ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ-17η ΝΟΕΜΒΡΗ 1973

ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ-17η ΝΟΕΜΒΡΗ 1973

1. Εποπτικό υλικό

Video: ημέρα μνήμης Πολυτεχνείου

https://youtu.be/2fx8iz8CZIE

Video: 12.410 και 1 τριαντάφυλλα

https://youtu.be/aif8RyTx9iA

Ακουστικό video:

http://users.sch.gr/gregzer/8/Politexneio/%CE%A1%CE%B1%CE%B4%CE%B9%CE%BF%CF%86%CF%89%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CF%8C%CF%82%20%CF%83%CF%84%CE%B1%CE%B8%CE%BC%CF%8C%CF%82/index.html

2. Πίνακας εποπτικού υλικού

 3. ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΉΘΗΚΑΝ

– «ΣΤΟ ΔΑΣΟΣ» Σ. Ζάρα μπούκα, Εκδόσεις :Κέδρος.

– «ΝΤΕΝΕΚΕΔΟΥΠΟΛΗ» Ε. Φακίνου,Εκδόσεις :Κέδρος. –

«Η ΚΥΡΊΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΊΑ» Κ. ΑΡΜΕΝΙΑΚΟΥ, Παραμύθια ή μήπως είναι αλήθεια;

4. ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ

Αθήνα :Η πόλη της ΔΗΜΟΚΡΑΤΊΑΣ.

Διαβάστηκε ο μύθος της πόλης των Αθηνών, πώς η Αθήνα πήρε το όνομά της. Μιλήσαμε για την θεά Αθηνά, την Ακρόπολη

και για τον τρόπο που λειτουργούσαν οι αρχαίοι Αθηναίοι.

Ο μύθος της Αθηνάς και του Ποσειδώνα διαβάστηκε από το βιβλίο: «ΗΡΑΚΛΗΣ ΚΑΙ ΘΗΣΈΑΣ» ΕΚΔΌΣΕΙΣ :ΣΤΡΑΤΆΚΗ.

Επίσης προτείνω το video: Μια εικονική περιήγηση στην Ακρόπολη II

https://youtu.be/iwAshPwvwHc

5. Τραγούδια

<<Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο>>

https://youtu.be/LLOXlhdxDMc

<<Ένα το χελιδόνι>>

https://youtu.be/Y0zZ5SYY-tM

<<Ο δρόμος>>

https://youtu.be/_xnFzF4ntfI

6. Γλώσσα

Συνεχίσαμε με την φωνούλα Α α άλφα, όπως: Αντώνης, Αθήνα, Αθηνά, Ακρόπολη.

Επίσης με αφορμή την λέξη ελευθερία γνωρίσαμε την φωνούλα Ε-ε Έψιλον, όπως Έκτορας, Ελευθερία.

Τέλος παίξαμε με λέξεις που ήταν σχετικές με το θέμα του Πολυτεχνείου.

7. Μαθηματικά

Γνωρίσαμε την χωροχρονική έννοια :ΚΟΝΤΆ – ΜΑΚΡΙΑ μέσα από παιχνίδια και φύλλα εργασίας.

8. Δημιουργίες των παιδιών

       

 

Δημοσιεύθηκε στις 8-11-2020

Ο ΚΥΚΛΟΣ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ

1. Εποπτικό υλικό για τον κύκλο του νερού

Ο κύκλος του νερού
Ο κύκλος του νερού (εκπαιδευτική τηλεόραση)
 2. Πίνακας εποπτικού υλικού
3. Βιβλία που αξιοποιήθηκαν :            
– Η ιστορία του νερού, Εκδόσεις :Σύγχρονη Εποχή.
– Το μεγάλο ταξίδι του νερού, Εκπαιδευτήρια Γείτονα.
– Η μικρή Σταγόνα, Ιστορίες από τη φύση.
4. Ποιήματα
5. Παροιμίες-αινίγματα

 

6. Μουσική τραγούδια
 
– Το ποταμάκι-Γ. Ζουγανέλης
– Μετά τη βροχή -Ε. Ρεμπούτσικα
Το βαλς της βροχής-Ε. Καραϊνδρου
7. Μυθολογία
Δίας: ο θεός του κεραυνού και της αστραπής
8. Γλώσσα:
Με αφορμή την ανάγνωση του μύθου των ΑΜΑΖΩΝΩΝ γνωρίσαμε την φωνούλα Α-α άλφα ΑΜΑΖΩΝΕΣ, ΑΝΤΩΝΗΣ, ΆΡΤΕΜΙΣ, ΑΠΟΛΛΩΝΑΣ, ΑΡΗΣ. Στα πλαίσια αυτά διαβάσαμε επίσης τον άθλο του Ηρακλή :Το χρυσό ελάφι της θεάς ΆΡΤΕΜΙΣ.
Επίσης τα παιδιά άκουσαν και είδαν:
Ένα γράμμα μια ιστορία- Η αχτένιστη αγελάδα

https://youtu.be/d60yvZ0FU5s

Αχ και να ήμουν αχινός
9. Τα βιβλία που χρησιμοποιήθηκαν για την μυθολογία είναι :   
   Οι θεοί του Ολύμπου και Ηρακλής και Θησέας. Εκδόσεις Στρατάκη.
10. Μαθηματικά
Τα παιδιά μέσα από ψυχοκινητικά παιχνίδια και φύλλα εργασίας διδάχτηκαν την χωροχρονική έννοια :ψηλά – χαμηλά και στην κατηγορία ομαδοποιήσεις-ταξινομήσεις την έννοια όμοιο – ίδιο.
11. Εργασίες-Δημιουργίες των παιδιών.

28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940 

1Εποπτικό υλικό με ιστορικά γεγονότα από την περίοδο 1940-1944 μέσα από video:

Δύο παιδιά από το Βραχώρι. Έπος του 40:

https://youtu.be/1_JzPHc4i8E

2. Πίνακας εποπτικού υλικού

3. Τα βιβλία που διαβάσαμε:
– Η ειρήνη του Αριστοφάνη-εκδόσεις Κέδρος
– Η πρώτη μου ιστορία: Το έπος του ΄40. Φ. Μανδηλαράς-εκδόσεις Παπαδόπουλος
– Όταν οι καμπάνες σταμάτησαν τον πόλεμο. Τζιάννι Ροντάρι

4. Τα παιδιά γνωρίζουν την Ελλάδα

5.  Ακούν και τραγουδούν για το έπος του ΄40:
 
Βάζει ο Ντούτσε τη στολή του -Σ. Βέμπο

Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο

https://youtu.be/9VBrDybLai0

Αν όλα τα παιδιά της γης-Χορωδία Σ Λάμπρου
Εθνικός ύμνος- Χορωδία Σ. Λάμπρου
6. Γλώσσα
 
΄΄Ένα γράμμα μια ιστορία΄΄ σχετικά με την φωνούλα Ι ι γιώτα:
7. Δημιουργίες των παιδιών

8. Video σχετικά με την ειρήνη:

Oscuro Cardinal:

https://youtu.be/jM6uT344-Cc

Παιδικό παραμύθι ΄΄ Πατάτες πατάτες ΄΄

https://youtu.be/X_KmtBx8mho

Δημοσιεύθηκε στις 18-10-2020

ΘΕΜΑΤΑ – ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

1. ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ- ΦΡΟΥΤΑ ΤΟΥ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟΥ

Γνωριμία με τα φρούτα του φθινοπώρου:

Πίνακες ζωγραφικής σχετικά με τα φρούτα του φθινοπώρου:

Φωτογραφίες σχετικά με το θέμα:

Τέλος, με αφορμή τα φρούτα του φθινοπώρου μιλήσαμε για τον σκαντζόχοιρο και γνωρίσαμε την ζωή του.

2. ΠΙΝΑΚΑΣ ΘΕΜΑΤΩΝ

3. ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ
 
α) Από την μυθολογία ΄΄ Τα μήλα των Εσπερίδων »
β) Παραδοσιακό παραμύθι ΄΄ Το μήλο της Μαριγώς »
4. ΠΑΡΟΙΜΙΕΣ
 
α) Ένα μήλο την ημέρα τον γιατρό τον κάνει πέρα.
β) Το μήλο κάτω από την μηλιά θα πέσει.
5. ΓΛΩΣΣΑ
Μέσα από τον μύθο » Ο Δαίδαλος και ο Ίκαρος » γνωρίσαμε την φωνούλα Ι ι γιώτα, όπως Ίκαρος, Ικαρία, ιπποπόταμος.

Μάθαμε τον γλωσσοδέτη για το Ι ι γιώτα:

Μέσα από εικόνες βρήκαμε και άλλες λέξεις που αρχίζουν από την συγκεκριμένη φωνούλα:

6. ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
Μέσα από κινητικά παιχνίδια και φύλα εργασίας τα παιδιά διδάχθηκαν την χωροχρονική έννοια ΄΄ μέσα έξω ΄΄.
7. ΒΙΝΤΕΟ – ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ
α) ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ
 
΄΄ Μίλα μου για μήλα »
΄΄ Μήλο μου κόκκινο ‘΄ 
β) ΒΙΝΤΕΟ
΄΄ Τα φρούτα φιλονικούν »
΄΄ Το δένδρο  που έδινε ΄΄
8. ΕΡΓΑΣΙΕΣ
9. ΒΙΒΛΙΑ
Τα βιβλία που χρησιμοποιήθηκαν είναι:
α) ΄΄ Ηρακλής και Θησέας » εκδόσεις Στρατάκη
β) ΄΄ Μυθολογία Τόμος Α ΄΄ εκδόσεις Στρατάκη
γ) ΄΄ Μυθολογία μικρές ιστορίες ΄΄ εκδόσεις Κίρκη
δ) ΄΄ Τα ζώα που μας περιβάλλουν ΄΄ εκδόσεις Δεληθανάση
10. ΧΑΛΙΛ ΓΚΙΜΠΡΑΝΤ ΄΄ Η ΡΟΔΙΑ ΄΄
Δημοσιεύθηκε 12-10-2020

ΘΕΜΑΤΑ – ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

1. ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ ΤΑ ΦΥΛΛΑ ΠΕΦΤΟΥΝ
– Διαχωρισμός των δένδρων σε αειθαλή και φυλλοβόλα- 
Γιατί πέφτουν τα φύλλα;
– Τα μέρη ενός φυτού
– Μεγαλώνει, μεγαλώνει το φυτό.

2. ΒΙΒΛΙΑ
Τα βιβλία που χρησιμοποιήθηκαν:

3. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ VIDEO

Από τον σπόρο στο φυτό

https://vimeo.com/102941484

4. ΜΟΥΣΙΚΗ

Αντόνιο Βιβάλντι – Το φθινόπωρο

5. ΤΡΑΓΟΥΔΙ

Π. Θαλασσινός-Ο Οκτώβρης

6. ΓΛΩΣΣΑ
Με  αφορμή τους 12 θεούς του Ολύμπου γνωρίσαμε την φωνούλα Ο ο όμικρον, όπως Όλυμπος, Ορφέας.

Ακούσαμε ακόμη:

Ένα γράμμα, μια ιστορία

7. ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
Δουλέψαμε την χωροχρονική έννοια του ΄΄ Πάνω-Κάτω΄΄μέσα από κινητικά παιχνίδια και φύλλα εργασίας.
8. ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ
-Γνωρίσαμε την θεά Δήμητρα, θεά της Γεωργίας.
-Επίσης στα πλαίσια της γλώσσας με αφορμή το Ο ο όμικρον διαβάσαμε τον μύθο  ΄΄ ο Ορφέας και η Ευρυδίκη΄΄

9. ΒΙΒΛΙΑ -ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ
Διαβάστηκε ΄΄ ο εγωιστής γίγαντας΄΄. Μέσα από το βιβλίο έγινε αναφορά στον εγωισμό, στην αξία του να δίνουμε, στην καλοσύνη, στην ζωή και στον θάνατο.

10. ΕΡΓΑΣΙΕΣ

11. ΠΙΝΑΚΕΣ ΘΕΜΑΤΩΝ

12. ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ
Προτεινόμενο video σχετικά με το φθινόπωρο για ένα ευχάριστο απόγευμα:
ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
Πατώντας επάνω στους τίτλους των τραγουδιών, της μουσικής και των video μπορείτε να τα ακούσετε και να τα δείτε.

Δημοσιεύθηκε στις 4-10-2020.

ΘΕΜΑΤΑ ΚΑΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΗΚΑΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ ΤΗΝ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΠΟΥ ΠΕΡΑΣΕ

1. ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ
 
 Αναφορά σε γνωρίσματα και γεγονότα του Φθινοπώρου. Τα παιδιά έκοψαν φύλλα από χαρτόνι σε φθινοπωρινά χρώματα και διακόσμησαν την τάξη. Ακούσαμε την Φθινοπωρινή ιστορία της Ευανθίας Ρεμπούτσικα:
Άνοιξε το παράθυρο να δεις τις πρώτες στάλες της βροχής.
Νιώσε στην  ψύχρα της νυχτιάς, το τέλος του Καλοκαιριού.
Άκουσε το τραγούδι του βοριά που σκορπά τα φύλλα της μουριάς.
Σήκωσε το ποτήρι σου με το μυρωδάτο κρασί και πιες στην υγειά του Φθινοπώρου!
Φθινοπωρινή ιστορία.  Ευανθία Ρεμπούτσικα

https://youtu.be/57YKkfiU2lU

2. ΠΑΙΖΟΥΜΕ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΜΕ ΜΕ ΤΑ ΣΧΗΜΑΤΑ
 
α) ΖΟΥΖΟΥΝΙΑ ΣΧΗΜΑΤΑ
 
 
β) Η ΣΧΗΜΑΤΟΧΩΡΑ
γ) ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΤΟΥ ΚΥΚΛΟΥ
δ) ΠΙΝΑΚΑΣ ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑΣ
3. ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
 
Μέσα από την ανάγνωση των βιβλίων μιλήσαμε για την φιλία, την ευγένεια, την βοήθεια προς τον άλλον και την αποδοχή της διαφορετικότητας. Αξίες που χτίζονται καθόλη την σχολική χρονιά.
Τα βιβλία που χρησιμοποιήθηκαν ήταν << ο τριγωνοψαρούλης >> και << ο ελέφαντας και η φιλία >>.

4. ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ
 
Τα παιδιά άκουσαν για τον μύθο της δημιουργίας του κόσμου, την τιτανομαχία και για τους δώδεκα θεούς του Ολύμπου.
Τα βιβλία που χρησιμοποιήθηκαν είναι:

Στα πλαίσια αυτά διαβάστηκε και το << κουβερτάκι της μητέρας γης >>, προσπαθώντας να ευαισθητοποιήσουμε τα παιδιά σχετικά με περιβαλλοντολογικά θέματα.

5. ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ

6. ΤΡΑΓΟΥΔΙ
 
Ένα τραγούδι που ακούστηκε  μέσα στην τάξη και έγινε αγαπητό από τα παιδιά: << ο παλιάτσος >>.

Δημοσιεύθηκε στις 27-9-2020

ΘΕΜΑΤΑ ΚΑΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΠΡΩΤΩΝ ΗΜΕΡΩΝ

Πέρασαν κιόλας δύο εβδομάδες λειτουργίας από την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς. Τα παιδιά μας ήδη έχουν αρχίσει να προσαρμόζονται στο νέο περιβάλλον και στα νέα δεδομένα αυτής της χρονιάς λόγω κορονοϊού. Αφού αφιερώσαμε αρκετό από τον χρόνο μας για την εκπαίδευση σχετικά με τα μέτρα προστασίας έναντι του κορονοϊού, ξεκινήσαμε να μπαίνουμε σιγά σιγά σε οργανωμένες δραστηριότητες σύμφωνα με το αναλυτικό πρόγραμμα. Πιο συγκεκριμένα μελετάμε την εποχή του φθινοπώρου, συζητάμε για το σχολείο μας-νηπιαγωγείο και για τα χρώματα. Μέσα από παραμύθια, ζωγραφική, φύλλα εργασίας, ποιήματα, τραγούδια και ψυχοκινητικά παιχνίδια τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με την πιο πάνω θεματολογία. Παρακάτω μπορείτε να δείτε μέσα από φωτογραφικό υλικό :τον πίνακα με τα θέματά μας, τους τίτλους των βιβλίων μας, τα παραμύθια μας, εικόνες με τους κανόνες του σχολείου μας, το ημερολόγιο μας και εργασίες των παιδιών.

Δημοσιεύθηκε στις 13-9-2020

Έναρξη σχολικής χρονιάς

Τα μαθήματα ξεκινούν. Η νέα σχολική χρονιά είναι διαφορετική για όλους μας και ας προσπαθήσουμε να την κάνουμε μια καλή και δημιουργική χρονιά.

Ας προετοιμάσουμε τα παιδιά μιλώντας τους για το καινούργιο τους σχολείο για να διευκολύνουμε την προσαρμογή τους. Στα πλαίσια αυτά να διαβάσουμε  στα παιδιά το βιβλίο » Το μαγικό φιλάκι », το οποίο μας δείχνει ένα γλυκό τρόπο για αν αμβλύνουμε τις αγωνίες και τους φόβους των παιδιών κατά τις πρώτες ημέρες του σχολείου.

Τέλος, αφιερώνω σε μικρούς και μεγάλους το τραγούδι του Παντελή Θαλασσινού ΄΄  Ένας μικρός γλυκός παλιός Σεπτέμβρης΄΄: https://youtu.be/rO7Gaeyq_zo