-
“Τι θέλουμε να μάθουμε για το διάστημα”
Μετά από συζήτηση αποφασίσαμε να μάθουμε για το διάστημα. Θέλουμε να ανακαλύψουμε πόσο μεγάλο είναι…!
Στην αρχή είδαμε πως δημιουργήθηκε και τι είναι η μεγάλη έκρηξη
Είδαμε ακόμη τους πλανήτες και πως κινούνται...
Η συμμαθήτριά μας, η Βασιλική, μας έφερε ένα τέλειο βιβλίο με τους πλανήτες και το διαβάσαμε.
Κι όταν μάθαμε αρκετά …ήρθε η ώρα για παιχνίδι.
Σχεδιάσαμε στη μοκέτα μας, με την κυρία μας, τις τροχιές των πλανήτων. Μετράγαμε με προσοχή. Θέλαμε 9 τροχιές. Κάθε φορά υπολογίζαμε πόσες τροχιές έπρεπε να προσθέσουμε.
Στη συνέχεια “αγκαλιαστήκαμε” όλοι στο κέντρο … μετά από λίγο λόγω υπερβολικής ζέστης έγινε η “μεγάλη έκρηξη”. Η “μεγάλη αγκαλιά” μας διασπάστηκε και γίναμε ομαδούλες που κάθε μια σχημάτισε ένα γαλαξία.
Εμείς “μελετήσαμε” καλύτερα το γαλαξία που έχει κέντρο το πιο φωτεινό αστέρι : τον ήλιο μας.
Μιλήσαμε για τους 9 πλανήτες αλλά και για τους πλανήτες – νάνους. Μάλιστα διαβάσαμε στο βιβλίο της Βασιλικής ότι οι πλανήτες είναι 8 και όχι 9 και τότε προβληματιστήκαμε αλλά στο τέλος μάθαμε ότι και οι επιστήμονες “διαφωνούν” και “αλλάζουν γνώμη” σύμφωνα με τα νέα ερευνητικά δεδομένα.
Τους μετρήσαμε, τους συγκρίναμε, βρήκαμε τον πιο μεγάλο και τον πιο μικρό, τους βάλαμε στη σειρά και σε σωστή τροχιά!
![](https://blogs.sch.gr/44nipperist/files/2012/01/planites2-300x225.jpg)
Μάθαμε τα ονόματά τους αλλά και τα παρατσούκλια τους (κόκκινος και γαλάζιος πλανήτης). Μάθαμε να γράφουμε ΓΗ και ΗΛΙΟΣ.
Στο τέλος κάτι μας θύμισαν τα ονόματά τους…. σκεφτήκαμε, σκεφτήκαμε και το βρήκαμε: οι Θεοί του Ολύμπου είχαν ίδια ονόματα.
Σε ένα βιβλίο της κυρίας είδαμε πως δημιουργείται η μέρα και η νύχτα. Πήραμε την υδρόγειο = η γη μας και έναν φακό =ο ήλιος μας και κάναμε “προσομοίωση”. Σαν επιστήμονες…
…και σαν παιδιά νηπιαγωγείου είπαμε να ζωγραφίσουμε :
όμως το δημιουργικό μας ταλέντο …δεν περιορίζεται…
Εικαστικά 1: Κατασκευή
Φτιάξαμε ένα διαστημόπλοιο …έτοιμο για εκτόξευση!!
Μετρήσαμε ανάποδα 9,8,7,6,5,4,3,2,1 …παιχνιδάκι, πανεύκολο…
![](https://blogs.sch.gr/44nipperist/files/2012/01/kataskeyh-300x225.jpg)
Εικαστικά 2: Τεχνική με κηρομπογιές και τέμπερα – η καταλληλότερη τεχνική για να ζωγραφίζουμε το σύμπαν…
Βήμα 1ο: ζωγραφίζουμε με κηρομπογιά στο χαρτί. Πατάμε γερά για να έχουμε έντονο χρώμα.
![](https://blogs.sch.gr/44nipperist/files/2012/01/eikastika1-300x225.jpg)
Βήμα 2ο : Με πινέλο ζωγραφίζουμε όλο το χαρτί χρησιμοποιώντας τέμπερα ή μίγμα τέμπερας με λευκή κόλα* ή απλά νερομπογιά
![](https://blogs.sch.gr/44nipperist/files/2012/01/eikastika2-300x225.jpg)
*Ρούλα Παπανικολάυου, Η ζωγραφική στο νηπιαγωγείο και το δημοτικό, εκδόσεις Μικρός Πρίγκηπας.
Και τι λείπει;;
1ον : Μουσική
Μουσικό παιχνίδι: τα ζωηρά αστεράκια
2ον : Λογοτεχνία
Ποίημα: Η αστροναύτισσα της Ρ.Καρθαίου
3ον: Παραμύθι, δραματοποίηση και εικονογράφιση
Παραμύθι από το σχολικό ανθολόγιο: Το ζηλιάρικο φεγγάρι
4ον : Το δικό μας παραμύθι: Με εξωγήινους και ελιές …με αφορμή το γράμμα Ε φυσικά!
Όλα αυτά θα τα δείτε σε επόμενη δημοσίευση μας.
9 8 7 6 5 4 3 2 1
Προς το παρόν
ΓΕΙΑ ΣΑΣ
Φρόσω ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια. Είναι ένα θέμα που συναρπάζει τα νήπια, έχει πολλές επεκτάσεις και μπορεί να δουλευτεί με πολλούς τρόπους, μεγαλύτερη χρονική διάρκεια και μεγαλύτερη επιστημοσύνη.
Και πάλι ευχαριστώ.
Υπέροχη δουλειά! Συγχαρητήρια!!!