνάνθρωπο, ο οποίος κινδυνεύει, μέχρι να φτάσει εξειδικευμένη βοήθεια.
Κατά τη διάρκεια της επιμόρφωσης μαθητές/τριες και εκπαιδευτικοί μάθαμε να αναγνωρίζουμε τα σημεία της καρδιακής ανακοπής, πώς να προσεγγίζουμε το θύμα με ασφάλεια και να καλούμε εξειδικευμένη βοήθεια, καθώς και τα βήματα της αποτελεσματικής καρδιοπνευμονικής αναζωογόνησης, την αντιμετώπιση πνιγμού και πνιγμονής από ξένο σώμα, τη θέση ασφαλείας, καθώς και πολλές άλλες χρήσιμες γνώσεις και δεξιότητες. Τέλος, μέσα από πραγματικές ιστορίες συγκινηθήκαμε και συνειδητοποιήσαμε ότι τελικά ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΘΕΛΟΥΝ ΚΑΙ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΣΩΖΟΥΝ ΖΩΕΣ.
Περιμένουμε με ανυπομονησία το 2ο μέρος της επιμόρφωσης όπου όλα αυτά θα μπορέσουμε πλέον να τα εφαρμόσουμε σε προπλάσματα δια ζώσης. Ευχαριστούμε θερμά τον οργανισμό του Kids saves lives και ιδιαιτέρως τον Πρόεδρο κ. Στεφανάκη Αναστάση για την ολοκληρωμένη ενημέρωση που μας παρείχε.
ΔΡΑΣΗ «ΜΑΖΙ»
Στo πλαίσιo του προγράμματος «Kι αν ήσουν εσύ;», που υλοποιείται από το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες στην Ελλάδα, πραγματοποιήθηκε στον σχολικό μας χώρο η Δράση ‘’ΜΑΖΙ’’ με την συμβολή και συνεργασία της Συντονίστριας Εκπαίδευσης Προσφύγων Αστικού Ιστού Π.Ε. Δυτικής Θεσσαλονίκης, κ. Αναστασίας Τομπάζη, της Συντονίστριας Εκπαίδευσης Προσφύγων ΕΔΠΦΑΑ Διαβατών και υπεύθυνης του προγράμματος, κ. Βικτώριας Κοεμτζοπούλου, της φιλολόγου, ψυχολόγου και συνεργάτιδας του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, κ. Πολυξένης Καραβίτη, της εκπαιδευτικού του τμήματος υποδοχής κ. Ειρήνης Κελεσίδου και της εκπαιδευτικού του τμήματος Δ2, κ.Κατερίνας Μπέτου.
Αρχικά, η δράση ξεκίνησε με τους/ις μαθητές/τριες να δημιουργούν τον δικό τους κύκλο με τέτοιο τρόπο, ώστε όλοι να γίνονται εύκολα ορατοί απ΄ όλους/ες. Στη συνέχεια οι μαθητές/τριες διατύπωσαν την «καλημέρα» τους σε όποια γλώσσα γνωρίζουν, ενώ οι υπόλοιποι μαθητές την επαναλάμβαναν. Αφού ακούστηκαν όλες οι «καλημέρες», οι μαθητές/τριες κινήθηκαν με τη συνοδεία μουσικής ελεύθερα στον χώρο, προσπαθώντας να μην συγκρουστούν μεταξύ τους. Αργότερα, τα παιδιά δημιούργησαν ομάδες με βάση τα αρχικά των ονομάτων τους, διαπιστώνοντας ταυτόχρονα πως μερικοί/ες μαθητές/τριες χρειάζεται να ενσωματωθούν σε άλλες ομάδες, καθώς το αρχικό τους γράμμα δεν συνέπιπτε με κάποιου άλλου παιδιού.
Στην επόμενη δραστηριότητα, οι μαθητές δημιούργησαν ξανά έναν κύκλο, αλλά αυτήν την φορά χρειάστηκε να επικοινωνήσουν με ένα άλλο άτομο εντός του κύκλου μέσα από το βλέμμα χωρίς να τους καταλάβει κάποιος άλλος. Όταν ήταν έτοιμοι/ες και επιβεβαίωσαν πως έχουν συνεννοηθεί σωστά, άλλαζαν θέσεις μεταξύ τους. Η διαδικασία επαναλήφθηκε με διαφορετικά ζευγάρια κάθε φορά. Στη συνέχεια, οι μαθητές/τριες κινήθηκαν ελεύθερα στον χώρο και ακολουθώντας προσεκτικά τις οδηγίες των συντονιστών κλήθηκαν να εκτελέσουν ό,τι τους ζητούνταν (π.χ. πάνω-κάτω, ταβάνι-πάτωμα, ξεκινάμε -σταματάμε).
Στο τελευταίο στάδιο της δράσης, μοιράστηκαν στους/ις μαθητές/τριες φύλλα ακουαρέλας, χρώματα, περιοδικά, αυτοκόλλητα, ψαλίδια και κόλλες και τους ζητήθηκε να απεικονίσουν τον εαυτό τους ή πράγματα που τους αρέσουν και τους χαρακτηρίζουν. Τέλος τα παιδιά παρουσίασαν τον εαυτό τους στην υπόλοιπη ομάδα.
Ευχαριστούμε θερμά όλους/ες όσοι/ες συντέλεσαν στην πραγματοποίηση αυτής της τόσο δημιουργικής και αξιόλογης δραστηριότητας, η οποία έδωσε την ευκαιρία στα παιδιά να καλλιεργήσουν την ενσυναίσθησή τους, την αμοιβαία κατανόηση και τη μεταξύ τους συνεργασία.