Αρχική » Διαπιστευμένο πρόγραμμα 2022-2027 » Εκπαιδευτική Επίσκεψη στο Στρασβούργο

Εκπαιδευτική Επίσκεψη στο Στρασβούργο

Έκθεση Αξιολόγησης της Εκπ. Επίσκεψης στο Στρασβούργο

 

Α. Γενικές Πληροφορίες

Το 1ο Γυμνάσιο Ναυπλίου πραγματοποίησε προγραμματισμένη επίσκεψη στο πλαίσιο των προγραμμάτων Εrasmus+ και etwinning από 5 Μαρτίου 2023 έως 11 Μαρτίου 2023 με προορισμό της μετακίνησης το Στρασβούργο. Tην μετακινούμενη ομάδα αποτελούσαν 28 μαθητές της Γ Γυμνασίου, τέσσερις συνοδοί καθηγητές  καθώς και μία μητέρα/ συνοδός ατόμου με κινητικές δυσκολίες.

 

Β.Υλοποίηση Εκπ/κής Επίσκεψης στο Στρασβούργο

Β.1. Προετοιμασία της Εκπαιδευτικής Επίσκεψης 

Το 1ο Γυμνάσιο Ναυπλίου είναι ένα από τα διαπιστευμένα σχολεία Εrasmus+ και ένας από τους άξονες ανάπτυξης που έχει θέσει για το τρέχον διάστημα είναι η ενίσχυση της Ευρωπαϊκής ταυτότητας του σχολείου. Για αυτό το λόγο επιλέχθηκε το Στρασβούργο, ως έδρα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου ώστε οι μαθητές να έρθουν σε επαφή με τους ευρωπαϊκούς θεσμούς με δια ζώσης παρουσία. Παράλληλα μέσω etwinning είχε ξεκινήσει συνεργασία με γυμνάσιο των περιχώρων της πόλης του Στρασβούργου (College Rouget des Lisle). 

Η επιλογή των συμμετεχόντων μαθητών έγινε μέσω γραπτού διαγωνισμού στον οποίο συμμετείχαν οι μαθητές της Γ Γυμνασίου. Ο διαγωνισμός είχε δύο μέρη: το πρώτο αφορούσε τη γλωσσομάθεια τους στα αγγλικά σε επίπεδο Β2 και το άλλο τις γνώσεις τους σχετικά με την Ευρωπαϊκή Ένωση και την ιδιότητα του ευρωπαίου πολίτη. Εξάλλου, σύμφωνα με το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών της Γ Γυμνασίου στο μάθημα του ΚΠΑ οι μαθητές ενημερώνονται για τους ευρωπαϊκούς θεσμούς.  Αφού τα παιδιά μελέτησαν πληροφορίες μέσα από links και βίντεο που τους είχαν δοθεί, στη συνέχεια διαγωνίστηκαν σε ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής που αφορούσαν τους ευρωπαϊκούς θεσμούς και την ταυτότητα του ευρωπαίου πολίτη. Οι 28 μαθητές  που συγκέντρωσαν το μεγαλύτερο  σύνολο σε βαθμολογία αποτέλεσαν την ομάδα  της εκπαιδευτικής επίσκεψης. 

 

Β.2.Επίσκεψη στο Στρασβούργο

Η μαθητική ομάδα πέταξε με πτήση προς τη Φρανκφούρτη και στη συνέχεια οδικώς με τουριστικό λεωφορείο μετακινήθηκε προς το Στρασβούργο. Η επιστροφή πραγματοποιήθηκε ξανά οδικώς από Στρασβούργο για Στουτγάρδη και στη συνέχεια με πτήση προς το αεροδρόμιο της Αθήνας.

Το πρόγραμμα της εκδρομής τηρήθηκε απαρέγκλιτα και ολοκληρώθηκαν όλες οι προγραμματισμένες δράσεις. 

Την πρώτη μέρα (Κυριακή 5/3/23) οι μαθητές και οι συνοδοί τους αναχώρησαν με το λεωφορείο από το Ναύπλιο προς το αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος όπου επιβιβάστηκαν στην πτήση για Φρανκφούρτη. Έπειτα αναχώρησαν οδικώς για το Στρασβούργο. Αφού τακτοποιήθηκαν στο ξενοδοχείο η ομάδα του 1ου Γυμνασίου επισκέφθηκε την Ελληνική εκκλησία και το Ελληνικό σχολείο και συνάντησε μέλη της Ελληνικής κοινότητας και τον ιερέα λειτουργό. Η υποδοχή ήταν πολύ θερμή και τα μέλη της κοινότητας ενημέρωσαν τη μαθητική ομάδα για τη λειτουργία του Ελληνικού σχολείου και της  Ελληνικής ορθόδοξης  ενορίας.         

Στη συνέχεια, η δεύτερη μέρα (Δευτέρα 6/3/23) ήταν αφιερωμένη στην επίσκεψη των μαθητών στο γαλλικό σχολείο, όπου παρακολούθησαν το εκεί σχολικό πρόγραμμα. Οι Έλληνες μαθητές γνωρίστηκαν και μίλησαν με τους Γάλλους μαθητές, συνεργάστηκαν μαζί τους μέσα στις σχολικές αίθουσες (χωρισμένοι σε μικτές ομάδες) και γνώρισαν  ένα διαφορετικό για αυτούς σχολικό περιβάλλον.  Στις δραστηριότητες γνωριμίας οι Έλληνες μαθητές έδειξαν στους μαθητές και καθηγητές του Γαλλικού σχολείου ένα χορευτικό πρόγραμμα εμπνευσμένο από τον «Ζορμπά», το οποίο προκάλεσε τον ενθουσιασμό τους.

Η τρίτη μέρα (Τρίτη 7/3/23), συνεχίστηκε με παρόμοιο πρόγραμμα με την προηγούμενη μέρα, με κοινή παρακολούθηση του σχολικού προγράμματος. Μερικά από τα μαθήματα που παρακολούθησαν Γάλλοι και Έλληνες ήταν Μαθηματικά, Φυσική, Γαλλικά/Γερμανικά, Καλλιτεχνικά, Αγγλικά, Φυσική Αγωγή κ.ά. Ο χορός συνεχίστηκε και τη δεύτερη μέρα στο σχολείο με μεγάλη συμμετοχή των Γάλλων εταίρων.

Η τέταρτη μέρα (Τετάρτη 8/3/23) ήταν αφιερωμένη σε ένα πρωτότυπο κυνήγι θησαυρού στο ιστορικό κέντρο του Στρασβούργο.Οι Έλληνες και Γάλλοι μαθητές χωρισμένοι σε μικτές ομάδες εξερεύνησαν το μεγαλύτερο κομμάτι των αξιοθέατων του ιστορικού κέντρου. Μέσω μιας εφαρμογής στα κινητά τηλέφωνα οι μαθητές απαντώντας σε γρίφους και ερωτήσεις που αφορούσαν την ιστορία της πόλης έπαιρναν οδηγίες ώστε να ανακαλύψουν τα σημαντικότερα σημεία ενδιαφέροντος της πόλης. Το απόγευμα οι μαθητές των δύο σχολείων μοιράστηκαν τον χρόνο τους με χαλαρή βόλτα στην πόλη.          

Την πέμπτη μέρα της επίσκεψης (Πέμπτη 9/3/23), οι μαθητές επισκέφτηκαν το Ευρωκοινοβούλιο και το Συμβούλιο της Ευρώπης και είχαν την δυνατότητα να δουν από κοντά τα μέρη στα οποία παίρνονται οι πιο σημαντικές αποφάσεις στην ΕΕ. Ενημερώθηκαν για την λειτουργία και τις αρμοδιότητες των ευρωπαϊκών θεσμών και στη συνέχεια δεξιώθηκαν στις εγκαταστάσεις του Συμβουλίου της Ευρώπης.  Η συνέχεια της ημέρας τους επιφύλασσε βόλτα με τα μικρά πλοιάρια στον ποταμό Ίλλ καθώς  και στις όχθες της “Μικρής Γαλλίας”, αλλά και επίσκεψη στον ιστορικό Καθεδρικό ναό «Notre Dame de Strasbourg», όπου ήταν και το καταλληλότερο σημείο για να δουν όλη την πόλη από ψηλά. 

Η έκτη μέρα (Παρασκευή 10/3/23) αφορούσε επίσκεψη και εξερεύνηση των γραφικών χωριών της Αλσατίας Έγκισχαϊμ  και Κολμάρ. Τα χωριά αυτά εντυπωσίασαν τους μαθητές, καθώς όπως δήλωσαν τα χρώματα, η αρχιτεκτονική και η ομορφιά τους ήταν μοναδικά. Ωστόσο, η επίσκεψη στο Château du Haut-Kœnigsbourg, ένα αναπαλαιωμένο ορεινό φρούριο του 12ου αιώνα με κανόνια σε εξέδρες, μεσαιωνικό κήπο και βασιλικά δωμάτια ενθουσίασε τα παιδιά καθώς τους μετέφερε σε μια μακρινή εποχή με ιππότες και Μεσαιωνικά αντικείμενα.

Η έβδομη μέρα (Σάββατο 11/3/23)  ήταν η μέρα της επιστροφής.  Η ομάδα του 1ου Γυμνασίου μεταφέρθηκε με λεωφορείο στην πόλη της Στουτγκάρδης από όπου ήταν προγραμματισμένη η πτήση επιστροφής προς την Αθήνα. Η άφιξη στο Ναύπλιο έγινε όπως έχει προγραμματιστεί αργά το απόγευμα. 

 

 

Γ. Αποτίμηση Εκπαιδευτικής Επίσκεψης

Μετά την ολοκλήρωση της επίσκεψης τα μέλη ομάδας επέστρεψαν ενθουσιασμένα και γεμάτα εμπειρίες και γνώσεις. Οι μαθητές/τριές μας δηλώνουν απόλυτα ευχαριστημένοι καθώς εκπληρώθηκαν οι προσδοκίες  τους σε μεγάλο βαθμό, όπως αναφέρουν σε σχετικό ερωτηματολόγιο αποτίμησης της εκπαιδευτικής επίσκεψης που συμπλήρωσαν ηλεκτρονικά με την επιστροφή τους στην Ελλάδα.

Τα παιδιά χαρακτηρίζουν ως αξέχαστη και μοναδική για αυτούς την εμπειρία αυτής της εκπαιδευτικής επίσκεψης. Αναφέρονται στη γνωριμία με άλλες κουλτούρες, το διαφορετικό εκπαιδευτικό περιβάλλον, την εντυπωσιακή ομορφιά του τοπίου – φυσικού και αστικού- και κυρίως στις ζεστές σχέσεις που ανέπτυξαν με τους Γάλλους συνεργάτες τους. Οι περισσότεροι επισημαίνουν την αξία της ευκαιρίας που τους δόθηκε για ουσιαστική χρήση της ξένης γλώσσας (τόσο της Αγγλικής όσο και της Γαλλικής) σε φυσικό περιβάλλον και τη βιωματική προσέγγιση και γνωριμία με τους Ευρωπαϊκούς θεσμούς. Δεν αντιμετώπισαν, όπως οι ίδιοι καταγράφουν ιδιαίτερες δυσκολίες στην ολοκλήρωση των δραστηριοτήτων που τους ανατέθηκαν (τόσο στο σχολείο όσο κατά τη διάρκεια των επισκέψεων) και αξιολογούν σε υψηλό βαθμό τις σχέσεις συνεργασίας με τους υπόλοιπους συμμαθητές τους και καθηγητές καθώς και το θετικό κλίμα συντροφικότητας και ομαδικότητας.  Οι εκπαιδευτικοί από τη μεριά τους είχαν την ευκαιρία να ανταλλάξουν απόψεις με τους Γάλλους συνεργάτες και να μοιραστούν τους προβληματισμούς τους για την εκπαιδευτική πραγματικότητα στις χώρες τους. Η παρακολούθηση διάφορων μαθημάτων στις γαλλικές τάξεις τους έδωσε την ευκαιρία να παρατηρήσουν στην πράξη νέες πρακτικές που αφορούσαν ιδιαίτερα τη χρήση ψηφιακών εργαλείων στην μαθησιακή διαδικασία (κυρίως σε μαθήματα θετικής κατεύθυνσης).  

 

Όσον αφορά τη συμπεριφορά των μαθητών /τριών αυτή χαρακτηρίζεται ως άριστη από κάθε άποψη λόγω:

  • της συνέπειας στην τήρηση των χρόνων συνάντησης και υλοποίησης των προγραμματισμένων δράσεων
  • την ιδιαίτερη προσοχή στην ενημέρωση στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και Ευρωπαϊκό Συμβούλιο
  • την παρουσία τους στο γαλλικό σχολείο με θετικό και συμμετοχικό τρόπο
  • την ανεκτικότητα στη διαχείριση προβλημάτων που προέκυψαν (ελαφριές ιώσεις), που διευκόλυνε την αποτελεσματική αντιμετώπισή τους.

Συνοψίζοντας, από την πλευρά των εκπαιδευτικών συνοδών, η εκπαιδευτική επίσκεψη χαρακτηρίζεται ως απόλυτα επιτυχημένη ως προς την εκπλήρωση των βασικών στόχων που είχαν τεθεί στον αρχικό προγραμματισμό τους αναφορικά με : 

– τη δημιουργία καλύτερου κλίματος στο σχολείο και την ενίσχυση του ενθουσιασμού.

– τη συμπερίληψη και την ενεργοποίηση όλων των μαθητών στις δραστηριότητες του σχολείου

– την ανάπτυξη δεξιοτήτων όπως η ομαδική εργασία, η ανθεκτικότητα, η ψυχική ευελιξία, η αυτοπεποίθηση

–  την προώθηση κοινωνικών δεξιοτήτων

– τη γνωριμία με τους ευρωπαϊκούς θεσμούς της δημοκρατίας

– την ανάπτυξη της ευρωπαϊκής ταυτότητας των μαθητών και τη βιωματική εξάσκηση της κύριας ξένης γλώσσας του προγράμματος (αγγλικά) αλλά και των γαλλικών και γερμανικών ως δευτερεύουσες.

 

IMG 20230305 165402 1 IMG 20230305 175755 b IMG 20230305 WA0021 blurrIMG 20230306 124537 blurr IMG 20230306 131715 blurr IMG 20230306 143145 1 IMG 20230306 160242 blurr IMG 20230306 160311 1 IMG 20230307 102130 1 IMG 20230307 102154 1 IMG 20230307 103503 1 IMG 20230307 111246 1 IMG 20230307 113453 1 IMG 20230307 113511 1 IMG 20230309 093907 blurr IMG 20230309 094551 blurr IMG 20230309 094947 1 IMG 20230309 095312 blurr IMG 20230309 104605 1 IMG 20230309 105453 1 IMG 20230309 105847 1 IMG 20230309 110208 1 IMG 20230309 151151 1  IMG 20230310 144344 1 IMG 2e81b42e00dbde3a71d0f412301e0e64 V blurr  IMG 5be316c2eefec84cedd85c9aad1320de V blurr IMG 079aa4d7980d62f64eddafd18e5812f7 V blurr IMG 269a786b5f7a45db2fb8f15d301ed540 V blurr IMG 20230309 WA0005 blurr PANO 20230309 113256 1IMG ae3396d50b292471e4fb93812cfa2a29 V blurr IMG f938af8e87b7e86bfd118aa6be9688cf V 1 IMG f2554544e395dccb293f69b12756f89d V blurr IMG 20230310 115326 blurr

Εικαστικές δημιουργίες των Ελλήνων και Γάλλων μαθητών/τριών.

 

Δύο βίντεο που δημοσίευσαν οι Γάλλοι εκπαιδευτικοί από την επίσκεψη μας:

IMG 1106 – YouTube

IMG 1107 – YouTube

 

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση