Σας ενημερώνουμε ότι ο αγιασμός θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 11-9-2023 και ώρα 8.45 π.μ. στο προαύλιο του νηπιαγωγείου μας.
Καλή σχολική χρονιά
Φέτος το νηπιαγωγείο μας πραγματοποίησε ένα πολιτιστικό πρόγραμμα με τίτλο ΄΄Ο δικός μου ο λαγός…΄΄ και σκοπό είχε να έρθουν τα παιδιά σε επαφή με την κλασική και σύγχρονη λογοτεχνία. Tα βιβλία που παρουσίασαν τα παιδιά αποτέλεσαν αφορμή για αναδιήγηση, συζήτηση, παιχνίδι, αισθητική έκφραση.
Κάθε Παρασκευή ένα παιδί έπαιρνε τη μασκότ του νηπιαγωγείου μας, τον Γρηγορούλη τον λαγό και ένα βιβλίο από τη δανειστική μας βιβλιοθήκη , με ήρωα έναν λαγό ( το οποίο διάβαζε με τους γονείς του).
Τη Δευτέρα το παιδί παρουσίαζε με λίγα λόγια το βιβλίο που δανείστηκε και η νηπιαγωγός το διάβαζε στην ολομέλεια.
Τέλος το παιδί πρότεινε και δημιουργούσε με τη βοήθεια της νηπιαγωγού ένα παιχνίδι εμπνευσμένο από το παραμύθι που παρουσίασε, το οποίο έπαιζε με τα άλλα παιδιά όλη την εβδομάδα.
Ο Περικλής πρώτος μας παρουσίασε την ιστορία του Λούη, ενός λαγού που δεν ήθελε να μοιραστεί τον λαχανόκηπό του με τον τυφλοπόντικα. Τη λύση την έδωσε ένας παράξενος αγώνας και τα παιδιά συζήτησαν για τη
σημασία της ενσυναίσθησης, της ικανότητας δηλαδή να μπαίνουν στη θέση του άλλου. Δημιούργησε και το ανάλογο επιτραπέζιο και ο αγώνας άρχισε…
Ο Παναγιώτης μας παρουσίασε τον γνωστό μύθο του Αισώπου στον οποίο ο λαγός κορόιδευε τη χελώνα για την ταχύτητά της. Μέσα από το παραμύθι τα παιδιά κατάλαβαν πως δεν πρέπει να υποτιμούμε τους άλλους.
Ο Παναγιώτης έφτιαξε ένα επιτραπέζιο παιχνίδι στο οποίο προσπαθούσε να κερδίσει ο λαγός και η χελώνα.
Ο Γιάννης μας διηγήθηκε την ιστορία ενός λαγού που αγαπούσε τόσο πολύ τα καρότα, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται προβλήματα σ΄αυτόν και στους φίλους του.
Το ίδιο θέμα είχε και το βιβλίο που μας παρουσίασε ο Ιωσήφ στο οποίο ο πρωταγωνιστής λαγός έτρωγε μόνο καρότα.
Το επιτραπέζιο που φτιάξαμε είχε σαν στόχο να μαζέψουν οι παίχτες τα περισσότερα καρότα.
Η Ζαχαρένια μας παρουσίασε μια συγκινητική οικογενειακή ιστορία με θέμα την υιοθεσία. Για παιχνίδι φτιάξαμε memory με εικόνες από το παραμύθι τοποθετημένες σε άδεια κουτιά από κρέμες που τρώει η αδερφή της.
Ο Γρηγόρης μας θύμισε πως γενναίος είσαι όταν λες την αλήθεια. Στο επιτραπέζιο που φτιάξαμε, ο παίχτης προχωρούσε όταν έβρισκε την αλήθεια ή το ψέμα.
Η Μαρκέλλα μας είπε την ιστορία ενός λαγού που μπόρεσε, μέσω της φιλίας, να κάνει έναν αρκούδο να χαμογελάσει.
Έφτιαξε ένα παιχνίδι στο οποίο έπρεπε ο παίχτης να δημιουργήσει πρώτος έναν χιονολαγουδάκι , παίρνοντας τόσα μέλη, όσα λέει ο αριθμός του ζαριού.
Ο Άγγελος μας παρουσίασε μια περιπέτεια του Τικ, όπου το κατακόκκινο μπαλόνι που κρατούσε, έσκασε, γεμίζοντας τον θλίψη. Η φίλη του όμως Τέλα τον έκανε και πάλι χαρούμενο. Γι΄ αυτό άλλωστε είναι οι φίλοι.
Ήταν ευκαιρία να παίξουμε πολλά παιχνίδια με ένα κόκκινο μπαλόνι.
Η Αλεξία μας παρουσίασε τον δικό της λαγό που αναρωτιόταν ΄΄πως είναι να είσαι μεγάλος΄΄. Κατάλαβε όμως πως σε κάθε ηλικία, υπάρχουν υπέροχες εμπειρίες να ζήσεις. Παίξαμε παιχνίδια στα οποία τα παιδιά τοποθετούν τους λαγούς από τον μεγαλύτερο στον μικρότερο.
Ο Άρης μας παρουσίασε ένα παραμύθι στο οποίο δυο φίλοι, ο λαγός και η αρκούδα που έμεναν μαζί στο αρκουδολαγουδόσπιτό τους, μάλωσαν για ένα χαρτάκι. Αυτό μπορεί να συμβεί είπαν τα παιδιά, όμως το πιο σημαντικό είναι να αναγνωρίζουμε το λάθος μας και να ζητάμε συγνώμη.
Στο επιτραπέζιο που έφτιαξε ο Άρης, τα παιδιά δημιουργούν σύνθετες λέξεις, το όνομα δηλαδή των σπιτιών που θα έμεναν 2 ζώα φίλοι.
Ο Στέφανος και η Αναστασία μας παρουσίασαν τον λαγό τους και το καινούριο του σπίτι. Όταν όμως κάλεσε τους φίλους του για τσάι…
Στο τέλος κατάλαβε πως η φιλία είναι πιο σημαντική από ένα καθαρό σπίτι. Όλοι παίξαμε με το επιτραπέζιο που έφτιαξαν τα παιδιά, όπου τα ζώα πιόνια πηγαίνουν στο σπίτι του λαγού για τσάι. Ποιος θα φτάσει πρώτος;
Ο Εκλοάν μας μίλησε για έναν μικρό λαγό που βρήκε έναν φίλο με τον οποίο έπαιζε κυνηγητό, κρυφτό και πολλά άλλα παιχνίδια. Δημιούργησε και ένα επιτραπέζιο παιχνίδι στο οποίο κερδίζει αυτός που θα βρει τους πιο πολλούς κρυμμένους λαγούς.
Η Άρτεμις μας παρουσίασε ένα βιβλίο για τη μητέρα. Στο επιτραπέζιο που δημιουργήθηκε οι παίχτες προχωρούν τόσες θέσεις όσες λέει το ζάρι και παίρνουν το καπάκι με το γράμμα που έχει στο κέντρο. Σκοπός του παιχνιδιού, είναι οι παίχτες να σχηματίσουν τη λέξη ΜΑΜΑ, γι΄αυτό και το επιτραπέζιο δεν έχει αρχή και τέλος.
Με τη Σοφία δημιουργήσαμε ένα επιτραπέζιο με βάση την ιστορία που παρουσίαζε, όπου ο λαγός πιάνει δουλειά στην πόλη φτιάχνοντας τούνελ, περνώντας από τις αποχετεύσεις, τα αρχαία, το πηγάδι, τον τυφλοπόντικα μέχρι το σπίτι του όπου τελικά και έμεινε.
Τέλος ο Γιώργος μας μίλησε για έναν λαγό που εξερευνώντας το δάσος έκανε πολλούς νέους φίλους, αλλά διαπίστωσε και τους κινδύνους που αντιμετωπίζει το δάσος από τον σημαντικότερο εχθρό του, τον άνθρωπο. Στο επιτραπέζιο οι παίκτες προχωρούν μπροστά ή πηγαίνουν πίσω ανάλογα με την κάρτα που σηκώνουν κάθε φορά.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: Ενδιαφέρομαι & ενεργώ.
Το πρόγραμμα αυτό έχει ως σκοπό να δείξει στα παιδιά τις ομορφιές της χώρας μας και ιδιαίτερα τα σημαντικότερα μνημεία της πολιτιστικής μας κληρονομιάς και παράλληλα να τα ευαισθητοποιήσει όσον αφορά την προστασία και την φροντίδα τους και στις επόμενες γενιές. Ξεκινήσαμε με την ανάρτηση του χάρτη της Ελλάδας σε εμφανές σημείο στην παρεούλα μας και ξεκινήσαμε από το πιο σημαντικό μνημείο που επισκέπτονται όλοι όταν έρχονται στην Ελλάδα , δηλαδή την Ακρόπολη και τον Παρθενώνα.
Διαβάσαμε το μύθο της θεάς Αθηνάς και του Ποσειδώνα και είδαμε σε αναπαράσταση πως ήταν το χρυσελεφάντινο άγαλμα της θεάς μέσα στο ναό εκείνη την εποχή. Μάθαμε για τα διάφορα κτίρια που υπάρχουν πάνω στον ιερό βράχο της Ακρόπολης, κάναμε μια εικονική 3d περιήγηση στην αρχαία Ελλάδα του Περικλή και είδαμε τα εκθέματα στο νέο μουσείο της Ακρόπολης. Παίξαμε παιχνίδια με τα αγάλματα, μάθαμε την αλφαβήτα της αρχαιότητας και ζωγραφίσαμε με πινέλα και μπογιές τον Παρθενώνα .
Στην συνέχεια προχωρήσαμε το ταξίδι μας προς την Πελοπόννησο είδαμε την Επίδαυρο, τους Δελφούς, όπου γίνονταν τα αρχαία χρόνια οι ολυμπιακοί αγώνες και επισκεφτήκαμε το αρχαιολογικό μουσείο των Δελφών. Εμπνευστήκαμε από τα όμορφα αγάλματα και φτιάξαμε τις δικές μας δημιουργίες από κούρους και κόρες.
Κατόπιν συνεχίσαμε στα νησιά του Ιονίου είδαμε τις ομορφιές τους, διαβάσαμε την ιστορία του πολυμήχανου Οδυσσέα και προχωρήσαμε προς τον Όλυμπο. Είδαμε που ζούσαν οι 12 θεοί στους οποίους πίστευαν οι αρχαίοι Έλληνες και φτιάξαμε τα πορτρέτα των θεών.
Συνεχίσαμε προς τη Βόρεια Ελλάδα είδαμε το λευκό πύργο στη Θεσσαλονίκη και κατόπιν ταξιδέψαμε προς τις Κυκλάδες. Είδαμε εκπαιδευτικά βίντεο για τον κυκλαδικό πολιτισμό, μάθαμε για τα κυκλαδίτικα ειδώλια και επισκεφτήκαμε εικονικά το μουσείο Κυκλαδικής τέχνης στην Αθήνα.
Επίσης μάθαμε πληροφορίες σχετικά με το ηφαίστειο της Σαντορίνης που ήταν και η αιτία καταστροφής αυτού του πολύ σημαντικού πολιτισμού και κατόπιν συνεχίσαμε προς τον τελευταίο μας προορισμό που ήταν η Κρήτη. Διαβάσαμε ιστορίες για το βασιλιά Μίνωα και το μινώταυρο ,είδαμε τις σημαντικότερες πόλεις της Κρήτης εκείνης της εποχής , μάθαμε για το μινωικό πολιτισμό μέσα από εκπαιδευτικά βίντεο και κάναμε μια περιήγηση στο αρχαιολογικό μουσείο Ηρακλείου για να δούμε τα σημαντικότερα εκθέματα.
Καθ’ όλη τη διάρκεια αυτού του προγράμματος το ενδιαφέρον των παιδιών παρέμεινε αμείωτο, έμαθαν πολλές πληροφορίες για τον αρχαίο κόσμο και εκφράστηκαν εικαστικά μέσα από τις δημιουργίες τους. Έμαθαν να εκφράζουν τις απορίες και τους προβληματισμούς τους ,να σκέφτονται δημιουργικά και να καταλαβαίνουν την αξία της πολιτιστικής μας κληρονομιάς.
Υποθεματική: Οδική ασφάλεια
Στα πλαίσια των εργαστηρίων δεξιοτήτων το νηπιαγωγείο μας ολοκλήρωσε ένα πρόγραμμα με τίτλο <<Με το ποδήλατο στο δρόμο με ασφάλεια κυκλοφορώ>>.
Σκοπός του προγράμματος είναι η κινητοποίηση των μαθητών/ μαθητριών στο θέμα της ασφαλούς κυκλοφορίας με το ποδήλατο, της τήρησης των κανόνων του Κ.Ο.Κ. και της προαγωγής κουλτούρας ποδηλάτη.
Το ποδήλατο αποτελεί δημοφιλές μέσο μετακίνησης των μαθητών/τριών , με τη συνοδεία ενήλικα, από την προσχολική ηλικία. Η σωστή χρήση του, ο κατάλληλος εξοπλισμός, και η εφαρμογή του Κ.Ο.Κ. από το Νηπιαγωγείο βοηθά τα παιδιά να κατακτήσουν τους κανόνες του κώδικα οδικής κυκλοφορίας και να αντιληφθούν τις υποχρεώσεις αλλά και τα δικαιώματά τους ως ποδηλάτες.
Τίτλος: Ένας για όλους και όλοι για έναν
Μαζί μπορούμε καλύτερα
Σκοπός: Η βελτίωση των σχέσεων μεταξύ των μαθητών μέσω τις ενίσχυσης της επικοινωνίας, της συνεργασίας, της αλληλεγγύης και της εμπιστοσύνης. Να διαμορφωθεί κλίμα αλληλοσεβασμού μεταξύ των παιδιών, μέσα στην τάξη που θα οδηγήσει σε ένα ευχάριστο και δημιουργικό περιβάλλον.
Ειδικοί στόχοι:
Ευαισθητοποίηση και συνεργασία των γονέων σε θέματα του νηπιαγωγείου.
Η ικανότητα των παιδιών να αλληλεπιδρούν να αποδέχονται και να συνεργάζονται με τους άλλους.
Η καλλιέργεια και η ενίσχυση του αλληλοσεβασμού .
Η συναινετική διαμόρφωση πλαισίου κανόνων καλής συμπεριφοράς των μαθητών και η τήρησή τους.
Η απόκτηση βασικών δεξιοτήτων επικοινωνίας κι επίλυσης συγκρουσιακών καταστάσεων με ειρηνικό τρόπο.
Κριτήρια επιτυχίας:
Η συμμετοχή των γονέων
Οι εκδηλώσεις των παιδιών να λύνουν μόνοι τους τις διαφορές τους.
Η συμπεριφορά των παιδιών στους συμμαθητές τους όσο αφορά την αλληλοβοήθεια, τη συνεργασία και την τήρηση των κανόνων που τα ίδια έχουν ορίσει.
Η εξάλειψη / μείωση φαινομένων σωματικής και λεκτικής βίας.
Μεθοδολογία: Καταιγισμός ιδεών, εργασία σε ομάδες, παιχνίδια ρόλων – δραματοποιήσεις-κουκλοθέατρο, ψυχοκινητικά παιχνίδια, γραπτή και προφορική έκφραση.
Σύνδεση με το αναλυτικό πρόγραμμα: Γλώσσα, Μελέτη περιβάλλοντος, Αισθητική αγωγή (εικαστικά – μουσική- θεατρική αγωγή), Φυσική αγωγή.
Δραστηριότητες
Καταφέραμε να γνωριστούμε καλύτερα παίζοντας πολλά παιχνίδια γνωριμίας, αλλά και να καλλιεργήσουμε πολύ έντονα το αίσθημα της συνεργασίας, της αλληλοβοήθειας, της αγάπης και πάνω απ΄όλα της φιλίας.
1. Σ’ αυτό βοήθησαν πολύ οι κανόνες που βάλαμε στην αρχή της χρονιάς στην τάξη μας και η συνεχής υπενθύμιση τους από τα ίδια τα παιδιά. Κάθε παιδί υπέγραψε και ατομικό συμβόλαιο με το οποίο δεσμεύεται να τηρεί τους κανόνες.
2. Η πρώτη μου συνέντευξη: Οι εκπαιδευτικοί πήραν συνέντευξη από τα παιδιά μέσα από την οποία διερεύνησαν τις σχέσεις τους με τους συμμαθητές τους και τις τεχνικές που χρησιμοποιούν για να λύσουν τις διαφωνίες τους. Επίσης τα παιδιά συμπλήρωσαν έναν χάρτη συναισθημάτων για τους συμμαθητές τους.
Ένα ανάλογο ερωτηματολόγιο δόθηκε στους γονείς.
3. Παραμύθι :΄΄ο στρατιώτης και η κότα΄΄
Στόχος: να κατανοήσουν τα παιδιά την αξία της αλληλοβοήθειας
Με την επεξεργασία του παραμυθιού τα παιδιά κατάλαβαν πόσο σημαντικό είναι να βοηθάμε όποιον έχει ανάγκη, με πράξεις ή ακούγοντας τον. Επίσης έμαθαν να ζητάνε βοήθεια όταν τη χρειάζονται. (π.χ. τα προνήπια από τα νήπια)
Στόχος: να κατανοήσουν τα παιδιά την η αξία της συνεργασίας
Η ιστορία που διηγήθηκαν τα παιδιά μέσα από τις εικόνες είχε ως συμπέρασμα ότι με τη συνεργασία έχουμε πιο γρήγορα και καλύτερα αποτελέσματα.
Στόχος: να συνειδητοποιήσουν και να μιλήσουν τα παιδιά για την αξία της φιλίας
Τα παιδιά κατανοούν τον σημαντικό ρόλο που παίζει η φιλία στις σχέσεις τους και το εκφράζουν με αφορμή την παράσταση κουκλοθεάτρου.
Τα παιδιά υπαγορεύουν στη νηπιαγωγό τα συστατικά μιας καλής φιλίας και τους τρόπους που πρέπει να ακολουθούμε για να είμαστε καλοί φίλοι.
Στο παγκάκι αυτό οι φίλοι μπορούν να κάθονται και να συζητάνε, να λύνουν τις διαφορές τους όταν υπάρχουν ή να δημιουργούν νέες φιλίες.
Στόχος: να καταλάβουν τα παιδιά τη σημασία που έχει να αναγνωρίζουμε τα λάθη μας και να τα διορθώνουμε.
Δημιουργήθηκε μια γωνιά για την επίλυση των διαφορών μεταξύ των παιδιών όταν αυτές προέκυπταν.
Συζητήθηκε ο τρόπος λειτουργίας της και οι τεχνικές επίλυσης των διαφορών.
Στόχος: η αξία της ομαδικότητας και τα θαύματα που μπορεί να κάνει κανείς, όταν εργάζεται μαζί με άλλους.
Τα παιδιά μέσα από την επεξεργασία των 2 παραμυθιών κατανόησαν, ότι όταν εργάζονται σε ομάδες και προσφέρει ο καθένας ό,τι ξεχωριστό έχει, το αποτέλεσμα είναι εκπληκτικό!
2) Τα παιδιά χωρίζονται σε 2 ομάδες. Κάθε φορά η ομάδα προσπαθεί να κρατήσει μία μπάλα πάνω στο αερόστατο όση περισσότερη ώρα μπορεί.