Κ 27 Οι φυσικές καταστροφές στο χώρο της Ελλάδας

Δημοσιευμένο στις 15 Μαρτίου 2017 Κατηγορία: Γενικά από Αποστολίδου Γεσθημανή

2Καταγραφή3πηγή:ψηφιακό σχολείο

11ος Μαθητικός Διαγωνισμός «Παιχνίδι και Μαθηματικά»

Δημοσιευμένο στις 14 Μαρτίου 2017 Κατηγορία: Γενικά από Αποστολίδου Γεσθημανή

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ Μ_ ΕΥΚΛΕΙΔΗ 2017Ο διαγωνισμός διοργανώθηκε από την Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία και το περιοδικό «ο μικρός Ευκλείδης», την Παρασκευή 10 Μαρτίου 2017, για τους μαθητές της Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης του Δημοτικού.

 

Δείτε σχετκά:

 Θέματα Διαγωνισμού 

Download the PDF file .

Λύσεις:

Download the PDF file .

BULLΥING

εργασία της Ναταλίας Μπάτσιου

Εικόνα1

 

Αφορά σε μια κατάσταση κατά την οποία ασκείται εσκεμμένη, απρόκλητη, συστηματική και επαναλαμβανόμενη βία και επιθετική συμπεριφορά, με σκοπό την επιβολή και την πρόκληση σωματικού και ψυχικού πόνου σε μαθητές από συμμαθητές τους, εντός και εκτός σχολείου.

Αποτελεί φαινόμενο που ενισχύεται από τη λάθος αντιμετώπισή του, καθόσον τα

περισσότερα περιστατικά αποσιωπούνται, διότι θεωρείται ότι στιγματίζουν τους θύτες, τα θύματα και το κύρος του σχολείου.

Ωστόσο, το φαινόμενο αυτό έχει πολλές και σοβαρές επιπτώσεις, τόσο στη σωματική και ψυχική υγεία, όσο και στην ψυχοκοινωνική ανάπτυξη του παιδιού, ενίοτε με επικίνδυνες συνέπειες και τραγικά αποτελέσματα.

Οι πιο συνηθισμένες εκδηλώσεις ενδοσχολικής βίας είναι:

  • Χειρονομίες, σπρωξιές, ξυλοδαρμοί.
  • Φραστικές επιθέσεις, βρισιές, απειλές, προσβολές.
  • Εκβιασμοί, καταστροφή προσωπικών αντικειμένων.
  • Κλοπές.
  • Σεξουαλική παρενόχληση, κακοποίηση.
  • Αποκλεισμός από παρέες, παιχνίδια, δραστηριότητες.

Ενδείξεις που πιθανόν να υποδηλώνουν ότι ένα παιδί έχει πέσει θύμα σχολικού εκφοβισμού είναι:

  • Μειωμένη διάθεση ή άρνηση να πάει στο σχολείο με πρόσχημα αδιαθεσία.
  • Αδικαιολόγητες απουσίες.
  • Απροσδόκητη μαθησιακή πτώση που αποτυπώνεται με βαθμούς που πέφτουν.
  • Στα διαλείμματα περνά το χρόνο του γύρω από τους εκπαιδευτικούς και τα γραφεία.
  • Αλλάζει τις διαδρομές από και προς το σχολείο.
  • Τα ρούχα του είναι συχνά κατεστραμμένα.
  • Έχει σημάδια και μελανιές στο σώμα ή άλλες ενδείξεις επίθεσης και αποφεύγει να εξηγήσει πώς συνέβησαν.
  • Χάνει συχνά τα πράγματά του.
  • Ζητάει συχνά λεφτά.

Ο γονιός οφείλει:

  • Να συζητά με το παιδί του για τα δικαιώματά του, τους κανόνες συμπεριφοράς στο σχολείο και τους τρόπους αντιμετώπισης του φαινομένου.
  • Να ενισχύει τη φιλία και να αναδεικνύει την αλληλεγγύη της παρέας.
  • Να ενημερώνεται από του εκπαιδευτικούς για τη συμπεριφορά του παιδιού του εντός του σχολείου.
  • Να διαβεβαιώσει το παιδί – θύμα ότι δεν ευθύνεται το ίδιο για ό,τι έχει συμβεί.
  • Να του υπενθυμίζει ότι το νοιάζεται και ότι ο ρόλος του είναι να το προστατεύει.
  • Να το παροτρύνει σε συζήτηση για σχετικά θέματα και να του εξηγεί ότι η κοινοποίηση περιστατικών δεν αποτελεί «κάρφωμα».
  • Να απευθύνεται έγκαιρα στους εκπαιδευτικούς και στη διεύθυνση του σχολείου.
  • Να ζητήσει τη βοήθεια ειδικού ψυχικής υγείας, εφόσον το κρίνει αναγκαίο.

http://www.newsbeast.gr

 

BULLΥING – ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ = ΒΙΑΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑΣ

Το Bullying είναι:
• Βία Άμεση ή Έμμεση
• Σκόπιμη
• Αναίτια – Απρόκλητη
• Επαναλαμβανόμενη
• Από Ισχυρότερους προς Αδύναμους

Σκοπός του Θύτη είναι να:
• Προκαλέσει Σωματικό ή Ψυχικό Πόνο στο Θύμα
• Αποκτήσει Υπεροχή
• Κυριαρχία έναντι του Θύματος
• ‘Καταξιωθεί’ στο Περιβάλλον του

Αφορμή αποτελεί κάποια Αδυναμία, Μειονεξία, Διαφορετικότητα, Μειονότητα ή Ιδιαιτερότητα  του Θύματος, π.χ. Μαθησιακή Δυσκολία ή Αριστεία, ΔΕΠΥ, ΑΜΕΑ, Εμφάνιση, Θρησκεία, Φυλή, Εθνικότητα, Σεξουαλική Προτίμηση.
Το Bullying Δεν Περιορίζεται στο Σχολείο, αλλά Υπάρχει Παντού, ακόμη και στο Πανεπιστήμιο.
ΕΙΔΗ BULLYING

Η Βία – Bullying μπορεί να είναι:
• Σωματική (> Αγόρια), π.χ. Κλωτσιές, Μπουνιές,Χτυπήματα, Σπρωξίματα, Μικροληστείες κλπ.
• Λεκτική (> Κορίτσια), π.χ. Συκοφαντικές, Αρνητικές – Ταπεινωτικές Φήμες με Σκοπό
την Κοινωνική Υποτίμηση και Απομόνωση του Θύματος, Σεξουαλική Παρενόχληση, Απειλές, Βρισιές, Υποτιμητικά Παρατσούκλια κλπ.
• Ηλεκτρονική – Cyber Bullying, π.χ. Ενοχλητικά, Ταπεινωτικά, Απαξιωτικά, Εξευτελιστικά Μηνύματα και Φωτογραφίες ή Σχόλια, Απειλές, Εκβιασμοί μέσω κινητών ή internet.
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ CYBER BULLYING – INTERNET & ΚΙΝΗΤΑ


Οι Θύτες Διατηρούν την Ανωνυμία τους και Απευθύνονται σε Ευρύ Κοινό. Αισθάνονται  Μειωμένη Ευθύνη για τις πράξεις του, όταν είναι πίσω από έναν Υπολογιστή, σε σχέση με την «Πρόσωπο με Πρόσωπο» Αντιμετώπιση.
Σύμφωνα με έρευνα (NCPC Cyberbullying Research Report, 2006):
• 43% των Εφήβων 13 ως 17 ετών, θύματα Ηλεκτρονικού Εκφοβισμού τουλάχιστον 1 φορά την Εβδομάδα.
• 77% των θυτών ήταν άτομα που Γνώριζαν
• Κορίτσια συχνότερα θύματα (51%), από τα Αγόρια (37%)
• 90% Θύματα Cyber bullying, είχαν Υποστεί & Άλλου Είδους Bullying

 

ΠΩΣ  ΘΑ  ΞΕΧΩΡΙΣΩ ΤΟ  BULLYING ΑΠΟ ΤΟ ΦΙΛΙΚΟ ΠΕΙΡΑΓΜΑ; 
Όταν καταντάει ενοχλητκό, αλλά ο Θύτης εξακολουθεί να ενοχλεί – βασανίζει το Θύμα.

http://www.dyslexiacenters.gr

 

Εβδομάδα εκδηλώσεων στα σχολεία για τον σχολικό εκφοβισμό από 6 έως 10 Μαρτίου

Το υπουργείο Παιδείας καλεί τα σχολεία της Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης να αφιερώσουν χρόνο σε δράσεις, συζητήσεις, εκδηλώσεις κατά του σχολικού εκφοβισμού, από 6 έως 10 Μαρτίου 2017,με στόχο την ευαισθητοποίηση των σχολικών κοινοτήτων και την επαγρύπνηση όλων των μελών τους για την έγκαιρη παρέμβαση, με αφορμή την 6η Μαρτίου – Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού.

Download the PDF file .

Η πανελλήνια έρευνα για την ενδοσχολική βία και τον εκφοβισμό από το Υπουργείο Παιδείας

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΤΗΝ ΕΡΕΥΝΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

Όπως διαπιστώνεται από την έρευνα:

–    Τα φαινόμενα εκδηλώνονται με διαφορετικό τρόπο στις επιμέρους βαθμίδες εκπαίδευσης και, σε γενικές γραμμές η σοβαρότητα των περιστατικών τείνει να κλιμακώνεται με την ηλικία.

–    Στο δημοτικό σχολείο οι πιο συνηθισμένες εκφάνσεις εκφοβισμού με ιδιαίτερα χαμηλές τιμές,  αφορούν στη σωματική βία, στη λεκτική βία και την άσχημη συμπεριφορά

–    Στο γυμνάσιο  και στο λύκειο τα φαινόμενα εκφοβισμού εστιάζουν στον τόπο/χώρα καταγωγής, στο ότι ανήκει σε κάποια άλλη παρέα ή μειονότητα, στο φύλο, ενώ εμφανίζεται ένα σημαντικό ποσοστό για άλλους λόγους που δεν προσδιορίζονται.

Σε σχέση με τις συμπεριφορές που θα εκδηλώσει το παιδί στο σχολικό περιβάλλον, λειτουργούν καθοριστικά :

–    Η οικογένεια και οι συνθήκες που βιώνει το παιδί στο οικογενειακό του περιβάλλον, η σχέση του με τους γονείς, η επικοινωνία και η αίσθηση ασφάλειας, τα πρότυπα που η οικογένεια μεταφέρει.

–    Η εξοικείωση των παιδιών με τη βία καθώς και η αποδοχή της βίας ως μέσου επίλυσης διαφορών από το στενότερο ή ευρύτερο περιβάλλον.

–    Το σχολικό περιβάλλον που δημιουργεί αίσθηση ασφάλειας (ή ανασφάλειας) στα παιδιά, που αποτελεί (ή δεν αποτελεί)  χώρο δημιουργικής έκφρασης και μπορεί να λειτουργήσει ανασταλτικά (ή όχι) στην εκδήλωση φαινομένων εκφοβισμού.

–    Στο επίπεδο του σχολείου, η ύπαρξη περιστατικών εκφοβισμού που μένουν ατιμώρητα καλλιεργεί κλίμα ατιμωρησίας και προκαλεί φόβο σε ευάλωτα παιδιά.

–    Σε ατομικό επίπεδο, διαταράσσεται η ζωή και η ψυχοσύνθεση των παιδιών που εμπλέκονται άμεσα, ιδίως των θυμάτων. Η άρνηση του παιδιού για το σχολείο είναι «σημάδι», ιδίως στις μικρές ηλικίες, η αλλαγή στη συμπεριφορά, το «κλείσιμο» στον εαυτό του, η απομόνωση και περιθωριοποίηση από το περιβάλλον, η αντικοινωνική συμπεριφορά ή η επιθετικότητα απέναντι σε άτομα του οικογενειακού περιβάλλοντος.

–    Σε μεγαλύτερες ηλικίες (δευτεροβάθμια εκπαίδευση) καταγράφηκε μια μεγαλύτερη δυσκολία έκφρασης των συμπτωμάτων, αλλά και μια τάση των παιδιών να θέλουν να αντιμετωπίσουν μόνα τους τα περιστατικά χωρίς την παρέμβαση των γονέων.

–    Βασική ανάγκη των θυμάτων αποτελεί το να νιώσουν υποστήριξη, και να ενδυναμωθούν, για να μην αισθάνονται ανασφάλεια και να έχουν τη σιγουριά ότι ο θύτης θα τιμωρηθεί.

–    «Κλειδί» στην αντιμετώπιση του φαινομένου και στην άμβλυνση των συνεπειών που μπορεί να έχει, αποτελεί η συνεργασία και η κοινή δράση οικογένειας και σχολείου. Η συνεργασία σχολείου και οικογένειας αναγνωρίζεται ως καθοριστικής σημασίας, αλλά στην πράξη διαπιστώνεται ότι τα εμπόδια είναι αρκετά και ουσιαστικά, καθώς γονείς και οι εκπαιδευτικοί προσπαθούν να οριοθετήσουν τον ρόλο τους, ενώ θεσμοθετημένες μορφές επικοινωνίας και συνεργασίας δεν λειτουργούν ή δεν είναι πάντα αποτελεσματικές.

6η Μαρτίου Ημέρα Κατά της Βίας στο Σχολείο

Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί από το Υπουργείο Παιδείας ως Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού. Ο όρος «εκφοβισμός και βία στο σχολείο» (school bullying), όπως και ο όρος «θυματοποίηση» (victimization) χρησιμοποιούνται για να περιγράψουν μια κατάσταση κατά την οποία ασκείται εσκεμμένη, απρόκλητη, συστηματική και επαναλαμβανόμενη βία και επιθετική συμπεριφορά με σκοπό την επιβολή, την καταδυνάστευση και την πρόκληση σωματικού και ψυχικού πόνου σε μαθητές από συμμαθητές τους, εντός και εκτός σχολείου. Ο εκφοβισμός και η βία στο σχολείο είναι και ομαδικό φαινόμενο, καθώς δεν αφορά μόνο το μαθητή που εκφοβίζει και εκείνον που εκφοβίζεται, αλλά και όσους είναι παρόντες ή γνωρίζουν την ύπαρξή του, δηλαδή τους παρατηρητές, οι οποίοι μπορεί να είναι είτε μαθητές είτε ενήλικες.

Διαδραστικό Εκπαιδευτικό Εργαλείο για την αντιμετώπιση του Σχολικού Εκφοβισμού.
Καταγραφή

ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ

Πατήστε εδώ για περισσότερες δημοσιεύσεις για την Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού.

Επόμενη σελίδα »