Έθιμα του Πάσχα

Δημοσιευμένο στις 13 Απριλίου 2019 Κατηγορία: Γενικά,Εργασίες μαθητών,Πάσχα από Αποστολίδου Γεσθημανή  Με ετικέτα

Εκπαιδευτική Εκδρομή:«Οι εφευρέσεις του Leonardo da Vinci» στο ΝΟΗΣΙΣ

Δημοσιευμένο στις 12 Απριλίου 2019 Κατηγορία: Γενικά από Αποστολίδου Γεσθημανή

Στο πλαίσιο της συμπλήρωσης 500 ετών από το θάνατο του Leonardo da Vinci, το ΝΟΗΣΙΣ, από τις 2 Φεβρουάριου μέχρι 30 Ιουνίου 2019, φιλοξενεί την έκθεση «Οι εφευρέσεις του Leonardo da Vinci».

Ο da Vinci ήταν ζωγράφος, μηχανικός, γλύπτης, αρχιτέκτονας, μουσικός, γεωλόγος, βιολόγος. Θεωρείται ως και τις μέρες μας κορυφαίος επιστήμονας, καλλιτέχνης και εφευρέτης. Δεν παρακολούθησε σχολικά μαθήματα. Παρατηρούσε, πειραματίζονταν και δημιουργούσε, με το αστείρευτο εφευρετικό πνεύμα του.

Θα μπορούσε να μείνει στην ιστορία μόνο από το αποτύπωμά του ως ζωγράφος, ή επειδή εμπνεύστηκε το αλεξίπτωτο, ή γιατί επινόησε το ρουλεμάν. Ανήσυχος και ιδιοφυής, είναι καλύτερα να αναρωτιέται κανείς αν υπάρχει τομέας με τον οποίο δεν ασχολήθηκε.

Μπορεί να μην έφερε στην πραγματική ζωή όλα όσα φαντάστηκε, αλλά θεμελίωσε το ενδιαφέρον και έσπειρε την προοπτική ύπαρξης του ποδηλάτου, του αυτοκινήτου, του ελικοπτέρου, του υποβρυχίου και πολλών άλλων μεταγενέστερων εφαρμογών. Η ευρύτητα του πνεύματός του και το βάθος της διείσδυσής του, μετουσίωσε στο πρόσωπό του τον «καθολικό άνθρωπο» της αναγέννησης, την οποία και προσωποποίησε.

Σήμερα που η επιστήμη, η τεχνολογία, η καινοτομία και η τέχνη αποτελούν κορυφαία ζητούμενα, η προσωπικότητα του Leonardo da Vinci εμπνέει τον σύγχρονο άνθρωπο περισσότερο ίσως από ποτέ. Αν θα έπρεπε να βρεθεί η ευφυέστερη, δημιουργικότερη και παραγωγικότερη προσωπικότητα της ιστορίας, πιθανότατα κάποιος θα την αναζητούσε ανάμεσα στον Αρχιμήδη, τον da Vinci και τον Tesla. Δεν είναι τυχαίο που καθένας τους θαύμαζε και μελετούσε τους προγενέστερούς του. Δικαιολογημένα, λοιπόν, σε όλο τον κόσμο ετοιμάζονται να τιμήσουν την επέτειο των 500 ετών από τον θάνατο του μεγάλου Ιταλού.

https://www.thessalonikiguide.gr

Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου 2019: δες την αφίσα, διάβασε το μήνυμα

Δημοσιευμένο στις 2 Απριλίου 2019 Κατηγορία: Παγκόσμιες ημέρες,Παιδική Λογοτεχνία από Αποστολίδου Γεσθημανή  Με ετικέτα

Το μήνυμα “Τα βιβλία μας βοηθούν να μη βιαζόμαστε” και η αφίσα είναι έργα του Λιθουανού Kęstutis Kasparavičius, διεθνούς φήμης εικονογράφου και συγγραφέα. Τη μετάφραση επιμελήθηκε, όπως κάθε χρόνο, η επίτιμη Πρόεδρος του Ελληνικού Τμήματος κ. Λότη Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου.

“Βιάζομαι!… Δεν έχω χρόνο!… Αντίο!… Ακούμε τέτοιες κουβέντες κάθε μέρα, όχι μόνο στη Λιθουανία, που βρίσκεται στο κέντρο της Ευρώπης, αλλά και σε πολλά μέρη του κόσμου. Συχνά επίσης ακούμε να λέγεται ότι ζούμε στην εποχή της υπέρμετρης πληροφόρησης, της ταχύτητας και της βιασύνης.

Αν όμως πάρεις στα χέρια σου ένα βιβλίο, νιώθεις αμέσως διαφορετικά. Φαίνεται πως τα βιβλία έχουν αυτή τη θαυμαστή ιδιότητα- μας βοηθούν να χαλαρώνουμε. Μόλις ανοίξεις ένα βιβλίο και βυθιστείς στα ήρεμα βάθη του, δεν έχεις πια τον φόβο πως όλα περνούν με ξέφρενη ταχύτητα κι εσύ δεν προλαβαίνεις να δεις τι γίνεται. Ξαφνικά, αρχίζεις να πιστεύεις ότι δε χρειάζεται να τρέχεις με τόση βιασύνη για μια δουλειά μάλλον ασήμαντη. Στα βιβλία όλα συμβαίνουν ήσυχα, με μία τάξη καθορισμένη με ακρίβεια. Ίσως επειδή οι σελίδες τους είναι αριθμημένες, ίσως γιατί οι σελίδες κυλούν απαλά και γαλήνια καθώς τις γυρίζεις. Στα βιβλία, όσα έχουν γίνει στο παρελθόν, συναντούν με ηρεμία τα όσα πρόκειται να συμβούν…”

Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου 2019. Για φέτος, υπεύθυνο για το υλικό του εορτασμού είναι το Τμήμα Βιβλίου για Παιδιά και Νέους της Λιθουανίας. Η αφίσα τυπώθηκε και διανέμεται με την ευγενική χορηγία των Εκδόσεων Πατάκη και θα φτάσει στα περισσότερα βιβλιοπωλεία. Ο εορτασμός τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού.

Κυκλαδική τέχνη και πολιτισμός


H Γ΄ τάξη του 1ου Δημοτικού Σχολείου δανείστηκε μουσειοσκευή από το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης και δημιούργησε παρουσίαση με θέμα την Κυκλαδική Τέχνη και τον πολιτισμό.

LEONARDO DA VINCI

Δημοσιευμένο στις 22 Μαρτίου 2019 Κατηγορία: Γενικά από Αποστολίδου Γεσθημανή

 

To view this video player/playlist you need to have Flash Player 9 or newer installed and JavaScript enabled. TubeSnack is a flash video player that allows you to build and embed video playlists.

LEONARDO DA VINCI

.

Αποτελέσματα έρευνας για τη σχολική βία από τη Γ1 Τάξη

Δημοσιευμένο στις 12 Μαρτίου 2019 Κατηγορία: Ερωτηματολόγια από Αποστολίδου Γεσθημανή  Με ετικέτα



Λήψη αρχείου

6 Μαρτίου Πανελλήνια μέρα σχολικού εκφοβισμού 2019

Δημοσιευμένο στις 8 Μαρτίου 2019 Κατηγορία: Γενικά,Ερωτηματολόγια από Αποστολίδου Γεσθημανή

Κάντε κλικ πάνω στην εικόνα για να απαντήσετε το ερωτηματολόγιο

 

Bullying- Ενδοσχολική βία-Εκφοβισμός

Δημοσιευμένο στις 7 Μαρτίου 2019 Κατηγορία: Γενικά από Αποστολίδου Γεσθημανή



Οι πιο συνηθισμένες εκδηλώσεις ενδοσχολικής βίας είναι:

  • Χειρονομίες, σπρωξιές, ξυλοδαρμοί.
  • Φραστικές επιθέσεις, βρισιές, απειλές, προσβολές.
  • Εκβιασμοί, καταστροφή προσωπικών αντικειμένων.
  • Κλοπές.
  • Σεξουαλική παρενόχληση, κακοποίηση.
  • Αποκλεισμός από παρέες, παιχνίδια, δραστηριότητες.

Ενδείξεις που πιθανόν να υποδηλώνουν ότι ένα παιδί έχει πέσει θύμα σχολικού εκφοβισμού είναι:

  • Μειωμένη διάθεση ή άρνηση να πάει στο σχολείο με πρόσχημα αδιαθεσία.
  • Αδικαιολόγητες απουσίες.
  • Απροσδόκητη μαθησιακή πτώση που αποτυπώνεται με βαθμούς που πέφτουν.
  • Στα διαλείμματα περνά το χρόνο του γύρω από τους εκπαιδευτικούς και τα γραφεία.
  • Αλλάζει τις διαδρομές από και προς το σχολείο.
  • Τα ρούχα του είναι συχνά κατεστραμμένα.
  • Έχει σημάδια και μελανιές στο σώμα ή άλλες ενδείξεις επίθεσης και αποφεύγει να εξηγήσει πώς συνέβησαν.
  • Χάνει συχνά τα πράγματά του.
  • Ζητάει συχνά λεφτά.
  • Αρνείται να συμμετέχει σε σχολικές εκδηλώσεις και δραστηριότητες
  • Υπάρχουν επίμονες ξαφνικές αλλαγές στη διάθεσή του
  • Παραπονιέται για ψυχοσωματικά προβλήματα.

Ο γονιός οφείλει:

  • Να συζητά με το παιδί του για τα δικαιώματά του, τους κανόνες συμπεριφοράς στο σχολείο και τους τρόπους αντιμετώπισης του φαινομένου
  • Να ενισχύει τη φιλία και να αναδεικνύει την αλληλεγγύη της παρέας
  • Να ενημερώνεται από του εκπαιδευτικούς για τη συμπεριφορά του παιδιού του εντός του σχολείου
  • Να διαβεβαιώσει το παιδί – θύμα ότι δεν ευθύνεται το ίδιο για ό,τι έχει συμβεί
  • Να του υπενθυμίζει ότι το νοιάζεται και ότι ο ρόλος του είναι να το προστατεύει
  • Να το παροτρύνει σε συζήτηση για σχετικά θέματα και να του εξηγεί ότι η κοινοποίηση περιστατικών δεν αποτελεί «κάρφωμα»
  • Να απευθύνεται έγκαιρα στους εκπαιδευτικούς και στη διεύθυνση του σχολείου
  • Να ζητήσει τη βοήθεια ειδικού ψυχικής υγείας, εφόσον το κρίνει αναγκαίο

http://www.astynomia.gr/index.php?option=ozo_content&lang&perform=view&id=54019&Itemid=1522

Τσικνοπέμπτη 2019

Δημοσιευμένο στις 3 Μαρτίου 2019 Κατηγορία: Γενικά από Αποστολίδου Γεσθημανή

Κατασκευή μάσκας_Τσίκνισμα στην αυλή του σχολείου

Αποτελέσματα έρευνας του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου του ΙΤΕ σε 14.000 μαθητές για τις συνήθειες και τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν στο διαδίκτυο

Δημοσιευμένο στις 26 Φεβρουαρίου 2019 Κατηγορία: Γενικά από Αποστολίδου Γεσθημανή

To 14% μοιράζεται προσωπικό υλικό στο διαδίκτυο – 41% των παιδιών αποδέχεται αιτήματα φιλίας από αγνώστους – το 21% έχει συναντηθεί με κάποιον που γνώρισε στο διαδίκτυο – το 70% ανοίγει προφίλ σε κοινωνικό δίκτυο κάτω από την επιτρεπτή ηλικία των 13 ετών – 61% έχει συναντήσει ακατάλληλο περιεχόμενο- σχεδόν οι μισοί γονείς δε βάζουν όρια στη χρήση του διαδικτύου.
Προβληματισμός αλλά και ανάγκη ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης των παιδιών σε θέματα που άπτονται της ασφαλούς χρήσης του διαδικτύου προκύπτει από τα αποτελέσματα της μεγάλης έρευνας που πραγματοποίησε το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου υπό την έγκριση του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων. Η έρευνα στην οποία συμμετείχαν 14.000 μαθητές ηλικίας από 10-17 ετών , πραγματοποιήθηκε το Νοέμβριο – Δεκέμβριο του 2018 σε 400 σχολεία της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης, του Ηρακλείου Κρήτης, της Πάτρας και της Λάρισας με τη μορφή ανώνυμου online ερωτηματολογίου το οποίο συμπληρώθηκε από τα παιδιά κυρίως στο μάθημα της πληροφορικής.
Από τα στοιχεία που ξεχωρίζουν και προκαλούν ανησυχία είναι το γεγονός ότι το 70% των παιδιών κάνουν χρήση κοινωνικών δικτύων σε μη επιτρεπτή ηλικία, το 21% των παιδιών δηλώνει ότι έχει δεχτεί διαδικτυακή παρενόχληση και ένα μεγάλο ποσοστό επιχείρησε να την αντιμετωπίσει χωρίς να το αναφέρει σε κανέναν, το 21% των παιδιών έχει συναντηθεί με κάποιον που γνώρισε στο διαδίκτυο και το 41% αποδέχεται αιτήματα φιλίας από αγνώστους. Πολύ προσωπικές φωτογραφίες στο διαδίκτυο παραδέχεται ότι έχει μοιραστεί το 14% και το 61% ότι έχει συναντήσει βίαιο/ακατάλληλο περιεχόμενο. Περισσότερα…

Δραστηριότητα Φιλαναγνωσίας -«Ιζαντόρα Ντακ» Στέλλας Μιχαηλίδου

Δημοσιευμένο στις 17 Φεβρουαρίου 2019 Κατηγορία: Διαθεματικές εργασίες,Παιδική Λογοτεχνία,Φιλαναγνωσία από ΕΥΑΝΘΙΑ ΠΟΜΑΚΗ  Με ετικέτα ,

Η Ιζαντόρα, μια μικρόσωμη πάπια που ζει στη Λίμνη των Κύκνων, ονειρεύεται να γίνει μπαλαρίνα κι ας είναι η τελευταία στην τάξη. Όταν ο δάσκαλός της, ο κύριος Κουντεπιέ, τη διώχνει από το μάθημα, η Ιζαντόρα περιπλανιέται απελπισμένη, μέχρι σιγά σιγά να πιστέψει στον εαυτό της και να ανακαλύψει τον δικό της, μοναδικό χορό. Έναν χορό ελεύθερο, που βρίσκεται σε τέλεια αρμονία με τη φύση, χωρίς τους περιορισμούς που βάζει το μπαλέτο. Έναν χορό που της επιτρέπει να εκφράσει τα αληθινά της συναισθήματα, που τη βοηθάει να ξεπεράσει το φόβο, τη μοναξιά και τις δυσκολίες.Θεμελιώδεις αξίες όπως η αναγνώριση και ο σεβασμός στη διαφορετικότητα, η αποδοχή του «άλλου», η ελευθερία στη σκέψη και στην έκφραση, η δύναμη της συγγνώμης και της συγχώρεσης, αποτελούν βασικούς σταθμούς στο βιβλίο.

O θάνατος του Πάτροκλου

Δημοσιευμένο στις 12 Φεβρουαρίου 2019 Κατηγορία: Γενικά από Αποστολίδου Γεσθημανή  Με ετικέτα ,

Κτητικές αντωνυμίες

Δημοσιευμένο στις 11 Φεβρουαρίου 2019 Κατηγορία: Γ΄τάξη από Αποστολίδου Γεσθημανή  Με ετικέτα

Ο θυμός του Αχιλλέα

Δημοσιευμένο στις 11 Φεβρουαρίου 2019 Κατηγορία: Γ΄τάξη από Αποστολίδου Γεσθημανή  Με ετικέτα

Vincet Van Gogh

Δημοσιευμένο στις 29 Ιανουαρίου 2019 Κατηγορία: Μεγάλοι Ζωγράφοι από Αποστολίδου Γεσθημανή  Με ετικέτα
Επόμενη σελίδα »