2o Περιβαλλοντικό podcast από το Δ2 και επίσκεψη σε ραδιοφωνικό σταθμό

logo final

Στα Πλαίσια του προγράμματος Erasmus+ KA122 “Πράσινες σχολικές δράσεις για ένα βιώσιμο μέλλον “, τα παιδιά του Δ2 δημιούργησαν ένα μικρό περιβαλλοντικό podcast με συμβουλές για το περιβάλλον.

Τα παιδιά μελέτησαν την αφήγηση των συμβουλών, με αποτέλεσμα να δημιουργήσουμε το 2ο περιβαλλοντικό podcast. Έπεται και συνέχεια των podcast με ενδιαφέροντα περιβαλλοντικά θέματα.

Συγχαρητήρια στα παιδιά!

Απολαύστε το…

https://youtu.be/_u5E3oZ8CZ4

Με αφορμή τη δημιουργία των podcast, τα τμήματα Δ1 και Δ2 πραγματοποίησαν και μία επίσκεψη στον ραδιοφωνικό σταθμό 104.4 ,όπου τους υποδέχτηκαν οι κ.Τουτουδάκης Γιώργος και Κορομπύλιας Θάνος. Οι μαθητές/τριες έμαθαν για τη λειτουργία ενός ραδιοφωνικού σταθμού και έκαναν διάφορες ερωτήσεις. Μετά το τέλος της επίσκεψης είχαν την ευκαιρία να βγούν ”στον αέρα”.

Ευχαριστούμε θερμά για την φιλοξενία!

Απόσπασμα: https://podcasters.spotify.com/pod/show/toutous/episodes/ep-e2fvvne

Σοφία Λιανουδάκη -Κυριακή Πασιαλή

Eκπαιδευτικοί Δ’ τάξης-Μέλοι Παιδαγωγικής Ομάδας Erasmus+

iky logo web 2014

Εορτασμός Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου – SID2024

SID2024 Save the date

Με αφορμή τον εορτασμό της ημέρας ασφαλούς διαδικτύου στις 6/2/2024 και στα πλαίσια του προγράμματος eTwinning  “Green school actions for a sustainable future”, πραγματοποιήσαμε ποικίλες δράσεις με τους μαθητές και τις μαθήτριές μας. Όλη τη διάρκεια της εβδομάδας δραστηριοποιηθήκαμε για την ασφάλεια στο διαδίκτυο, εργαστήκαμε με διάφορους τρόπους στις τάξεις μας, για να γίνουν σαφείς οι κίνδυνοι, αλλά και τα οφέλη του διαδικτύου, καθώς και να εμπνεύσουμε τα παιδιά να δημιουργήσουν δικό τους υλικό για το σημαντικό αυτό θέμα.

Δημιουργήσαμε αφίσες ευαισθητοποίησης με τη βοήθεια της εκπαιδευτικού Τ.Π.Ε. Μαρίας Χανιωτάκη, φυλλάδια ενημέρωσης, είδαμε επιμορφωτικά βίντεο, παίξαμε διαδικτυακά παιχνίδια και ζωντανέψαμε τους κινδύνους του διαδικτύου, μέσω του θεατρικού παιχνιδιού.

Σίγουρα μάθαμε πολλά, αλλά δεν σταματάμε να ενημερωνόμαστε για όλα τα σύγχρονα ζητήματα που απασχολούν μαθητές/τριες, εκπαιδευτικούς και γονείς.

Το υλικό αντλήθηκε από το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου. Είναι επίσημος εκπρόσωπος στην Ελλάδα των Πανευρωπαϊκών Οργανισμών INSAFE /INHOPE που χαράσσουν την ευρωπαϊκή στρατηγική για ένα ασφαλές και ποιοτικό διαδίκτυο καθώς και ο αναγνωρισμένος εκπρόσωπος της Ελλάδας στο Expert Group on Saf-er Internet for Children της Ευρωπαϊκής Επιτροπής .

Μέσω της ιστοσελίδας SaferInternet4Kids.gr μπορεί κανείς να ενημερωθεί και να αντλήσει υλικό σχετικό με την ασφαλή χρήση του Ίντερνετ και τη χρήση των κοινωνικών δικτύων με το οποίο μπορεί με τη σειρά του να ενημερώσει διαδραστικά παιδιά και νέους κάθε ηλικίας.

https://www.saferinternetday.org

https://saferinternet4kids.gr/sid-perigrafi/

 

Εργασίες μαθητών/τριών

Ενημερωτικά φυλλάδια

https://blogs.sch.gr/1dimagnikol/files/2024/02/flyers.pdf

esafety pavl2 esafety sof 3esafety kat esafety sof5 essafety sof6  esafety sof8esafety sof2esafety sof4esafety sof 1

 

Μπερναρντ Λεονάρτο  Γαβριήλ 1Στελλα Internet safety tips page 0001Μαρίνα Cream Simple Minimalist Photo Film Photo Collage 1 2 Στέλιος

Οι εκπαιδευτικοί των τάξεων Β2, Γ1 και Γ2

Σοφία Παγκάλου, Κατερίνα Καραναστάση και Φωτεινή Γωνιωτάκη

και η εκπαιδευτικός Θεατρικής Αγωγής Κατερίνα Παυλάκη

Μουσείο Σχολικής Ζωής 1ου Δημοτικού Σχολείου Αγίου Νικολάου

Το Μουσείο Σχολικής Ζωής 1ου Δημοτικού Σχολείου Αγίου Νικολάου δημιουργήθηκε το 2010 στον 1ο όροφο του νέου κτιρίου του σχολείου μας, με την πρωτοβουλία του τότε Διευθυντή κ. Δημήτριου Κουτσελάκη. Σπουδαία υπήρξε και η χρηματική χορηγία της κ. Ευτυχίας Χαλκιαδάκη συνταξιούχου δημοσίου, κόρη του κ. Ευστάθιου Χαλκιαδάκη, τέως διευθυντή του 1ου Δημοτικού σχολείου.

Στην έκθεση του Μουσείου περιλαμβάνονται μια σειρά εκθεμάτων από σχολικά βιβλία, τετράδια, θρανία, έδρα, αριθμητήριο, πίνακας, εποπτικό υλικό χαρτών και εικόνων για τα διάφορα μαθησιακά αντικείμενα.

Περιλαμβάνει επίσης σπουδαία αρχεία και τεκμήρια-βιβλία παιδαγωγικού περιεχομένου παλαιότερης εποχής, υλικό το οποίο κατά τις συστάσεις του τότε Υπουργείου Παιδείας θα έπρεπε να καταστραφούν, αλλά χάρη στο μεράκι του κ. Δημήτριου Κουτσελάκη διασώθηκαν και συλλέχθηκαν με μεγάλη προσοχή.

Η διάταξη των εκθεμάτων του Μουσείου είναι δομημένη με τέτοιο τρόπο, ώστε να μεταφέρει τον επισκέπτη στον χώρο της σχολικής τάξης των παλαιότερων χρόνων.

Στην Κρήτη μπορεί κανείς να επισκεφτεί το Μουσείο της Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Κρήτης που τελεί υπό την αιγίδα της Περιφέρειας Κρήτης, το οποίο βρίσκεται στο Ρέθυμνο και το Μουσείο Σχολικής Ζωής Χανίων, το οποίο ιδρύθηκε το 2006 από τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Χανίων.

Καταλαβαίνει λοιπόν κανείς την αξία του Μουσείου Σχολικής Ζωής του 1ου Δημοτικού σχολείου Αγίου Νικολάου, καθώς δεν υπάρχει ανάλογο μουσείο στην Ανατολική Κρήτη.

Στόχος μας είναι τα επόμενα χρόνια να ενταχθεί ο χώρος σε ευρωπαϊκό πρόγραμμα, ώστε να μπορέσουμε να καταρτίσουμε εκπαιδευτικά προγράμματα βασισμένα στην Μουσειακή εκπαίδευση και συγκεκριμένα στην Μουσειακή Αγωγή της Σχολικής Ζωής, έτσι ώστε ο χώρος να είναι επισκέψιμος όχι μόνο από τους μαθητές/τριες του σχολείου μας, αλλά και από μαθητές/τριες άλλων σχολείων, οι οποίοι θα μπορούν να πάρουν μέρος σε ένα ολοκληρωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα.

Επιπρόσθετα, σας καλούμε να εμπλουτίσετε την συλλογή του Μουσείου μας με εκθέματα.

IMG 3298 IMG 3299 IMG 3300 IMG 3301 IMG 3302

 

 

Διαδικτυακή εκδήλωση για την παρουσίαση του νέου εκπαιδευτικού υλικού «Μειώνω το οικολογικό μου αποτύπωμα στο σπίτι και στο σχολείο»

banner meiono to oikologiko apotypoma

ecoschools260x360

Η Ελληνική Εταιρία Προστασίας της Φύσης, εθνικός χειριστής του Διεθνούς Θεματικού Δικτύου ΠΕ «Οικολογικά Σχολεία» και η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Β’ Αθήνας, συντονιστικός φορέας του δικτύου «Οικολογικά Σχολεία», συνδιοργανώνουν διαδικτυακή εκδήλωση για την παρουσίαση του νέου εκπαιδευτικού υλικού «Μειώνω το οικολογικό μου αποτύπωμα στο σπίτι και στο σχολείο», που δημιουργήθηκε στο πλαίσιο του Δικτύου, με την ευγενική υποστήριξη της Εθνικής Τράπεζας.

Το υλικό αυτό περιλαμβάνει δραστηριότητες για τις θεματικές ενότητες: Νερό-Ενέργεια-Απορρίμματα-Κατανάλωση-Διατροφή-Μεταφορές/Μετακινήσεις-Θάλασσες και Ακτές, που μπορεί να υλοποιήσει ο/η εκπαιδευτικός στο σχολείο του/της αλλά και δραστηριότητες που μπορεί ο/η μαθητής/ρια να υλοποιήσει με τους γονείς του/της στο σπίτι.

Η διαδικτυακή εκδήλωση απευθύνεται σε όλους τους/τις εκπαιδευτικούς καθώς και στους γονείς/ κηδεμόνες των μαθητών/ριών των σχολείων που συμμετέχουν στο Δίκτυο Οικολογικά Σχολεία και θα πραγματοποιηθεί στις 22 Φεβρουαρίου 2024, 18:00-19:30.

Δηλώστε τη συμμετοχή σας στον ηλεκτρονικό σύνδεσμο που θα βρείτε στην επιστολή που απευθύνεται στους/τις εκπαιδευτικούς.

Ekpaideftikoi_DekdMeiono_oikolapotipoma_22022024

Είστε γονέας και θέλετε  να μάθετε τι μπορείτε να κάνετε με τα παιδιά σας στο σπίτι για να τον μετριασμό της κλιματικής αλλαγής;

Θέλετε να δείτε ευχάριστους τρόπους να μιλήσετε στα παιδιά σας για τη ρύπανση;

Σας προσκαλούμε στη διαδικτυακή εκδήλωση προκειμένου να έρθετε σε επαφή με νέα εργαλεία και δραστηριότητες που αφορούν στον μετριασμό της κλιματικής κρίσης στο σπίτι, να παρακολουθήσετε ευχάριστους και θετικούς τρόπους ώστε να μιλήσετε στα παιδιά σας για τη ρύπανση και θα έρθετε σε επαφή με εύκολες τεχνικές και βιωματικές δράσεις προκειμένου να ενισχύσετε και στο σπίτι την προσπάθεια που γίνεται στο σχολείο. Δηλώστε τη συμμετοχή σας εδώ.

Goneis_DekdMeiono_oikolapotipoma_22022024

Πρόγραμμα

Programma_paroysiasis_Meiono_oikologiko_apotypoma_220224

 

https://eepf.gr/el/el-nea/diadiktyaki-ekdilosi-meiono-to-oikologiko-apotipoma-fev-2024

Αξιοποίηση Βιβλίου δραστηριοτήτων από το δίκτυο ”Οικολογικά Σχολεία”

ecoschools260x360

Η ένταξη του σχολείου μας στο δίκτυο ‘’Οικολογικά Σχολεία’’ για τη φετινή σχολική χρονιά, μας έδωσε την ευκαιρία να αξιοποιήσουμε το πλούσιο εκπαιδευτικό υλικό του δικτύου. Έτσι λοιπόν, ασχοληθήκαμε με τις προτεινόμενες δραστηριότητες από το βιβλίο δραστηριοτήτων του δικτύου με θέματα, τα απορρίμματα και την ενέργεια.

oikologikasholeiavivliodrastiriotiton2011

Link εκπαιδευτικού υλικού:

https://www.ecoschools.gr/ecoschools/material

Οι μαθητές/τριες του Γ1 συμπλήρωσαν τα φυλλάδια των δραστηριοτήτων. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχαν οι δραστηριότητες που αφορούσαν την απόκτηση γνώσεων για τον ΧΥΤΑ, την παρατήρηση της σχολικής αυλής ανά ομάδα, την συνέντευξη στην καθαρίστρια του σχολείου μας και το ερωτηματολόγιο για την ενέργεια.

IMG 3184 IMG 3185 IMG 3236 IMG 3237 IMG 3238 IMG 3245 IMG 3246 IMG 3365 IMG 3363 IMG 3362

IMG 3396logo final

Γωνιωτάκη Φωτεινή

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός Γ1,

Μέλος Παιδαγωγικής Ομάδας Erasmus+

1ου Δημοτικού σχολείου Αγίου Νικολάου

Πρόταση υιοθέτησης πάρκου δίπλα στη λίμνη

logo final

Στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος erasmus+KA122” Πράσινες σχολικές δράσεις για ένα βιώσιμο μέλλον” , οι μαθητές/τριες του Ε1 μαζί με την εκπαιδευτικό κ. Πάτρα-Αικατερίνη Φαρσάρη, ανέπτυξαν την ιδέα υιοθέτησης του κοντινού στο σχολείο μας χώρου (παρκάκι) στη λίμνη. Υπήρξε καταιγισμός ιδεών ως προς τις προτάσεις-ιδέες φροντίδας του χώρου, τις οποίες και κατέγραψαν. Οι μαθητές/τριες ενθουσιάστηκαν με την υιοθέτηση του πάρκου. Την επόμενη σχολική χρονιά, το σχολείο θα επιδιώξει  κάποια συνάντηση με τη Δημοτική Αρχή, μέσω της Περιβαλλοντικής Επιτροπής του σχολείου μας με σκοπό τη συζήτηση του θέματος.

 

IMG 3252 IMG 3254 IMG 3255 IMG 3257 IMG 3258 IMG 3259 IMG 3261

Παιδαγωγική ομάδα erasmus+

1ου Δημοτικού Σχολείου Αγίου Νικολάου

Δημιουργία Περιβαλλοντικών Φυλλαδίων από τους μαθητές

logo final

Προχωράει η Περιβαλλοντική ομάδα του σχολείου μας και των υπόλοιπων μαθητών/τριών με δραστηριότητες ενταγμένες στο erasmus+ και etwinning που υλοποιούνται αυτή τη χρονιά.

Παραγόμενο υλικό :

Φυλλάδιο στα ελληνικά και αγγλικά με συμβουλές εξοικονόμησης ενέργειας στο σπίτι και στο σχολείο.

1 2 3 4

IMG 2976 IMG 2977 IMG 2978

 

Φυλλάδια στα αγγλικά με συμβουλές εξοικονόμησης ενέργειας στο σχολείο σε συνεργασία με τους συνεργάτες μας Ισπανούς.

Brochure-Tips

IMG 2922IMG 2923

Πραγματοποίηση διαδικτυακής συνάντησης με τους συνεργάτες μας για την συζήτηση και παρουσίαση των φυλλαδίων.

1 1 2 1

 

etwinning logo 656x369

ecoschools260x360

Αποτελέσματα έρευνας ”Οικολογικό αποτύπωμα”

Στο πλαίσιο του ETWINNING και Erasmus+ KA122-Πράσινες σχολικές δράσεις για ένα βιώσιμο μέλλον/ Green School Actions for a Sustainable Future 2023-1-EL01-KA122-SCH-000134656”, διενεργήθηκε το παρακάτω ερωτηματολόγιο.

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSd-d-EsHNAiAj_5VDvS64nTTys7zyV7G4ehDSCXAsDtBnzD1A/viewform

Οι ερωτήσεις συντάχθηκαν από τους μαθητές/τριες της Στ’ τάξης, οι οποίοι ανήκουν στην περιβαλλοντική ομάδα του σχολείου μας.   Η χρονική διάρκεια συμπλήρωσης του ερωτηματολογίου για μαθητές/τριες και γονείς του σχολείου μας ήταν 1 μήνας. Στην έρευνα συμμετείχαν 154 άτομα. Η υλοποίηση του ερωτηματολογίου και η παρουσίαση των αποτελεσμάτων έγιναν με τη συνεργασία των εκπαιδευτικών : Χανιωτάκη Μαρία, Παγκάλου Σοφία, Γωνιωτάκη Φωτεινή, Μουσουράκη Μαρία, Τζουμερκιώτη Κλειώ. Αξίζει να αναφερθεί ότι το ίδιο ερωτηματολόγιο εφαρμόστηκε και από τους εταίρους Ισπανούς στο δικό τους σχολείο.

Ο σκοπός αυτής της πρωτοβουλίας είναι να κατανοήσουμε και να αναλύσουμε τον τρόπο με τον οποίο η κοινότητα μας συμβάλλει στο περιβάλλον και πώς μπορούμε να βελτιώσουμε την οικολογική μας συμπεριφορά. Τα αποτελέσματα θα χρησιμοποιηθούν για την ανάπτυξη περαιτέρω προγραμμάτων και δράσεων με στόχο την προώθηση της βιωσιμότητας και της περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης στο σχολείο μας. Πιστεύουμε ότι η συμμετοχή των γονέων και των μαθητών μας παρέχει πολύτιμες πληροφορίες και θα συμβάλλει στη δημιουργία μιας πιο βιώσιμης και περιβαλλοντικά φιλικής κοινότητας στο σχολείο μας.

Το οικολογικό μας αποτυπωμα (1)

Περιβαλλοντική ομάδα και Παιδαγωγική ομάδα Erasmus+

1ου Δημοτικού σχολείου Αγίου Νικολάου

etwinning logo 656x369logo finaliky logo web 2014

ecoschools260x360

Παραμύθι στην ισπανική γλώσσα ”Μα που πάνε τα μπαλόνια; ”

IMG 3036

Ήξερες που πάει ένα μπαλόνι όταν το αφήσεις να πετάξει στον ουρανό;

Ήξερες ποσα πράγματα μπορεί να συμβούν από αυτό το τόσο όμορφο θέαμα;

Παρέα με τα παιδιά του Δ1 ανακαλύψαμε μέσα από την ανάγνωση του παραμυθιού της Κατρίνα Τσάνταλη που μπορεί να πάει ένα μπαλόνι και πόσα μπορεί να προκαλέσει στο περιβάλλον.

Μετά αποφασίσαμε να το εικονογραφήσουμε και με…λίγη βοήθεια το αφηγηθήκαμε στα Ισπανικά!

Ήταν μια θαυμάσια εμπειρία και μάθαμε πολλά!

Το παραμύθι μπορείτε να το ακούσετε ηχογραφημένο :

https://youtu.be/BaW7e96jYmc

IMG 3028IMG 3030IMG 3031IMG 3032IMG 3034

Σοφία Λιανουδάκη

Εκπαιδευτικός Δ1- Μέλος Παιδαγωγικής ομάδας Erasmus+

logo final

Ευρωπαϊκή Ετικέτα Ποιότητας eTwinning για τα έργα ‘’Discover, save and grow Europe’’ και ’’Climate change-SOS’’

Με μεγάλη μας χαρά πληροφορηθήκαμε, πρόσφατα, μέσα από την πλατφόρμα ESEP (Ευρωπαϊκή Πλατφόρμα Σχολικής Εκπαίδευσης), πως τα έργα eTwinning : ‘’Discover, save and grow Europe’’ και ’’Climate change-SOS’’, διακρίθηκαν με την Ευρωπαϊκή Ετικέτα Ποιότητας .

Τα έργα αυτά, τα οποία πραγματοποιήθηκαν κατά την περσινή σχολική χρονιά 2022-2023, από τις εκπαιδευτικούς κ. Καραναστάση Κατερίνα και κ.Γωνιωτάκη Φωτεινή και τους μαθητές του περσινού Β1 και Β2, είχαν ήδη βραβευτεί με την Εθνική Ετικέτα Ποιότητας το Σεπτέμβριο του 2023. Ωστόσο, η απονομή της Ευρωπαϊκή Ετικέτας Ποιότητας δείχνει πως  η εργασία των εκπαιδευτικών, η εργασία των μαθητών/τριών και η συνεργασία με όλους /ες τους/τις εκπαιδευτικούς -συνεργάτες των άλλων χωρών, πληρούσαν τα κριτήρια του Πλαισίου Ευρωπαϊκής Ετικέτας Ποιότητας και έλαβαν υψηλή βαθμολογία.

Η ενασχόληση με τα περιβαλλοντικά ζητήματα συνεχίζεται και φέτος, με την υλοποίηση eTwininng  προγραμμάτων, αλλά κυρίως με το πρόγραμμα Erasmus+ KA122 «Πράσινες σχολικές δράσεις για ένα βιώσιμο μέλλον»,  “Green school actions for a sustainable future”

Συγχαρητήρια, και πάλι, στα παιδιά των φετινών Γ1 και Γ2 και στις εκπαιδευτικούς τους, για τη διάκριση.

 

ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΤΙΚΕΤΑ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ Climate change SOS page 0001Screenshot 71