Ο Μάιος είναι ο μήνας της άνοιξης που όλα ανθίζουν και γεμίζουν ζωή. Έτσι κι εμείς αποφασίσαμε να δώσουμε χρώμα και ζωντάνια στον χώρο μας φυτεύοντας στο παρτέρι της αυλής.
Φέραμε λουλούδια, μικρά φυτά και αρωματικά βότανα. Πριν ξεκινήσουμε, καθαρίσαμε το χώμα, αφαιρέσαμε τα ξερά φύλλα και το προετοιμάσαμε για τις νέες φυτεύσεις. Στη συνέχεια, χωριστήκαμε σε ομάδες και ο καθένας ανέλαβε να φυτέψει και να ποτίσει τα φυτά.
Η διαδικασία ήταν πολύ ευχάριστη και δημιουργική. Μάθαμε πώς να φροντίζουμε τα φυτά, πόσο σημαντικό είναι το νερό και ο ήλιος για την ανάπτυξή τους, αλλά και πόσο όμορφο είναι να συνεργαζόμαστε για έναν κοινό στόχο.
Το παρτέρι μας πλέον έχει γεμίσει χρώματα και αρώματα, κάνοντας την αυλή μας πιο όμορφη και φιλόξενη. Υποσχεθήκαμε να συνεχίσουμε να το φροντίζουμε, ώστε να παραμένει πάντα ζωντανό και περιποιημένο.
Αυτή η δράση μάς έδειξε πόσο σημαντικό είναι να σεβόμαστε το περιβάλλον και να συμβάλλουμε, ακόμα και με μικρές πράξεις, στη βελτίωση του χώρου γύρω μας.
Ένα μικρό χρυσόψαρο, ένα μεγάλο μάθημα
Η Γ’ τάξη μας απέκτησε πρόσφατα ένα χρυσόψαρο, κατόπιν σκέψης και επιθυμίας των παιδιών. Μαζί του ήρθε μια μεγάλη ευκαιρία: να μάθουμε τι σημαίνει υπευθυνότητα και συνεργασία στην πράξη.
Από την αρχή καταλάβαμε πως για να είναι το χρυσόψαρό μας χαρούμενο και υγιές, πρέπει να δουλεύουμε όλοι μαζί. Δημιουργήσαμε, λοιπόν, μια «ομάδα φροντίδας», όπου κάθε μαθητής έχει συγκεκριμένα καθήκοντα. Άλλοι αναλαμβάνουν το τάισμα, άλλοι ελέγχουν το νερό και άλλοι φροντίζουν να είναι το ενυδρείο καθαρό.
Το πιο σημαντικό όμως δεν είναι μόνο τι κάνει ο καθένας ξεχωριστά, αλλά πώς συνεργαζόμαστε ως ομάδα. Μαθαίνουμε να βοηθάμε ο ένας τον άλλον, να θυμίζουμε ευγενικά τις υποχρεώσεις μας και να λύνουμε μαζί μικρά προβλήματα που μπορεί να προκύψουν.
Με τον τρόπο αυτό, γινόμαστε πιο υπεύθυνοι. Καταλαβαίνουμε ότι οι πράξεις μας έχουν σημασία, γιατί επηρεάζουν ένα ζωντανό οργανισμό που εξαρτάται από εμάς. Αυτό μας κάνει πιο προσεκτικούς και συνεπείς.
Το χρυσόψαρό μας, λοιπόν, δεν είναι απλώς ένα κατοικίδιο στην τάξη. Είναι ένας μικρός «φίλος» που μας μαθαίνει κάθε μέρα πόσο σημαντικό είναι να συνεργαζόμαστε και να αναλαμβάνουμε τις ευθύνες μας.
Γιορτάζει το Εκκλησάκι μας, ο Άγιος Γεώργιος
Σήμερα ημέρα εορτασμού του Αγίου Γεωργίου, επισκεφθήκαμε την εκκλησία μας για να ανάψουμε ένα κεράκι, να προσκυνήσουμε και να εκφράσουμε ένα μεγάλο ευχαριστώ στον Άγιο για τις ευλογίες Του. Στο τέμπλο του ναού υπάρχει η εικόνα του Αγίου. Πριν αρκετά χρόνια, όταν οι μαθητές/τριες του σχολείου μας έδιναν εξετάσεις για την εισαγωγή τους στο Γυμνάσιο, φρόντιζαν πριν τις εξετάσεις να πάνε στην εκκλησία του σχολείου και να παρακαλέσουν τον Άγιο να τους βοηθήσει να επιτύχουν στις εξετάσεις. Κάθε μαθητής/τρια έβαζε ένα κέρμα πάνω στην εικόνα του Αγίου στο τέμπλο κι αν το κέρμα στερεωνόταν τότε πετύχαινε τις εξετάσεις. Αν το κέρμα έπεφτε σήμαινε ότι θα αποτύγχανε τις εξετάσεις. Αυτός ο τρόπος σύμφωνα με μαρτυρίες ήταν πάντα αλάνθαστος.
Το ιστορικό μας σχολείο ήταν θέλημα του Θεού να ιδρυθεί. Το 1ο Δημοτικό Σχολείο της Χώρας Νάξου ιδρύθηκε το 1785 από μοναχούς στο χώρο του Ναού του Αγίου Γεωργίου Γρόττας. Ο χώρος παραχωρήθηκε από τη Μονή του Αγίου Γεωργίου με τον όρο να λειτουργεί πάντα ως σχολείο. Ο πρώτος δάσκαλος είχαμε την ευλογία να είναι ο Χρύσανθος ο Αιτωλός, αδελφός του Αγίου Κοσμά του Αιτωλού.
Γεννήθηκε γύρω στο 1714 στην Κέρκυρα. Σπούδασε σε σπουδαίους δασκάλους ως και ιατρική. Για τη μόρφωσή του κλήθηκε ως σχολάρχης της Πατριαρχικής Ακαδημίας Κωνσταντινουπόλεως Ανέλαβε τη Σχολαρχεία στην Πατριαρχική Ακαδημία το 1769 ως ‘φιλόσοφος’ δηλαδή διδάσκαλος των φιλοσοφικών και των μαθηματικών. Είχε εξαιρετική αναγνώριση.
Η Νάξος εκείνη την εποχή δεν είχε Ελληνικό Σχολείο. Μάλιστα διέτρεχε ιδιαίτερο κίνδυνο εξαιτίας του προσηλυτισμού των Ενετοκρατούντων που ίδρυαν σχολεία στο νησί. Στην κρίσιμη αυτή κατάσταση, ο εκ Πάρου Νικόλαος Μαυρογένης ώθησε τον Χρύσανθο σε ίδρυση Ελληνικού Σχολείου στη Νάξο. Ήταν μεγάλη η τιμή να μεταβεί ο ιερομόναχος Χρύσανθος στη Νάξο. Η Μονή Αγίου Γεωργίου Γρόττας παραχώρησε το χώρο (του Σχολείου μας) για να συσταθεί το Σχολείο, η Σχολή της Ναξίας’. Ήταν ο ιδρυτής και ο πρώτος διδάσκαλος της Σχολής.
Στη Σχολή που ονομάστηκε ‘Σχολή Αγίου Γεωργίου Γρόττας Νάξου’, φρόντισε ο Χρύσανθος να αναπτυχθεί μια ιδιαίτερα πλούσια για την εποχή βιβλιοθήκη, τόσο που η Σχολή να θεωρείται ‘Ελληνομουσείον’. Το όνομά του της έδωσε αίγλη.
Γνωρίστηκε με τον Άγιο Νικόδημο τον Αγιορείτη, λίγο πριν την αναχώρηση του για το Άγιο Όρος.
Στη Διαθήκη του ζητά συγγνώμη που είναι πτωχός και δεν έχει να αφήσει τίποτα. Τα βιβλία του τα αφιερώνει στο σχολείο της Ναξίας, για να είναι σε χρήση πάντα του ευρισκόμενου δασκάλου και των μαθητών. Όσα ρούχα του βρεθούν τα δωρίζει σε φτωχούς και 300 γρόσια που είχε δανείσει στη Μητρόπολη διαθέτονται για να εκπαιδεύονται από τον τόκο, δύο παιδιά κάθε χρόνο. Κατά την επιθυμία του τάφηκε ο Χρύσανθος στον περίβολο του Ναού του Αγίου Γεωργίου και της Σχολής.
Είθε ο Άγιος Γεώργιοςνα φωτίζει όλα τα παιδιά, τις οικογένειές τους και όλο τον κόσμο!
Συμμετοχή στον 15ο Μαραθώνιο Ανάγνωσης
Η συμμετοχή του σχολείου μας στον 15ο Μαραθώνιο Ανάγνωσης “Γνωρίζουμε την κορυφαία συγγραφέα Αγγελική Δαρλάση και τους ήρωές της” που διοργανώνουν οι εκδόσεις Μεταίχμιο, αποτέλεσε μια ξεχωριστή εμπειρία για όλους τους μαθητές και τις μαθήτριές μας. Μέσα από αυτή τη δράση, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να ταξιδέψουν στον μαγικό κόσμο των βιβλίων, να γνωρίσουν νέους συγγραφείς και ήρωες και να καλλιεργήσουν τη φαντασία και την κριτική τους σκέψη.
Κατά τη διάρκεια του Μαραθωνίου, οι μαθητές συμμετείχαν ενεργά σε δραστηριότητες φιλαναγνωσίας, δημιουργικές εργασίες, συζητήσεις και παρουσιάσεις. Η επαφή με ποιοτική παιδική και εφηβική λογοτεχνία ενίσχυσε όχι μόνο τις αναγνωστικές τους δεξιότητες, αλλά και την αγάπη τους για το βιβλίο.
Η δράση αυτή εντάσσεται στο ευρύτερο πλαίσιο των προσπαθειών του σχολείου μας για την καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας και την ενίσχυση της δημιουργικής έκφρασης των παιδιών. Πιστεύουμε ότι το βιβλίο αποτελεί πολύτιμο εργαλείο γνώσης, ψυχαγωγίας και προσωπικής ανάπτυξης.
Θα θέλαμε να συγχαρούμε όλους τους μαθητές/τριες για τη συμμετοχή και τον ενθουσιασμό τους, καθώς και τους εκπαιδευτικούς που στήριξαν με αφοσίωση τη δράση. Ο Μαραθώνιος Ανάγνωσης δεν ήταν απλώς μια εκπαιδευτική δραστηριότητα, αλλά ένα όμορφο ταξίδι που μας έφερε πιο κοντά στον κόσμο της λογοτεχνίας.
15ος Μαραθώνιος Ανάγνωσης για το Δημοτικό από τις εκδόσεις Μεταίχμιο – Μεταίχμιο
Ημέρα αφιερωμένη στο Πάσχα
Το Πάσχα είναι μία από τις πιο σημαντικές γιορτές της Ορθοδοξίας και συνοδεύεται από όμορφα έθιμα και παραδόσεις που περνούν από γενιά σε γενιά. Στο σχολείο μας, οι μαθητές όλων των τάξεων συμμετείχαν με χαρά σε πασχαλινές δραστηριότητες, γνωρίζοντας καλύτερα τα έθιμα και τη σημασία τους. Αφού έγινε ο καθιερωμένος εκκλησιασμός των παιδιών ασχοληθήκαμε με δραστηριότητες.
Η Α΄ τάξη μας τραγούδησε τα Κάλαντα του Λαζάρου, όπως λέγονται στη Ρόδο. Τα παιδιά κρατούσαν καλαθάκια, ένας μαθητής είχε ντυθεί Λάζαρος με λευκό ένδυμα και οι δάσκαλοι τους τους έδωσαν αυγά, για να τα βάψουν τη Μεγάλη Πέμπτη, σύμφωνα με το τοπικό έθιμο. Με αυτόν τον τρόπο έμαθαν για το θαύμα της Ανάστασης του Λαζάρου και το έθιμο του βαψίματος των αυγών.
Η Β΄ τάξη δημιούργησε όμορφες λαμπάδες και μια πασχαλινή κάρτα, ενώ η Γ΄ τάξη ασχολήθηκε με την κατασκευή λαμπάδων.
Η Δ΄ τάξη ζύμωσε και έψησε λαζαράκια, ένα παραδοσιακό ψωμάκι που φτιάχνεται προς τιμήν του Λαζάρου. Παράλληλα, οι μαθητές έφτιαξαν λαμπάδες από κερήθρα, ζωγράφισαν αυγά από φελιζόλ και διακόσμησαν καλαθάκια, τα οποία πήραν μαζί τους ως αναμνηστικά των δραστηριοτήτων τους.
Η Ε΄ τάξη έφτιαξε επίσης λαμπάδες και μια χαριτωμένη κατασκευή με κοτούλα, συνδέοντας το Πάσχα με την άνοιξη και τη νέα ζωή. Τέλος, η ΣΤ΄ τάξη κατασκεύασε λαμπάδες, πασχαλινές κάρτες και έβαψε αυγά, ολοκληρώνοντας τις πασχαλινές δράσεις του σχολείου.
Μέσα από όλες αυτές τις δραστηριότητες, οι μαθητές δεν διασκέδασαν μόνο, αλλά ήρθαν πιο κοντά στα ήθη και τα έθιμα του τόπου μας. Τα πασχαλινά έθιμα μάς θυμίζουν την αξία της παράδοσης, της συνεργασίας και της δημιουργίας.
Καλό Πάσχα σε όλους, με υγεία και χαρά!
25η Μαρτίου 2026
Η 25η Μαρτίου αποτελεί μία από τις σημαντικότερες ημέρες για τον ελληνικό λαό, καθώς συνδυάζει δύο μεγάλες γιορτές: τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου και την έναρξη της Ελληνικής Επανάστασης του 1821. Είναι μια ημέρα που μας υπενθυμίζει τόσο τη βαθιά μας πίστη όσο και τον διαρκή αγώνα για ελευθερία και αξιοπρέπεια.
Ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου είναι μία από τις μεγαλύτερες εορτές της Χριστιανοσύνης. Την ημέρα αυτή ο Αρχάγγελος Γαβριήλ ανήγγειλε στην Παναγία ότι θα φέρει στον κόσμο τον Υιό του Θεού. Το χαρμόσυνο αυτό μήνυμα συμβολίζει την ελπίδα, την πίστη και την αρχή της σωτηρίας του ανθρώπου.Η γιορτή αυτή αποτελεί πηγή δύναμης και αισιοδοξίας, καθώς δείχνει ότι μέσα από την πίστη μπορεί να γεννηθεί κάτι νέο και φωτεινό.
Την ίδια ημέρα, το 1821, οι Έλληνες ύψωσαν τη σημαία της επανάστασης ενάντια στην Οθωμανική κυριαρχία. Με θάρρος και αυτοθυσία, ξεκίνησαν έναν δύσκολο αγώνα για την ανεξαρτησία τους. Ανάμεσα στους ήρωες που ξεχώρισαν ήταν ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης, μια από τις σημαντικότερες μορφές της επανάστασης. Με στρατηγική ευφυΐα και ακλόνητη πίστη στον σκοπό της ελευθερίας, συνέβαλε καθοριστικά σε σημαντικές νίκες των Ελλήνων. Το παράδειγμά του εμπνέει μέχρι σήμερα τις νεότερες γενιές.
Η 25η Μαρτίου, λοιπόν, δεν είναι απλώς μια ιστορική επέτειος. Είναι μια υπενθύμιση των αξιών που καθορίζουν την ταυτότητά μας: πίστη, ελευθερία, ενότητα και αγώνας για ένα καλύτερο μέλλον. Μέσα από τις σχολικές γιορτές και τις παρελάσεις, οι μαθητές έχουν την ευκαιρία να τιμήσουν την ιστορία και να συνδεθούν με τις ρίζες τους.
Ας κρατήσουμε ζωντανό το μήνυμα αυτής της ημέρας και ας συνεχίσουμε να πορευόμαστε με πίστη, δύναμη και αγάπη για την πατρίδα.
Χρόνια πολλά σε όλη την Ελλάδα!
Η Παναγιά να μας σκεπάζει με τη χάρη Της!
Διαδικτυακή ενημέρωση για το θρεπτικό πιάτο
Η υγιεινή διατροφή αποτελεί βασικό παράγοντα για την καλή υγεία και την ευεξία μας. Μέσα από σωστές διατροφικές επιλογές, το σώμα μας λαμβάνει τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται για να λειτουργεί σωστά, να έχει ενέργεια και να αναπτύσσεται.
Οι βασικές ομάδες τροφίμων είναι πέντε: τα φρούτα, τα λαχανικά, τα δημητριακά, οι πρωτεΐνες (όπως κρέας, ψάρι, αυγά και όσπρια) και τα γαλακτοκομικά προϊόντα. Κάθε ομάδα προσφέρει διαφορετικά θρεπτικά συστατικά, γι’ αυτό είναι σημαντικό να καταναλώνουμε τροφές από όλες τις ομάδες σε καθημερινή βάση.
Η ισορροπημένη διατροφή, σε συνδυασμό με την άσκηση και την κατανάλωση αρκετού νερού, συμβάλλει στη διατήρηση της υγείας και στην πρόληψη ασθενειών. Μαθαίνοντας από μικρή ηλικία να τρεφόμαστε σωστά, φροντίζουμε τον εαυτό μας και χτίζουμε υγιεινές συνήθειες για όλη μας τη ζωή.
Οι μαθητές της Γ’ και Δ’ τάξεις παρακολούθησαν διαδικτυακή ενημέρωση στα παραπάνω θέματα και στο τέλος έπαιξαν κι ένα παιχνίδι.
Ευχαριστούμε τη mednutrition για την προσφορά της.
Το παιχνίδι https://www.mednutritionkids.gr/to-threptiko-piato
Χελιδονίσματα από την Α’ Τάξη
Οι μικροί μαθητές και οι μαθήτριες της Α΄ τάξης καλωσόρισαν την άνοιξη με τον πιο χαρούμενο τρόπο, συμμετέχοντας στο όμορφο έθιμο των «Χελιδονισμάτων». Με πολλή χαρά και δημιουργικότητα κατασκεύασαν τα δικά τους χελιδόνια και στη συνέχεια γύρισαν σε όλες τις τάξεις του σχολείου για να τραγουδήσουν τα κάλαντα της άνοιξης. Οι γλυκές παιδικές φωνές τους γέμισαν το σχολείο χαμόγελα, αισιοδοξία και ανοιξιάτικη διάθεση. Μέσα από αυτή τη δράση τα παιδιά γνώρισαν ένα παλιό έθιμο της παράδοσής μας και είχαν την ευκαιρία να μοιραστούν τη χαρά της άνοιξης με όλη τη σχολική κοινότητα, θυμίζοντάς μας πως η άνοιξη φέρνει πάντα καινούρια ξεκινήματα.
Επαγγέλματα του χθες και του αύριο
Η Ε΄ τάξη του σχολείου μας ασχολήθηκε το προηγούμενο διάστημα με το project Επαγγέλματα του χθες και του αύριο, στο πλαίσιο της 4ης θεματικής ενότητας των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων και θέμα «Γνωριμία με τα επαγγέλματα». Τα παιδιά έψαξαν και βρήκαν υλικό για επαγγέλματα που χάθηκαν μέσα στον χρόνο ή είναι πια πολύ σπάνια, αλλά και για επαγγέλματα… πρωτοεμφανιζόμενα στις μέρες μας ή άλλα που προβλέπεται να έχουν μεγάλη ζήτηση στο άμεσο μέλλον! Συζητήθηκαν επίσης οι λόγοι για τους οποίους συμβαίνουν αυτές οι αλλαγές στη διάρκεια της ιστορίας: εξέλιξη των κοινωνιών, ανακαλύψεις, εφευρέσεις, τεχνολογία, βιομηχανική και ψηφιακή επανάσταση κ.λπ.
Ακολουθούν τρεις συνεντεύξεις με επαγγέλματα που χάνονται…
υφάντρα (αργαλειός)
φούρναρης (ξυλόφουρνος)
κεραμοποιός (με παραδοσιακά εργαλεία)
…Και οι εργασίες που παρουσίασαν μαθητές και μαθήτριες της τάξης, με έρευνα και επιλογή δική τους, για επαγγέλματα τα οποία έρχονται ή… είναι ήδη εδώ!
Σχεδιαστής εικονικών κόσμων & εκπαιδευτικής τεχνολογίας
Μηχανικοί βιώσιμης ενέργειας
Χειρουργική ρομποτική
Σύμβουλος παιδικής ανάπτυξης
Μηχανικός τεχνητής νοημοσύνης
Instagrammer
Σύμβουλος γενετικής
Προγραμματιστής λογισμικού
Δράσεις για την Πανελλήνια ημέρα κατά της βίας και του σχολικού εκφοβισμού
Η 6η Μαρτίου είναι η Πανελλήνια ημέρα κατά της σχολικής βίας και του σχολικού εκφοβισμού.
Οι εκπαιδευτικοί, η ψυχολόγος και η κοινωνική λειτουργός του σχολείου, τόνισαν ότι η βία και ο εκφοβισμός δεν έχουν καμία θέση στη σχολική κοινότητα. Κάθε παιδί έχει το δικαίωμα να νιώθει ασφάλεια, χαρά και σεβασμό μέσα στο σχολικό περιβάλλον.
Στο πλαίσιο της ημέρας, οι μαθητές/τριες δημιούργησαν αφίσες και ομαδικές κατασκευές με συνθήματα υπέρ της φιλίας και της συνεργασίας. Τα έργα τους γέμισαν τους χώρους του σχολείου με χρώμα και αισιοδοξία, μεταφέροντας ένα ξεκάθαρο μήνυμα: η φιλία είναι η πιο δυνατή απάντηση στη βία. Παράλληλα έφτιαξαν δικά τους τραγούδια, έγραψαν τους στίχους τα ίδια τα παιδιά σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς και με τη βοήθεια προγράμματος μελοποιήθηκαν. Τέλος σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων Παιδαγωγικό Τμήμα και με το Δίκτυο Σχολείων Σχολικής Διαμεσολάβησης συμμετείχαν στη δράση << Μπαίνω στη θέση του άλλου και λέω ΟΧΙ στη βία και τον εκφοβισμό>>. Στο πλαίσιο αυτής της δράσης οι μαθητές της Δ΄ Τάξης παρευρέθηκαν στις 6 Μαρτίου στην πλατεία Μανδηλαρά , όπου σε χρονικό συντονισμό με άλλα σχολεία πανελληνίως που συμμετείχαν στην ίδια δράση, παρουσίασαν μία άσκηση ενσυναίσθησης σε ζευγάρια, μία δεύτερη άσκηση ενσυναίσθησης ο καθρέπτης, μοίρασαν χαρτάκια με καρδούλες με μηνύματα υπέρ της φιλίας και της αγάπης και έσκασαν μπαλόνια για να εξορκίσουν το κακό, εν προκειμένη τη βία και τον εκφοβισμό.









































