cropped εικόνα Viber 2024 06 18 12 59 12 787

Μήνας: Ιούνιος 2026 Σελίδα 3 από 5

Φιλοζωική δράση εθελοντών

Diafaneia1Diafaneia2Diafaneia3Diafaneia4
Στις 10 Ιουνίου του 2026, το σχολείο μας είχε την χαρά να φιλοξενήσει μία πολύ σημαντική εκδήλωση για τα αδέσποτα ζώα, σε συνεργασία με το φιλοζωικό σωματείο «Άριελ» και τους εθελοντές που έχουν αναλάβει την ενημέρωση των πολιτών, αλλά και την ίδρυση ενός καταφυγίου  στον Δήμο Δέλτα.  Η δράση αυτή είχε ως στόχο να ευαισθητοποιήσει τα παιδιά της ΣΤ’ τάξης για το πώς φερόμαστε στα ζώα, αλλά και να τους δώσει την ευκαιρία να μάθουν περισσότερα για τις ανάγκες και τα δικαιώματα των ζώων που ζουν δίπλα μας.

Τι έγινε στην παρουσίαση;

Οι εθελοντές του «Άριελ» ήρθαν στο σχολείο μας με ένα μήνυμα απλό αλλά πολύ σημαντικό:

«Τα ζώα δεν είναι παιχνίδια. Είναι έμβια όντα που αισθάνονται πόνο, χαρά και αγάπη, όπως εμείς!»
Μέσα από έντυπο ενημερωτικό υλικό, βιωματικές δραστηριότητες και συζητήσεις, τα παιδιά έμαθαν:
  • Πώς φερόμαστε σωστά στα κατοικίδια και τα αδέσποτα ζώα.
  • Ποιες είναι οι βασικές ανάγκες τους (καθαρό νερό, φαγητό, ιατρική φροντίδα, ασφαλές μέρος να ζουν).
  • Τι μπορούμε να κάνουμε εμείς οι ίδιοι για να βοηθήσουμε.
  • Ποιες είναι οι ευθύνες μας ως κηδεμόνες (εάν έχουμε κατοικίδιο) ή ως πολίτες (εάν δεν έχουμε).
Τα παιδιά συμμετείχαν ενεργά, κάνοντας πολλές ερωτήσεις και μοιραζόμενα προσωπικές τους ιστορίες. Πολλοί/ές μαθητές/τριες έχουν κατοικίδια στο σπίτι και φροντίζουν αδέσποτα ζώα στη γειτονιά τους, προσφέροντας νερό, φαγητό, ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, ακόμα και αναδοχή, σε τραυματισμένα ζώα, μέχρι να βρεθεί κάποιος να τα υιοθετήσει.
Οι ευθύνες μας ως κηδεμόνες και πολίτες
Τα ζώα δεν είναι αντικείμενα που μπορούμε να αγοράζουμε και να πετάμε όταν κουραστούμε από αυτά. Είναι συντροφιές που χρειάζονται αγάπη, φροντίδα και σεβασμό. Ας θυμόμαστε λοιπόν:
✅ Ως κηδεμόνες κατοικίδιων:
– Παρέχουμε τροφή, νερό, ιατρική φροντίδα και έναν ασφαλή χώρο διαβίωσης.
– Δεν τα εγκαταλείπουμε ποτέ, ακόμα και αν μεγαλώσουν ή αρρωστήσουν.
– Τα ταίζουμε και τα βγάζουμε βόλτα τακτικά.
– Τα εμβολιάζουμε και τα φροντίζουμε όπως θα κάναμε για ένα μέλος της οικογένειάς μας.
✅ Ως πολίτες:
– Δεν αγοράζουμε ζώα από ανεύθυνους κτηνοτρόφους ή καταστήματα που δεν τα φροντίζουν σωστά.
– Υιοθετούμε από καταφύγια αντί να αγοράζουμε ζώα από καταστήματα κατοικίδιων.
– Βοηθάμε τα αδέσποτα προσφέροντας νερό, φαγητό ή αναφέρουμε τραυματισμένα ζώα στους αρμόδιους φορείς.
– Ενημερώνουμε τους γύρω μας για την υπευθυνότητα που χρειάζεται ένα κατοικίδιο.
– Σεβόμαστε τη φύση και τα ζώα που ζουν ελεύθερα, χωρίς να τα τρομάζουμε ή να τα πλησιάζουμε βίαια.
Μία υπόσχεση για το μέλλον
Οι εθελοντές του «Άριελ» εντυπωσιάστηκαν τόσο από το ενδιαφέρον και την ευαισθησία των παιδιών, ώστε δεσμεύτηκαν να επανέλθουν στο σχολείο μας για περισσότερες δράσεις! Αυτό σημαίνει ότι στο μέλλον θα έχουμε την ευκαιρία να μάθουμε ακόμα περισσότερα, να συμμετέχουμε σε βιωματικά εργαστήρια και πιθανόν να οργανώσουμε μία επίσκεψη σε καταφύγιο ζώων!
Τα παιδιά της ΣΤ’ τάξης , που μας αποχαιρετούν σύντομα, έχουν ήδη δείξει ότι έχουν μία μεγάλη καρδιά για τα ζώα. Ας συνεχίσουμε αυτήν την προσπάθεια με δράσεις και με τα υπόλοιπα τμήματα του Σχολείου! Γιατί η αγάπη για τα ζώα ξεκινά από μικρές πράξεις. Κάθε φορά που προσφέρουμε νερό σε μία γάτα του δρόμου, φροντίζουμε έναν τραυματισμένο σκύλο ή υιοθετούμε ένα ζώο από καταφύγιο, κάνουμε τον κόσμο λίγο καλύτερο.

Τα ζώα μάς χρειάζονται για να ζήσουν μια ποιοτική και όμορφη ζωή κι εμείς τα χρειαζόμαστε για να θυμόμαστε τι σημαίνει αγάπη, αφοσίωση και αλληλεγγύη.

Ε.Δ. Α’ ΤΑΞΗ: Τα Δικαιώματα των Παιδιών

Στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, οι μαθητές/τριες της Α΄ τάξης μαζί με τις εκπαιδευτικούς Δροσινάκη Αναστασία, Καραογλάνη Ανατολή, Έλενα Κοδωνίδου και Βαλεντίνη Κίσσιου,  συμμετείχαν σε δράσεις με θέμα «Τα Δικαιώματα των Παιδιών», μέσα από δημιουργικές και βιωματικές δραστηριότητες.

Κατά τη διάρκεια του προγράμματος, τα παιδιά εργάστηκαν με φύλλα εργασίας, συζήτησαν για τα δικαιώματά τους και γνώρισαν τη σημασία του σεβασμού, της ισότητας και της προστασίας όλων των παιδιών.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσίασε η δημιουργία ενός βίντεο, στο οποίο οι μαθητές παρουσίασαν τα δικαιώματά τους μέσα από τη νοηματική γλώσσα, στέλνοντας ένα όμορφο μήνυμα αποδοχής, συνεργασίας και συμπερίληψης.

Παράλληλα, τα παιδιά γνώρισαν τα «Ζωάκια των Δικαιωμάτων» από το «Δεντρόσπιτο των Δικαιωμάτων», όπου κάθε ζωάκι υπερασπίζεται ένα διαφορετικό δικαίωμα των παιδιών. Μέσα από ιστορίες, συζητήσεις και δραστηριότητες, οι μαθητές κατανόησαν με ευχάριστο και δημιουργικό τρόπο τη σημασία των δικαιωμάτων στην καθημερινή ζωή.

Οι δράσεις ολοκληρώθηκαν με μεγάλο ενθουσιασμό, προσφέροντας στα παιδιά πολύτιμες εμπειρίες γνώσης, συνεργασίας και ευαισθητοποίησης.

Ε.Δ. Δ΄ τάξη: «Για το δάσος μαθαίνω, δρω και δημιουργώ»

Στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Δ’ τάξης μαζί με τις εκπαιδευτικούς Αντωνίου Μαρία, Κωνσταντινίδου Αρετή και Δροσινάκη Αναστασία, Κύργια Κατερίνα και Σαββίδου Δέσποινα συμμετείχαν σε μια ξεχωριστή δράση με θέμα «Για το δάσος μαθαίνω, δρω και δημιουργώ».

Μέσα από βιωματικές και συνεργατικές δραστηριότητες οι μαθητές του Δ1 γνώρισαν τη σημασία του δάσους, τους κινδύνους που το απειλούν και τρόπους προστασίας του. Ως αποτέλεσμα της εργασίας τους, δημιούργησαν πέντε ηλεκτρονικά βιβλία, στα οποία παρουσίασαν τις γνώσεις, τις ιδέες και τα μηνύματα τους για την αξία και τη διατήρηση των δασών.

Η δράση αυτή έδωσε στα παιδιά την ευκαιρία να αναπτύξουν την περιβαλλοντική τους συνείδηση, να καλλιεργήσουν δεξιότητες συνεργασίας και επικοινωνίας και να εκφραστούν δημιουργικά μέσα από τη χρήση των νέων τεχνολογιών.

Οι μαθητές του Δ2 αφού διάβασαν το παραμύθι «Η Γκρέτα και οι Γίγαντες», ένα βιβλίο με σημαντικά μηνύματα για την προστασία του περιβάλλοντος και των δασών, συζήτησαν τους συμβολισμούς και τα μηνύματά του και προβληματίστηκαν σχετικά με τις ανθρώπινες παρεμβάσεις που απειλούν τη φύση.

Στη συνέχεια, αποτύπωσαν με χρώματα και φαντασία τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους μέσα από όμορφες ζωγραφιές εμπνευσμένες από την ιστορία. Οι δημιουργίες τους ανέδειξαν τη σημασία της προστασίας του δάσους και τη δύναμη που έχει η συνεργασία και η δράση για έναν καλύτερο κόσμο.

Η δράση ολοκληρώθηκε με τη διασκευή του παραμυθιού στην ψηφιακή πλατφόρμα StoryJumper.

Παράλληλα, εργάστηκαν σε φύλλα εργασίας, όπου κατέγραψαν και συζήτησαν όλα όσα προσφέρει το δάσος στον άνθρωπο και το περιβάλλον, όπως το οξυγόνο, η τροφή, η προστασία της βιοποικιλότητας και η αναψυχή.

Μέσα από τη συγκεκριμένη εμπειρία, οι μαθητές όχι μόνο γνώρισαν καλύτερα την αξία του δάσους, αλλά ανέπτυξαν παράλληλα δεξιότητες συνεργασίας, έκφρασης και ψηφιακής δημιουργίας, αποδεικνύοντας πως όταν μαθαίνουμε, δρούμε και δημιουργούμε μαζί, μπορούμε να γίνουμε μικροί προστάτες της φύσης.

Δράσεις Φιλαναγνωσίας Α2

Κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, οι μαθητές και οι μαθήτριες του Α2 συμμετείχαν σε ένα όμορφο ταξίδι φιλαναγνωσίας με την υποστήριξη και καθοδήγηση των εκπαιδευτικών τους κας Αναστασίας Δροσινάκη και Έλενας Κοδωνίδου, γνωρίζοντας βιβλία που προάγουν σημαντικές αξίες και καλλιεργούν τη συναισθηματική νοημοσύνη, την ενσυναίσθηση και τον σεβασμό στη διαφορετικότητα.

Μέσα από την ανάγνωση και την επεξεργασία των βιβλίων «Το Αόρατο Αγόρι», «Το Ξενοδοχείο των Συναισθημάτων», «Τα Μαλλιά του Όλιβερ», «Οι Ζωγραφιές της Καλοσύνης», «Ας Πούμε Αυτή τη Λέξη» και «Δώσε την Αγάπη, Αγκαλιά», οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν για τη φιλία, την αποδοχή, τη συμπερίληψη, τη δύναμη των λέξεων, την αξία της καλοσύνης και την έκφραση των συναισθημάτων.

Οι αναγνώσεις συνοδεύτηκαν από δημιουργικές δραστηριότητες, όπως συζητήσεις στην ολομέλεια, εικαστικές δημιουργίες, παιχνίδια ρόλων, ομαδικές εργασίες και βιωματικές ασκήσεις. Τα παιδιά εξέφρασαν τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους, προβληματίστηκαν πάνω στα μηνύματα των ιστοριών και ανακάλυψαν τρόπους να εφαρμόζουν στην καθημερινότητά τους τις αξίες που ανέδειξαν τα βιβλία.

Οι δράσεις φιλαναγνωσίας αποτέλεσαν μια πολύτιμη εμπειρία μάθησης και συνεργασίας, ενισχύοντας όχι μόνο την αγάπη για το βιβλίο και το διάβασμα, αλλά και την ανάπτυξη θετικών στάσεων ζωής. Μέσα από τις ιστορίες των ηρώων, τα παιδιά κατανόησαν ότι κάθε άνθρωπος είναι μοναδικός, ότι η καλοσύνη μπορεί να αλλάξει τον κόσμο γύρω μας και ότι η αγάπη και ο σεβασμός αποτελούν τη βάση για μια όμορφη σχολική κοινότητα.

Με ενθουσιασμό και δημιουργικότητα συνεχίζουμε το ταξίδι μας στον μαγικό κόσμο των βιβλίων, ανακαλύπτοντας κάθε φορά νέες ιστορίες, νέες ιδέες και νέους τρόπους να γινόμαστε καλύτεροι άνθρωποι.

Το Σχολείο μας ιδρυτικό μέλος του νέου Διεθνούς Δικτύου «Ασφάλεια στο Διαδίκτυο» (International “Cyber Safety” School Network)

Μπορεί να είναι εικόνα κείμενο που λέει "ΙΔΡΥΣΗ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΔΙΚΤΥΟΥ ME THN ΟΝΟΜΑΣΊΑ ΔΙΕΘΝΕΣ ΔΙΚΤΥΟ "ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ" INTERNATIONAL CYBER-SAFETY" SCHOOL NETWORK ΔΙΕΘΝΕΣ ΔΙΚΤΟ <ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ, ΣΤΟΔΙΑΔΙΚΤΥΟ>> THI 6 Internațional "Cyber Safety" School Network 2026-2029"
Με μεγάλη χαρά και υπερηφάνεια ανακοινώνουμε ότι το 1ο Δημοτικό Σχολείο Ωραιοκάστρου «Ευαγόρας Παλληκαρίδης» αποτελεί ιδρυτικό μέλος του νέου Διεθνούς Δικτύου «Ασφάλεια στο Διαδίκτυο» (International “Cyber Safety” School Network) για τα σχολικά έτη 2026-2029.
Το σχολείο μας συμπράττει σε αυτή τη σπουδαία διεθνή πρωτοβουλία που υποβάλλεται από την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας. Στόχος του δικτύου είναι η ενημέρωση και η καλλιέργεια της ψηφιακής ανθεκτικότητας και ασφάλειας των μαθητών/-τριών μας στον σύγχρονο ψηφιακό κόσμο.
Μέσα από τη συνεργασία σχολείου και οικογένειας, προωθούμε την υπεύθυνη ψηφιακή πολιτειότητα. Είμαστε έτοιμοι να «σαλπάρουμε» σε ασφαλή διαδικτυακά ταξίδια! ✨
Συγκεκριμένα, οι στόχοι μας επικεντρώνονται σε πέντε βασικούς πυλώνες:
🌐Ψηφιακή Πολιτειότητα: Μαθαίνουμε να προστατεύουμε την ιδιωτικότητα και τα προσωπικά μας δεδομένα.
🌐Ψηφιακή Ανθεκτικότητα: Θωρακίζουμε τα παιδιά απέναντι στον ψηφιακό εκφοβισμό (cyberbullying) και την εξάρτηση από τις οθόνες.
🌐Κριτική Σκέψη: Καλλιεργούμε δεξιότητες αναγνώρισης ψευδών ειδήσεων (fake news) και ασφαλούς χρήσης της Τεχνητής Νοημοσύνης (AI).
🌐Κυβερνοασφάλεια: Διδάσκουμε πρακτικούς τρόπους προστασίας των συσκευών και των λογαριασμών μας.
🌐 Συνεργασία με την Οικογένεια: Γεφυρώνουμε το ψηφιακό χάσμα γενεών μέσα από κοινούς κανόνες στο σπίτι. Δεν επιδιώκουμε απλώς την αποφυγή των κινδύνων, αλλά την ανάδειξη των μαθητών μας σε υπεύθυνους, κριτικούς και ενεργούς ψηφιακούς πολίτες!

Σελίδα 3 από 5

Υποστηριζόμενο από blogs.sch.gr & Θέμα βασισμένο στο Lovecraft από τον Anders Norén

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση