-
-
Πρόσφατα άρθρα
-
Kατηγορίες
- B' ΛΥΚΕΙΟΥ -ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β' ΚΥΡΙΟΤΕΡΑ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΑ- ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ – ΤΕΣΤ – ΚΟΥΙΖ ΑΠΟ ΤΟ ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
- BULLYING
- CHRISTIAN RAP MUSIC
- HIPPIES
- MARTIN LUTHER KING
- PROJECT
- RASTAFARI
- ROCK-FOLK
- VIDEO
- XIAN-ROCK
- Α' ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ
- Α' ΛΥΚΕΙΟΥ ΤΡΑΠΕΖΑ ΘΕΜΑΤΩΝ
- Α' ΛΥΚΕΙΟΥ: ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ – ΤΕΣΤ – ΚΟΥΙΖ ΑΠΟ ΤΟ ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
- Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
- ΑΓΑΠΗ
- ΑΓΓΕΛΟΙ
- ΑΓΙΟΙ
- ΑΓΧΟΣ
- ΑΙΡΕΣΕΙΣ
- ΑΛΛΟΤΡΙΩΣΗ
- ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ
- ΑΠΟΦΘΕΓΜΑΤΑ
- ΑΡΕΤΕΣ
- ΑΡΘΡΑ
- ΑΡΝΗΣΗ ΚΑΙ ΥΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗΣ ΖΩΗΣ
- ΑΣΤΕΙΑ
- ΑΦΡΙΚΑΝΙΚΑ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΑ
- Β' ΛΥΚΕΙΟΥ
- Β' ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ
- Β' ΛΥΚΕΙΟΥ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ
- ΒΙΒΛΙΑ
- ΒΙΟΪΑΤΡΙΚΗ ΚΑΙ ΗΘΙΚΗ
- ΒΟΥΔΙΣΜΟΣ
- Γ' ΛΥΚΕΙΟΥ
- Γ' ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ
- ΓΙΟΓΚΑ
- ΓΟΝΕΙΣ
- ΓΥΝΑΙΚΕΣ
- ΔΙΑΦΟΡΑ
- ΕΙΡΗΝΗ
- ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
- ΕΚΠΟΜΠΕΣ
- ΕΚΤΡΩΣΗ
- ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΕΙΣ
- ΕΟΡΤΕΣ
- ΕΡΓΑΣΙΕΣ
- ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ
- ΕΡΩΤΑΣ
- Η ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΑΣΚΗΣΗ
- ΘΑΝΑΤΟΣ
- ΘΕΟΛΟΓΙΑ
- ΘΕΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗΣ
- ΘΕΟΣ
- ΘΡΗΣΚΕΙΕΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
- ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ
- ΙΑΠΩΝΙΚΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ
- ΙΝΔΟΥΙΣΜΟΣ
- ΙΟΥΔΑΙΣΜΟΣ
- ΙΣΛΑΜ
- ΚΑΚΟ
- ΚΙΝΕΖΙΚΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ
- ΚΡΙΣΗ
- ΚΥΡΙΟΤΕΡΑ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΑ
- ΜΑΣΟΝΙΑ
- ΜΕΓΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ
- ΜΕΤΑΝΟΙΑ-ΣΥΓΧΩΡΕΣΗ
- ΜΟΝΑΞΙΑ ΚΑΙ ΠΕΡΙΘΩΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
- ΜΟΝΑΧΙΣΜΟΣ
- ΜΟΥΣΙΚΗ
- ΜΥΣΤΗΡΙΑ
- ΝΑΡΚΩΤΙΚΑ
- ΝΗΣΤΕΙΑ
- ΝΤΟΚΥΜΑΝΤΕΡ
- ΟΙ ΕΞΤΡΕΜΙΣΤΕΣ ΤΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ.
- ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ
- ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ
- ΠΑΘΗ
- ΠΑΙΔΙΑ
- ΠΑΝΑΓΙΑ
- ΠΑΡΑΒΙΑΣΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΡΟΝΗΣΗ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗΣ ΖΩΗΣ
- ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ -ΚΟΛΑΣΗ
- ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ
- ΠΑΡΑΞΕΝΑ
- ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
- ΠΑΣΧΑ
- ΠΑΤΕΡΕΣ
- ΠΙΣΤΗ
- ΠΟΙΗΣΗ
- ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ
- ΣΑΤΑΝΙΣΜΟΣ
- ΣΕΚΤΕΣ
- ΣΟΥΦΙΣΜΟΣ
- ΣΟΦΑ ΛΟΓΙΑ
- ΣΧΟΛΕΙΟ
- ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΕΟΡΤΕΣ
- ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ-ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
- ΤΑ ΔΥΟ ΦΥΛΑ
- ΤΑΙΝΙΕΣ
- ΤΑΙΝΙΕΣ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ
- ΤΑΠΕΙΝΩΣΗ
- ΤΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ
- ΤΥΠΟΛΑΤΡΙΑ
- ΥΜΝΟΙ
- ΦΑΣΙΣΜΟΣ
- ΦΩΤΗΣ ΚΟΝΤΟΓΛΟΥ
- ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ
- ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΕΣ ΟΜΟΛΟΓΙΕΣ
- ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ
- ΧΡΙΣΤΟΣ
- ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ
- Χωρίς κατηγορία
-
Άρθρα
- Φεβρουάριος 2015
- Ιανουάριος 2015
- Δεκέμβριος 2014
- Νοέμβριος 2014
- Οκτώβριος 2014
- Σεπτέμβριος 2014
- Αύγουστος 2014
- Ιούλιος 2014
- Ιούνιος 2014
- Μάιος 2014
- Απρίλιος 2014
- Μάρτιος 2014
- Φεβρουάριος 2014
- Ιανουάριος 2014
- Δεκέμβριος 2013
- Νοέμβριος 2013
- Οκτώβριος 2013
- Σεπτέμβριος 2013
- Αύγουστος 2013
- Ιούλιος 2013
- Ιούνιος 2013
- Μάιος 2013
- Απρίλιος 2013
- Μάρτιος 2013
- Νοέμβριος 2012
- Οκτώβριος 2012
- Απρίλιος 2012
-
Χρήσιμοι σύνδεσμοι
Πάτερ ημών, των μαρτύρων…
Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Πάτερ ημών, των μαρτύρων…
Δος μοι τούτον τον ξένον
Δος μοι τούτον τον ξένον
ον εβραίοι μισούντες
θανατούσιν ως ξένον
Δος μοι τούτον τον ξένον
ον ξενίζομαι βλέπειν
του θανάτου το ξένον
Δος μοι τούτον τον ξένον…
Δος μοι τούτον τον ξένον
όστις οίδε ξενίζειν
τους πτωχούς τε και ξένους
Δος μοι τούτον τον ξένον
ον εβραίοι τω φθόνω
απεξένωσαν κόσμω
Δος μοι τούτον τον ξένον…
Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Δος μοι τούτον τον ξένον
I Believe in Father Christmas
They said there’ll be snow at Christmas
They said there’ll be peace on earth
But instead it just kept on raining
A veil of tears for the virgin’s birth
I remember one Christmas morning
A winters light and a distant choir
And the peal of a bell and that Christmas tree smell
And their eyes full of tinsel and fire
They sold me a dream of Christmas
They sold me a silent night
And they told me a fairy story
’till I believed in the Israelite
And I believed in father Christmas
And I looked at the sky with excited eyes
’till I woke with a yawn in the first light of dawn
And I saw him and through his disguise
I wish you a hopeful Christmas
I wish you a brave new year
All anguish pain and sadness
Leave your heart and let your road be clear
They said there’ll be snow at Christmas
They said there’ll be peace on earth
Hallelujah noel be it heaven or hell
The Christmas we get we deserve
Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο I Believe in Father Christmas
I CAN’T ESCAPE MYSELF
So many feelings
End up in here
Left so alone I’m with
Oh, an atmoshere
I’m sick and I’m tired
Of reasoning
Just want to break out
Shake off this skin
I can’t escape myself
All my problems
Lume larger than life
I can swallow another slice
Seems like my shadow
Marks every strike
Can’t learn to live with
What’s trapped inside
I can’t escape myself
So many feelings
End up in here
Left so alone I’m with
Oh, an atmoshere
I’m sick and I’m tired
Of reasoning
Just want to break out
Shake off this skin
I can’t escape myslef
Κατηγορίες: ΜΟΥΣΙΚΗ, Χωρίς κατηγορία
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο I CAN’T ESCAPE MYSELF
Καληνύχτα Κεμάλ, αυτός ο κόσμος δε θα αλλάξει ποτέ
Τα λόγια του Μάνου Χατζιδάκι παραμένουν σημείο αναφοράς, κυρίως αυτούς τους καιρούς του σκοταδιού.
Ελεγε ο σπουδαίος Μάνος Χατζιδάκις:
«Στη Νέα Υόρκη το χειμώνα του ΄68, συνάντησα ένα νέο παιδί είκοσι χρονών που το λέγανε Κεμάλ. Μου τον γνωρίσανε. Τί μεγάλο και φορτισμένο από μνήμες όνομα για ένα τόσο όμορφο και νεαρό αγόρι, σκέφθηκα. Είχε φύγει απ΄ τον τόπο του με πρόσχημα κάποιες πολιτικές του αντιθέσεις. Στην πραγματικότητα, φαντάζομαι, ήθελε να χαθεί μέσ΄ στην Αμερική. Του το είπα. Χαμογέλασε.
-Δέχεστε να σας ξεναγήσω;
Αρνήθηκε ευγενικά. Προτιμούσε μόνος.
Κι έτσι σαν γύρισα στο σπίτι μου τον έκανα τραγούδι, μουσική.
Ο Γκάτσος εκ των υστέρων, γράφοντας τους στίχους στα ελληνικά, τον έκανε άραβα πρίγκιπα να προστατεύει τους αδυνάτους. Κάτι σαν μια ταινία του ΄Ερολ Φλυν του ΄35.
Η Πελοπόννησος (καταγωγή του Γκάτσου), από τη φύση της αδυνατεί να κατανοήσει την αμαρτωλή ιδιότητα των μουσουλμάνων Τούρκων, που μοιάζουν σαν ηλεκτρισμένα σύννεφα πάνω απ΄ τον Έβρο, ή σαν χαμένα και περήφανα σκυλιά.
Το μόνο που αφήσαμε ανέπαφο στα ελληνικά είναι εκείνο το «Καληνύχτα Κεμάλ». Είτε πρίγκιπας άραψ είτε μωαμεθανός νεαρός της Νέας Υόρκης, του οφείλουμε μια «καληνύχτα» τέλος πάντων, για να μπορέσουμε να κοιμηθούμε ήσυχα τη νύχτα. Χωρίς τύψεις, χωρίς άχρηστους πόθους κι επιθυμίες. Κατά πως πρέπει σ΄ Έλληνες, απέναντι σ΄ ένα νεαρό μωαμεθανό- όπως θα έλεγεν κι ο φίλος μας ο ποιητής ο Καβάφης.»
Σύμφωνα με το activeradio, επιστρέφοντας στην Ελλάδα, ο Μάνος Χατζιδάκις αποφάσισε το 1993 να εκδώσει τον δίσκο στα ελληνικά με τον Νίκο Γκάτσο στη συγγραφή των στίχων. Το τραγούδι ερμηνεύει η Αλίκη Καγιαλόγλου ενώ ο ίδιος ο Χατζιδάκις κάνει την αφήγηση στην αρχή του τραγουδιού.
Οι στίχοι έχουν ως εξής:
Ακούστε τώρα την ιστορία του Κεμάλ
ενός νεαρού πρίγκηπα της Ανατολής,
απόγονου του Σεβάχ του θαλασσινού,
που νόμισε ότι μπορεί να αλλάξει τον κόσμο.
Αλλά πικρές οι βουλές του Αλλάχ
και σκοτεινές οι ψυχές των ανθρώπων.
Στης Ανατολής τα μέρη μια φορά και έναν καιρό
ήταν άδειο το κεμέρι, μουχλιασμένο το νερό.
Στη Μοσούλη, τη Βασόρα , στην παλιά τη χουρμαδιά
πικραμένα κλαίνε τώρα της ερήμου τα παιδιά.
Κι ένας νέος από σόι και γενιά βασιλική
αγροικάει το μοιρολόι και τραβάει κατά εκεί.
Τον κοιτάν οι Βεδουίνοι με ματιά λυπητερή
κι όρκο στον Αλλάχ τους δίνει, πως θ’ αλλάξουν οι καιροί.
Σαν ακούσαν οι αρχόντοι του παιδιού την αφοβιά
ξεκινάν με λύκου δόντι και με λιονταριού προβιά.
Απ’ τον Τίγρη στον Ευφράτη κι απ’ τη γη στον ουρανό
κυνηγάν τον αποστάτη να τον πιάσουν ζωντανό.
Πέφτουν πάνω του τα στίφη, σαν ακράτητα σκυλιά
και τον πάνε στο χαλίφη να του βάλει τη θηλιά.
Μαύρο μέλι μαύρο γάλα ήπιε εκείνο το πρωί
πριν αφήσει στην κρεμάλα τη στερνή του την πνοή.
Με δυο γέρικες καμήλες μ’ ένα κόκκινο φαρί
στου παράδεισου τις πύλες ο προφήτης καρτερεί.
Πάνε τώρα χέρι χέρι κι είναι γύρω συννεφιά
μα της Δαμασκού τ΄ αστέρι τους κρατούσε συντροφιά.
Σ’ ένα μήνα σ’ ένα χρόνο βλέπουν μπρος τους τον Αλλάχ
που απ΄ τον ψηλό του θρόνο λέει στον άμυαλο Σεβάχ:
«Νικημένο μου ξεφτέρι δεν αλλάζουν οι καιροί,
με φωτιά και με μαχαίρι πάντα ο κόσμος προχωρεί»
Καληνύχτα Κεμάλ, αυτός ο κόσμος δε θα αλλάξει ποτέ.
Καληνύχτα…
Κατηγορίες: ΜΟΥΣΙΚΗ
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Καληνύχτα Κεμάλ, αυτός ο κόσμος δε θα αλλάξει ποτέ
10.Ο άνθρωπος στο αρχικό του μεγαλείο
Β’ Λυκείου
10.Ο άνθρωπος στο αρχικό του μεγαλείο
Το κείμενο της Γένεσης γράφτηκε κατά την παράδοση από το Μωυσή, χρονολογείται από το 13ο αιώνα π.Χ. και διηγείται με αλληγορικό τρόπο βαθιές αλήθειες για τη δημιουργία του κόσμου και του ανθρώπου και τη σχέση τους με το Θεό. Σκοπό έχει να εξηγήσει για ποιο λόγο ο Θεός επενέβη στην ανθρώπινη ιστορία και στη ζωή του λαού Του. Δεν είναι επιστημονική πραγματεία, απλά ο συγγραφέας χρησιμοποίησε ως μέσον γνώσεις της εποχής εκείνης, για να διατυπώσει τις αλήθειες αυτές.
http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGL-B126/498/3244,13168/
Η παρουσίαση του μαθήματος.
10.Ο άνθρωπος στο αρχικό του μεγαλείο
Το κείμενο της Γένεσης γράφτηκε κατά την παράδοση από το Μωυσή, χρονολογείται από το 13ο αιώνα π.Χ. και διηγείται με αλληγορικό τρόπο βαθιές αλήθειες για τη δημιουργία του κόσμου και του ανθρώπου και τη σχέση τους με το Θεό. Σκοπό έχει να εξηγήσει για ποιο λόγο ο Θεός επενέβη στην ανθρώπινη ιστορία και στη ζωή του λαού Του. Δεν είναι επιστημονική πραγματεία, απλά ο συγγραφέας χρησιμοποίησε ως μέσον γνώσεις της εποχής εκείνης, για να διατυπώσει τις αλήθειες αυτές.
http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGL-B126/498/3244,13168/
Η παρουσίαση του μαθήματος.
Κατηγορίες: Β' ΛΥΚΕΙΟΥ, Β' ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο 10.Ο άνθρωπος στο αρχικό του μεγαλείο
7. ΤΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ – ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΩΝ ΔΡΟΜΩΝ
Γ’ Λυκείου
ΔΕ 7η Το Κοινωνικό πρόβλημα
Τα παιδιά των δρόμων – Κώστας Λειβαδάς
ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΩΝ ΔΡΟΜΩΝ
Δες πώς αλλάζει γρήγορα πάλι
Γρήγορα πάλι πώς αλλάζει ο καιρός
Ποιος να προλάβει να ησυχάσει
Σύννεφα γέμισε ξανά ο ουρανός.
Τρέχουν οι σκάλες και τ’ αυτοκίνητα
Τρέχουν οι ανάγκες μας και πίσω εμείς
Μες στις ψιχάλες τα λιγομίλητα
Παιδιά των δρόμων στάσου για να δεις
Πώς περιμένουν το χειμώνα το βαρύ.
Και κάθε μέρα, κάθε νύχτα
Μας σημαδεύει μες στα μάτια η ζωή
Κι όλο που πάει να μας πετύχει
Εμείς ξυπνάμε πάλι ζωντανοί.
Εργοδηγός ή βασιλέας
Ζητιάνος ή πρωθυπουργός μωρό μου
Χωρίς την πίστη της παρέας
Καθένας ένας είναι κι ορφανός
Μια μαριονέτα του θανάτου
Στο χρόνο μέσα τσακισμένος κι έρημος.
Κατηγορίες: Γ' ΛΥΚΕΙΟΥ, ΜΟΥΣΙΚΗ
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο 7. ΤΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ – ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΩΝ ΔΡΟΜΩΝ
Johnny Cash, ο “άνδρας με τα μαύρα”.
Johnny Cash:Η μουσική του Ευαγγελίου είναι βαθιά ριζωμένη στα κόκαλα μου
is it getting better
or do you feel the same
will it make it easier on you now
if youve got someone to blame
you said one love
one life
when its oone need
in the night
one love we get to share it
it leaves you baby if you dont care for it
did i disappoint you
or leave a bad taste in your mouth
you act like you never had love
and you want me to go without
well its too late
tonight
to drag the past out
into the light
we’re one but we’re not the same
we get to carry each other
carry each other
one
have you come here for forgivness
have you come to raise the dead
have you come here to play jesus
to the lepors in your head
did i ask too much
more than a lot
you gave me nothing now
its all i got
we’re one but we’re not the same
well we hurt each other and we’re doin it again
you said love is a temple
love the higher law
love is a temple
love the higher law
you ask me to enter
but then you make me crawl
i cant be holdin on
to what youve got
when all youve got is hurt
one love
one blood
one life
youve got to do what you should
one life with each other
sister
brothers
one life but we’re not the same
we get to carry each other
carry each other
one
is it getting better
or do you feel the same
will it make it easier on you now
if youve got someone to blame
you said one love
one life
when its oone need
in the night
one love we get to share it
it leaves you baby if you dont care for it
did i disappoint you
or leave a bad taste in your mouth
you act like you never had love
and you want me to go without
well its too late
tonight
to drag the past out
into the light
we’re one but we’re not the same
we get to carry each other
carry each other
one
have you come here for forgivness
have you come to raise the dead
have you come here to play jesus
to the lepors in your head
did i ask too much
more than a lot
you gave me nothing now
its all i got
we’re one but we’re not the same
well we hurt each other and we’re doin it again
you said love is a temple
love the higher law
love is a temple
love the higher law
you ask me to enter
but then you make me crawl
i cant be holdin on
to what youve got
when all youve got is hurt
one love
one blood
one life
youve got to do what you should
one life with each other
sister
brothers
one life but we’re not the same
we get to carry each other
carry each other
one
Ο Johnny Cash, “άνδρας με τα μαύρα”, πέθανε από σακχαρώδη διαβήτη στις 12 Σεπτεμβρίου του 2003, σε ηλικία 71 ετών. Μέχρι τότε όμως, είχε προλάβει να γράψει το όνομα του με χρυσά γράμματα στην παγκόσμια ιστορία της μουσικής.
Πρόσφατα, ήρθε στη δημοσιότητα μια σπάνια συνέντευξη του στον Barney Hoskins για το περιοδικό Melody Maker. Η κουβέντα των δύο ανδρών έγινε στις 14 Οκτωβρίου του 1996.
Ο Johnny Cash είχε αναφερθεί τότε στην υγεία του, στη θρησκεία και το πώς βλέπει τον Θεό…
Τα σημαντικότερα αποσπάσματα από όσα είχε πει ο ίδιος:
“Δουλεύω τόσο σκληρά και περιοδεύω ακόμα σε όλο τον κόσμο για την ψυχή μου. Είναι δώρο. Θυμάμαι τη μητέρα μου να μου λέει, ότι το ταλέντο μου είναι δώρο Θεού. Αν τα παρατήσω θα ζήσω μπροστά από την τηλεόραση και θα γίνω υπέρβαρος. Θα πεθάνω σύντομα. Ποτέ δεν ήθελα να κάνω κάτι τέτοιο. Προσεύχομαι να πεθάνω φορώντας τις μπότες μου. Πάω από κρεβάτι νοσοκομείου σε κρεβάτι νοσοκομείου και δεν θέλω να καταλήξω εκεί”….
“Δεν θα γινόμουν ποτέ κήρυκας. Ποτέ δεν μου ζήτησε ο Θεός να τραγουδήσω γκόσπελ. Το χάρισμα μου είναι να τραγουδάω και να δίνω show. Ωστόσο δεν μπορώ να κάνω συναυλία χωρίς να τραγουδήσω έστω ένα θρησκευτικό τραγούδι. Η μουσική του Ευαγγελίου είναι βαθιά ριζωμένη στα κόκαλα μου, ήταν αυτή που με ενέπνευσε όταν ήμουν παιδί και μεγάλωνα σε ένα αγρόκτημα με βαμβάκι. Εκεί που οι αγγαρείες και οι δουλειές ήταν πολύ σκληρές. Τραγουδούσα όλη μέρα. Συνήθως θρησκευτικά τραγούδια, γιατί ένοιωθα ότι μπορούσαν να με εξυψώσουν πάνω από το χώμα και τη λάσπη”.
ΤΟ ΠΑΘΟΣ ΤΗΣ ΓΑΣΤΡΙΜΑΡΓΙΑΣ
Τα πάθη δεν ανήκουν στη φύση του ανθρώπου. Είναι αρρώστιες της ψυχής. Όταν όμως χρονίζουν στον άνθρωπο, γίνονται δεύτερη φύση του και δεν απομακρύνονται.
Ακόμα και όταν ο άνθρωπος μετανοεί και δέχεται τη χάρη του Θεού, δεν απαλλάσσεται με μιας από τα πάθη του, αλλά χρειάζεται να προσπαθεί για πολύ καιρό για την καταπολέμησή τους. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της οσίας Μαρίας της Αιγυπτίας, που ενώ μετανόησε και αποστράφηκε την αμαρτωλή ζωή, χρειάστηκε να αγωνιστεί για να εξαλείψει τις μνήμες των παθών της τόσα χρόνια, όσα υπηρετούσε πριν από αυτά.
Πρωταρχικές αιτίες των παθών είναι η άγνοια του Θεού, η λήθη και η ραθυμία, οι δυνατοί γίγαντες που αναφέρει ο σοφότατος ασκητής Μάρκος ότι κυριεύουν τον άνθρωπο, σκοτίζουν τον νου και τον προσηλώνουν στις αισθήσεις. Όταν υποταχθεί ο νους στις αισθήσεις, ακολουθεί και η υποταγή των άλλων ψυχικών δυνάμεων.
Μητέρα των παθών είναι φιλαυτία. Όταν ο άνθρωπος δε σκέπτεται το Θεό, αλλά μόνο τον εαυτό του, τότε γίνεται φίλαυτος.
Τα τρία βασικά πάθη, που ξεκινούν από τη φιλαυτία και οδηγούν σε όλα τα υπόλοιπα, είναι η γαστριμαργία. η φιλαργυρία και η κενοδοξία.
Αυτά αντιστοιχούν στους τρεις πονηρούς λογισμούς, που θέλησε να υποβάλει ο διάβολος τον Χριστό, όταν πήγε να τον πειράξει στην έρημο.
Η πρώτη θέση, στην οποία τοποθετείται συνήθως η γαστριμαργία, φανερώνει και την ιδιαίτερη βαρύτητά της.
Οι άγιοι Πατέρες, και μάλιστα ο άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος, λένε ότι πρόκειται για βαριά αμαρτία, όπως αποδεικνύεται από την ιστορία του ανθρώπινου γένους· αυτή εξόρισε τον Αδάμ από τον παράδεισο, αυτή προκάλεσε τον μεγάλο κατακλυσμό, αυτή έκανε τους Ισραηλίτες ειδωλολάτρες, αυτή έριξε και ρίχνει συνεχώς τους ανθρώπους σε μύρια άλλα κακά. Από τη γαστριμαργία γεννιέται η πορνεία και κάθε σαρκική επιθυμία.
Με το πάθος της γαστριμαργίας, ο άνθρωπος, αναζητώντας την απόλαυση στην τροφή, τοποθετεί την επιθυμία της τροφής και της ηδονής που στην ακολουθεί, πριν από την επιθυμία του Θεού.
Οι Άγιοι Πατέρες συχνά τονίζουν ότι την ηδονή διαδέχεται η οδύνη. Την ευχαρίστηση λοιπόν του λάρυγγα διαδέχεται καταρχήν ο πόνος και τω βάρος του στομάχου, και στη συνέχεια η παχυσαρκία και τα άλλα αναρίθμητα δεινά που προέρχονται από αυτή. Κυρίως όμως, η γαστριμαργία προκαλεί ζάλη στο κεφάλι, βάρος και ατονία στο σώμα. Έτσι ο άνθρωπος εγκαταλείπει το πνευματικό του έργο, επειδή έρχεται σε αυτόν η οκνηρία. Ακολουθεί η σκότιση της διανοίας και των λογισμών και η ταραχή την ώρα της προσευχής. Ο νους γίνεται αδιάκριτος και οι πονηροί λογισμοί βρίσκονται στο αποκορύφωμα τους. Καi δυστυχώς, όταν κανείς δεν έχει καθαρό νου δεν μπορεί να ασχοληθεί με πνευματικά πράγματα και με τη σοφία του Θεού.
Στη γαστριμαργία συνήθως πέφτουμε όταν τρώμε συχνότερα απ’ όσο πρέπει ή νωρίτερα από την κατάλληλη ώρα, όταν τρώμε και πίνουμε περισσότερο απ’ όσο μας χρειάζεται, όταν επιζητούμε πλούσια, ακριβά και εξεζητημένα φαγητά, όταν τρώμε με βουλιμία, και όταν σπαταλάμε μεγάλο μέρος του πολύτιμου χρόνου της ζωής μας σε γαστρονομικές ασχολίες και φροντίδες.
Η γαστριμαργία είναι λοιπόν ατομικό ολίσθημα. Γίνεται, όμως, θανάσιμο αμάρτημα για τον άνθρωπο όταν προξενεί βλάβη και σκάνδαλο στον πλησίον, όταν γνωρίζει ότι θα πάθει κάποια σοβαρή ασθένεια και δεν εγκρατεύεται, όταν ξοδεύει πάρα πολλά χρήματα για να τρώει πλούσια τη στιγμή που ο πλησίον του στερείται τα αναγκαία και δεν τον ελεεί, και όταν δεν τηρεί τις καθιερωμένες από την Εκκλησία μας νηστείες εφόσον δεν εμποδίζεται από κάποιαν αρρώστια.
ΠΗΓΗ:http://pmeletios.com/
Well I don’t go to church on Sunday
I Don’t get on my knees to pray
I Don’t memorize the books of the Bible
I got my own special way
I know Jesus loves me
Maybe just a little bit more
I fall down on my knees every Sunday
At Zerelda Lee’s candy store
It’s got to be a chocolate Jesus
Make me feel good inside
Got to be a chocolate Jesus
Keep me satisfied
Well I don’t want no Abba Zaba
Don’t want no Almond Joy
There ain’t nothing better
Suitable for this boy
Well it’s the only thing That can pick me up
Better than a cup of gold
See only a chocolate Jesus
Can satisfy my soul
When the weather gets rough
And it’s whiskey in the shade
It’s best to wrap your savior
Up in cellophane
He flows like the big muddy But that’s ok
Pour him over ice cream For a nice parfait
Well it’s got to be a chocolate Jesus
Good enough for me
Got to be a chocolate Jesus
Good enough for me
Well it’s got to be a chocolate Jesus
Make me feel so good inside
Got to be a chocolate Jesus
Keep me satisfied
Κατηγορίες: VIDEO, Β' ΛΥΚΕΙΟΥ
Ετικέτες: Β' ΛΥΚΕΙΟΥ, ΜΟΥΣΙΚΗ
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΤΟ ΠΑΘΟΣ ΤΗΣ ΓΑΣΤΡΙΜΑΡΓΙΑΣ