ΕΙΚΟΝΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΓΙΑΣΜΟ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ

Σήμερα Δευτέρα 13-9-2021 πραγματοποιήθηκε ο αγιασμός για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς. Ο  αγιασμός έγινε στην αυλή του σχολείου με ένα διαφορετικό τρόπο, κρατώντας απόσταση και φορώντας όλοι μας τις μάσκες. Πιο κάτω μπορείτε να δείτε κάποιες από τις φωτογραφίες αυτής της ημέρας:

 

ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΕΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

ΠΡΩΤΕΣ ΜΕΡΕΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

   Οδηγίες σχετικά με την λειτουργία του Νηπιαγωγείου

Α.Γενικές οδηγίες λειτουργίας

 

Μπορείτε να διαβάσετε καλύτερα τους πίνακες πατώντας πάνω στις εικόνες ή στους συνδέσμους που ακολουθούν:

Καλώς Ήρθες

Γενικές Οδηγίες Λειτουργίας 1

Γενικές Οδηγίες Λειτουργίας 2

ΠΗΓΗ:Ιστολόγιο Τάνια Μάνεση

Β.Πιο αναλυτικά για τις τσάντες και τροφές

■Η ΤΣΑΝΤΑ ΤΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΣΤΟ ΒΑΣΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Επιλέγουμε μία τσάντα νηπιαγωγείου, ούτε πολύ μεγάλη αλλά ούτε και μικρή.

Τι μπορεί να περιέχει ;

  •  μικρή πετσέτα που το νήπιο θα χρησιμοποιεί κατά την διάρκεια του πρωινού γεύματος. Αυτή η πετσέτα καλό είναι να έχει διακριτικό σημάδι έτσι ώστε το νήπιο να μπορεί να την ξεχωρίζει από τις πετσέτες των άλλων παιδιών
  • θήκη για το κολατσιό
  •  μπουκάλι ή παγούρι με νερό στο οποίο θα αναγράφεται το όνομα του παιδιού-ποτήρι
  • πακέτο μωρομάντιλα, χαρτομάντιλα
  • μεταβατικό αντικείμενο
  • μια δεύτερη αλλαξιά σε περίπτωση που τα παιδί λερωθεί
  • βρακάκι•
  • 5 μάσκες υφασμάτινες ήμιας χρήσης•
  • Δύο σακουλάκια για τις μάσκες:ένα που θα περιέχει τις καθαρές και ένα που θα τοποθετούμε αυτές που έχουν χρησιμοποιηθεί

Κάθε νήπιο  έχει την  τσάντα του. Συνιστάται οι τσάντες να είναι χωρίς ροδάκια, ώστε να καταλαμβάνουν λιγότερο χώρο . Επιλέγουμε μία τσάντα νηπιαγωγείου -δεν χρειάζεται να είναι η μεγαλύτερη του ραφιού, αλλά προσέχουμε να μην πάρουμε κάποια που παραείναι μικρή.

Στη συνέχεια δίνουμε βάση στο μπουκάλι-παγούρι που θα διαλέξουμε, αλλά και το σκεύος για το φαγητό στα ολοήμερα τμήματα, εφόσον βέβαια πρέπει να στέλνουμε φαγητό από το σπίτι.Τα περισσότερα παγούρια της αγοράς είναι συνήθως… αμφίβολης ποιότητας, δεν καθαρίζονται εύκολα -ειδικά αυτά με το καλαμάκι- και τα πλαστικά τους σπανίως φέρουν ένδειξη ασφάλειας. Σε περίπτωση που επιλέξουμε πλαστικό παγούρι, καλό θα είναι να το αλλάζουμε ανά 3-4 μήνες.

Προσέχουμε πάντα το βάρος που έχουν οι τσάντες. Αυτό το βάρος δεν πρέπει να κουράζει και να επιβαρύνει την μέση των παιδιών. Ελέγχουμε καθημερινά τις τσάντες των παιδιών και καθαρίζουμε τα υπολείμματα των τροφών.

■Η ΤΣΑΝΤΑ ΤΟΥ ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ

•Καλό είναι η τσάντα του ολοημέρου να είναι θερμοτσάντα για να διατηρεί το φαγητό στην κατάλληλη θερμοκρασία.

•Το κατάλληλο σκεύος φαγητού για να μην υπάρχει διαρροή.Καλό είναι το σκεύος φαγητού να βρίσκεται μέσα σε μια σακούλα του σούπερ μάρκετ για μεγαλύτερη ασφάλεια.

•Χαρτοπετσέτες-Πιρούνι ή κουτάλι-Πετσέτα φαγητού διαφορετική από την τσάντα του βασικού τμήματος

•Τέλος τα παιδιά του ολημέρου θα πρέπει να έχουν και ένα μαξιλαράκι μέσα σε θήκη ή σακούλα με το όνομά τους γραμμένο και στο μαξιλαράκι και στην σακούλα για την ώρα της χαλάρωσης.Σας παρακαλώ να φροντίσετε το μαξιλαράκι να είναι μικρό γιατί ο αποθηκευτικός μας χώρος είναι περιορισμένος.

■ΤΡΟΦΕΣ  ΠΟΥ  ΠΡΟΤΙΜΑΜΕ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΩΙΝΟ ΤΩΝ ΝΗΠΙΩΝ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

  • Σάντουιτς με φρέσκα και υγιεινά υλικά ( τυρί, ντομάτα ή άλλα λαχανικά, αυγό, γαλοπούλα, κοτόπουλο, ζαμπόν ή ψάρι
  • Κουλούρι Θεσσαλονίκης
  • Τοστ
  • Άψητοι/ανάλατοι ξηροί καρποί
  • Γιαούρτι ( κατά προτίμηση λευκό-χωρίς χρωστικές ή συντηρητικά)
  • Πίτες ( τυρόπιτα, σπανακόπιτα κτλ )
  • Φρέσκα φρούτα πολύ καλά πλυμένα και λαχανικά
  • Ψωμί με βούτυρο και μαρμελάδα ή μέλι ,καμιά φορά πραλίνες τύπου «μερέντα»
  • Δημητριακά ( κορν φλέικς )
  • Αυγό
  • Σπιτικό ριζόγαλο
  • Φρέσκο γάλα
  • οτιδήποτε έχουμε παρασκευάσει στο σπίτι(κέικ, κουλουράκια, γλυκά , κροαασάν,κα)

■ΤΡΟΦΕΣ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΠΟΦΕΥΓΟΥΜΕ

  • Κρουασάν του εμπορίου ( όλων των ειδών)
  • σνακ σοκολάτας
  • Τσιπς, γαριδακια ή άλλα συσκευασμένα σνακ, π.χ. αλμυρά μπισκότα ή κράκερ
  • Μπισκότα ή οποιοδήποτε άλλο επεξεργασμένο/τυποποιημένο τρόφιμο
  • Σοκολατούχο γάλα
  • Χυμοί του εμπορίου

    Γ.ΟΔΗΓΙΕΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΑ SELF TEST ΚΑΙ ΤΙΣ ΜΑΣΚΕΣ ΣΤΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ

    •Σύμφωνα με την εγκύκλιο για τη λειτουργία των νηπιαγωγείων, η διενέργεια αυτοδιαγνωστικού ελέγχου (self-test) είναι υποχρεωτική για τους/τις μαθητές/τριες όλων των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Εξαιρούνται του μέτρου, τα παιδιά που έχουν ιστορικό νόσησης εντός του τελευταίου 6μήνου. Η είσοδος των μαθητών/μαθητριών στο σχολείο γίνεται με επίδειξη και όχι προσκόμιση βεβαίωσης αρνητικού αποτελέσματος Ο υποχρεωτικός αυτοδιαγνωστικός έλεγχος διενεργείται δύο φορές την εβδομάδα, προ Τρίτης και Παρασκευής και έως είκοσι τέσσερις (24) ώρες πριν από την προσέλευση στη σχολική μονάδα. Κατ’ εξαίρεση, την πρώτη εβδομάδα λειτουργίας κάθε σχολικής μονάδας ο πρώτος αυτοδιαγνωστικός έλεγχος (self test) διενεργείται έως και είκοσι τέσσερις (24) ώρες πριν την προσέλευση στη σχολική μονάδα. Ο δεύτερος έλεγχος, συστήνεται να διενεργείται την 3η ημέρα μετά τον πρώτο.

    •Η σωστή χρήση κατάλληλης προστατευτικής μάσκας (υφασμάτινης ή απλής χειρουργικής) είναι υποχρεωτική για όλους/ες τους/τις μαθητές/τριες σε όλα τα τμήματα, τους εκπαιδευτικούς και το λοιπό προσωπικό, καθώς και για τους επισκέπτες των νηπιαγωγείων.
    Για τα νήπια-προνήπια επισημαίνεται η χρήση μάσκας τόσο κατά τη διάρκεια των μαθημάτων όσο και στα διαλείμματα να γίνεται με τέτοιο τρόπο, προκειμένου να επιτευχθεί η εξοικείωσή τους με τη χρήση της και με έμφαση στην εκπαιδευτική διαδικασία.

    •Απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή στη σωστή χρήση της μάσκας από τα παιδιά. Η αποτελεσματική εφαρμογή της μάσκας σε διάφορα επίπεδα των εκπαιδευτικών βαθμίδων προϋποθέτει τη συνεκτίμηση των αναπτυξιακών δεξιοτήτων των παιδιών και τη συστηματική εκπαίδευσή τους στις ορθές διαδικασίες εφαρμογής και απόρριψης όπως και την καθοδήγηση και ενεργητική επίβλεψη της συμμόρφωσης σε αυτές.

  • Οι μαθητές όλων των βαθμίδων θα προμηθεύονται από την Τετάρτη 8 Σεπτεμβρίου ως και την Παρασκευή 17 Σεπτεμβρίου έξι (6) δωρεάν αυτοδιαγνωστικά (self) τεστ από τα φαρμακεία, προκειμένου να καλύψουν τις ανάγκες ελέγχου των τριών επόμενων εβδομάδων (13-3/10), δηλαδή ολόκληρου του Σεπτεμβρίου, και να προσέρχονται στο σχολείο σύμφωνα με τις οδηγίες των ειδικών.


ΟΔΗΓΙΕΣ ΕΓΓΡΑΦΗΣ ΣΤΟ ΠΣΔ

ΕΓΓΡΑΦΗ ΠΡΟΝΗΠΙΩΝ ΣΤΟ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ

Οδηγίες εγγραφής μαθητή στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (ΠΣΔ) http://sch.grs.
Για να εγγραφείτε στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (ΠΣΔ)http://sch.gr  κάντε κλικ στον παρακάτω σύνδεσμο:

https://register.sch.gr/students/
Για την εγγραφή θα χρειαστεί να συμπληρωθεί η φόρμα εγγραφής με τα στοιχεία του μαθητή/τριας όπως αυτά αναγράφονται στο βιβλίο Μητρώου. Πιο συγκεκριμένα χρειάζεται ο Αριθμός Μητρώου του μαθητή/τριας , το E-mail και το Τηλέφωνο του Γονέα/Κηδεμόνα.
ΠΡΟΣΟΧΗ! το email του γονέα/κηδεμόνα.
Oδηγίες σε μορφή pdf:

https://register.sch.gr/students/docs20/StudentsRegisterHelp.pdf

Οδηγίες σε video:

 

Ο ΑΓΙΑΣΜΟΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΑΣ

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Σας ενημερώνουμε ότι την Δευτέρα 13  Σεπτεμβρίου και ώρα 10:30 π.μ. στο χώρο της αυλής του Νηπιαγωγείου μας θα πραγματοποιηθεί ο αγιασμός για την έναρξη της σχολικής χρονιάς.
Μετά τον αγιασμό θα ακολουθήσει ενημέρωση, από τις  νηπιαγωγούς του σχολείου, σχετικά με τον τρόπο λειτουργίας του.
Παρακαλούνται τόσο οι γονείς όσο και τα παιδιά να προσέλθουν φορώντας μάσκες.
Ευχαριστούμε πολύ και σας περιμένουμε.

Μη φοβάστε το ταξίδι, είμαστε όλοι δυνατοί!!!! Ακούστε το τραγούδι μας…..Σας περιμένουμε με ανυπομονησία!!!!

ΚΑΛΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ

ΠΡΩΤΗ ΜΕΡΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΓΟΝΕΙΣ

Σχολική προσαρμογή. Πώς βοηθούμε το παιδί να προσαρμοστεί στο νέο σχολικό περιβάλλον

Λουΐζα Ιωαννίδου, Σχολική Ψυχολόγος

kids in kindergarten

Το ξεκίνημα του σχολείου οδηγεί το παιδί σε μια καινούρια πραγματικότητα. Η πρώτη φορά στο σχολείο είναι μια δύσκολη εμπειρία τόσο για τους γονείς όσο και για τα παιδιά. Ο φόβος του αγνώστου, ο αποχωρισμός από τους γονείς, η νέα κατάσταση, η συνειδητοποίηση του παιδιού ότι χάνει τα «πρωτεία», η απώλεια της αίσθησης της μοναδικότητας που είχε στο σπίτι, η γνώση ότι θα πρέπει να δουλέψει και να κουραστεί για να ενταχθεί σε μια νέα ομάδα. Όλα αυτά αποτελούν για το παιδί πρακτικές και συναισθηματικές δυσκολίες, που σηματοδοτούν το πέρασμά του από το σπίτι στο σχολείο. Και ενώ «κάθε αρχή και δύσκολη», ο χρόνος προσαρμογής κάθε παιδιού στο σχολείο είναι διαφορετικός: από λίγες ώρες μέχρι λίγες εβδομάδες.

Μια άλλη επίσης αρκετά δύσκολη δοκιμασία για το παιδί είναι όταν χρειάζεται να αλλάξει σχολείο. Αλλαγή σχολείου γίνεται όταν το παιδί αλλάξει σπίτι και γειτονιά, όταν γίνει η μετάβαση από τον παιδικό σταθμό στο νηπιαγωγείο, από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό και μετέπειτα στο γυμνάσιο και λύκειο, ή γιατί πολλές φορές οι γονείς επιθυμούν να στείλουν το παιδί τους σε ένα καλύτερο εκπαιδευτικό περιβάλλον. Παρόλο που οι λόγοι αυτής της αλλαγής είναι προφανείς και φυσιολογικοί από τους γονείς, για το παιδί μια τέτοια αλλαγή αποτελεί ένα πλήγμα και το κλονίζει, έστω και παροδικά.

Η προσωπικότητα του παιδιού παίζει σημαντικό ρόλο στην προσαρμογή του σε νέα περιβάλλοντα. Έτσι, το κάθε παιδί, αναλόγως της προσωπικότητάς του, αντιδρά με διαφορετικό τρόπο και προσαρμόζεται με διαφορετικό ρυθμό στο καινούργιο του σχολείο. Έρευνες διαπιστώνουν ότι μέχρι και το 80% των παιδιών παρουσιάζουν δυσκολίες προσαρμογής κατά τον πρώτο μήνα φοίτησης στο σχολείο.

Πώς βοηθάμε το παιδί να αποδεχτεί την νέα πραγματικότητα;

• Αρχικά, καταπολεμάμε τους δικούς μας φόβους και το άγχος του αποχωρισμού. Πόσο ανησυχούμε για το πώς θα τα πάει το παιδί μας, πόσες δυσκολίες βλέπουμε που μπορεί να το εμποδίσουν («Φοβάμαι γιατί βλέπω πόσο δυσκολεύεται να πειθαρχήσει» «Είναι σαν εμένα, δεν του αρέσει η πίεση, πώς θα αντεπεξέλθει» και άλλα παρόμοια) και στη συνέχεια κατά πόσο οι ανησυχίες αυτές έχουν πράγματι να κάνουν με το παιδί και κατά πόσο με τα δικά μας βιώματα, τους δικούς μας γονείς, τα δικά μας προβλήματα στο σχολείο; Μια τέτοια ανασκόπηση μπορεί να μην εξαφανίσει τις ανησυχίες μας αλλά τουλάχιστον μπορεί να μας βοηθήσει να τις κρατήσουμε «υπό περιορισμό».

• Αν δει εμάς ανήσυχους θα θεωρήσει το φόβο του δικαιολογημένο και δε θα κάνει καμία προσπάθεια να τον αντιμετωπίσει. Είναι σημαντικό η συμπεριφορά μας στις αντιδράσεις του παιδιού κατά τη διάρκεια της προσαρμογής του να είναι σταθερή και αποφασιστική. Δεν χρειάζεται να είμαστε υπερπροστατευτικοί γιατί αυτό ενισχύει τη συναισθηματική εξάρτηση του παιδιού από εμάς και το γεμίζει ανασφάλεια στη νέα πραγματικότητα που θα αντιμετωπίσει μόνο του.

• Πραγματοποιούμε μαζί με το παιδί μερικές επισκέψεις γνωριμίας στο σχολείο προτού ξεκινήσει για να εξοικειωθεί με το χώρο και του γνωρίζουμε τη δασκάλα του.

• Αντιμετωπίζουμε το γεγονός της έναρξης του σχολείου με ενθουσιασμό και πηγαίνουμε μαζί να διαλέξουμε τα σχολικά είδη. Διαμορφώνουμε τον χώρο του γραφείου του με χαρούμενα χρώματα.

• Συνοδεύουμε το παιδί την πρώτη ημέρα στο σχολείο, για να του δώσουμε θάρρος και να αισθάνεται άνετα. Του γνωρίζουμε και άλλα παιδιά που ξεκινάνε στο ίδιο σχολείο, ώστε να έχει τουλάχιστον μερικά γνώριμα πρόσωπα τις πρώτες ημέρες στην τάξη.

• Δείχνουμε την αντοχή μας στις αντιδράσεις των πρώτων ημερών. Ενθαρρύνουμε το παιδί να μας μιλήσει ανοικτά για τους φόβους του και σχεδιάζουμε μαζί του τους τρόπους αντιμετώπισης. Του θυμίζουμε καταστάσεις που φοβόταν παλαιότερα και έχει καταφέρει να τις ξεπεράσει.

• Βεβαιώνουμε το παιδί με λόγια και πράξεις για την επιστροφή του στο σπίτι. Του δίνουμε ένα φιλί ή του κάνουμε μια μεγάλη αγκαλιά. Δείχνουμε χαρούμενοι που έχει μεγαλώσει και πηγαίνει πια στο σχολείο.

• Του αγοράζουμε βιβλία που προετοιμάζουν το παιδί για την πρώτη μέρα στο σχολείο. Τα διαβάζουμε μαζί, συζητώντας για τα αισθήματα των παιδιών την πρώτη φορά που ξεκινούν κάτι τόσο καινούργιο, αλλά και συναρπαστικό. Φτιάχνουμε μια ιστορία με τον αγαπημένο του ήρωα στην ίδια κατάσταση.

• Μιλάμε στο παιδί για τις δικές μας εμπειρίες από το σχολείο. Δεν διστάζουμε να ομολογήσουμε πως την πρώτη ημέρα είχαμε και εμείς άγχος και φόβο για το καινούργιο, συναισθήματα που είναι φυσιολογικά. Δίνουμε το παράδειγμα κάποιου άλλου παιδιού που γνωρίζει και συμπαθεί και αναφέρουμε πώς εκείνο ξεπέρασε τους φόβους του χωρίς να κάνουμε συγκρίσεις.

• Δίνουμε στο παιδί μια ρεαλιστική εικόνα της σχολικής καθημερινότητας που θα μπει από φέτος στη ζωή του. Του εξηγούμε πώς θα είναι τα θρανία μέσα στην τάξη, του μιλάμε για το σεβασμό απέναντι στη δασκάλα του, για το διάλειμμα και τα παιχνίδια στο σχολείο.

• Του δίνουμε κίνητρα για να πάει σχολείο τονίζοντάς του τα θετικά στοιχεία, όπως τους καινούριους φίλους που θα γνωρίσει, τα πράγματα που θα μάθει (θα διαβάζει μόνο του τις αγαπημένες του ιστορίες), τα ομαδικά παιχνίδια, τις εκδρομές.

Οι τρεις άξονες της επιτυχίας – Συμβουλές σε γονείς

Για να βοηθήσουμε το παιδί μας να βρει τη θέση του και να εξοικειωθεί με το καινούργιο του περιβάλλον προσέχουμε τα εξής:

• Η προσαρμογή στο σχολείο απαιτεί πρόγραμμα:
Αν μέχρι τώρα δεν υπήρχε, με την έναρξη του σχολείου χρειάζεται και στο σπίτι να μπει ένα πρόγραμμα για τα παιδιά. Το πρωινό ξύπνημα, οι ώρες μελέτης, ξεκούρασης-παιχνιδιού, τηλεόρασης-υπολογιστή και οπωσδήποτε ο ύπνος πρέπει να τηρούνται με αρκετή συνέπεια και αν χρειαστεί, αυστηρότητα. Παρατηρούμε λίγο τους ρυθμούς του παιδιού και σε συνεννόηση με την δασκάλα, καθορίζουμε πόση ώρα πρέπει να αφιερώνει στη μελέτη. Παιδιά του νηπιαγωγείου και των πρώτων τάξεων του Δημοτικού δεν νοείται να ασχολούνται επί τρεις και τέσσερις ώρες με τα μαθήματα, να έχουν τηλεόραση ή υπολογιστή στο δωμάτιο τους ή να πηγαίνουν για ύπνο στις 11 και στις 12!

• Κρατάμε μία στάση που αποτρέπει την δημιουργία «μετώπων»:
Η σχέση που θα δημιουργήσει το παιδί με την δασκάλα του είναι πρωταρχικής σημασίας για να έχει καλή προσαρμογή στο σχολείο. Για αυτό τηρούμε ουδέτερη στάση. Αν έχουμε αντιρρήσεις με τακτικές της δασκάλας είναι προτιμότερο να συγκρατηθούμε για να διαπιστώσουμε αν είναι πράγματι τόσο απαράδεκτες και σε αυτή την περίπτωση αναζητούμε την ίδια και συζητούμε μαζί της αντί να δείχνουμε στο παιδί τη δυσαρέσκεια ή ακόμη χειρότερα την αντιπάθειά μας για αυτήν. Επίσης, αν το παιδί κάνει παράπονα για την δασκάλα ή γενικότερα το σχολείο, προσπαθούμε καταρχήν να το ακούσουμε προσεκτικά χωρίς να πρέπει να πάρουμε θέση ή να δώσουμε λύση.

 Το σχολείο είναι πρωτίστως υπόθεση του παιδιού και για αυτό πρέπει να το βοηθήσουμε να αναπτύξει αυτονομία:
Όσο και αν είναι πιο εύκολο και πιο βολικό, δεν είναι καλό να βοηθάμε το παιδί φτιάχνοντάς του την τσάντα, παίρνοντας καθημερινά τηλέφωνα για να μας πουν τα μαθήματα επειδή δεν πρόσεχε ή λύνοντάς του τις ασκήσεις. Αν ζητάει τη βοήθειά μας αναζητάμε μαζί του τρόπους που θα το βοηθήσουν να τα κάνει όλα αυτά μόνο του. Του δείχνουμε έναν καλό τρόπο να τακτοποιεί την τσάντα, του παίρνουμε ένα μπλοκάκι για να σημειώνει τα μαθήματα, επιμένουμε στο να κάνει όλα τα μαθήματα μόνο του, έστω κι αν καμιά φορά δεν προλαβαίνει να τα τελειώσει. Του υπενθυμίζουμε ξανά και ξανά ότι στο σχολείο δεν πάει για να τα κάνει όλα τέλεια αλλά για να μάθει πράγματα που δεν ξέρει.

Πηγή:paidiatros.com

Πρώτη φορά σχολείο: Συμβουλές για γονείς

ΕΝΑΡΞΗ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ-ΜΕΤΡΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ

αξιολάτρευτο παιδί παίζει με κατασκευή και κοιτώντας ψηλά στο νηπιαγωγείο - Φωτογραφία, εικόνα

Καλημέρα σε όλους σας.

Ας ξεκινήσουμε λοιπόν με την ευχή για καλή σχολική χρονιά.

Όπως όλοι γνωρίζετε, η έναρξη των μαθημάτων για όλα τα τα σχολεία θα γίνει Δευτέρα 13 Σεπτεμβρίου.
Η νέα σχολική χρονιά ξεκινά κάπως διαφορετική, με πολλές αβεβαιότητες, αγωνίες δυσκολίες και φόβους για όλους μας. Ας προσπαθήσουμε όλοι μαζί να την κάνουμε μια καλή και δημιουργική σχολική χρονιά ξεπρνώντας τις αντιξοότητες με συνεργατική διάθεση και κατανόηση.
Μέχρι τότε καλό θα είναι να αρχίσουμε να προετοιμάζουμε τα παιδιά, μιλώντας τους για όλα τα καινούργια και διαφορετικά πράγματα που θα μάθουν στο σχολείο, για τους νέους φίλους που θα γνωρίσουν, για τα καινούργια παιχνίδια, έτσι ώστε να διευκολύνουμε την προσαρμογή τους.
Στα πλαίσια αυτά, μπορούμε να διαβάσουμε στα παιδιά το βιβλίο ΄΄ ΤΟ ΜΑΓΙΚΟ ΦΙΛΑΚΙ ΄΄, το οποίο μας δείχνει ένα γλυκό και τρυφερό τρόπο για να αμβλύνουμε τις αγωνίες και τους φόβους των παιδιών κατά τις πρώτες ημέρες του σχολείου.

“Το Μαγικό φιλί” “The kissing hand” της Audrey Penn, ένα παραμύθι αγγλικό.

«Ο ήρωάς μας είναι ο Τσέστερ, ένα μικρό ρακούν. Ο Τσέστερ που φοβάται να πάει στο σχολείο. Με την αγωνία ζωγραφισμένη στο πρόσωπό του παρακαλεί τη μαμά να τον αφήσει να μείνει μαζί της στη ζεστή αγκαλιά του σπιτιού με τα αγαπημένα του παιχνίδια του, τα βιβλία, την κούνια στο μεγάλο δέντρο. Η  μαμά πολύ γρήγορα με τα γλυκά της λογάκια θα τον κάνει να αισθανθεί όμορφα αποκαλύπτοντάς του ένα μυστικό, το δικό τους μυστικό, το μαγικό φιλί στην παλάμη που θα κάνει την αγάπη της μανούλας να ταξιδέψει και να φωλιάσει στην καρδούλα του, ένα μαγικό φιλί που δεν φεύγει με τίποτε, θα είναι συνεχώς κοντά του και θα τον συντροφεύει…»

Διαβάστε την ιστορία πατώντας επάνω στο σύνδεσμο

https://drive.google.com/file/d/0B1Za-pqQUWnCLVdvUjd1LUcyS3c/view

Πηγή:Ένα παραμυθάκι για την πρώτη μέρα…

Εδώ το παραμύθι στα αγγλικά

Αφού διαβάσετε την ιστορία μας, τα παιδιά μπορούν να  τη ζωγραφίσουν και να φτιάξουν τις δικές τους καρδούλες με το μυστικό που θα έκανε τη μαμά χαρούμενη.

ΜΕΤΡΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ

Επίσης, ένα ακόμη μεγάλο θέμα που προκύπτει, εφέτος, είναι και η υποχρεωτικότητα της μάσκας, που σίγουρα θα μας δυσκολέψει αλλά θα πρέπει να την αποδεχθούμε για την προστασία όλων μας. Καλό, λοιπόν, είναι να αρχίσετε και εσείς να προετοιμάζετε τα παιδιά για την σωστή χρήση της μάσκας και τα μέτρα προστασίας.Ακολουθούν σύνδεσμοι που μπορούν να βοηθήσουν στην σε όλη αυτή την προσπάθεια.
 1. ΤΡΑΓΟΥΔΙ

Μαθαίνουμε ασφαλείς: Τα παιδιά τραγουδούν για τα μέτρα πρόληψης

https://youtu.be/PnR5wI4yzPA

2. VIDEO

Μαθαίνουμε ασφαλείς: Η χρήση μάσκας είναι υποχρεωτική:

https://youtu.be/-UTkSeo89WY

3. Αφίσα από το Υπουργείο Υγείας:

Ενημερωτικό υλικό για τη χρήση μάσκας

4. Με χιούμορ σας υπενθυμίζω κάποια πράγματα που θα πρέπει να μας γίνουν καθημερινή συνήθεια.

Πίσω στα θρανία με ασφάλεια και υγεία": Οι 10 εντολές που πρέπει να τηρούν ευλαβικά οι μαθητές στο σχολείο
Τέλος αφιερώνω σε μικρούς και μεγάλους το τραγούδι του Παντελή Θαλασσινού:
 “Ένας μικρός γλυκός παλιός Σεπτέμβρης”

ΚΑΛΗ ΣΧΟΛΙΚΗ

ΧΡΟΝΙΑ

ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΗ ΓΙΟΡΤΗ

ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΤΟΥ Ο.ΕΛΥΤΗ

Bathing Time – Joaquin Sorolla Y Bastida

Τα Ρω του Έρωτα, Οδυσσέας Ελύτης

Ο Αύγουστος ελούζονταν
μες στην αστροφεγγιά
κι από τα γένια του έσταζαν
άστρα και γιασεμιά.

Άλλη μια σχολική χρονιά έφτασε στο τέλος της.Μαζί με τα παιδιά αποφασίσαμε να κλείσουμε το ταξίδι μας στην ποίηση του Ο. Ελύτη με μια καλοκαιρινή γιορτή αφιερωμένη στον μεγάλο μας ποιητή.Μπορεί η γιορτούλα μας φέτος να ήταν λίγο διαφορετική λόγω covid, όμως εμείς δημιουργήσαμε όμορφες εικόνες εμπευσμένες από τα ποιήματα του Ελύτη.Έτσι λοιπόν φέραμε στο νηπιαγωγείο μας τις ηλιαχτίδες του ήλιου του ηλιάτορα, τα τζιτζίκια, τους ναυτικούς μας και τις γοργόνες.Τραγουδήσαμε,κινηθήκαμε στον ρυθμό της μουσικής και χορέψαμε.Οι καλοί μας οι γονείς μπορεί να μην παραβρέθηκαν για να μας καμαρώσουν,αλλά φρόντισαν για τα κεράσματά μας και το αποχαιρετηστήριο δωράκι μας.

Ακολουθούν κάποιες από τις φωτογραφίες της γιορτής μας.

ΕΝΑ ΜΕΓΑΛΟ ΜΠΡΑΒΟ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ

Νίκος Λύτρας

(1883 Αθήνα – 1927 Αθήνα)

Βάρκα με πανί (Πάνορμος, Τήνος), π. 1925, Λάδι σε μουσαμά

ΚΑΛΕΣ ΔΙΑΚΟΠΕΣ

 

ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΖΩΓΡΑΦΙΖΟΥΝ ΤΗΝ ΑΝΟΙΞΗ ΚΑΙ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΤΟΥ Ο. ΕΛΥΤΗ

ΖΩΓΡΑΦΙΖΟΝΤΑΣ ΜΕΛΟΠΟΙΗΜΕΝΑ ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΤΟΥ Ο. ΕΛΥΤΗ

Με τα παιδιά τις τελευταίες μέρες της σχολικής μας χρονιάς μιλήσαμε για την Άνοιξη και το Καλοκαίρι με αφορμή κάποια μελοποιημένα ποιήματα του μεγάλου μας ποιητή  Ο. Ελύτη.Μάθαμε για τη ζωή του,είδαμε κάποια από τα έργα του, ακούσαμε και τραγουδήσαμε κάποια από τα τραγούδια του. Τέλος εμπνευστήκαμε και ζωγραφίσαμε.

Είδαμε μερικούς από τους πίνακές του.

Ακολουθούν ζωγραφιές των παιδιών σχετικές με τα ποιήματα.

Γεια σου κύριε μενεξέ

 

Κάτω στης μαργαρίτας τ’αλωνάκι

Τα τζιτζίκια

Το κοχύλι

Ντούκου ντούκου μηχανάκι

Το δελφινοκόριτσο

Όλα τα πήρε το καλοκαίρι

ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ

 

ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΤΟΥ Ο. ΕΛΥΤΗ Γ’ ΜΕΡΟΣ

ΜΑΘΑΙΝΩ ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΑΓΙΚΟ ΚΟΣΜΟ ΤΩΝ ΔΕΛΦΙΝΙΩΝ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΕΝΑ ΜΕΛΟΠΟΙΗΜΕΝΟ ΠΟΙΗΜΑ ΤΟΥ Ο. ΕΛΥΤΗ

  

Το τραγούδι

Το δελφινοκόριτσο
Μουσική: Λίνος Κόκοτος, Στίχοι: Οδυσσέας Ελύτης, Ερμηνεία: Μιχάλης Βιολάρης
(από το Cd «Το θαλασσινό τριφύλλι»)

Εκεί στης Ύδρας τ’ ανοιχτά και των Σπετσών
να σου μπροστά μου ένα δελφινοκόριτσο
Μωρέ τού λέω πούν’ το μεσοφόρι σου
έτσι γυμνούλι πας να βρεις τ’ αγόρι σου

Άιντε μωρό μου, ανέβα και κινήσαμε
πέντε φορές τους ουρανούς γυρίσαμε

Αγόρι εγώ δεν έχω, μου αποκρίνεται
Βγήκα μια τσάρκα για να δω τι γίνεται
Δίνει βουτιά στα κύματα και χάνεται
ξανανεβαίνει κι απ’ τη βάρκα πιάνεται

Άιντε μωρό μου, ανέβα και κινήσαμε
πέντε φορές τους ουρανούς γυρίσαμε

Θεέ μου, συγχώρεσέ με, σκύβω για να δω
κι ένα φιλί μου δίνει, το παλιόπαιδο
Σα λεμονιά τα στήθη του μυρίζουνε
κι όλα τα μπλε στα μάτια του γυαλίζουνε

Άιντε μωρό μου, ανέβα και κινήσαμε
πέντε φορές τους ουρανούς γυρίσαμε

Γενικές πληροφορίες

Εικόνες δελφινιών


Το δελφίνι ανήκει στην τάξη των κητωδών, όπως και η φάλαινα. Είναι θαλάσσιο θηλαστικό με δόντια (οδοντοκητώδες), όχι ψάρι. Συναντάται σε 32 περίπου είδη. Έχει ένα ρύγχος, με εξαίρεση το σταχτοδέλφινο (Grampus griseus). Το μυτερό αυτό ρύγχος είναι κοντό ή μακρύ και ξεχωρίζει από το μέτωπο με μια πτυχή σε σχήμα Λ. Το μήκος του κομψού υδροδυναμικού σώματός του φθάνει ή και ξεπερνάει τα 3-4 μέτρα. Τα θωρακικά πτερύγια είναι στενόμακρα και ισχυρά. Το ραχιαίο πτερύγιο είναι ανεπτυγμένο και μυτερό, τα πίσω άκρα είναι ατροφικά και η ουρά του πλαταίνει σε ένα οριζόντιο ουραίο πτερύγιο. Είναι σαρκοφάγο ζώο, με πολυάριθμα (μέχρι 200) όμοια, μυτερά δόντια. Τρέφεται με διάφορους θαλάσσιους οργανισμούς και, κυρίως, με ψάρια, τα οποία καταπίνει ολόκληρα, χωρίς να τα τεμαχίζει. Συνήθως, χτυπά το ψάρι με την ουρά του και το πετάει έξω από το νερό, για να το πιάσει με το στόμα.

Οι πρόγονοι των σημερινών δελφινιών εμφανίστηκαν πριν από 65.000.000 χρόνια, και, στην αρχή, ήταν χερσαία θηλαστικά που, με την πάροδο του χρόνου, προσαρμόστηκαν στο υγρό στοιχείο, έγιναν αμφίβια και, στη συνέχεια, εξελίχθηκαν σε θαλάσσια θηλαστικά.

Περισσότερες πληροφορίες για το δελφίνι στον σύνδεσμο που ακολουθεί.

http://users.sch.gr/mstamati/DELFINI/DELFINI_1.html

          

Πολύ ενδιαφέρον εκπαιδευτικό υλικό για τα παιδιά υπάρχει στον πιο κάτω σύνδεσμο.

Το βιβλίο των δελφινιών

Βίντεο

Ο μαγικός κόσμος της Disney

https://youtu.be/aFR8aBKDPRs

Παραμύθια

Ο Αρίων και το δελφίνι, ηχογραφημένο & εικονογραφημένο

Στον σύνδεσμο που ακολουθεί υπάρχει ο μύθος και άλλες πληροφορίες για το δελφίνι.

https://www.paidika-paramythia.gr/story/143/o-arion-kai-delfini

Τραγούδια

Φύλλα εργασίας

9

Η άσκηση είναι διαθέσιμη σε δύο φύλλα εργασίας με πεζά ή με κεφαλαία γράμματα.

Τα παρακάτω φύλλα εργασίας είναι παρμένα από την ιστοσελίδα nipio.gr

http://www.nipio.gr/worksheet-print.php/287/

 

« Προηγούμενο φύλλο Επόμενο φύλλο »

Χειροτεχνία-Κατασκευή-Ζωγραφική

Μπορείς να ζωγραφίσεις ένα μεγάλο Δ,αν θέλεις μπορείς και να το κόψεις και να το διακοσμήσεις όπως παρακάτω.Στη θέση του αγγλικού γράμματος D θα βάλεις το δικό μας Δ.

Επίσης μπορείς να φτιάξεις τα δικά σου δελφίνια.Ιδέες για αξιοποίηση( με μανταλάκι,με χάρτινο πιάτο,μα χαρτιά,χαρτόνια κλπ).Μπορείς να φτιάξεις όποια ή όποιες θέλεις.

Παιχνίδια-Παζλ

Α.

https://www.paixnidiaxl.gr/animal/my-dolphin-show-6#play

Β.

http://photodentro.edu.gr/photodentro/find-sea-animals_v1.0_pidx0057481/story_html5.html

Γ.

https://puzzlefactory.pl/el/puzzle/paichnidi/gia-paidia/196475-%CF%80%CE%B1%CE%B6%CE%BB-%CE%BC%CE%B5-%CE%B4%CE%B5%CE%BB%CF%86%CE%AF%CE%BD%CE%B9%CE%B1/4×3

 

 

 

ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΤΟΥ Ο. ΕΛΥΤΗ Β’ ΜΕΡΟΣ

ΜΑΘΑΙΝΩ ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΑΓΙΚΟ ΚΟΣΜΟ ΤΟΥ ΒΥΘΟΥ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΕΝΑ ΜΕΛΟΠΟΙΗΜΕΝΟ ΠΟΙΗΜΑ ΤΟΥ Ο. ΕΛΥΤΗ

Cover

Το κοχύλι, του Οδυσσέα Ελύτη

Από την ποιητική συλλογή του Οδυσσέα Ελύτη «Τα ρω του έρωτα».

κι άφησα την καρδιά μου πίσω

Άφησα την καρδιά μου χάμω
σαν το κοχύλι μας στην άμμο

Πέρασαν όλες οι κοπέλες
με τα μαγιό και τις ομπρέλες

Ύστερα πέρασαν οι φίλοι
κανείς δε βρήκε το κοχύλι

Χρόνους και χρόνους κολυμπάω
πού να ‘ν’ η αγάπη για να πάω

Έφαγε η θάλασσα το βράχο
κι έμεινε το νησί μονάχο

Αφροδίτη Μάνου – Το κοχύλι

Γενικές πληροφορίες

“Θάλασσα, Βυθός, Χαρακτηριστικά & Στέκια των Ψαριών”

Α.

Εικόνες από τα πιο επικύνδινα ψάρια των ελληνικών θαλασσών.

Οι Δράκαινες

Picture

Οι Σκορπίνες

Picture

Η Σμέρνα

Picture

Β.

Ο κύκλος της ζωής ενός ψαριού

Γ.

Στον σύνδεσμο που ακολουθεί υπάρχει ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα για το θαλάσσιο οικοσύστημα της Γυάρου από την WWF.

https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&ved=2ahUKEwjn4PPClKnxAhWdhv0HHXx-CaAQFnoECCUQAA&url=https%3A%2F%2Fwwfeu.awsassets.panda.org%2Fdownloads%2Fwwf_gyaros_ekp_programma.pdf&usg=AOvVaw3ZQoVMzTlD3xsIjST-8M1S

Δ.

https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&ved=2ahUKEwiBtpXnl6nxAhUrgP0HHXWrCnA4ChAWegQIBRAA&url=https%3A%2F%2Feclass.aegean.gr%2Fmodules%2Fdocument%2Ffile.php%2FMAR129%2F%25CE%2598%25CE%2591%25CE%259B%25CE%2591%25CE%25A3%25CE%25A3%25CE%2599%25CE%2591%2520%25CE%2592%25CE%2599%25CE%259F%25CE%259B%25CE%259F%25CE%2593%25CE%2599%25CE%2591%2520-%2520%25CE%25A3%25CE%25A0%25CE%259F%25CE%259D%25CE%2594%25CE%25A5%25CE%259B%25CE%25A9%25CE%25A4%25CE%2591%2520%25CE%25A8%25CE%25AC%25CF%2581%25CE%25B9%25CE%25B1%2520%25CE%2599%2520%25CE%2594%25CE%2599%25CE%2591%25CE%259B%25CE%2595%25CE%259E%25CE%2597%252010.pdf&usg=AOvVaw1pEHbwhLBoowtrcmbzEWZS

Ε.

Ο Βυθός της θάλασσας

Βυθός είναι ο πυθμένας των θαλασσών, των ποταμών και των λιμνών δηλαδή είναι το στρώμα της γης πάνω από το οποίο υπάρχει υδάτινος όγκος και το ανάγλυφο του είναι αντίστοιχο με το ανάγλυφο της ξηράς. Έχουν δηλαδή και τα δύο απόκρημνα και βραχώδη βουνά, μικρούς και μεγάλους λόφους, πεδιάδες, σαμάρια, βαθιές εσοχές, χαράδρες, τάφρους, λεκάνες, σπηλιές και πηγάδια.

Τα μορφολογικά χαρακτηριστικά του βυθού των θαλασσών δεν αναπτύσσονται τυχαία αλλά συνδέονται με διεργασίες που οφείλονται τόσο στις γεωλογικές διεργασίες στο εσωτερικό της γης όσο και σε ιζηματολογικά αίτια δηλαδή από τα υλικά που προέρχονται από την ξηρά και καταλήγουν στη θάλασσα με τις βροχές και τα ποτάμια.

Τα θαλάσσια ιζήματα αποτελούνται από μεμονωμένα σωματίδια όλων των μεγεθών από το πιο λεπτό που σχηματίζει τον πηλό μέχρι τα χαλίκια και τους μεγάλους βράχους. Οι εναποθέσεις κοντά στις ακτές είναι σχετικά τραχείες (άμμος, πέτρα, χαλίκι) ενώ οι εναποθέσεις που βρίσκονται στο βυθό των βαθέων υδάτων είναι πολύ λεπτότερες (πηλός-λάσπη).

Ο βυθός ανάλογα με τη μορφή του δηλ. το ανάγλυφο του διακρίνεται σε ομαλό βυθό (επίπεδο), σε ίσιο (οριζόντιο και ομαλό), σε επικλινή ή σε κρεμαστό (απότομης αύξησης βάθους). Επίσης ανάλογα με τη ποιότητα της σύνθεσης του διακρίνεται σε τραχύ (βραχώδη), στερεό (συμπαγή) και σε μαλακό (άμμο ή λάσπη) .

1) Ξέρα (ύφαλος) : Είναι ένας μεγάλης έκτασης ύφαλος που έχει μια βραχώδη, αρκετά ανώμαλη και με προεξοχές ή ανοίγματα, επιφάνεια όπως σχισμές, τρύπες, σπηλιές.

Πάγκος ή Μπάγκος : Ο πάγκος (από το bank) είναι μια έξαρση, μια ανύψωση του βυθού, με σχεδόν επίπεδη οροφή. Είναι δηλαδή σαν ένα υποθαλάσσιο οροπέδιο.

Πηγή πληροφοριών

https://www.drososfishing.gr/thalassa-vythos-charaktiristika-stekia/

Ας μάθουμε για τα ψάρια.

Ψάρι (αρχαία ελληνικάἰχθύςλατινικάpiscis) είναι κάθε μέλος μιας ομάδας υδρόβιων κρανιωτών ζωικών οργανισμών που δεν έχουν άκρα με δάκτυλα. Σχηματίζουν μια αδελφή ομάδα με τα χιτωνόζωα, μαζί με τα οποία σχηματίζουν την (ευρύτερη) ομάδα των ολφακτόρων (olfactores). Σύμφωνα με αυτόν τον ορισμό ανήκουν στα ψάρια τα ζωντανά πετρόχελα (hagfish), τα σμύραινα (lampreys), οι χονδριχθύες, οι οστεϊχθύες, καθώς και διάφορες εξαφανισμένες συγγενικές ομάδες. Επειδή ο όρος «ψάρι» (ή «ιχθύς») ορίζεται αρνητικά (δηλαδή όχι απόλυτα) με τον παραπάνω ορισμό, αποτελεί παραφυλετική ομάδα και δεν θεωρείται ότι ανήκει στην τυπική ταξινομική ομαδοποίηση της συστηματικής βιολογίας. Ο παραδοσιακός όρος «ψάρι» (ή «ιχθύς») θεωρείται ότι χρησιμοποιείται σύμφωνα με τυπολογική αλλά όχι φυλογενετική ταξινόμηση.[1][2]

Ψάρι

Διάφορα είδη ψαριών

Διάφορα είδη ψαριών
Συστηματική ταξινόμηση
Βασίλειο: Ζώα (Animalia)
Συνομοταξία: Χορδωτά (Chordata)
Υποσυνομοταξία: Σπονδυλωτά (Vertebrata)

Αποτελείται από συνολικά 32.000 είδη οργανισμών.

Τα ψάρια κινούνται γενικά με πτερύγια, φέρουν λέπια και αναπνέουν με βράγχια. Πρόκειται για ζώα ψυχρόαιμα με έντονο το φαινόμενο της ποικιλοθερμίας. Βρίσκονται σχεδόν σε κάθε υδάτινο οικοσύστημα, από τα βουνά μέχρι τις αβύσσους.

Από τα απολιθώματα που έχουν βρεθεί φέρονται να ήταν τα πρώτα σπονδυλωτά που υπολογίζεται ότι έκαναν την εμφάνισή τους πριν από 400 εκατομμύρια χρόνια. Πρώτα γνωστά ζώα που έμοιαζαν με ψάρια ήταν τα οστρακόδερμα. Σήμερα φέρονται αναγνωρισμένα περισσότερα από 30.000 είδη ψαριών. Κάποια από αυτά ζουν στο αλμυρό νερό και κάποια άλλα στο γλυκό χαρακτηριζόμενα αντίστοιχα, καθώς και άλλα κοντά στην επιφάνεια του νερού, (αφρόψαρα), άλλα κοντά σε βράχους, (πετρόψαρα), και άλλα στο βυθό, (βαθύβια ή αβυσσαία).

Πολλά από αυτά αποτελούν σήμερα σημαντικότατες πηγές διατροφής στον κόσμο με πρώτης τάξεως θρεπτικά συστατικά όπως ζωικές πρωτεΐνες, λίπη, βιταμίνες καθώς και πολλά άλλα πολύτιμα στοιχεία για την ανθρώπινη υγεία. Σήμερα το ψάρεμα έχει αναχθεί σε βιομηχανική κλίμακα παγκοσμίως με χρησιμοποίηση αεροπλάνων, ραντάρ και σόναρ (εντοπισμό με υπερήχους). Ένα μέρος των αλιευμάτων καταναλίσκονται φρέσκα, ένα άλλο μέρος διακινούνται κατεψυγμένα ή σε κονσέρβες ή ακόμη συντηρούμενα (παστά ή καπνιστά), ενώ κάποια είδη ψαριών υπόκεινται σε ειδική επεξεργασία και μετατρέπονται ανάλογα με ξήρανση ή κονιοποίηση σε ψαράλευρα ή για παραγωγή βιταμινών ή διαφόρων ελαίων (π.χ. μουρουνέλαιο).

Πηγή πληροφοριών:Βικιπαίδεια

Εκπαιδευτικό υλικό

Βίντεο

Α.

Β.

Γ.

Δ.

Ε.

ΣΤ.

Ζ.

Η.

Θ.

Ι.

Καλό ταξίδι στον μαγικό κόσμο της θάλασσας

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων