Βραχυπρόθεσμη ανταλλαγή ομάδων μαθητών στο Ναύπλιο

Η Βραχυπρόθεσμη Ανταλλαγή Ομάδων Μαθητών του σχεδίου Erasmus+ με τίτλο «The multi-facet personality of Ioannis Kapodistrias» πραγματοποιήθηκε από την Δευτέρα 17 Φεβρουαρίου έως την Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου 2020 στο 1ο Γυμνάσιο Ναύπλιου.

Οι Ευρωπαίοι εταίροι μας – 20 μαθητές και 10 εκπαιδευτικοί – από Κέρκυρα, Ρουμανία, Σλοβενία και Γερμανία παρακολούθησαν το πρόγραμμα δραστηριοτήτων που είχαν ετοιμάσει 35 μαθητές του σχολείου μας και 15 καθηγητές που ανήκουν στην παιδαγωγική ομάδα του προγράμματος. Στην κινητικότητα αυτή συμμετείχαν και 3 εκπαιδευτικοί από τον συντονιστή της σύμπραξης Erasmus+, την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Ιονίων Νήσων, συμπεριλαμβανομένου και του Περιφερειακού Διευθυντή κ. Πέτρου Αγγελόπουλου.

20 από τους μαθητές μας είχαν επιλεγεί για να φιλοξενήσουν στα σπίτια τους τους Ευρωπαίους μαθητές. Οι μαθητές και οι οικογένειές τους υποστήριξαν αυτή την φιλοξενία με πολύ ενθουσιασμό και χαρά.

Η πρώτη ημέρα περιλάμβανε υποδοχή των φιλοξενούμενων από την χορωδία του σχολείου από τη χορωδία του σχολείου υπό τη διδασκαλία της μουσικού του σχολείου κ. Ε. Μαρλαγκούτσου, γνωριμία των μαθητών με παρουσιάσεις των χωρών και των σχολείων τους και δραστηριότητες γνωριμίας με παιχνίδια και μάθημα δημοτικών χορών στο Αθλητικό Κέντρο Ναυπλίου οργανωμένες από τους εκπαιδευτικούς του σχολείου κ. Ε. Κονδύλη, κ. Δ. Παπακωνσταντίνου, κ. Π. Κωνσταντούλη και κ. Μ. Νομικού. Το μεσημέρι πραγματοποιήθηκε επίσημο γεύμα στο χώρο του σχολείου με την καταπληκτική προσφορά των γονέων των μαθητών μας και το συντονισμό όλων των εκπαιδευτικών της παιδαγωγικής ομάδας του προγράμματος.

Την πρώτη ημέρα φιλοξενίας μας τίμησαν με την παρουσία τους ο Μητροπολίτης Αργολίδος κ. Νεκτάριος,  ο διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης Αργολίδας κ. Γαληνός και ο υπεύθυνος του Γραφείου Σχολικών Δραστηριοτήτων της ΔΔΕ Αργολίδας κ. Γιατράκος.

                          

Τη δεύτερη ημέρα οι μαθητές και οι συνοδοί τους περιηγήθηκαν στο Άργος με την καθοδήγηση των μαθητών μας και με θέμα τα ίχνη του Καποδίστρια στην πόλη του Άργους. Επισκέφτηκαν το βυζαντινό ναό Κοίμησης της Θεοτόκου, το αρχαίο θέατρο, το ναό του Αγίου Ιωάννη, την οικία Τσώκρη, το παλαιό Δημαρχείο, το Καποδιστριακό Σχολείο, την οικία Καλλέργη και τους Στρατώνες Καποδίστρια. Η ξενάγηση έγινε από τους μαθητές με τη βοήθεια της εκπαιδευτικού κ. Μ. Νομικού. Την εκπαιδευτική επίσκεψη συνόδευσαν οι εκπαιδευτικοί κ. Α. Καρυώτου και κ. Σ. Κουτσιούρη.

Η ημέρα συνεχίστηκε με την επίσκεψη στο Ασκληπείο της Επιδαύρου και την ξενάγηση των εταίρων μας από τους μαθητές μας.

Την τρίτη ημέρα οι μαθητές μας με τις καθηγήτριές τους, κ. Σ.Γκιόλα, κ. Σ. Δημητρακάκη και κ. Α. Κριεμάδη, είχαν ετοιμάσει θεματική ξενάγηση στο Ναύπλιο που αφορούσε στη ζωή του Ι. Καποδίστρια ως κυβερνήτη στο Ναύπλιο έως και τη δολοφονία του. Οι φιλόξενούμενοι ξεναγήθηκαν από τους μαθητές μας σε σημαντικά σημεία ενδιαφέροντος ξεκινώντας από το Ρολόι στην Ακροναυπλία κατέβηκαν στην Πύλη της Ξηράς, συνέχισαν στην οικία Αρμανσπέργκ, στην πλατεία Τριών Ναυάρχων όπου και είδαν το Κυβερνείο, το 1ο Γυμνάσιο και το Φαρμακείο Μποναφίν. Έπειτα συνέχισαν στο Μεγάλο Δρόμο, τον Εθνικό Οίκο, το Πολεμικό Μουσείο και την πλατεία Συντάγματος με το Αλληλοδιδακτικό Σχολείο, τους Στρατώνες και το Βουλευτικό. Σημαντικά σημεία ήταν και η Γαλλική Πρεσβεία, η Χουρμαδιά του Καποδίστρια και το Εθνικό Νοσοκομείο. Η περιήγηση τελείωσε με την επίσκεψη στον Άγιο Γεώργιο, στον Άγιο Σπυρίδωνα, τον τόπο της δολοφονίας, και στην πλατεία Καποδίστρια. Μετά από τη θεματική ξενάγηση οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες και έπαιξαν Κυνήγι Κρυμμένου Θησαυρού ψάχνοντας στοιχεία μέσα στην Παλαιά Πόλη του Ναυπλίου.

Το απόγευμα οι δραστηριότητες συνεχίστηκαν με το βιωματικό εργαστήρι με θέμα τους Εχθρούς και τους Φίλους του Καποδίστρια. Το εργαστήρι προετοίμασαν οι μαθητές μας με τη βοήθεια του Ι. Γιατράκου, υπεύθυνου Σχολ. Δραστηριοτήτων της ΔΔΕ Αργολίδας, και της εκπαδευτικούς μας κ. Σ. Κουτσιούρη. Κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου μας τίμησε με την παρουσία του ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Πελοποννήσου κ. Δημήτρης Οικονομόπουλος.
Το εργαστήρι παρακολούθησε και ο Μητροπολίτης Αργολίδος κ. Νεκτάριος και δώρισε στους φιλοξενούμενους μαθητές και εκπαιδευτικούς εκδόσεις της Μητρόπολης Αργολίδας στην αγγλική γλώσσα.

Στο τέλος αυτής της μεγάλης ημέρας οι εκπαιδευτικοί βρέθηκαν σε συντονιστική συνάντηση στο χώρο του Κέντρου Ελληνικών Σπουδών του Harvard όπου τους υποδέχθηκε η Μάνατζερ Ανάπτυξης Αναλυτικών Προγραμμάτων κ. Μ. Γκόγκα και έπειτα συζήτησαν τις λεπτομέρειες έκβασης του προγράμματος.

   

Την τέταρτη ημέρα φιλοξενίας οι εταίροι μας ξεναγήθηκαν από τους μαθητές μας στο Παλαμήδι με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών κ. Α. Κριεμάδη, κ. Σ. Δημητρακάκη και κ. Δ. Παπακωνσταντίνου και πληροφορήθηκαν για την Ελληνική επανάσταση του 1821 και τα πρόσωπα που έπαιξαν σημαντικό ρόλο σε αυτή. Έπειτα επισκέφτηκαν το Παράρτημα Ναυπλίου της Εθνικής Πινακοθήκης όπου εκεί τους ξενάγησε στη μόνιμη έκθεση με τα Πρόσωπα του ’21 και στην περιοδική έκθεση «Άρωμα Γυναίκας» από την Υπεύθυνη του Παραρτήματος κ. Λαμπρινή Καρακούρτη.

Το μεσημέρι είχαμε το επίσημο γέυμα λήξης και απονομή των πιστοποιητικών στους συμμετέχοντες. Το γεύμα ήταν προσφορά του Δήμου Ναυπλίέων.

Μια από τις πιο σημαντικές στιγμές του προγράμματος ήταν το απόγευμα, με το θεατρικό δρώμενο με θέμα τη Δολοφονία του Καποδίστρια από τους μαθητές μας με την προετοιμασία και εκτέλεση της εκπαιδευτικού – θεατρολόγου κ. Αγγελικής Τσάκωνα και τη βοήθεια της εκπαιδευτικού μας κ. Κριεμάδη. Οι μαθητές μας σε προηγούμενες συναντήσεις είχαν πραγματοποιήσει στο σχολείο βιωματικό εργαστήρι με θέμα τη ζωή και τη δολοφονία του Καποδίστρια και μέσα από αυτό είχαν προκύψει όλα τα συναισθήματα και τα λόγια που χρησιμοποιήσε η κ. Τσάκωνα για να συνθέσει το θεατρικό.

Η τελευταία ημέρα ήταν αφιερωμένη στην Ακρόπολη των Αθηνών και στο Μουσείο της Ακρόπολης. Την εκπαιδευτική επίσκεψη συνόδευσαν οι εκπαιδευτικοί κ. Δ. Παπακωνσταντίνου, κ. Ι. Πίτσας και κ. Μ. Νομικού. Οι μαθητές ξεναγήθηκαν από επαγγελματίες ξεναγούς σε όλα τα σημαντικά σημεία του βράχου και του μουσείου και έπειτα αναχώρησαν για το αεροδρόμιο αποχαιρετώντας με συγκίνηση τους καινούριους τους φίλους!

Στη φιλοξενία αυτή συμμετείχαν και συνεργάστηκαν 35 μαθητές του 1ου Γυμνασίου Ναυπλίου, που ανήκουν στις Β’ και Γ΄ τάξεις και οι μαθητές της ορχήστρας και της χορωδίας μας. Την προσπάθεια συντόνισε η παιδαγωγική ομάδα του σχεδίου αυτού: η διευθύντρια κ. Μ. Κορομπίλη και οι κ. Δ. Καλκανάκος, κ. Μ. Νομικού, κ. Β. Γεωργαντέλλη, κ. Π. Γιαννούλη, κ. Σ. Γκιόλα, κ. Σ. Δημητρακάκη, κ. Δ. Καπέλου, κ. Α. Καρυώτου, κ. Ε. Κονδύλης, κ. Σ. Κουτσιούρη, κ. Α. Κριεμάδη, κ. Γ. Ντόκος, κ. Ε. Παπακοσμά, κ. Δ. Παπακων/νου, κ. Ι Πίτσας και εκτός παιδαγωγικής ομάδας δίνουν την πολύτιμη βοήθειά τους οι κ. Π. Κωνσταντούλη, και κ. Ε. Μαρλαγκούτσου.

Κινητικότητα με μαθητές στη Βουδαπέστη, Ουγγαρία

Από τη Δευτέρα 11 Νοεμβρίου 2019 πέντε μαθητές και μαθήτριες του σχολείου μας μαζί με τις συνόδους καθηγήτριες κ. Γ. Γιαννούλη και κ. Μ. Νομικού βρέθηκαν στη Βουδαπέστη στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus+ με τίτλο «It’s Logical, dear Math!».
Αυτη η συνάντηση με τα άλλα 4 συνεργαζόμενα σχολεία γίνεται στο σχολείο – εταίρο Szent István Általános Iskola στο Szigethalom της Ουγγαρίας.
Οι μαθητές από το πρωί βρίσκονταν στο σχολείο εταίρο όπου και τους έγινε πολύ θερμή υποδοχή από την ορχήστρα και χορωδία του σχολείου. Συνάντησαν τους άλλους μαθητές, παρουσίασαν τον εαυτό τους, το σχολείο, την πόλη τους και την χώρα τους.
Γονείς και καθηγητές του ουγγρικού σχολείου είχαν ετοιμάσει άφθονα κερασματα. Οι φιλοξενούμενοι ξεναγηθηκαν στο σχολείο και συμμετείχαν σε δραστηριότητες γνωριμίας. Το απόγευμα επίσης έγινε παρουσίαση τοπικών ουγγρικών χορών από τοπικό σύλλογο. Η ημέρα έκλεισε με τους μαθητές και μαθήτριες να συμμετεχουν και οι ίδιοι σε ένα μάθημα τοπικών χορών.

Την Τρίτη 12 Νοεμβρίου 2019, οι μαθητές μας διαγωνίστηκαν με τους υπόλοιπους συμμετέχοντες μαθητές στα Μαθηματικά και τη Λογική.
Οι καθηγήτριες διόρθωσαν αμεσα τα γραπτά των μαθητών -τριων όσο εκείνοι -ες έλυναν κουίζ είχαν δημιουργήσει οι Ούγγροι εταίροι μας στο kahoot και έπαιζαν παιχνιδια στο κλειστό γήπεδο του σχολείου.
Μετά το γεύμα τους στο σχολείο επισκέφτηκαν το θεματικό πάρκο στο Szigethalom για τη Μεσαιωνική ιστορία της πόλης.

Η Τετάρτη 13 Νοεμβρίου 2019 ήταν ημέρα πολιτιστικών επισκέψεων. Οι μαθητές με τις συνόδους καθηγήτριες τους επισκέφτηκαν το ιστορικό Visograd και το γραφικό Szentandre.

Την Πέμπτη 14 Νοεμβρίου 2019 οι μαθητές μας είχαν μια ενδιαφέρουσα ημέρα στο σχολείο του SzIgethalom.
Το πρωί συμμετείχαν στο QR Code contest ενα παιχνίδι κρυμμένου θησαυρού μέσα στο σχολείο, με γρίφους και προβλήματα μαθηματικών και λογικής.
Το απόγευμα ξεναγηθηκαν στο μουσείο τοπικής ιστορίας της περιοχής. Εκεί ήρθαν σε επαφή με λαογραφικά στοιχεία της περιοχής, έπαιξαν παραδοσιακά παιχνίδια και εφτιαξαν παραδοσιακά pretzel. Η μέρα τελειωσε με επίσημο δείπνο και απονομή των πιστοποιητικών συμμετοχής.

Η τελευταία ημέρα της εκπαιδευτικής επίσκεψης των μαθητών μας στη Βουδαπέστη ήταν η Παρασκευή 15 Νοεμβρίου 2019.
Το πρόγραμμα έκλεισε με την ξενάγηση της ομάδας του σχολείου μας στο Κοινοβούλιο. Οι μαθητές επίσης επισκέφτηκαν την Πλατεία Ηρώων, το Κεντρικό Πάρκο της πόλης, το κάστρο της Βούδας, τον Προμαχώνα των Ψαράδων και τον Καθεδρικό του Αγίου Ματθαίου.
Οι μαθητές αναχώρησαν από την Ουγγαρία γεμάτοι από νέες εικόνες, με ενδιαφέροντες νέους φίλους, κάνοντας σημαντικά βήματα προς την ολοκλήρωση τους ως πολίτες και ως άνθρωποι.

Κινητικότητα με μαθητές στο Βουκουρέστι, Ρουμανία

Από τη Κυριακή 13 Οκτωβρίου ομάδα του σχολείου μας με 5 μαθητές και τους εκπαιδευτικους Σ. Κουτσιούρη και Ι. Πίτσα βρέθηκε στο Βουκουρέστι στο πλαίσιο της συνεργασίας για το πρόγραμμα Erasmus+ με θέμα την πολυδιαστατη προσωπικότητα του Ιωάννη Καποδίστρια. Στο αεροδρόμιο τους υποδέχθηκαν θερμά οι οικογένειες των μαθητών που θα τους φιλοξενούσαν.
Την Δευτέρα το σχολείο – εταίρος Școala Gimnazială Nr.195 οργάνωσε μια πολύ εντυπωσιακή γιορτή υποδοχής! Παρουσίασαν όλες τις χώρες, με τις εθνικές φορεσιές, χορούς και τραγούδια από κάθε χώρα.
Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν και μίλησαν, μεταξύ άλλων, ο Γερμανός πρέσβης στη Ρουμανία, εκπρόσωπος της ελληνικής κοινότητας στη Ρουμανία και εκπρόσωπος του ελληνικού προξενείου στο Βουκουρέστι. Οι Ρουμάνοι εκπαιδευτικοί και μαθητές ξενάγησαν τους εταίρους στα σημαντικότερα αξιοθέατα της παλιάς πόλης του Βουκουρεστίου.

Την Τρίτη, 15 Οκτωβρίου, οι μαθητές του 1ου Γυμνασίου που βρίσκονται στο Βουκουρέστι για το πρόγραμμα Erasmus με θέμα τον Ι. Καποδίστρια συμμετείχαν σε εκπαιδευτικό εργαστήριο στον χώρο του σχολείου φιλοξενίας. Κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου, αρχιτέκτονες καθοδήγησαν τους μαθητές, προκειμένου να κατασκευάσουν μια μακέτα του κτηρίου Manuc’s Inn, όπου ο Καποδίστριας υπέγραφε επίσημα έγγραφα, όταν επισκεπτόταν το Βουκουρέστι.
Στη συνέχεια, οι μαθητές και οι συνοδοί εκπαιδευτικοί επισκέφθηκαν το εντυπωσιακό κτήριο το Ρουμανικού Κοινοβουλίου («The Palace of the Parliament»), το οποίο κατασκευάστηκε από τον Ν. Τσαουσέσκου. Πρόκειται για το μεγαλύτερο κτήριο στην Ευρώπη και το δεύτερο σε έκταση στον κόσμο, μετά το αμερικανικό Πεντάγωνο. Εκεί οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να συνομιλήσουν και να απευθύνουν ενδιαφέρουσες ερωτήσεις σε ένα μέλος του Κοινοβουλίου. Ο Βουλευτής ανέλυσε τη σύγχρονη πολιτική κατάσταση στη Ρουμανία και περιέγραψε τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του ρουμανικού πολιτικού συστήματος.

Την Τετάρτη, 16/10, οι μαθητές με τους συνοδούς καθηγητές που βρίσκονται στη Ρουμανία, επισκέφθηκαν το κάστρο Μπραν, γνωστό και ως «κάστρο του Κόμη Δράκουλα». Το κάστρο βρίσκεται 200 χιλιόμετρα μακριά από το Βουκουρέστι, στην περιοχή της Τρανσυλβανίας, και οικοδομήθηκε τον 13ο αι. Στη συνέχεια, περιηγήθηκαν το κάστρο της Φαναριώτικης οικογένειας των Καντακουζηνών, μέλος της οποίας διετέλεσε και πρόεδρος της Ρουμανίας.

Την Πέμπτη, 17/10, οι μαθητές και οι συνοδοί εκπαιδευτικοί που βρίσκονται στο Βουκουρέστι, ξεναγήθηκαν στη νομισματική συλλογή της Εθνικής Τράπεζας της Ρουμανίας. Εκεί ενημερώθηκαν για την ιστορία του νομίσματος και τις εμπορικές σχέσεις της περιοχής της Ρουμανίας από την αρχαιότητα έως σήμερα και περιηγήθηκαν τη συλλογή. Στη συνέχεια, επισκέφθηκαν το μουσείο του Theodor Aman, ενός από τους σημαντικότερους Ρουμάνους ζωγράφους του 19ου αιώνα. Πρόκειται για το σπίτι του ζωγράφου, το οποίο κοσμείται από αριστουργηματικές δημιουργίες του.

Την τελευταία μέρα της επίσκεψής στο Βουκουρέστι (Παρασκευή, 18/10), οι μαθητές και οι συνοδοί εκπαιδευτικοί του 1ου Γυμνασίου Ναυπλίου που συμμετέχουν στο πρόγραμμα Erasmus + ΚΑ2 με θέμα την πολυσχιδή προσωπικότητα του Ι. Καποδίστρια, είχαν μια πολύ ενδιαφέρουσα εμπειρία: επισκέφθηκαν τρεις τάξεις του σχολείου που τους φιλοξένησε και παρακολούθησαν τη διδακτική διαδικασία. Οι συμμετέχοντες άντλησαν σημαντικές πληροφορίες για τις μεθόδους διδασκαλίας, τα διδακτικά μέσα και τις παιδαγωγικές σχέσεις στα σχολεία της Ρουμανίας. Δέχτηκαν ερωτήσεις από τους Ρουμάνους μαθητές και συζήτησαν μαζί τους για τις ομοιότητες και τις διαφορές των εκπαιδευτικών συστημάτων τους. Στη συνέχεια, δέχτηκαν χειροποίητα δώρα, δημιουργίες των μικρότερων μαθητών του σχολείου.
Τέλος, η εκπαιδευτική επίσκεψη ολοκληρώθηκε με την απονομή μεταλλίων και των βεβαιώσεων συμμετοχής στο πρόγραμμα.

Κινητικότητα με μαθητές στο São João da Madeira της Πορτογαλίας

Πέντε μαθητές μας με συνοδούς εκπαιδευτικούς τον Ε. Κονδύλη και την Α. Κριεμάδη βρέθηκαν την Κυριακή 12 Μαίου 2019 στην Πορτογαλία στο πλαίσιο συνεργασίας με το σχολείο Agrupamento de Escolas Dr. Serafim Leite για το πρόγραμμα Erasmus+ με θέμα τα Μαθηματικά και τη Λογική. Οι μαθητές μας αυτοί, όπως και από όλα τα σχολεία, είχαν επιλεγεί μετά από γραπτό διαγωνισμό στο σχολείο με θέμα τα Μαθηματικά κια τη Λογική, με θέματα που αποφασίστηκαν όπως και κάθε άλλη φορά από διεθνική επιτροπή όλων των σχολείων εταίρων.

Η Κυριακή ήταν ημέρα περιήγησης στο Πόρτο. Οι ομάδα του σχολείου μας επισκέφτηκε τα σημαντικά αξιοθέατα του Πόρτο: τη Βιβλιοθήκη Lello, τον Πύργο Clerigos, το Μέγαρο του Χρηματιστηρίου (Palácio da Bolsa), το Τελεφερίκ Guindais, τον Σιδηροδρομικό Σταθμό S.Bento, τον Καθεδρικό του Πόρτο.

Η Δευτέρα ήταν η πρώτη ημέρα στο σχολείο του Sao Joao da Madeira. Η υποδοχή ήταν πολύ θερμή! Οι οικοδεσπότες υποδέχθηκαν επίσημα τους φιλοξενούμενους παρουσία του Δημάρχου της πόλης και της Υπεύθυνης εκπαιδευτικών θεμάτων του Δήμου. Οι φιλοξενούμενοι μαθητές παρουσίασαν τις χώρες τους, τα σχολεία τους και τους εαυτούς τους. Έπειτα ακολούθησαν δραστηριότητες και παιχνίδια γνωριμίας για να γνωριστούν καλύτερα οι μαθητές. Το απόγευμα οι μαθητές και οι συνοδοί τους επισκέφτηκαν την ακτή του Ατλαντικού ωκεανού.

Η Τρίτη 14 Μαΐου ήταν η 3η ημέρα στην Πορτογαλία για τους μαθητές μας. Οι μαθητές το πρωί διαγωνίστηκαν για 2 ώρες σε θέματα των μαθηματικών και της λογικής. Από αυτό το διαγωνισμό θα προκριθούν οι 3 πρώτοι μαθητές και η χώρα με τα συνολικά καλύτερα αποτελέσματα. Το απόγευμα οι μαθητές επισκέφτηκαν τοπικές βιομηχανίες στο πλαίσιο του βιομηχανικού τουρισμού στον οποίο δραστηριοποιείται η περιοχή του Sao Joao da Madeira.

Η Τετάρτη 15 Μαΐου ήταν πολύ συναρπαστική για τα παιδιά στην Πορτογαλία γιατί όλη την ημέρα επισκέφτηκαν το γεωφυσικό πάρκο Arouca και έκαναν πεζοπορία. Η Arouca είναι μια εύφορη κοιλάδα, σχεδόν εξ ολοκλήρου περιφραγμένη με ένα ορεινό οροπέδιο, με μόνο το δυτικό άκρο ανοιχτό προς την υπόλοιπη χώρα. Η ύπαρξη ορυχείων βολφραμίου στην περιοχή αυτή, έχει προσελκύσει ιστορικά ξένες εταιρείες εξερεύνησης ορυκτών. Στις πόλεις Rio de Frades και Regoufe, μέχρι το τέλος του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου, λειτουργούσαν τόσο οι αγγλικές όσο και οι γερμανικές επιχειρήσεις εξόρυξης, οι οποίες συνέχισαν τις εξορυκτικές τους δραστηριότητες (αν και σε λιγότερο έντονες επίπεδα) μέχρι τη δεκαετία του 1960. Τα ερείπια αυτών των ορυχείων και των πολυάριθμων κοιλοτήτων είναι ορατά, μαρτυρία του αυθεντικού «χρυσού πυρετού» που σχετίζεται με την εξορυκτική βιομηχανία εδώ. Εκτός από τον γεωλογικό πλούτο της περιοχής είναι η εξαιρετική βιολογική ποικιλότητα. Στα βουνά και τους πρόποδες φύονται αρκετά ενδημικά είδη, που περιλαμβάνουν είδη καστανιάς, δρυός κ.α.

Η πέμπτη ημέρα των μαθητών μας στην Πορτογαλία Οι μαθητές είχαν ένα εκτενές μάθημα Origami στο σχολείο και μετά επισκέφτηκαν το Aveiro. Εκεί επισκέφτηκαν ένα εργοστάσιο γλυκισμάτων, έφτιαξαν γλυκίσματα και έπειτα έκαναν ταξίδι με πλοιάριο στα κανάλια του Aveiro. Η ημέρα έληξε με τιμητικό δείπνο, πάρτι και χορό όπου οι μαθητές αποχαιρετίστηκαν πολύ συγκινημένοι.

Συμμετοχή στο TCA του ΙΚΥ με θέμα «Κοινωνική Ένταξη με ενσωμάτωση αποτελεσμάτων από το πιλοτικό πρόγραμμα Θετικά Πρότυπα» στο Ναύπλιο

Διεθνική Δραστηριότητα Συνεργασίας με θέμα “Social Inclusion Revisited: Role Modeling in Education” («Κοινωνική Ένταξη με ενσωμάτωση αποτελεσμάτων από το πιλοτικό πρόγραμμα Θετικά Πρότυπα») διοργάνωσε στις 9-12 Ιουνίου 2019 στο Ναύπλιο το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ), η Ελληνική Εθνική Μονάδα Συντονισμού του προγράμματος Erasmus+ για τους τομείς της Εκπαίδευσης και της Κατάρτισης. Στόχος της Διεθνικής Δραστηριότητας (Transnational Cooperation Activities- TCA) ήταν η ανταλλαγή καλών πρακτικών σχετικά με την πρόληψη της πρόωρης σχολικής εγκατάλειψης μέσω της εκπαίδευσης και της κοινωνικής ενσωμάτωσης.

Το σχολείο μας, μέσω της συντονίστριας εκπαιδευτικού Μ. Νομικού, έλαβε μέρος σε αυτή τη Διεθνική Δραστηριότητα μετά από πρόσκληση του ΙΚΥ λόγω σχετικότητας του θέματος με τις προτεραιότητες του σχεδίου μας Erasmus+ με θέμα «It’s logical, dear Math!». Ένας από τους στόχους του σχεδίου μας είναι η αντιμετώπιση της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου και των μειονεκτημάτων των μαθητών. Το σχολείο μας ως σχολείο με τμήματα ένταξης έχει κύρια προτεραιότητά του την υποστήριξη μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και τη συμπερίληψη όλων στη μαθησιακή διαδικασία.

Στη διήμερη συνάντηση συμμετείχαν 70 άτομα από 12 χώρες, όπως εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, εκπρόσωποι φορέων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, Ανώτατης Εκπαίδευσης, Εκπαίδευσης Ενηλίκων και άλλων Οργανισμών που έχουν συμμετάσχει στο Πρόγραμμα Erasmus+, καθώς και στελέχη Εθνικών Μονάδων του εξωτερικού.

Στη Διεθνική Δραστηριότητα προσκλήθηκαν επίσης ως εμπειρογνώμονες η Καθηγήτρια κα Αγγελική Γενά, Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο, Τμήμα Φιλοσοφίας – Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του ΙΚΥ, η Καθηγήτρια κα Χρυσή Χατζηχρήστου, Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο, Τμήμα Φιλοσοφίας – Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας, ο Αν. Καθηγητής κ. Χρήστος Παρθένης, Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο, Τμήμα Φιλοσοφίας – Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας και η Καθηγήτρια κα Αναστασία Βλάχου, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Τμήμα Ειδικής Αγωγής, οι οποίοι με τις παρουσιάσεις τους ανέδειξαν τις διαφορετικές συνιστώσες της κοινωνικής ενσωμάτωσης μέσω της εκπαίδευσης και έθεσαν το επιστημονικό υπόβαθρο για τις συζητήσεις που ακολούθησαν κατά τη διάρκεια των ομάδων εργασίας.

Όλοι οι συμμετέχοντες συμμετείχαν στις Παράλληλες Ομάδες Εργασίας με θέματα:

  1. Identify potential synergies between the SE, VET, HE sectors that could lead to new cooperation schemes in favor of inclusion
  2. Highlight and maximize the potential of the Role Models initiative for preventing exclusion and exchange good practice examples among NAs
  3. Share practices on ongoing projects focusing on Early School Leaving and University dropout as social inclusion impediments

Η Διεθνική Δραστηριότητα έκλεισε με την παρουσίαση των συμπερασμάτων της συνάντησης, και με την προβολή βίντεο με μαρτυρίες συμμετεχόντων σε χρηματοδοτούμενες δράσεις του Προγράμματος Erasmus+.

Περισσότερες λεπτομέρειες μπορείτε να βρείτε στη σελίδα του ΙΚΥ εδώ.

Επιτυχημένη αξιολόγηση της Τελικής Έκθεσης του Erasmus+ KA1 «Διεθνοποίηση και Καινοτομία»

Πρόσφατα ολοκληρώθηκε με επιτυχία η αξιολόγηση της Τελικής Έκθεσης για το πρόγραμμα επιμόρφωσης του σχολείου μας στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ KA1 με τίτλο «Διεθνοποίηση και Καινοτομία» που πραγματοποιήθηκε τον Σεπτέμβριο του 2017 στο Ελσίνκι και το Ταλίν.

Οι εξωτερικοί αξιολογητές του ΙΚΥ έκριναν ότι το σχέδιο είχε υψηλά επίπεδα ποιότητας και συγκεκριμένα αναφέρουν ότι:

«Το σχέδιο που υλοποιήθηκε από το Ιο Γυμνάσιο Ναυπλίου ήταν συναφές με τους στόχους που τέθηκαν στην εγκεκριμένη αίτηση. Συγκεκριμένα και λόγω της σύνθεσης του μαθητικού δυναμικού του σχολείου (παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες, μετανάστες) διαπιστώθηκε η ανάγκη για υιοθέτηση αποτελεσματικών και ελκυστικών μεθόδων διδασκαλίας με σκοπό την καλύτερη προσαρμογή των μαθητών στο σχολικό περιβάλλον. Η παραπάνω ανάγκη αλλά και τα επιμέρους προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί καθώς και τα θέματα των επιμορφώσεων προέκυψαν μέσα από ερωτηματολόγιο που τους απευθύνθηκε πριν από το στάδιο υποβολής της αίτησης. Επιλέχθηκαν και υλοποιήθηκαν δυο κινητικότητες εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικό σεμινάριο με θέμα «Συγκριτική αξιολόγηση βέλτιστων πρακτικών» στη Φινλανδία και Εσθονία. Οι δραστηριότητες περιελάμβαναν παρουσιάσεις, εργαστήρια, επισκέψεις σε σχολεία, σύγκριση εκπαιδευτικών συστημάτων και ανταλλαγή καλών πρακτικών. Σύμφωνα με την τελική έκθεση οι στόχοι του σχεδίου επιτεύχθηκαν σε μεγάλο βαθμό και πέρα από τη γνωριμία με καινοτόμες και βέλτιστες πρακτικές το σχολείο ενίσχυσε σημαντικά της ευρωπαϊκή του διάσταση αφού έχει πλέον ενεργή συμμετοχή σε σχέδια Erasmus+, eTwinning και άλλες διεθνείς συνεργασίες.

Το σχέδιο υλοποιήθηκε σε συνάφεια με την εγκεκριμένη αίτηση σε ότι αφορά τα στοιχεία της επιμόρφωσης ……. Οι ενέργειες που αφορούν στις πρακτικές διευθετήσεις και την οργάνωση των κινητικοτήτων χαρακτηρίζονται από ποιότητα και περιγράφονται αναλυτικά στην τελική έκθεση. Έγινε καταμερισμός εργασιών για τις πρακτικές ρυθμίσεις της μετακίνησης, υπεγράφησαν συμφωνίες δέσμευσης ποιότητας με το φορέα υποδοχής ενώ υπήρχε τακτική επικοινωνία με την εκπαιδεύτρια-συντονίστρια του προγράμματος. Όλοι οι συμμετέχοντες της επιμόρφωσης έλαβαν μέρος σε τηλεδιασκέψεις πριν και μετά την υλοποίησής της. Η προετοιμασία και παρακολούθηση των συμμετεχόντων διενεργήθηκε με ποιοτικούς όρους με τη συμβολή όλων των εμπλεκομένων. Το ίδιο ισχύει και για τη διαδικασία επιλογής των συμμετεχόντων όπου ελήφθησαν υπόψη ποιοτικά κριτήρια και η αναγκαστική μείωση του αριθμού τους σε σχέση με την εγκεκριμένη αίτηση (σύμφωνα με τη γνώμη του αξιολογητή) αντιμετωπίστηκε με δίκαιο και διαφανή τρόπο ο οποίος περιγράφεται στην τελική έκθεση ………….  Επιπλέον θετικά στοιχεία στην ποιότητα υλοποίησης του σχεδίου είναι η χρήση των ηλεκτρονικών εργαλείων SEG και eTwinning και η αναγνώριση των μαθησιακών αποτελεσμάτων μέσω του Europass Mobility.

Ο αντίκτυπος του σχεδίου ήταν σημαντικός και περιγράφεται αναλυτικά για τους συμμετέχοντες, το σχολείο, τους μαθητές αλλά και φορείς στην ευρύτερη κοινότητα όπως ο Δήμος Ναυπλιέων, η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Ιονίων Νήσων, το Europe Direct Πελοποννήσου με τους οποίους επιτεύχθηκαν συνεργασίες εξ αφορμής του παρόντος σχεδίου. Οι ενέργειες διάδοσης των αποτελεσμάτων του σχεδίου ήταν απόλυτα ικανοποιητικές τόσο σε πλήθος όσο και σε ποιότητα. Περιελάμβαναν μεταξύ άλλων ενημέρωση εντός του σχολείου και συμμετοχή σε εκδηλώσεις άλλων φορέων, παρουσίαση του προγράμματος στο Δήμαρχο Ναυπλίου, πλήθος δημοσιεύσεων στον τοπικό ηλεκτρονικό τύπο και σε ενημερωτικές σελίδες εθνικής εμβέλειας, δημιουργία ενημερωτικών φυλλαδίων, ανακοινώσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ενημέρωση της ιστοσελίδας του σχολείου και δημιουργία blog προγραμμάτων Erasmus+ με πλούσιο και αξιόλογο υλικό. Τέλος και η αξιολόγηση των αποτελεσμάτων του σχεδίου κινήθηκε σε υψηλά επίπεδα ποιότητας.»

Ως εκ τούτου κρίνουμε ότι αυτό το σχέδιο επιμόρφωσης στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία και ότι οι στόχοι που τέθηκαν στην αρχή ολοκληρώθηκαν. Μετά από την ολοκλήρωση του σχεδίου αναμένονταν να δημιουργηθεί ευρωπαϊκή κουλτούρα στο σχολείο μας και να ξεκινήσουμε τις συνεργασίες με Ευρωπαίους εταίρους – σχολεία μέσα από προγράμματα κινητικότητας καθηγητών και μαθητών Erasmus+ στον άξονα KA2. Επίσης ένας σημαντικός στόχος ήταν να γίνει διάχυση των γνώσεων, δεξιοτήτων, καινοτόμων πρακτικών για την ευαισθητοποίηση και τη διεύρυνση ερεθισμάτων των εκπαιδευτικών του σχολείου μας. Ο σκοπός επετεύχθη με τον καλύτερο τρόπο! Σκοπεύουμε να πολλαπλασιάσουμε τις δράσεις επιμόρφωσης εκπαιδευτικών του σχολείου μας!

2nd Blended Mobility στο Koper της Σλοβενίας

Την Κυριακή 17 Μαρτίου 2019 πέντε μαθητές μας με τις συνοδούς εκπαιδευτικούς Σ. Γκιόλα και Α. Καρυώτου ταξίδεψαν στο Koper της Σλοβενίας στο πλαίσιο συνεργασίας με το σχολείο Osnovna šola Koper για το πρόγραμμα Erasmus+ για τον Ι. Καποδίστρια. Το θέμα της επίσκεψης ήταν το υπόβαθρο του Ι. Καποδίστρια και η ιστορία της οικογένειάς του.

Το πρόγραμμα του σχολείου-εταίρου στο Koper ήταν πλήρες δραστηριοτήτων σχετικές με το πρόγραμμα, και επισκέψεων στα μέρη (Τεργέστη, Λάιμπαχ – σημερινή Λιουμπλιάνα) που ο Ι. Καποδίστριας είχε σημαντική δράση.

Η Δευτέρα ήταν η πρώτη ημέρα στο σχολείο. Η υποδοχή ήταν πολύ θερμή! Στους φιλοξενούμενους προσφέρθηκαν ψωμί και αλάτι, κατά το παραδοσιακό έθιμο. Οι οικοδεσπότες χόρεψαν και έπαιξαν θεατρικό με τα πλεονεκτήματα των χωρών του προγράμματος. Οι φιλοξενούμενοι μαθητές παρουσίασαν τις χώρες τους, τα σχολεία τους και τους εαυτούς τους για να γνωριστούν καλύτερα. Το απόγευμα υπήρξε επιπλέον τελετή υποδοχής για τους εκπαιδευτικούς με επίσημο γεύμα και τη χορωδία των καθηγητών να τραγουδά προς τιμήν τους.

 

Η δεύτερη ημέρα των μαθητών και εκπαιδευτικών μας στο Κόπερ της Σλοβενίας ήταν συναρπαστική όπως και η πρώτη. Οι φιλοξενούμενοι ξεναγήθηκαν στην ακτή της Σλοβενίας και επισκέφτηκαν τις πόλεις Ίζολα και Πιράν.
Τους υποδέχθηκε στο Δημαρχείο ο Δήμαρχος στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου και μετά το μεσημέρι εργάστηκαν για το πρόγραμμα με θέμα την οικογένεια και τη ζωή του Ι. Καποδίστρια και τα σημεία που έζησε και έδρασε.

 

Την τρίτη ήμερα επίσκεψης των μαθητών μας και των συνοδών τους στη Σλοβενία επισκέφτηκαν την Λιουμπλιάνα. Πήγαν στην πλατεία Δημοκρατίας όπου είναι το Κοινοβούλιο.Μετά στο ποτάμι (Λουπλιάνιτσα,από όπου πήρε το όνομά της και η πόλη) όπου είναι το άγαλμα του αρχιτέκτονα που αναμόρφωσε την πόλη.
Έπειτα επισκέφτηκαν το μεσαιωνικό κάστρο από όπου είδαν την πόλη από ψηλά. Στη συνέχεια επισκέφτηκαν το σπήλαιο Postojnska Jama μήκους 22κλμ. Η ημέρα ήταν πολύ κουραστική και γεμάτη νέες εικόνες!

  

Η τέταρτη ημέρα των μαθητών μας και των συνοδών τους στη Σλοβενία ξεκίνησε από νωρίς με δραστηριότητες με ζωγραφική και κατασκευές από τα παιδιά σε σχέση με το θέμα του προγράμματος.
Οι καθηγητές εταίροι είχαν μια πολύ ενδιαφέρουσα και μακροσκελή συνάντηση με τον διευθυντή του συνεργαζόμενου σχολείου στο γραφείο του. Έπειτα ακολούθησε επίσκεψη στην Τεργέστη. Οι φιλοξενούμενοι ξεναγήθηκαν στους ναούς όλων θρησκειών, στην κεντρική πλατεία και στο πολιτιστικό Κέντρο της Σλοβενίας.
Το απόγευμα, πίσω στο σχολείο, ακολούθησε η αξιολόγηση του προγράμματος.

Η τελευταία ημέρα στο Κόπερ ήταν αποχαιρετιστήρια. Οι Σλοβένοι εταίροι υποδέχθηκαν τους φιλοξενούμενους σε μια μεγάλη εκδήλωση στο αμφιθέατρο. Ο διευθυντής απένειμε δώρα σε όλα τα σχολεία. Και οι μαθητές κάθε σχολείου παρουσίασαν τις εντυπώσεις τους από το πρόγραμμα.
Στη συνέχεια ακολούθησε επίσκεψη και ξενάγηση στο παλιό μοναστήρι και σήμερα Αρχείο του Κόπερ, Η ξενάγηση συμπεριέλαβε και τη γειτονιά των προγόνων του Καποδίστρια,του σπιτιού και του στάβλου των αλόγων τους.
Η ημέρα τελείωσε με αγώνα μπάσκετ των μαθητών με νικητές, φυσικά, τη σλοβένικη ομάδα. Έπειτα η χορωδία των μαθητών του σχολείου αποχαιρέτισε τους φιλοξενούμενους με το υπέροχο τραγούδι τους και οι μαθητές μας αναχώρησαν για το Ναύπλιο μένοντας με την καλύτερη γεύση της Σλοβενίας!
Αυτή η εβδομάδα θα μείνει αξέχαστη για όλους!

 

Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας της Σλοβενίας στο σχολείο – εταίρο στο Κόπερ

Ο Πρόεδρος Δημοκρατίας της Σλοβενίας επισκέφτηκε χτες το συνεργαζόμενο σχολείο στο Κόπερ της Σλοβενίας, στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ για τον Ιωάννη Καποδίστρια, μετά από πρόσκληση του σχολείου.
Ο Σλοβένος Πρόεδρος τον περασμένο Δεκέμβριο είχε επισκεφτεί το Ναύπλιο για την τελετή αποκαλυπτηρίων μαρμάρινης τιμητικής επιγραφής προς τιμήν του Πρώτου Κυβερνήτη της Ελλάδος προσκεκλημένος του Δήμου Ναυπλιέων. Εκεί είχε συναντηθεί με μαθητές της ομάδας Erasmus+ του σχολείου μας.
Σε συνέχεια εκείνης της πρώτης επαφής ο Πρόεδρος της Σλοβενίας τίμησε με την παρουσία του το σχολείο εταίρο στη Σλοβενία και το ευρωπαϊκό μας πρόγραμμα και μίλησε με τους μαθητές, που είχαν κατακλείσει το σχολικό κλειστό γήπεδο, για τον Καποδίστρια.
Ο Καποδίστριας παραμένει σημαντικός για τη Σλοβενία, για την Ελλάδα, τη σύνδεση μεταξύ των χωρών μας, αλλά και για όλη την Ευρώπη. Και όπως λέει και ο Σλοβένος Πρόεδρος «Ο Καποδίστριας μπορεί να είναι η έμπνευσή μας».

Περισσότερες λεπτομέρειες στη Σλοβένικη ιστοσελίδα εδώ (αυτόματα μεταφρασμένη στα ελληνικά).

1st Blended Mobility στο Ettal της Γερμανίας

Την εβδομάδα από Δευτέρα 28 Ιανουαρίου έως την Παρασκευή 1 Φεβρουαρίου 2019, 5 μαθητές του σχολείου μας με τους συνοδούς καθηγητές τους κ. Δ. Καλκανάκο και κ. Δ. Παπακωνσταντίνου επισκέφτηκαν το Ettal της Γερμανίας, στις Βαυαρικές Άλπεις. Η επίσκεψη έγινε στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ του σχολείου μας με θέμα τον Ιωάννη Καποδίστρια.
Το σχολείο-εταίρος που οργάνωσε τη φιλοξενία των άλλων 4 συνεργαζόμενων σχολείων ήταν το Benediktiner Gymnasium που ανήκει στο καθολικό Μοναστήρι του Ettal.

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα που ακολούθησαν οι μαθητές μας αφορούσε στην φιλελληνική δράση που υπήρχε στην περιοχή την εποχή του 19ου αιώνα.
Την πρώτη ημέρα στο σχολείο Benediktiner Gymnasium που μας φιλοξένησε, οι μαθητές και οι συνοδοί καθηγητές τους γνωρίστηκαν με τους μαθητές και τους συνοδούς των εταίρων μας από τη Γερμανία, την Κέρκυρα, τη Σλοβενια και Ρουμανία. Παρουσίασαν του εαυτούς τους, τα σχολεία τους και τις χώρες τους. Έπειτα ξεκίνησαν τις δραστηριότητες σε σχέση με το πρόγραμμα. Tο απόγευμα ξεναγήθηκαν στο Ettal από μαθητές του γερμανικού σχολείου.

        

Τη δεύτερη ημέρα στο Ettal οι μαθητές όλων των σχολείων εταίρων (40 συνολικά) ξεκίνησαν πολύ νωρίς τη μέρα τους με επίσκεψη της Κινέζικης Αίθουσας της μονής και παρουσίαση του εκπαιδευτικού συστήματος της Γερμανίας. Έπειτα οι μαθητές επισκέφτηκαν τους χώρους του μοναστηριού στο οποίο ανήκει το σχολείο του Ettal: το οικοτροφείο, η βασιλική, το μοναστήρι, η βιβλιοθήκη. Ο επίσκοπος του μοναστηριού δέχθηκε όλους τους εταίρους. Οι δραστηριότητες τελείωσαν το απόγευμα, όπου όλοι οι μαθητές παρακολούθησαν μάθημα αγγλικών στο σχολείο του Ettal .

Κατά την τρίτη ημέρα πραγματοποιήθηκε εκπαιδευτική επίσκεψη στο Μόναχο. Οι μαθητές μας με τους συνοδούς εκπαιδευτικούς επισκέφτηκαν σημεία ενδεικτικά του Γερμανικού Φιλελληνισμού. Το πρωί ξεναγήθηκαν στην Königsplatz (η Πλατεία του Βασιλιά) και στην Κρατική αρχαιολογική συλλογή Μονάχου.Και το απόγευμα επισκέφτηκαν το Deutsches Museum (το Γερμανικό Μουσείο).

 

Και την τέταρτη ημέρα της εκπαιδευτικής επίσκεψης στο Ettal οι μαθητές από νωρίς το πρωί βρίσκονταν στο σχολείο και είχαν δραστηριότητες για το θέμα του σχεδίου, τον Ι. Καποδίστρια στην Ευρώπη. Μέσα στο πρωινό ξεναγήθηκαν και στο κάστρο του Linderhof. Και το απόγευμα επισκέφτηκαν την πόλη του Oberammergau.

Η πέμπτη ημέρα ήταν ημέρα αποτίμησης του προγράμματος και ταξιδίου για τους μαθητές και τους συνοδούς τους.

Παιχνίδια Λογικής με τον καθηγητή κ. Ν. Λυγερό

Την Τετάρτη 23 Ιανουαρίου 2019 ο καθηγητής Νίκος Λυγερός παρουσίασε έξυπνα παιχνίδια στους μαθητές του σχολείου μας και τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να δοκιμάσουν ποικίλα παιχνίδια μαθηματικών και λογικής.

Ο παιδαγωγικός στόχος της δραστηριότητας αυτής ήταν οι μαθητές, μέσα από τα παιχνίδια αυτά και τη δημιουργική απασχόληση, να αναπτύξουν δεξιότητες, ικανότητες, συγκέντρωση, αλλά ακόμα και να μάθουν να ξεπερνούν δυσκολίες που μπορεί να αντιμετωπίζουν.

Σε αυτή την παρουσίαση συμμετείχαν οι μαθητές της Γ’ τάξης  οι οποίοι συμμετέχουν και στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ του σχολείου μας με τίτλο «It’s Logical, dear Math!» και θέμα τα Μαθηματικά και τη Λογική. Αυτή η εμπειρία λειτούργησε προσθετικά στους μαθητές για τους στόχους του ευρωπαϊκού μας προγράμματος.

Η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αργολίδας δια του Υπευθύνου Σχολικών Δραστηριοτήτων, διοργάνωσε αυτή την εκδήλωση παρουσίασης παιχνιδιών Στρατηγικής – Λογικής στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του 2ου Γυμνασίου Ναυπλίου.

Ο κ. Νίκος Λυγερός είναι Επισκέπτης Καθηγητής Πανεπιστημίου Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης με ειδικεύσεις μαθηματικών, υπολογιστών, τεχνητή νοημοσύνη, επιστημολογίας, γλωσσολογίας, βιοηθικής, στρατηγικής και εκπαίδευσης έχει ασχοληθεί, σε βάθος, με τις δομές του εγκεφάλου και την ανάπτυξη της νοημοσύνης.

Φωτογραφίες και βίντεο της εκδήλωσης μπορείτε να βρείτε παρακάτω. Είναι όλα από την σελίδα του κ. Λυγερού στο youtube.

Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων