ΠΕΡΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ..

Μάι 201528

Κατά την διάρκεια του σχολικού έτους ετοιμάσαμε κάποια παιχνίδια με στόχο την εξοικείωση των παιδιών με τις μαθηματικές έννοιες.

Το κουτί με τους αριθμούς και το κουμπί :

 

τα παιδιά κουνούσαν το κουτί και σε όποιον αριθμό στεκόταν το κουμπί έπαιρναν την αντίστοιχη κάρτα.Νικητής ήταν όποιος συγκέντρωνε τις περισσότερες κάρτες.

Τα αριθμογλυκάκια. Τα παιδιά τοποθετούσαν ένα καπάκι σε όποια θέση ήθελαν και στη συνέχεια έπρεπε να βάλουν τους αριθμούς που ακολουθούσαν ή ήταν πριν από τον αριθμό που υπήρχε στο καπάκι.

Το «λεωφορείο με τους επιβάτες» εισήγαγε τα παιδιά στις πράξεις της πρόσθεσης και της αφαίρεσης:

Το κουτί με το υλικό από το παραμύθι «Μαίρη η πινέζα» περιελάμβανε παιχνίδια αντιστοίχισης , διάταξης μεγεθών , πρόσθεσης , αφαίρεσης , παιχνίδια με τόμπολες.

Παρακάτω είναι παιχνίδια από το υλικό που μας παραχώρησε η Γεωργία Μουντζούρη στην Επιμόρφωση της Σχολικής Συμβούλου τον Σεπτέμβριο:

Τα αριθμομανταλάκια ,

το «εργοστάσιο των αριθμών»

οι κάρτες με τα μανταλάκια της πρόσθεσης ,

παιχνίδια από ανακυκλώσιμο υλικό,

και το κουτί με τα παιχνίδια από το παραμύθι «Η γάτα κουμπάρα»

 

ΤΟ PROJECT ΜΕ ΤΟ ΛΕΩΦΟΡΕΙΟ..

Μάι 201526

Αφορμή για το project με το λεωφορείο στάθηκε το βιβλίο της Κωνσταντίνας Αρμενιάκου : «Εκδρομή με το λεωφορείο». Ξεκίνησε με στόχο μια μαθηματική δραστηριότητα και εξελίχθηκε σε project.

 

 

Από τη στιγμή που τα παιδιά έδειξαν ενδιαφέρον για το θέμα και τα περισσότερα είχαν κάποια εμπειρία με το λεωφορείο φτιάξαμε το αρχικό ιστόγραμμα:

Σε επόμενη φάση καταγράψαμε το «τι θέλουμε να μάθουμε για αυτό»:

Και έπειτα :»τι θα κάνουμε για να το μάθουμε»:

Το ΚΤΕΛ της πόλης βρίσκεται σε κοντινή απόσταση από το σχολείο και για αυτό οργανώσαμε επίσκεψη ώστε να δούμε από κοντά τα λεωφορεία και να συλλέξουμε τις πληροφορίες που θέλαμε.

Ζητήσαμε βοήθεια από τους γονείς για να στήσουμε τη γωνιά του project.

Παρατηρήσαμε εικόνες με διάφορα είδη λεωφορείων ,

εικόνες από τα παλιά,

και βάλαμε στη σειρά άλλες που δείχνουν την εξέλιξη με το πέρασμα των χρόνων:

είδαμε λεωφορεία σε διάφορες χώρες του κόσμου ,

 και τα κολλήσαμε στον παγκόσμιο χάρτη:

Τα παιδιά έφεραν παιχνίδια από το σπίτι και έφτιαξαν δρόμους σε χαρτί του μέτρου για να παίζουν με τα λεωφορεία τους:

Μιλήσαμε για τις βαλίτσες ,

και με αφορμή τους πίνακες του Ακριθάκη τα παιδιά «γέμισαν» τις δικές τους ανάλογα με τον προορισμό τους κάθε φορά:

 

 Φτιάξαμε και το λεωφορείο με τους επιβάτες :

διαβάσαμε εισιτήρια

και φτιάξαμε τα δικά μας:

παίξαμε μέσα στην τάξη :

Διαβάσαμε την είδηση για έναν σκύλο που παίρνει μόνος του το λεωφορείο και πάει στο πάρκο:

 

Το ποίημα «Το ηλιακό λεωφορείο»

και όταν τον Μάιο (το project ξεκίνησε Φεβρουάριο) πια είχαμε συγκεντρώσει όλες τις απαραίτητες πληροφορείες και με τη βοήθεια των φωτογραφιών που είχαμε τραβήξει στο ΚΤΕΛ , αρχίσαμε να φτιάχνουμε το δικό μας λεωφορείο.

Τα παιιδιά παρατηρώντας τις φωτογραφίες προσπάθησαν να αποδώσουν με τη ζωγραφική όλες τις λεπτομέρειες.Και αυτό το εγχείρημα κράτησε μια εβδομάδα!!!

Και στο τέλος έτοιμοι για ταξίδια!!!

 

ΜΙΑ ΠΟΛΗ ,ΕΝΑ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟ (2)

Μάι 201525

Στο εργοστάσιο δουλεύουν πολλοί άνθρωποι για να παραχθεί το ρεύμα:

 

χειρίζονται τεράστια μηχανήματα:

και ακολουθούν κανόνες και αυτοί , απαραίτητους για την ασφάλειά τους,

Το ρεύμα που παράγεται φεύγει με τεράστιους πυλώνες και φτάνει σε σπίτια , σχολεία , νοσοκομεία κλπ.

 Όπου κι αν φτάσει οι άνθρωποι το χρησιμοποιούμε και το έχουμε ανάγκη,

Στο σχολείο μας χρησιμοποιούμε το ρεύμα.Τα παιδιά κατέγραψαν σε ομάδες τους διακόπτες , τις λάμπεςκαι τις πρίζες.

Τι συμβαίνει όμως κάθε φορά που ανοίγουμε ένα διακόπτη;

Το εργοστάσιο δουλεύει και μαύρος καπνός βγαίνει από τις καμινάδες του .

κι όση ώρα ο διακόπτης μένει ανοιχτός τόσο περισσότερος καπνός βγαίνει και μαυρίζει τον αέρα.

Και τότε:

 

Υπάρχουν πολλοί τρόποι ώστε να εξοικονομούμε ενέργεια.

Με τα παιδιά αναζητήσαμε τρόπους ώστε και τα ίδια να συμβάλλουν στην εξοικονόμηση ενέργειας. Φτιάξαμε χάρτινες υπενθυμίσεις και το καθένα δεσμεύτηκε να τηρεί ότι ανέλαβε:

 

 

ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΑ ΠΡΩΤΑΚΙΑ…

Μάι 201513

Τα νήπια αρχικά καλωσόρισαν τους μαθητές της Α΄τάξης του 4ου Δημοτικού Σχολείου Μεγαλόπολης.Στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε ένα παιχνίδι γνωριμίας. Κάθε παιδί κρατώντας μια χάρτινη παπαρούνα έλεγε το όνομά του και μετά την προσέφερε στο διπλανό του. 

 

 

Είχαμε φροντίσει ώστε τα  παιδιά να κάθονται εναλλάξ νήπια με πρωτάκια. Όταν ολοκληρώθηκαν οι συστάσεις προβάλλαμε με την βοήθεια του προτζέκτορα εικόνες λιβαδιών με μαργαρίτες και παπαρούνες και με τα παιδιά έγινε συζήτηση για τα λουλούδια.

Με τα νήπια είχαμε ετοιμάσει σε χαρτί του μέτρου ένα καταπράσινο λιβάδι  χωρίς λουλούδια όμως, το οποίο χρησιμοποιήσαμε στη συνέχεια για να κάνουμε με τα παιδιά σύγκριση ως προς το αν και οι δικές μας μαργαρίτες είναι ίδιες . Όλα τα παιδιά σχεδίασαν και έκοψαν το καθένα τη δική τους μαργαρίτα και την κολλήσαμε στο «λιβάδι».

Στη συνέχεια η δασκάλα άρχισε την αφήγηση του παραμυθιού «Το χαρούμενο λιβάδι» της Φυλλιώς Νικολούδη το οποίο ήταν σε μορφή power point ώστε να μπορούν να το βλέπουν όλοι στον πίνακα.

Τα παιδιά κατά τη διάρκεια της ανάγνωσης σε μεικτές ομάδες συμμετείχαν σε δραστηριότητες δραματοποίησης των σκηνών της ιστορίας , σε ρόλους ηρώων οι οποίοι εξέφραζαν τα συναισθήματα που ένιωθαν ,

σε γλωσσικά παιχνίδια κατά τα οποία τα πρωτάκια διάβαζαν δυο λέξεις και τα νήπια τις ένωναν για να φτιάξουν μια σύνθετη αλλά και αντίστροφα.

Δόθηκε στα παιδιά η ευκαιρία να μιλήσουν για τις ομοιότητες που έχουμε οι άνθρωποι και τις διαφορές μας αλλά και για τα αγαπημένα τους παιχνίδια τα οποία είναι όμοια αυτά που παίζουν τα παιδιά του Νηπιαγωγείου και αυτά των παιδιών της Α΄τάξης του Δημοτικού. Η δραστηριότητα τελείωσε με την κατασκευή μιας γλάστρας για κάθε τάξη στην οποία τα παιδιά έφτιαξαν μαργαρίτες το κοτσάνι των οποίων ήταν ένα μολύβι .

 

Στερέωσαν τα μολύβια πάνω στο φελιζόλ που υπήρχε μέσα στην γλάστρα και στη μέση έβαλαν μια παπαρούνα σαν εκείνη που ξεκίνησε η δραστηριότητα με το παιχνίδι γνωριμίας.

 

Τα παιδιά της Πρώτης τάξης προσέφεραν στα νήπια ένα  χάρτινο λουλουδένιο καλαθάκι και ένα βιβλίο με ζωγραφιές.

ΜΙΑ ΠΟΛΗ , ΕΝΑ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟ..

Μάι 201512

Η γειτονιά του σχολείου αποτελείται από σπίτια με ιδιαίτερο σχέδιο και αρχιτεκτονική.Τα παιδιά εντόπισαν ότι όλα μοιάζουν μεταξύ τους.

Στην περιήγηση παρατηρήσαμε και κάποια άλλα σπίτια που δεν μοιάζουν με αυτά που μένουν τα παιδιά.Τα σπίτια ήταν χτισμένα από πέτρες.

Γυρνώντας στην τάξη τα παιδιά είδαν μια φωτογραφία από τις «παλιές» όπως είπαν .Εντόπισαν κάποια σημεία της εικόνας αλλά ήταν δύσκολο να ανακαλύψουν ότι αυτή η πλατεία ,

είναι η πλατεία της πόλης.

Συνεχίζοντας να βλέπουμε παλιές φωτογραφίες απ΄την Μεγαλόπολη  καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι παλιότερα η πόλη μας έμοιαζε περισσότερο με  χωριό.

Το ερώτημα που τέθηκε ήταν:

Πώς η Μεγαλόπολη έγινε πόλη;

Οι εικόνες από τη σημερινή μορφή της πόλης είχαν μέσα ένα κοινό σημείο : το εργοστάσιο της ΔΕΗ.Τα παιδιά γνωρίζουν την ύπαρξή του αλλά μπερδεύονται ως προς το τι φτιάχνει αυτό το εργοστάσιο:

και κάπως έτσι το ζωγράφισαν:

Κάποιοι μίλησαν για το ρεύμα που παράγεται αλλά δεν ήξεραν τι είναι αυτό

Δείχνοντας το λογότυπο της ΔΕΗ

 τα παιδιά παρατήρησαν ότι εκτός από τα γράμματα υπάρχει και το σχήμα του κεραυνού πάνω σε αυτό.Ασχοληθήκαμε λίγο με τα σύννεφα και τη δημιουργία των κεραυνών χρησιμοποιώντας το βιβλίο :

.Προσπαθήσαμε μέσα από πειράματα να εξηγήσουμε την έννοια του ηλεκτρισμού

και πως η γη βοηθά στην δημιουργία των κεραυνών με την περιστροφή της .

Βέβαια για να λειτουργήσει ένα εργοστάσιο δεν φτάνει να τρίψουμε κάτι και να παραχθεί ηλεκτρισμός.

Παρακολουθώντας σχετικά βίντεο από εδώ

http://energeia.dei.gr/

τα παιδιά άκουσαν τις έννοιες «ορυχείο» , «λιγνίτης» , «εργαζόμενοι».Παρακολούθησαν τη διαδικασία εξόρυξης του λιγνίτη , τα πολλά μηχανήματα και τη δουλειά ακόμα περισσότερων ανθρώπων για να παραχθεί το ηλεκτρικό ρεύμα.

Οδηγηθήκαμε στο συμπέρασμα ότι η δημιουργία  του εργοστασίου ήταν ο λόγος που η Μεγαλόπολη από χωριό έγινε πόλη.

Παρακολουθώντας ένα ακόμα βίντεο στη διεύθυνση

https://www.youtube.com/watch?v=__zB80Saglk

προσπαθήσαμε να κατανοήσουμε γιατί το υπέδαφος της Μεγαλόπολης έχει τόσο λιγνίτη και πως δημιουργήθηκε.

Φανταστήκαμε την πόλη μας πάνω σε μια τεράστια λεκάνη στην οποία μεγάλες κουτάλες σκάβουν το έδαφος ,

και αποκαλύπτουν κι άλλα πράγματα μέχρι να βρουν τον λιγνίτη

και όταν φτάσουν αρκετά βαθιά βρίσκουν το κάρβουνο που χρειάζεται το εργοστάσιο για να λειτουργήσει.

και έτσι κάπως είναι το έδαφος κάτω από τα ορυχεία;

Και όλοι όσοι δουλεύουν στα ορυχεία και στις μονάδες ακολουθούν κανόνες ασφαλείας ώστε να αποφεύγουν να θέτουν σε κίνδυνο τη ζωή τους. Τα παιδιά δοκίμασαν όλο τον εξοπλισμό (αν και αρκετά μεγαλύτερος  από το νούμερό τους!!!!)

Η πρόσβαση στις μονάδες για τα παιδιά αυτής της ηλικίας είναι απαγορευτική και για αυτό έγινε προσπάθεια να μεταφέρουμε κάτι από εκεί μέσα στην τάξη!!

Το πρόγραμμα συνεχίζεται….

Θα εξετάσουμε   την επίδραση της λειτουργίας του εργοστασίου στο περιβάλλον και θα αναζητήσουμε τρόπους ώστε όλοι να συνεισφέρουμε στην μείωση των ρύπων του…

 

« Παλιότερα άρθρα

ΑΡΧΕΙΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ

Ιουνίου 2017
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Μάι    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  


Top
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων