τα συγγενικά δικαιώματα στα άυλα περιουσιακά στοιχεία;.
Πως μπορούν να χρησιμοποιούν αξιοποιοιούν άυλα πνευματικά έργα στην διδακτική πράξη – εκπαίδευση οι εκπαιδευτικοί και υπό ποιές προϋποθέσεις;
Πώς μπορούμε να καλλιεργήσουμε τη στάση των μαθητών μας για την προστασία των πνευματικών δικαιωμάτων;
Στο πλαίσιο του μαθήματος μου έχω βγάλει φωτοτυπίες από μια σειρά βιβλίων και τα έχω μοιράσει στους μαθητές μου προκειμένου να γίνει μια συζήτηση μέσα στην τάξη. Επιτρέπεται αυτό;
Μπορώ να ανεβάζω έργα μαθητών μου στο Διαδίκτυο για προβολή των δραστηριοτήτων τους μέσα στην τάξη ή στο σχολείο;
Μπορώ στο πλαίσιο της γιορτής του σχολείου που εργάζομαι να χρησιμοποιήσω έργο (θεατρικό, μουσικό, φωτογραφαικό …) προστατευόμενο χωρίς την άδεια του δημιουργού;
Το σχολείο που εργάζομαι έχει κανάλι στο YouTube. Εκεί «ανεβάζω» διάφορα βίντεο που βρίσκω ενδιαφέροντα. Αναφέροντας μόνο την πηγή καλύπτομαι;
Θέλω να χρησιμοποιήσω ένα υπάρχον θεατρικό έργο για να ανεβάσω με τους μαθητές μου μια παράσταση εκτός πλαισίου σχολικής γιορτής. Δεν έχουν περάσει τα 70 χρόνια από τον θάνατο του συγγραφέα του έργου. Πού να απευθυνθώ;
άθε πρωτότυπο πνευματικό δημιούργημα λόγου, τέχνης ή επιστήμης, που εκφράζεται με οποιαδήποτε μορφή, ιδίως τα γραπτά ή προφορικά κείμενα, οι μουσικές συνθέσεις, με κείμενο ή χωρίς, τα θεατρικά έργα, με μουσική ή χωρίς, οι χορογραφίες και οι παντομίμες, τα οπτικοακουστικά έργα, τα έργα των εικαστικών τεχνών, στα οποία περιλαμβάνονται τα σχέδια, τα έργα ζωγραφικής και γλυπτικής, τα χαρακτικά έργα και οι λιθογραφίες, τα αρχιτεκτονικά έργα, οι φωτογραφίες, τα έργα των εφαρμοσμένων τεχνών, οι εικονογραφήσεις, οι χάρτες, τα τρισδιάστατα έργα που αναφέρονται στη γεωγραφία, την τοπογραφία, την αρχιτεκτονική ή την επιστήμη,οι μεταφράσεις, οι διασκευές, οι προσαρμογές οι άλλες μετατροπές έργων ή εκφράσεων της λαϊκής παράδοσης και οι συλλογές έργων ή συλλογές εκφράσεων της λαϊκής παράδοσης ή απλών γεγονότων και στοιχείων, όπως οι εγκυκλοπαίδειες και οι ανθολογίες, εφόσον η επιλογή ή η διευθέτηση του περιεχομένου τους είναι πρωτότυπη.
Το δικαίωμα πνευματικής ιδιοκτησίας περιλαμβάνει το περιουσιακό δικαίωμα και το ηθικό δικαίωμα. Το περιουσιακό δικαίωμα δίνει τη δυνατότητα στο δημιουργό να εκμεταλλευτεί το έργο και να επωφεληθεί οικονομικά από αυτό. Στην περίπτωση που κάποιος πραγματοποιεί (εγγραφή – ενσωμάτωση του, αναπαραγωγή, μετάφραση, διασκευή – προσαρμογή, διανομή, δημόσια εκτέλεση – παρουσίαση σε κοινό, μετάδοση ,,,) χωρίς την άδεια του δημιουργού προσβάλλει το περιουσιακό του δικαίωμα και μάλιστα αδιάφορα αν αποσκοπεί σε οικονομική ωφέλεια ή όχι.
Στο ιστοσεμινάριο οι εκπρόσωποι του ΟΠΙ θα απαντήσουν στα ερωτήματα που θα θέσουν οι εκπαιδευτικοί σχετικά με τα ζητήματα περί πνευματικής ιδικτησίας τα οποιά τους απασχολούν από τη χρήση άυλων έργων κατά την εκτέλεση του εκπαιδευτικού τους έργου.
Περίληψη:
Οι τεχνολογικές εξελίξεις έχουν επιφέρει σημαντικές αλλαγές στον τρόπο δημιουργίας, παραγωγής, διανομής και εν γένει εκμετάλλευσης των έργων και αντικειμένων προστασίας. Στον τομέα της εκπαίδευσης οι ψηφιακές τεχνολογίες επιτρέπουν νέα είδη χρήσεων των έργων και αντικειμένων προστασίας. Λαμβάνοντας υπόψη τις νέες προκλήσεις, θα αναλυθούν βασικές έννοιες του δικαίου πνευματικής ιδιοκτησίας (δημιουργός, έργο, περιουσιακό δικαίωμα, ηθικό δικαίωμα) καθώς επίσης και οι εξαιρέσεις και οι περιορισμοί εστιάζοντας στον τομέα της εκπαίδευσης και των νέων τεχνολογιών, υπό το πρίσμα και της νέας Οδηγίας 2019/790 στην οποία μεταξύ άλλων προβλέπονται διατάξεις σχετικά με την προσαρμογή των εξαιρέσεων και των περιορισμών στο ψηφιακό και διασυνοριακό περιβάλλον.
Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε την πλατφόρμα centra για να δείτε μαγνητοσκοπημένη την προηγούμενη διάλεξη χρησιμοποιώντας τον κωδικό που γνωρίζετε, πατώντας εδώ.
Εγγραφείτε στο Newsletter για να λαμβάνετε ενημέρωση σχετικά με τις νέες ιστοδιαλέξεις χρησιμοποιώντας τον ακόλουθο σύνδεσμο:
Webinars ΠΕ19-20 Newsletter
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή