Αρχική » Χωρίς κατηγορία » Τι είναι διαμεσολάβηση

Τι είναι διαμεσολάβηση

Η σύγκρουση, η οποία πηγάζει από φόβο, ανασφάλεια, προσωπικά προβλήματα, λανθασμένες ιδέες και στερεότυπα κ.ά. είναι ένα στοιχείο που χαρακτηρίζει κάθε κοινωνία της οποίας τα μέλη συνεργάζονται. Η επίλυση της σύγκρουσης είναι πολύ δύσκολη ειδικά όταν υπάρχουν βαθιά ριζωμένες διαφορές, εσφαλμένη πληροφόρηση, διαφορετική εκτίμηση των δεδομένων και ερμηνεία αυτών. Για να αντιμετωπιστεί μία σύγκρουση αποτελεσματικά πρέπει να μεσολαβήσουν ουδέτερα μέρη ειδικοί στα θέματα, ώστε να βρεθεί μία λύση. Η διαδικασία της διαμεσολάβησης είναι τόσο παλιά όσο και η γλώσσα ως εργαλείο επικοινωνίας. Η διαμεσολάβηση ανήκει στο ευρύτερο πεδίο της ρητορικής, η οποία είναι τέχνη πειθούς (Τριαντάρη, 2016).

Ο Σύλλογος Διδασκόντων και η Διεύθυνση του νεοσύστατου σχολείου, του οποίου ο μαθητικός πληθυσμός αποτελείται από διάφορες περιοχές και μετακινείται, επιθυμεί να καλλιεργήσει και να αναπτύξει καλές σχέσεις μεταξύ των μαθητών, μεταξύ μαθητών – εκπαιδευτικών, και εκπαιδευτικών – γονέων. Θεωρούμε ότι αυτό θα αποτελέσει βάση για την παιδεία και την πρόοδο των μαθητών και για οποιαδήποτε δράση που θα υλοποιήσει το σχολείο με στόχο: α) την ανάπτυξη εμπιστοσύνης και συνεργασίας μεταξύ γονέων – εκπαιδευτικών, β) την ευαισθητοποίηση σε θέματα αναπηρίας, γ) την ευαισθητοποίηση σε θέματα συγκρούσεων μεταξύ μαθητών και τη διαχείριση της επιθετικής συμπεριφοράς τους και δ) την ευαισθητοποίηση του πολίτη σε θέματα αποδοχή της διαφορετικότητας. Επακόλουθος η Διευθύντρια του σχολείου, κα Μαρίνα Χαρισοπούλου αιτήθηκε από τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου κα Αναστασία Κωστελίδου να προσκληθεί στο 19ο Δημοτικό Σχολείο Κοζάνης η κα. Σωτηρία Τριαντάρη, καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, η οποία είναι Διευθύντρια του Μεταπτυχιακού (Διαχείριση Ανθρώπινου Δυναμικού – Διαμεσολάβηση) και Πρόεδρος του Τμήματος Νηπιαγωγών να εισηγηθεί σχετικά με το θέμα της Διαμεσολάβησης. Η κα Α. Κωστελίδου άμεσα ανταποκρίθηκε και προχώρησε σε συνεργασία με την κα Σ. Τριαντάρη στην οργάνωση ενδοσχολικής επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών του σχολείου σχετικά με το θέμα αντιμετώπισης συγκρούσεων μέσω της Διαμεσολάβησης την Παρασκευή 1 Μαρτίου 2019. Η επιμόρφωση εκτός από το θεωρητικό πλαίσιο είχε και βιωματικό χαρακτήρα όπου μέσα από ένα παιχνίδι ρόλων που αφορούσε διένεξη διαφορά ανάμεσα σε μαθητές του σχολείου. Προκειμένου οι εκπαιδευτικοί που παρακολούθησαν να κατανοήσουν την διαδικασία της διαμεσολάβησης με προσανατολισμό τη βελτίωση των σχέσεων μεταξύ των μαθητών και μαθητών εκπαιδευτικών.