Μετακίνηση μαθητών στο Saint Laurent de Chamousset
Α. Γενικές Πληροφορίες
Το 1ο Γυμνάσιο Ναυπλίου πραγματοποίησε προγραμματισμένη επίσκεψη στο πλαίσιο των προγραμμάτων Εrasmus+ από 3 έως 9 Μαρτίου 2024 με προορισμό της μετακίνησης το Saint Laurent de Chamousset, μία επαρχιακή κωμόπολη στην περιφέρεια της Λυών. Tην μετακινούμενη ομάδα αποτελούσαν 20 μαθητές της Γ Γυμνασίου και τρεις συνοδοί καθηγητές .
B.Υλοποίηση Εκπ/κής Επίσκεψης στο Saint Laurent de Chamousset
Β.1. Προετοιμασία της Εκπαιδευτικής Επίσκεψης
Το 1ο Γυμνάσιο Ναυπλίου είναι ένα από τα διαπιστευμένα σχολεία Εrasmus+ και δύο από τους άξονες ανάπτυξης που έχει θέσει για το τρέχον διάστημα είναι η εξοικείωση με νέες εκπαιδευτικές μεθόδους και πρακτικές και η ενίσχυση της Ευρωπαϊκής ταυτότητας του σχολείου. Στην επιλογή του σχολείου του Saint Laurent de Chamousset οδηγηθήκαμε μετά από κοινή αναζήτηση συνεργατών και από τα δύο σχολεία και αφού διαπιστώσαμε την ταύτιση των στόχων ανάπτυξης που έχουν θέσει και οι δύο εκπαιδευτικοί οργανισμοί. Στις αρχές του Νοεμβρίου 2023 πραγματοποιήθηκε προπαρασκευαστική συνάντηση στο Ναύπλιο με 3 εκπροσώπους του Γαλλικού σχολείου, στην οποία σχεδιάσαμε τις κοινές δράσεις των σχολείων μας κατά τη διάρκεια των 2 επισκέψεων που θα αντάλλασσαν τα σχολεία, με επίσκεψη το Μάρτιο στη Γαλλία για το δικό μας σχολείο και με την αντίστοιχη τον Απρίλιο στην Ελλάδα για το γαλλικό σχολείο. Διευκρινίσθηκαν οι όροι των επισκέψεων και σχεδιάσθηκε το πλάνο των δραστηριοτήτων σε κάθε μια από αυτές. Παράλληλα μέσω etwinning ξεκίνησε συνεργασία με το συγκεκριμένο σχολείο με στόχο την πρώτη γνωριμία των μαθητών και την εξοικείωσή τους με τους άξονες της συνεργασίας μας.
Αξίζει να σημειωθεί πως το γαλλικό σχολείο είναι ιδιωτικό, με εγκαταστάσεις διαμονής για τους μαθητές του και εφαρμόζει μια ιδιαίτερη μορφή εκπαιδευτικής πρακτικής (MFR), κατά την οποία το σχολείο είναι άμεσα συνδεδεμένο με την επαγγελματική κατάρτιση, και από την ηλικία των 12 ετών επιχειρεί να βοηθήσει τους μαθητές του να ανακαλύψουν τις κλίσεις τους και τις δεξιότητές τους, προκειμένου να κάνουν έγκαιρα τις επαγγελματικές τους επιλογές. Για αυτό το λόγο ακολουθούν ένα συνδυασμό θεωρητικής εκπαίδευσης και πρακτικής κατάρτισης με εναλλαγή εβδομάδων παρακολούθησης στο σχολείο και πρακτικής σε διάφορες επιχειρήσεις.
Η επιλογή των συμμετεχόντων μαθητών έγινε μέσω γραπτού διαγωνισμού στον οποίο συμμετείχαν οι μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου. Ο διαγωνισμός είχε δύο μέρη: το πρώτο αφορούσε τη γλωσσομάθεια τους στα αγγλικά (γλώσσα συνεργασίας) σε επίπεδο Β1+/Β2 και το δεύτερο τις γνώσεις τους σχετικά με την Ευρωπαϊκή Ένωση (ιστορικά στοιχεία/ιδιότητα του ευρωπαίου πολίτη/σύγχρονη ατζέντα της ΕΕ), τον ΟΗΕ (ιστορική αναδρομή/ στόχοι βιώσιμης ανάπτυξης) και την πόλη της Λυών . Σύμφωνα με το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών της Γ Γυμνασίου στο μάθημα του ΚΠΑ οι μαθητές ενημερώνονται για τους ευρωπαϊκούς και διεθνείς θεσμούς, . Αφού τα παιδιά μελέτησαν πληροφορίες μέσα από links και βίντεο που τους είχαν δοθεί, στη συνέχεια διαγωνίστηκαν σε ερωτήσεις κλειστού τύπου. Οι 20 μαθητές που συγκέντρωσαν το μεγαλύτερο σύνολο σε βαθμολογία αποτέλεσαν την ομάδα της εκπαιδευτικής επίσκεψης.
Β.2.Επίσκεψη στο Saint Laurent de Chamousset
Η μαθητική ομάδα πέταξε με πτήση προς τη Ζυρίχη, στη συνέχεια μετακινήθηκε με τρένο προς Γενεύη και τέλος οδικώς με τουριστικό λεωφορείο προς το Saint Laurent de Chamousset. Η επιστροφή πραγματοποιήθηκε ξανά οδικώς από το Saint Laurent de Chamousset προς Γενεύη και στη συνέχεια με πτήσεις από Γενεύη προς το αεροδρόμιο της Αθήνας, μέσω Ζυρίχης.
Το πρόγραμμα της εκδρομής τηρήθηκε απαρέγκλιτα και ολοκληρώθηκαν όλες οι προγραμματισμένες δράσεις.
Την πρώτη μέρα (Κυριακή 3/3/24) ακολουθώντας το προαναφερθέν δρομολόγιο η ομάδα των μαθητών/καθηγητών έφτασε αργά το απόγευμα στο campus του σχολείου όπου και ήταν προγραμματισμένη η διαμονή τους στους κοιτώνες του σχολείου. Η υποδοχή από μία Γαλλίδα καθηγήτρια ήταν θερμή και έγινε η πρώτη ενημέρωση για τους κανόνες του σχολείου και της εστίας. Οι μαθητές τακτοποιήθηκαν στα δωμάτιά τους και μετά το δείπνο στο εστιατόριο του σχολείου αποσύρθηκαν για ξεκούραση.
Στη συνέχεια, η δεύτερη μέρα (Δευτέρα 4/3/24) ήταν η πρώτη επαφή με την μαθητική και εκπαιδευτική κοινότητα του σχολείου στην αίθουσα εκδηλώσεων. Ακολούθησε ενημέρωση για το προφίλ του γαλλικού σχολείου, τις δράσεις του, τα ευρωπαϊκά και διεθνή προγράμματα που πραγματοποιεί. Οι Έλληνες μαθητές έκαναν μια πολύ επιτυχημένη παρουσίαση της χώρας τους, της πόλης τους και του σχολείου τους και πρόσφεραν αναμνηστικά δώρα στους συνεργάτες τους. Στην εκδήλωση υποδοχής παρευρέθηκε και εκπρόσωπος της Ομοσπονδίας των σχολείων ΜFR ο οποίος χαιρέτησε θερμά τη συνεργασία μας. Στη συνέχεια στο προαύλιο του σχολείου έγιναν παιγνίδια γνωριμίας και σύσφιξης των σχέσεων των παιδιών. Το απόγευμα συμμετείχαμε σε κυνήγι θησαυρού με χρήση Νέων Τεχνολογιών στην πόλη του Saint Laurent de Chamousset με τους μαθητές χωρισμένους σε μικτές ομάδες έτσι ώστε τα παιδιά να ανακαλύψουν τα σημαντικότερα σημεία ενδιαφέροντος της πόλης. Η ημέρα έκλεισε με παιγνίδι μπόουλινγκ για όλους τους μαθητές μαζί στο τοπικό δημοτικό κέντρο ψυχαγωγίας.
Τοπικό τηλεοπτικό κανάλι κατέγραψε τις δραστηριότητές μας εκείνη την ημέρα.
https://www.youtube.com/watch?v=QjJQx3vsjVM
Την τρίτη μέρα (Τρίτη 5/3/24) πραγματοποιήθηκε ολοήμερη επίσκεψη στη Λυών. Έγινε ξενάγηση στο ιστορικό κέντρο της Λυών (Vieux Lyon) από τους Γάλλους καθηγητές/ μαθητές καθώς και περιήγηση στις συνοικίες Presqu’ile και Colline de la Croix-Rousse και επίσκεψη στον καθεδρικό ναό Notre Dame de Fourviere. Οι Έλληνες μαθητές είχαν την ευκαιρία να συνδέσουν βιωματικά τις γνώσεις -που είχαν αποκτήσει από την μελέτη τους για το διαγωνισμό επιλογής τους- με την προσφερόμενη ξενάγηση .
Την τέταρτη μέρα (Τετάρτη 6/3/24) ήταν προγραμματισμένη η επίσκεψη στην πόλη της Γενεύης . Αρχικά οι μαθητές των δύο σχολείων περιηγήθηκαν στο ιστορικό κέντρο της Ελβετικής πόλης και είδαν τα κύρια αξιοθέατα. Στη συνέχεια, χωρίστηκαν σε δύο μικτές ομάδες. Η πρώτη επισκέφθηκε το Μέγαρο των Εθνών και παρακολούθησε οργανωμένη ξενάγηση στις εγκαταστάσεις του ΟΗΕ όπου και ενημερώθηκε για την ιστορία, τη λειτουργία, τη δράση και τους στόχους βιώσιμης ανάπτυξης του Οργανισμού , καθώς και για τη συνεργασία του με άλλους θεσμούς και οργανώσεις. Η δεύτερη ομάδα επισκέφθηκε το Μουσείο του Διεθνούς Ερυθρού Σταυρού και γνώρισε από κοντά τη λειτουργία της σημαντικότατης διεθνούς φιλανθρωπικής οργάνωσης με παγκόσμιο αντίκτυπο. Και οι δύο επισκέψεις εντυπωσίασαν τους μαθητές και έδωσαν την ευκαιρία για να αναστοχαστούν το ρόλο τους ως πολίτες με ευρωπαϊκή και οικουμενική ταυτότητα. Αργά το απόγευμα, πριν επιστρέψουμε στη βάση μας, σταματησαμε για να επισκεφθούμε το Ανεσί, μία από τις καλύτερα διατηρημένες μεσαιωνικές πόλεις της Γαλλίας, το οποίο πραγματικά μας μάγεψε.
Η πέμπτη μέρα της επίσκεψης (Πέμπτη 7/3/24) ήταν χαρακτηρισμένη ως ημέρα «Ενάντια στο Βullying». Oι μαθητές παρέμειναν στο χώρο του σχολείου και συμμετείχαν σε διαφορετικά εργαστήρια που στόχευαν στην ευαισθητοποίηση κατά του σχολικού και ηλεκτρονικού εκφοβισμού και στην αποδοχή της διαφορετικότητας. Μέσω ομαδικής συζήτησης, δραματοποίησης, ψηφιακών εργαλείων προκλήθηκε έντονος προβληματισμός και ενισχύθηκε η ενσυναίσθηση των μαθητών. Η δράση ολοκληρώθηκε με παρακολούθηση θεατρικής παράστασης από τοπική θεατρική ομάδα. Το βράδυ τα δύο σχολεία μοιράστηκαν κοινό δείπνο σε τοπικό εστιατόριο, μέσα σε ζεστό και οικείο κλίμα.
Την έκτη μέρα (Παρασκευή 8/3/24), που ήταν και η τελευταία μέρα, έγινε η ολοκλήρωση και αξιολόγηση των δραστηριοτήτων. Οι μαθητές ανά ομάδες δημιούργησαν με χρήση ψηφιακών εργαλείων αναμνηστικά βίντεο για να αποτυπώσουν τις εμπειρίες και τα συναισθήματά τους. Στη συνέχεια, ήταν προγραμματισμένο εργαστήριο γκράφιτι, με τη βοήθεια ντόπιων καλλιτεχνών. Οι μαθητές, αντλώντας έμπνευση από την εβδομάδα που μοιράστηκαν όλοι μαζί, συναποφάσισαν με την ομάδα τους για το θέμα που θα επιθυμούσαν να παρουσιάσουν με καλλιτεχνικό τρόπο και με την καθοδήγηση των καλλιτεχνών το μετέφεραν με τα χρώματά τους πάνω σε μεγάλα ταμπλώ, που θα εκτεθούν σε τοπική έκθεση προσεχώς. Η αξιολόγηση, στο τέλος της ημέρας, κατέδειξε την πλήρη ικανοποίηση και τον ενθουσιασμό όλων.
Η έβδομη μέρα ( Σάββατο 9/3/24) άρχισε τις πρώτες πρωινές ώρες με το ταξίδι της επιστροφής. Η ομάδα του 1ου Γυμνασίου μεταφέρθηκε με λεωφορείο στην πόλη της Γενεύης από όπου ήταν προγραμματισμένες οι πτήσεις επιστροφής προς την Αθήνα μέσω Ζυρίχης. Η άφιξη στο Ναύπλιο έγινε όπως έχει προγραμματιστεί νωρίς το απόγευμα.
Γ. Αποτίμηση Εκπαιδευτικής Επίσκεψης
Μετά την ολοκλήρωση της επίσκεψης τα μέλη της ομάδας επέστρεψαν ενθουσιασμένα και γεμάτα εμπειρίες και γνώσεις. Οι μαθητές/τριές μας δηλώνουν απόλυτα ευχαριστημένοι καθώς εκπληρώθηκαν οι προσδοκίες τους σε μεγάλο βαθμό, όπως αναφέρουν σε σχετικό ερωτηματολόγιο αποτίμησης της εκπαιδευτικής επίσκεψης που συμπλήρωσαν ηλεκτρονικά με την επιστροφή τους στην Ελλάδα.
Τα παιδιά χαρακτηρίζουν ως αξέχαστη και μοναδική για αυτούς την εμπειρία αυτής της εκπαιδευτικής επίσκεψης. Αναφέρονται στη γνωριμία με άλλες κουλτούρες, το εντελώς διαφορετικό εκπαιδευτικό περιβάλλον, την εντυπωσιακή ομορφιά του τοπίου – φυσικού και αστικού- και κυρίως στις ζεστές σχέσεις που ανέπτυξαν με τους Γάλλους συνεργάτες τους. Ιδιαίτερα σχολίασαν το διαφορετικό πλαίσιο του σχολείου (τυπική και επαγγελματική εκπαίδευση) και τη συμμόρφωση των Γάλλων μαθητών στους κανόνες και περιορισμούς του σχολείου και της μαθητικής εστίας(πχ. παράδοση του κινητού τηλεφώνου το βράδυ, μία απογευματινή έξοδος την εβδομάδα, ώρα κατάκλισης και σιωπητήριο κλπ). Οι περισσότεροι επισημαίνουν την αξία της ευκαιρίας που τους δόθηκε για ουσιαστική χρήση της ξένης γλώσσας (τόσο της Αγγλικής όσο και της Γαλλικής) σε φυσικό περιβάλλον και τη βιωματική προσέγγιση και γνωριμία με τις Διεθνείς και Ευρωπαϊκές οργανώσεις. Δεν αντιμετώπισαν, όπως οι ίδιοι καταγράφουν ιδιαίτερες δυσκολίες στην ολοκλήρωση των δραστηριοτήτων που τους ανατέθηκαν (τόσο στο σχολείο όσο κατά τη διάρκεια των επισκέψεων) και αξιολογούν σε υψηλό βαθμό τις σχέσεις συνεργασίας με τους υπόλοιπους συμμαθητές τους και καθηγητές καθώς και το θετικό κλίμα συντροφικότητας και ομαδικότητας. Επιπλέον, θεωρούν ως πολύ θετική εμπειρία τη διαμονή τους στους κοιτώνες του σχολείου, καθώς αυτό τους έδωσε την ευκαιρία να έχουν συνεχή επαφή με του Γάλλους εταίρους και να μοιραστούν την καθημερινότητά τους.
Οι εκπαιδευτικοί από τη μεριά τους είχαν την ευκαιρία να ανταλλάξουν απόψεις με τους Γάλλους συνεργάτες και να μοιραστούν τους προβληματισμούς τους για την εκπαιδευτική πραγματικότητα στις χώρες τους.
Όσον αφορά τη συμπεριφορά των μαθητών /τριών αυτή χαρακτηρίζεται ως πολύ καλή από πολλές απόψεις λόγω:
- της συνέπειας στην τήρηση των χρόνων συνάντησης και υλοποίησης των προγραμματισμένων δράσεων
- της ιδιαίτερη προσοχής στην ενημέρωση στις προγραμματισμένες ξεναγήσεις
- της παρουσία τους στο γαλλικό σχολείο με θετικό και συμμετοχικό τρόπο
- της συμμόρφωση στους κανόνες του σχολείου
- της ανεκτικότητας στη συγκατοίκηση σε 4κλινους θαλάμους με βασικές παροχές
Συνοψίζοντας, από την πλευρά των εκπαιδευτικών συνοδών, η εκπαιδευτική επίσκεψη χαρακτηρίζεται ως απόλυτα επιτυχημένη ως προς την εκπλήρωση των βασικών στόχων που είχαν τεθεί στον αρχικό προγραμματισμό τους αναφορικά με :
- τη δημιουργία καλύτερου κλίματος στο σχολείο και την ενίσχυση του ενθουσιασμού.
- τη συμπερίληψη και την ενεργοποίηση όλων των μαθητών στις δραστηριότητες του σχολείου
- την ανάπτυξη δεξιοτήτων όπως η ομαδική εργασία, η ανθεκτικότητα, η ψυχική ευελιξία, η αυτοπεποίθηση
- την προώθηση κοινωνικών δεξιοτήτων
- τη γνωριμία με τους ευρωπαϊκούς θεσμούς και τους διεθνείς οργανισμούς
- την ανάπτυξη της ευρωπαϊκής ταυτότητας των μαθητών και τη βιωματική εξάσκηση της ξένης γλώσσας
Ημερίδα ενημέρωσης του 1ου Γυμνασίου Ναυπλίου Erasmus Day “A School with a View”
Την Τετάρτη, 11 Οκτωβρίου 2023, το 1ο Γυμνάσιο Ναυπλίου, σε συνεργασία με τη Δ.Δ.Ε. Αργολίδας και τον Δήμο Ναυπλιέων, πραγματοποίησε με μεγάλη επιτυχία ημερίδα ενημέρωσης, στο πλαίσιο της Ημέρας Erasmus (Erasmus Day), με τίτλο “A School with a View”’, στην αίθουσα του Βουλευτικού. Η ημερίδα είχε ως στόχο τη διάχυση των αποτελεσμάτων του σχεδίου του σχολείου της Βασικής Δράσης 1 – Μαθησιακής Κινητικότητας Ατόμων του προγράμματος Erasmus+.
Την εκδήλωση προλόγισαν και τίμησαν με την παρουσία τους ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αργολίδας κ. Β. Πολύδωρος και η Σύμβουλος Εκπαίδευσης Φιλολόγων Αργολίδας κ. Σ. Πανταζή.
Στην εκδήλωση, εκτός από το 1ο Γυμνάσιο Ναυπλίου, παρουσίασαν τα σχέδια της Δράσης ΚΑ1 που υλοποιούν το 2ο Λύκειο Ναυπλίου , το Πρότυπο ΕΠΑΛ Άργους, το ΔΙΕΚ Άργους και το Πρότυπο Γενικό Λύκειο Μυτιλήνης, ως προσκεκλημένοι ομιλητές.
Εκ μέρους του 1ου Γυμνασίου Ναυπλίου, η κ. Μ. Νομικού και η κ. Αγγ. Κριεμάδη, ως υπεύθυνες για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση των προγραμμάτων Erasmus+, ενημέρωσαν το κοινό για την Διαπίστευση και το σχέδιο Erasmus+ KA1 του 1ου Γυμνασίου Ναυπλίου. Ακόμη, οι εκπαιδευτικοί του 1ου Γυμνασίου Ναυπλίου κκ. Σ. Γκιόλα, Αικ. Καρυώτου, Α. Κουγιουμτζή, Αγγ. Κριεμάδη, Π. Μαυρόγιαννη και Δ. Πετρουλά παρουσίασαν τη συμμετοχή τους στη συγκεκριμένη δράση κινητικότητας εκπαιδευτικών. Οι μαθητές Φλ. Αθανασοπούλου, Γ. Αναγνωστόπουλος και Γ. Κέψος μοιράστηκαν με το κοινό τις εμπειρίες που αποκόμισαν από τη συμμετοχή τους στη Δράση ΚΑ1, ως μαθητές του 1ου Γυμνασίου Ναυπλίου, το σχ. έτος 2022-2023. Το 2ο ΓΕΛ Ναυπλίου εκπροσωπήθηκε από την κ. Π. Μποζονέλου, το Πρότυπο ΓΕΛ Μυτιλήνης από τον Διευθυντή του Δρ. Α. Νείρο, το ΔΙΕΚ Άργους από τον Διευθυντή του κ. Φ. Δελή και το Πρότυπο ΕΠΑΛ Άργους από την κ. Αιμ. Μορώνη.
Ευχόμαστε αυτή η εκδήλωση να αποτέλεσε ένα σημαντικό μέσο διάχυσης των εμπειριών και των γνώσεων που αποκτήθηκαν από εκπαιδευτικούς και μαθητές/τριες, μέσω της υλοποίησης σχεδίων δράσης Erasmus+ ΚΑ1. Ευελπιστούμε να συνεχιστεί ακόμη πιο δυναμικά η προσπάθεια της ελληνικής δημόσιας εκπαίδευσης να αποκτήσει ευρωπαϊκή διάσταση.
Από τον Σύλλογο Διδασκόντων του 1ου Γυμνασίου Ναυπλίου και τη Διευθύντρια Σοφία Κουτσιούρη
Erasmus Day “A School with a View”
Η Δ.Δ.Ε. Αργολίδας και το 1ο Γυμνάσιο Ναυπλίου, σε συνεργασία με τον Δήμο Ναυπλιέων, σας προσκαλούν στην ημερίδα ενημέρωσης Erasmus Day “A School with a View”, που θα πραγματοποιηθεί στην αίθουσα του Βουλευτικού, την Τετάρτη, 11 Οκτωβρίου 2023, και ώρα 18.00 – 20.00.
Στην εκδήλωση, εκτός από το 1ο Γυμνάσιο Ναυπλίου, παρουσιάζουν εκπαιδευτικοί οργανισμοί του νομού Αργολίδας, και όχι μόνο, που πραγματοποιούν σχέδια της Βασικής Δράσης 1 του προγράμματος Erasmus+.
Οι προσκεκλημένοι μας είναι το 2ο ΓΕΛ Ναυπλίου, το Πρότυπο ΕΠΑΛ Άργους, το ΔΙΕΚ Άργους και το Πρότυπο ΓΕΛ Μυτιλήνης.
Η εκδήλωση είναι ανοιχτή στο κοινό.
Ο Δ/ντής Δ.Δ.Ε. Αργολίδας
Δρ Βασίλειος Πολύδωρος
Η Δ/ντρια του 1ου Γυμνασίου
Δρ Σοφία Κουτσιούρη
Η εκδήλωση στην ευρωπαϊκή πλατφόρμα βρίσκεται εδώ https://www.erasmusdays.eu/event/erasmus-a-school-with-a-view/.
Εκπαιδευτική Επίσκεψη στο Στρασβούργο
Έκθεση Αξιολόγησης της Εκπ. Επίσκεψης στο Στρασβούργο
Α. Γενικές Πληροφορίες
Το 1ο Γυμνάσιο Ναυπλίου πραγματοποίησε προγραμματισμένη επίσκεψη στο πλαίσιο των προγραμμάτων Εrasmus+ και etwinning από 5 Μαρτίου 2023 έως 11 Μαρτίου 2023 με προορισμό της μετακίνησης το Στρασβούργο. Tην μετακινούμενη ομάδα αποτελούσαν 28 μαθητές της Γ Γυμνασίου, τέσσερις συνοδοί καθηγητές καθώς και μία μητέρα/ συνοδός ατόμου με κινητικές δυσκολίες.
Β.Υλοποίηση Εκπ/κής Επίσκεψης στο Στρασβούργο
Β.1. Προετοιμασία της Εκπαιδευτικής Επίσκεψης
Το 1ο Γυμνάσιο Ναυπλίου είναι ένα από τα διαπιστευμένα σχολεία Εrasmus+ και ένας από τους άξονες ανάπτυξης που έχει θέσει για το τρέχον διάστημα είναι η ενίσχυση της Ευρωπαϊκής ταυτότητας του σχολείου. Για αυτό το λόγο επιλέχθηκε το Στρασβούργο, ως έδρα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου ώστε οι μαθητές να έρθουν σε επαφή με τους ευρωπαϊκούς θεσμούς με δια ζώσης παρουσία. Παράλληλα μέσω etwinning είχε ξεκινήσει συνεργασία με γυμνάσιο των περιχώρων της πόλης του Στρασβούργου (College Rouget des Lisle).
Η επιλογή των συμμετεχόντων μαθητών έγινε μέσω γραπτού διαγωνισμού στον οποίο συμμετείχαν οι μαθητές της Γ Γυμνασίου. Ο διαγωνισμός είχε δύο μέρη: το πρώτο αφορούσε τη γλωσσομάθεια τους στα αγγλικά σε επίπεδο Β2 και το άλλο τις γνώσεις τους σχετικά με την Ευρωπαϊκή Ένωση και την ιδιότητα του ευρωπαίου πολίτη. Εξάλλου, σύμφωνα με το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών της Γ Γυμνασίου στο μάθημα του ΚΠΑ οι μαθητές ενημερώνονται για τους ευρωπαϊκούς θεσμούς. Αφού τα παιδιά μελέτησαν πληροφορίες μέσα από links και βίντεο που τους είχαν δοθεί, στη συνέχεια διαγωνίστηκαν σε ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής που αφορούσαν τους ευρωπαϊκούς θεσμούς και την ταυτότητα του ευρωπαίου πολίτη. Οι 28 μαθητές που συγκέντρωσαν το μεγαλύτερο σύνολο σε βαθμολογία αποτέλεσαν την ομάδα της εκπαιδευτικής επίσκεψης.
Β.2.Επίσκεψη στο Στρασβούργο
Η μαθητική ομάδα πέταξε με πτήση προς τη Φρανκφούρτη και στη συνέχεια οδικώς με τουριστικό λεωφορείο μετακινήθηκε προς το Στρασβούργο. Η επιστροφή πραγματοποιήθηκε ξανά οδικώς από Στρασβούργο για Στουτγάρδη και στη συνέχεια με πτήση προς το αεροδρόμιο της Αθήνας.
Το πρόγραμμα της εκδρομής τηρήθηκε απαρέγκλιτα και ολοκληρώθηκαν όλες οι προγραμματισμένες δράσεις.
Την πρώτη μέρα (Κυριακή 5/3/23) οι μαθητές και οι συνοδοί τους αναχώρησαν με το λεωφορείο από το Ναύπλιο προς το αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος όπου επιβιβάστηκαν στην πτήση για Φρανκφούρτη. Έπειτα αναχώρησαν οδικώς για το Στρασβούργο. Αφού τακτοποιήθηκαν στο ξενοδοχείο η ομάδα του 1ου Γυμνασίου επισκέφθηκε την Ελληνική εκκλησία και το Ελληνικό σχολείο και συνάντησε μέλη της Ελληνικής κοινότητας και τον ιερέα λειτουργό. Η υποδοχή ήταν πολύ θερμή και τα μέλη της κοινότητας ενημέρωσαν τη μαθητική ομάδα για τη λειτουργία του Ελληνικού σχολείου και της Ελληνικής ορθόδοξης ενορίας.
Στη συνέχεια, η δεύτερη μέρα (Δευτέρα 6/3/23) ήταν αφιερωμένη στην επίσκεψη των μαθητών στο γαλλικό σχολείο, όπου παρακολούθησαν το εκεί σχολικό πρόγραμμα. Οι Έλληνες μαθητές γνωρίστηκαν και μίλησαν με τους Γάλλους μαθητές, συνεργάστηκαν μαζί τους μέσα στις σχολικές αίθουσες (χωρισμένοι σε μικτές ομάδες) και γνώρισαν ένα διαφορετικό για αυτούς σχολικό περιβάλλον. Στις δραστηριότητες γνωριμίας οι Έλληνες μαθητές έδειξαν στους μαθητές και καθηγητές του Γαλλικού σχολείου ένα χορευτικό πρόγραμμα εμπνευσμένο από τον «Ζορμπά», το οποίο προκάλεσε τον ενθουσιασμό τους.
Η τρίτη μέρα (Τρίτη 7/3/23), συνεχίστηκε με παρόμοιο πρόγραμμα με την προηγούμενη μέρα, με κοινή παρακολούθηση του σχολικού προγράμματος. Μερικά από τα μαθήματα που παρακολούθησαν Γάλλοι και Έλληνες ήταν Μαθηματικά, Φυσική, Γαλλικά/Γερμανικά, Καλλιτεχνικά, Αγγλικά, Φυσική Αγωγή κ.ά. Ο χορός συνεχίστηκε και τη δεύτερη μέρα στο σχολείο με μεγάλη συμμετοχή των Γάλλων εταίρων.
Η τέταρτη μέρα (Τετάρτη 8/3/23) ήταν αφιερωμένη σε ένα πρωτότυπο κυνήγι θησαυρού στο ιστορικό κέντρο του Στρασβούργο.Οι Έλληνες και Γάλλοι μαθητές χωρισμένοι σε μικτές ομάδες εξερεύνησαν το μεγαλύτερο κομμάτι των αξιοθέατων του ιστορικού κέντρου. Μέσω μιας εφαρμογής στα κινητά τηλέφωνα οι μαθητές απαντώντας σε γρίφους και ερωτήσεις που αφορούσαν την ιστορία της πόλης έπαιρναν οδηγίες ώστε να ανακαλύψουν τα σημαντικότερα σημεία ενδιαφέροντος της πόλης. Το απόγευμα οι μαθητές των δύο σχολείων μοιράστηκαν τον χρόνο τους με χαλαρή βόλτα στην πόλη.
Την πέμπτη μέρα της επίσκεψης (Πέμπτη 9/3/23), οι μαθητές επισκέφτηκαν το Ευρωκοινοβούλιο και το Συμβούλιο της Ευρώπης και είχαν την δυνατότητα να δουν από κοντά τα μέρη στα οποία παίρνονται οι πιο σημαντικές αποφάσεις στην ΕΕ. Ενημερώθηκαν για την λειτουργία και τις αρμοδιότητες των ευρωπαϊκών θεσμών και στη συνέχεια δεξιώθηκαν στις εγκαταστάσεις του Συμβουλίου της Ευρώπης. Η συνέχεια της ημέρας τους επιφύλασσε βόλτα με τα μικρά πλοιάρια στον ποταμό Ίλλ καθώς και στις όχθες της “Μικρής Γαλλίας”, αλλά και επίσκεψη στον ιστορικό Καθεδρικό ναό «Notre Dame de Strasbourg», όπου ήταν και το καταλληλότερο σημείο για να δουν όλη την πόλη από ψηλά.
Η έκτη μέρα (Παρασκευή 10/3/23) αφορούσε επίσκεψη και εξερεύνηση των γραφικών χωριών της Αλσατίας Έγκισχαϊμ και Κολμάρ. Τα χωριά αυτά εντυπωσίασαν τους μαθητές, καθώς όπως δήλωσαν τα χρώματα, η αρχιτεκτονική και η ομορφιά τους ήταν μοναδικά. Ωστόσο, η επίσκεψη στο Château du Haut-Kœnigsbourg, ένα αναπαλαιωμένο ορεινό φρούριο του 12ου αιώνα με κανόνια σε εξέδρες, μεσαιωνικό κήπο και βασιλικά δωμάτια ενθουσίασε τα παιδιά καθώς τους μετέφερε σε μια μακρινή εποχή με ιππότες και Μεσαιωνικά αντικείμενα.
Η έβδομη μέρα (Σάββατο 11/3/23) ήταν η μέρα της επιστροφής. Η ομάδα του 1ου Γυμνασίου μεταφέρθηκε με λεωφορείο στην πόλη της Στουτγκάρδης από όπου ήταν προγραμματισμένη η πτήση επιστροφής προς την Αθήνα. Η άφιξη στο Ναύπλιο έγινε όπως έχει προγραμματιστεί αργά το απόγευμα.
Γ. Αποτίμηση Εκπαιδευτικής Επίσκεψης
Μετά την ολοκλήρωση της επίσκεψης τα μέλη ομάδας επέστρεψαν ενθουσιασμένα και γεμάτα εμπειρίες και γνώσεις. Οι μαθητές/τριές μας δηλώνουν απόλυτα ευχαριστημένοι καθώς εκπληρώθηκαν οι προσδοκίες τους σε μεγάλο βαθμό, όπως αναφέρουν σε σχετικό ερωτηματολόγιο αποτίμησης της εκπαιδευτικής επίσκεψης που συμπλήρωσαν ηλεκτρονικά με την επιστροφή τους στην Ελλάδα.
Τα παιδιά χαρακτηρίζουν ως αξέχαστη και μοναδική για αυτούς την εμπειρία αυτής της εκπαιδευτικής επίσκεψης. Αναφέρονται στη γνωριμία με άλλες κουλτούρες, το διαφορετικό εκπαιδευτικό περιβάλλον, την εντυπωσιακή ομορφιά του τοπίου – φυσικού και αστικού- και κυρίως στις ζεστές σχέσεις που ανέπτυξαν με τους Γάλλους συνεργάτες τους. Οι περισσότεροι επισημαίνουν την αξία της ευκαιρίας που τους δόθηκε για ουσιαστική χρήση της ξένης γλώσσας (τόσο της Αγγλικής όσο και της Γαλλικής) σε φυσικό περιβάλλον και τη βιωματική προσέγγιση και γνωριμία με τους Ευρωπαϊκούς θεσμούς. Δεν αντιμετώπισαν, όπως οι ίδιοι καταγράφουν ιδιαίτερες δυσκολίες στην ολοκλήρωση των δραστηριοτήτων που τους ανατέθηκαν (τόσο στο σχολείο όσο κατά τη διάρκεια των επισκέψεων) και αξιολογούν σε υψηλό βαθμό τις σχέσεις συνεργασίας με τους υπόλοιπους συμμαθητές τους και καθηγητές καθώς και το θετικό κλίμα συντροφικότητας και ομαδικότητας. Οι εκπαιδευτικοί από τη μεριά τους είχαν την ευκαιρία να ανταλλάξουν απόψεις με τους Γάλλους συνεργάτες και να μοιραστούν τους προβληματισμούς τους για την εκπαιδευτική πραγματικότητα στις χώρες τους. Η παρακολούθηση διάφορων μαθημάτων στις γαλλικές τάξεις τους έδωσε την ευκαιρία να παρατηρήσουν στην πράξη νέες πρακτικές που αφορούσαν ιδιαίτερα τη χρήση ψηφιακών εργαλείων στην μαθησιακή διαδικασία (κυρίως σε μαθήματα θετικής κατεύθυνσης).
Όσον αφορά τη συμπεριφορά των μαθητών /τριών αυτή χαρακτηρίζεται ως άριστη από κάθε άποψη λόγω:
- της συνέπειας στην τήρηση των χρόνων συνάντησης και υλοποίησης των προγραμματισμένων δράσεων
- την ιδιαίτερη προσοχή στην ενημέρωση στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και Ευρωπαϊκό Συμβούλιο
- την παρουσία τους στο γαλλικό σχολείο με θετικό και συμμετοχικό τρόπο
- την ανεκτικότητα στη διαχείριση προβλημάτων που προέκυψαν (ελαφριές ιώσεις), που διευκόλυνε την αποτελεσματική αντιμετώπισή τους.
Συνοψίζοντας, από την πλευρά των εκπαιδευτικών συνοδών, η εκπαιδευτική επίσκεψη χαρακτηρίζεται ως απόλυτα επιτυχημένη ως προς την εκπλήρωση των βασικών στόχων που είχαν τεθεί στον αρχικό προγραμματισμό τους αναφορικά με :
– τη δημιουργία καλύτερου κλίματος στο σχολείο και την ενίσχυση του ενθουσιασμού.
– τη συμπερίληψη και την ενεργοποίηση όλων των μαθητών στις δραστηριότητες του σχολείου
– την ανάπτυξη δεξιοτήτων όπως η ομαδική εργασία, η ανθεκτικότητα, η ψυχική ευελιξία, η αυτοπεποίθηση
– την προώθηση κοινωνικών δεξιοτήτων
– τη γνωριμία με τους ευρωπαϊκούς θεσμούς της δημοκρατίας
– την ανάπτυξη της ευρωπαϊκής ταυτότητας των μαθητών και τη βιωματική εξάσκηση της κύριας ξένης γλώσσας του προγράμματος (αγγλικά) αλλά και των γαλλικών και γερμανικών ως δευτερεύουσες.
Εικαστικές δημιουργίες των Ελλήνων και Γάλλων μαθητών/τριών.
Δύο βίντεο που δημοσίευσαν οι Γάλλοι εκπαιδευτικοί από την επίσκεψη μας:
Ξεκινάμε με το νέο διαπιστευμένο πρόγραμμα Erasmus+
Τον Αύγουστο 2022 εγκρίθηκε η αίτηση για Έγκριση Χρηματοδότησης Διαπιστευμένου Σχεδίου Μαθησιακής Κινητικότητας Ατόμων Βασικής Δράσης1 (ΚΑ1) του τομέα Σχολικής Εκπαίδευσης του προγράμματος Erasmus+ 2021-2027.
Το ποσό που εγκρίθηκε αφορά στη “Μαθησιακή Κινητικότητα Μαθητών και Προσωπικού” έως τον Αύγουστο 2023, και συγκεκριμένα την κινητικότητα 20 μαθητών στο πλαίσιο συνεργασίας με ευρωπαϊκό σχολείο και την επιμόρφωση 10 εκπαιδευτικών σε ευρωπαϊκούς φορείς επιμόρφωσης.
Το σχολείο παίρνει την Διαπίστευση Erasmus+!!
Τον Μάρτιο 2022 πήραμε την πολυπόθητη Διαπίστευση στο πρόγραμμα Erasmus+!
Οι στόχοι του σχεδίου έχουν προκύψει από τις ανάγκες του οργανισμούς και αυτοί είναι:
Α) ενίσχυση των εκπαιδευτικών με καινοτόμες πρακτικές και μεθοδολογίες,
Β) ενίσχυση της διεύθυνσης του σχολείου για το έργο της μέσω επιμορφώσεων,
Γ) ευρύτερη ευρωπαϊκή κουλτούρα του σχολείου και
Δ) προώθηση της διαφοροποιημένης διδασκαλίας.
H Διαπίστευση Erasmus ισχύει από 1 Φεβρουαρίου 2022 και λήγει την 31 Δεκεμβρίου 2027.
Βάσει των κανόνων του προγράμματος Erasmus+ το σχολείο θα καταθέτει κάθε 15 μήνες αιτήσεις για χρηματοδότηση Μαθησιακής Κινητικότητας Ατόμων ΚΑ1, του τομέα Σχολικής Εκπαίδευσης.
Αναμνήσεις από την τελευταία κινητικότητα στο Ναύπλιο
Εξαιρετική η Αξιολόγηση της Τελικής Έκθεσης από το ΙΚΥ
Τον Μάρτιο του 2021 παραλάβαμε την ποιοτική αξιολόγηση της Τελικής Έκθεσης του σχεδίου “It’s Logical, dear Math!”, η οποία διενεργήθηκε από το ΙΚΥ και κατέδειξε ότι η υλοποίηση του έργου ολοκληρώθηκε “εξαιρετικά και οι στόχοι που είχαν τεθεί στην εγκεκριμένη αίτηση επιχορήγησης επετεύχθησαν ιδιαιτέρως ικανοποιητικά”.
Σύμφωνα με την επιστολή του ΙΚΥ προς το σχολείο μας:
“Οι αρχικοί στόχοι του σχεδίου, οι οποίοι ξεπερνούσαν την απλή ανταλλαγή καλών πρακτικών αλλά περιλάμβαναν και την παραγωγή προϊόντων όπως τεστ στα μαθηματικά και στη λογική καθώς και ενδοσχολικούς και διεθνείς μαθητικούς διαγωνισμούς επιτεύχθηκαν πλήρως, παρά το ότι δεν μπόρεσαν να υλοποιηθούν όλες οι συναντήσεις που είχαν αρχικά σχεδιαστεί. Το σχέδιο κινήθηκε πάνω σε πολύ συγκεκριμένους προκαθορισμένους στόχους, ενίσχυσε τις δυνατότητες των συμμετεχόντων οργανισμών και διεύρυνε τον Ευρωπαϊκό προσανατολισμό τους, παρά την μη ομαλή ολοκλήρωσή του λόγω των έκτακτων συνθηκών που δημιιούργησε η πανδημία του COVID19.
Η υλοποίηση έγινε μέσα από μια διακριτή διανομή καθηκόντων και αρμοδιοτήτων ανάμεσα στους εταίρους, οι οποίοι φαίνεται ότι είχαν όλοι ενεργή συνεισφορά σύμφωνα με την εμπειρία και τις ικανότητες τους……….
Παράλληλα, φαίνεται ότι υπήρξε συμμετοχή από διαφορετικά πεδία και κοινωνικο-οικονομικούς τομείς του τόπου του κάθε εταίρου. Πιο συγκεκριμένα, για το Ιο Γυμνάσιο Ναυπλίου, υποστήριξη στις εργασίες του σχεδίου παρείχαν ο Δήμος Ναυπλίου, η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αργολίδας, το γραφείο Europe Direct Ναυπλίου, το Κέντρο Ελληνικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Harvard, το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων & Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Π.Ε. Αργολίδας «Ελπίδα Ζωής» και η Περιφερειακή Ενότητα Αργολίδας……. Επίσης, το σχολείο πολύ συνειδητά επέλεξε από την αρχή να κρατήσει κοντά στο πρόγραμμα τους γονείς με συνεχείς ενημερώσεις, οι οποίοι ανταποκρίθηκαν με ενεργή βοήθεια και συμπαράσταση.
Το σχέδιο δικαιολογεί ικανοποιητικά την επιλογή των συμμετεχόντων εταίρων καθώς τα σχολεία φαίνονται να συνεργάστηκαν με ισορροπία ποιότητα και ευελιξία. Συμμετείχαν δυναμικά σε όλα τα πεδία αν και η ξεκάθαρη κατανομή των δραστηριοτήτων τους επέτρεφε να μένουν εστιασμένοι και υπόλογοι………
Οι μηχανισμοί συντονισμού και επικοινωνίας των εταίρων που επελέγησαν ήταν αποτελεσματικοί κατά την εφαρμογή του σχεδίου. Από όσο φαίνεται στην Τελική Έκθεση δεν εντοπίστηκε κάποιο πρόβλημα ούτε στην επικοινωνία ούτε στον συντονισμό της ομάδας, παρά τις δυσκολίες που προέκυψαν από λόγους ανωτέρας βίας δηλαδή από την πανδημία του COVID-19.
Ο αντίκτυπος του σχεδίου θεωρείται ως σημαντικός για τους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς και μαθητές καθώς και για την σχολική μονάδα στο σύνολό της. Το πιο σημαντικό όμως φαίνεται να είναι ο υπαρκτός αντίκτυπος στην ευρύτερη τοπική κοινωνία καθώς και στους μη άμεσα συμμετέχοντες σε ταξίδια, στα άτομα της ευρύτερης σχολικής κοινότητας. Αυτό εκτιμάται ως σημαντική επιτυχία τόσο για την επίδραση σε μαθητές και καθηγητές, όσο και για τη διαμόρφωση της κουλτούρας του σχολείου ως κέντρο θετικής δράσης και εξωστρέφειας.
Μαθητές και καθηγητές βελτίωσαν τις δεξιότητες τους, γλωσσικές και άλλες, οι γονείς και οι τοπικοί φορείς έγιναν από την αρχή συμμέτοχοι στην υλοποίηση του σχεδίου και συμπαραστάτες και το σχολείο έχει ήδη προσανατολιστεί σε επόμενες παρόμοιες δράσεις. Το σχέδιο φαίνεται να έχει λειτουργήσει ως σημείο αναφοράς και θετικό παράδειγμα για τους εκπαιδευτικούς στην περιοχή παρά την ακύρωση λόγω της πανδημίας του COVID-19, της προγραμματισμένης σχετικής εκδήλωσης (άνοιξη του 2020) και της μη αντικατάστασης της με κάποιο ηλεκτρονικό μέσο. Οι τοπικές αρχές του Ναυπλίου υποστήριξαν ενεργά τις δράσεις……..”
Ενδεικτικό της επιτυχίας του σχεδίου είναι ότι μετά και την αξιολόγηση του οικονομικού αντικειμένου της Τελικής Έκθεσης το ποσοστό αποπληρωμής έφτασε στο 99,74% της αρχικής εγκεκριμένης ευρωπαϊκής επιχορήγησης.
Μπορείτε να βρείτε το σχέδιο στην Πλατφόρμα Αποτελεσμάτων Σχεδίων Erasmus+ εδώ: https://erasmus-plus.ec.europa.eu/projects/search/details/2017-1-PT01-KA219-035766
Η επίσημη σελίδα του σχεδίου βρίσκεται εδώ: https://its-ldm-erasmus.eu/.
Βραχυπρόθεσμη ανταλλαγή ομάδων μαθητών στο Ναύπλιο
Η Βραχυπρόθεσμη Ανταλλαγή Ομάδων Μαθητών του σχεδίου Erasmus+ με τίτλο «The multi-facet personality of Ioannis Kapodistrias» πραγματοποιήθηκε από την Δευτέρα 17 Φεβρουαρίου έως την Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου 2020 στο 1ο Γυμνάσιο Ναύπλιου.
Οι Ευρωπαίοι εταίροι μας – 20 μαθητές και 10 εκπαιδευτικοί – από Κέρκυρα, Ρουμανία, Σλοβενία και Γερμανία παρακολούθησαν το πρόγραμμα δραστηριοτήτων που είχαν ετοιμάσει 35 μαθητές του σχολείου μας και 15 καθηγητές που ανήκουν στην παιδαγωγική ομάδα του προγράμματος. Στην κινητικότητα αυτή συμμετείχαν και 3 εκπαιδευτικοί από τον συντονιστή της σύμπραξης Erasmus+, την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Ιονίων Νήσων, συμπεριλαμβανομένου και του Περιφερειακού Διευθυντή κ. Πέτρου Αγγελόπουλου.
20 από τους μαθητές μας είχαν επιλεγεί για να φιλοξενήσουν στα σπίτια τους τους Ευρωπαίους μαθητές. Οι μαθητές και οι οικογένειές τους υποστήριξαν αυτή την φιλοξενία με πολύ ενθουσιασμό και χαρά.
Η πρώτη ημέρα περιλάμβανε υποδοχή των φιλοξενούμενων από την χορωδία του σχολείου από τη χορωδία του σχολείου υπό τη διδασκαλία της μουσικού του σχολείου κ. Ε. Μαρλαγκούτσου, γνωριμία των μαθητών με παρουσιάσεις των χωρών και των σχολείων τους και δραστηριότητες γνωριμίας με παιχνίδια και μάθημα δημοτικών χορών στο Αθλητικό Κέντρο Ναυπλίου οργανωμένες από τους εκπαιδευτικούς του σχολείου κ. Ε. Κονδύλη, κ. Δ. Παπακωνσταντίνου, κ. Π. Κωνσταντούλη και κ. Μ. Νομικού. Το μεσημέρι πραγματοποιήθηκε επίσημο γεύμα στο χώρο του σχολείου με την καταπληκτική προσφορά των γονέων των μαθητών μας και το συντονισμό όλων των εκπαιδευτικών της παιδαγωγικής ομάδας του προγράμματος.
Την πρώτη ημέρα φιλοξενίας μας τίμησαν με την παρουσία τους ο Μητροπολίτης Αργολίδος κ. Νεκτάριος, ο διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης Αργολίδας κ. Γαληνός και ο υπεύθυνος του Γραφείου Σχολικών Δραστηριοτήτων της ΔΔΕ Αργολίδας κ. Γιατράκος.
Τη δεύτερη ημέρα οι μαθητές και οι συνοδοί τους περιηγήθηκαν στο Άργος με την καθοδήγηση των μαθητών μας και με θέμα τα ίχνη του Καποδίστρια στην πόλη του Άργους. Επισκέφτηκαν το βυζαντινό ναό Κοίμησης της Θεοτόκου, το αρχαίο θέατρο, το ναό του Αγίου Ιωάννη, την οικία Τσώκρη, το παλαιό Δημαρχείο, το Καποδιστριακό Σχολείο, την οικία Καλλέργη και τους Στρατώνες Καποδίστρια. Η ξενάγηση έγινε από τους μαθητές με τη βοήθεια της εκπαιδευτικού κ. Μ. Νομικού. Την εκπαιδευτική επίσκεψη συνόδευσαν οι εκπαιδευτικοί κ. Α. Καρυώτου και κ. Σ. Κουτσιούρη.
Η ημέρα συνεχίστηκε με την επίσκεψη στο Ασκληπείο της Επιδαύρου και την ξενάγηση των εταίρων μας από τους μαθητές μας.
Την τρίτη ημέρα οι μαθητές μας με τις καθηγήτριές τους, κ. Σ.Γκιόλα, κ. Σ. Δημητρακάκη και κ. Α. Κριεμάδη, είχαν ετοιμάσει θεματική ξενάγηση στο Ναύπλιο που αφορούσε στη ζωή του Ι. Καποδίστρια ως κυβερνήτη στο Ναύπλιο έως και τη δολοφονία του. Οι φιλόξενούμενοι ξεναγήθηκαν από τους μαθητές μας σε σημαντικά σημεία ενδιαφέροντος ξεκινώντας από το Ρολόι στην Ακροναυπλία κατέβηκαν στην Πύλη της Ξηράς, συνέχισαν στην οικία Αρμανσπέργκ, στην πλατεία Τριών Ναυάρχων όπου και είδαν το Κυβερνείο, το 1ο Γυμνάσιο και το Φαρμακείο Μποναφίν. Έπειτα συνέχισαν στο Μεγάλο Δρόμο, τον Εθνικό Οίκο, το Πολεμικό Μουσείο και την πλατεία Συντάγματος με το Αλληλοδιδακτικό Σχολείο, τους Στρατώνες και το Βουλευτικό. Σημαντικά σημεία ήταν και η Γαλλική Πρεσβεία, η Χουρμαδιά του Καποδίστρια και το Εθνικό Νοσοκομείο. Η περιήγηση τελείωσε με την επίσκεψη στον Άγιο Γεώργιο, στον Άγιο Σπυρίδωνα, τον τόπο της δολοφονίας, και στην πλατεία Καποδίστρια. Μετά από τη θεματική ξενάγηση οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες και έπαιξαν Κυνήγι Κρυμμένου Θησαυρού ψάχνοντας στοιχεία μέσα στην Παλαιά Πόλη του Ναυπλίου.
Το απόγευμα οι δραστηριότητες συνεχίστηκαν με το βιωματικό εργαστήρι με θέμα τους Εχθρούς και τους Φίλους του Καποδίστρια. Το εργαστήρι προετοίμασαν οι μαθητές μας με τη βοήθεια του Ι. Γιατράκου, υπεύθυνου Σχολ. Δραστηριοτήτων της ΔΔΕ Αργολίδας, και της εκπαδευτικούς μας κ. Σ. Κουτσιούρη. Κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου μας τίμησε με την παρουσία του ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Πελοποννήσου κ. Δημήτρης Οικονομόπουλος.
Το εργαστήρι παρακολούθησε και ο Μητροπολίτης Αργολίδος κ. Νεκτάριος και δώρισε στους φιλοξενούμενους μαθητές και εκπαιδευτικούς εκδόσεις της Μητρόπολης Αργολίδας στην αγγλική γλώσσα.
Στο τέλος αυτής της μεγάλης ημέρας οι εκπαιδευτικοί βρέθηκαν σε συντονιστική συνάντηση στο χώρο του Κέντρου Ελληνικών Σπουδών του Harvard όπου τους υποδέχθηκε η Μάνατζερ Ανάπτυξης Αναλυτικών Προγραμμάτων κ. Μ. Γκόγκα και έπειτα συζήτησαν τις λεπτομέρειες έκβασης του προγράμματος.
Την τέταρτη ημέρα φιλοξενίας οι εταίροι μας ξεναγήθηκαν από τους μαθητές μας στο Παλαμήδι με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών κ. Α. Κριεμάδη, κ. Σ. Δημητρακάκη και κ. Δ. Παπακωνσταντίνου και πληροφορήθηκαν για την Ελληνική επανάσταση του 1821 και τα πρόσωπα που έπαιξαν σημαντικό ρόλο σε αυτή. Έπειτα επισκέφτηκαν το Παράρτημα Ναυπλίου της Εθνικής Πινακοθήκης όπου εκεί τους ξενάγησε στη μόνιμη έκθεση με τα Πρόσωπα του ’21 και στην περιοδική έκθεση «Άρωμα Γυναίκας» από την Υπεύθυνη του Παραρτήματος κ. Λαμπρινή Καρακούρτη.
Το μεσημέρι είχαμε το επίσημο γέυμα λήξης και απονομή των πιστοποιητικών στους συμμετέχοντες. Το γεύμα ήταν προσφορά του Δήμου Ναυπλίέων.
Μια από τις πιο σημαντικές στιγμές του προγράμματος ήταν το απόγευμα, με το θεατρικό δρώμενο με θέμα τη Δολοφονία του Καποδίστρια από τους μαθητές μας με την προετοιμασία και εκτέλεση της εκπαιδευτικού – θεατρολόγου κ. Αγγελικής Τσάκωνα και τη βοήθεια της εκπαιδευτικού μας κ. Κριεμάδη. Οι μαθητές μας σε προηγούμενες συναντήσεις είχαν πραγματοποιήσει στο σχολείο βιωματικό εργαστήρι με θέμα τη ζωή και τη δολοφονία του Καποδίστρια και μέσα από αυτό είχαν προκύψει όλα τα συναισθήματα και τα λόγια που χρησιμοποιήσε η κ. Τσάκωνα για να συνθέσει το θεατρικό.
Η τελευταία ημέρα ήταν αφιερωμένη στην Ακρόπολη των Αθηνών και στο Μουσείο της Ακρόπολης. Την εκπαιδευτική επίσκεψη συνόδευσαν οι εκπαιδευτικοί κ. Δ. Παπακωνσταντίνου, κ. Ι. Πίτσας και κ. Μ. Νομικού. Οι μαθητές ξεναγήθηκαν από επαγγελματίες ξεναγούς σε όλα τα σημαντικά σημεία του βράχου και του μουσείου και έπειτα αναχώρησαν για το αεροδρόμιο αποχαιρετώντας με συγκίνηση τους καινούριους τους φίλους!
Στη φιλοξενία αυτή συμμετείχαν και συνεργάστηκαν 35 μαθητές του 1ου Γυμνασίου Ναυπλίου, που ανήκουν στις Β’ και Γ΄ τάξεις και οι μαθητές της ορχήστρας και της χορωδίας μας. Την προσπάθεια συντόνισε η παιδαγωγική ομάδα του σχεδίου αυτού: η διευθύντρια κ. Μ. Κορομπίλη και οι κ. Δ. Καλκανάκος, κ. Μ. Νομικού, κ. Β. Γεωργαντέλλη, κ. Π. Γιαννούλη, κ. Σ. Γκιόλα, κ. Σ. Δημητρακάκη, κ. Δ. Καπέλου, κ. Α. Καρυώτου, κ. Ε. Κονδύλης, κ. Σ. Κουτσιούρη, κ. Α. Κριεμάδη, κ. Γ. Ντόκος, κ. Ε. Παπακοσμά, κ. Δ. Παπακων/νου, κ. Ι Πίτσας και εκτός παιδαγωγικής ομάδας δίνουν την πολύτιμη βοήθειά τους οι κ. Π. Κωνσταντούλη, και κ. Ε. Μαρλαγκούτσου.
Κινητικότητα με μαθητές στη Βουδαπέστη, Ουγγαρία
Από τη Δευτέρα 11 Νοεμβρίου 2019 πέντε μαθητές και μαθήτριες του σχολείου μας μαζί με τις συνόδους καθηγήτριες κ. Γ. Γιαννούλη και κ. Μ. Νομικού βρέθηκαν στη Βουδαπέστη στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus+ με τίτλο “It’s Logical, dear Math!”.
Αυτη η συνάντηση με τα άλλα 4 συνεργαζόμενα σχολεία γίνεται στο σχολείο – εταίρο Szent István Általános Iskola στο Szigethalom της Ουγγαρίας.
Οι μαθητές από το πρωί βρίσκονταν στο σχολείο εταίρο όπου και τους έγινε πολύ θερμή υποδοχή από την ορχήστρα και χορωδία του σχολείου. Συνάντησαν τους άλλους μαθητές, παρουσίασαν τον εαυτό τους, το σχολείο, την πόλη τους και την χώρα τους.
Γονείς και καθηγητές του ουγγρικού σχολείου είχαν ετοιμάσει άφθονα κερασματα. Οι φιλοξενούμενοι ξεναγηθηκαν στο σχολείο και συμμετείχαν σε δραστηριότητες γνωριμίας. Το απόγευμα επίσης έγινε παρουσίαση τοπικών ουγγρικών χορών από τοπικό σύλλογο. Η ημέρα έκλεισε με τους μαθητές και μαθήτριες να συμμετεχουν και οι ίδιοι σε ένα μάθημα τοπικών χορών.
Την Τρίτη 12 Νοεμβρίου 2019, οι μαθητές μας διαγωνίστηκαν με τους υπόλοιπους συμμετέχοντες μαθητές στα Μαθηματικά και τη Λογική.
Οι καθηγήτριες διόρθωσαν αμεσα τα γραπτά των μαθητών -τριων όσο εκείνοι -ες έλυναν κουίζ είχαν δημιουργήσει οι Ούγγροι εταίροι μας στο kahoot και έπαιζαν παιχνιδια στο κλειστό γήπεδο του σχολείου.
Μετά το γεύμα τους στο σχολείο επισκέφτηκαν το θεματικό πάρκο στο Szigethalom για τη Μεσαιωνική ιστορία της πόλης.
Η Τετάρτη 13 Νοεμβρίου 2019 ήταν ημέρα πολιτιστικών επισκέψεων. Οι μαθητές με τις συνόδους καθηγήτριες τους επισκέφτηκαν το ιστορικό Visograd και το γραφικό Szentandre.
Την Πέμπτη 14 Νοεμβρίου 2019 οι μαθητές μας είχαν μια ενδιαφέρουσα ημέρα στο σχολείο του SzIgethalom.
Το πρωί συμμετείχαν στο QR Code contest ενα παιχνίδι κρυμμένου θησαυρού μέσα στο σχολείο, με γρίφους και προβλήματα μαθηματικών και λογικής.
Το απόγευμα ξεναγηθηκαν στο μουσείο τοπικής ιστορίας της περιοχής. Εκεί ήρθαν σε επαφή με λαογραφικά στοιχεία της περιοχής, έπαιξαν παραδοσιακά παιχνίδια και εφτιαξαν παραδοσιακά pretzel. Η μέρα τελειωσε με επίσημο δείπνο και απονομή των πιστοποιητικών συμμετοχής.
Η τελευταία ημέρα της εκπαιδευτικής επίσκεψης των μαθητών μας στη Βουδαπέστη ήταν η Παρασκευή 15 Νοεμβρίου 2019.
Το πρόγραμμα έκλεισε με την ξενάγηση της ομάδας του σχολείου μας στο Κοινοβούλιο. Οι μαθητές επίσης επισκέφτηκαν την Πλατεία Ηρώων, το Κεντρικό Πάρκο της πόλης, το κάστρο της Βούδας, τον Προμαχώνα των Ψαράδων και τον Καθεδρικό του Αγίου Ματθαίου.
Οι μαθητές αναχώρησαν από την Ουγγαρία γεμάτοι από νέες εικόνες, με ενδιαφέροντες νέους φίλους, κάνοντας σημαντικά βήματα προς την ολοκλήρωση τους ως πολίτες και ως άνθρωποι.