Η βιώσιμη πόλη του αύριο δεν χτίζεται μόνο με τεχνολογικές καινοτομίες, αλλά και με εκπαιδευμένες συνειδήσεις. Στο νηπιαγωγείο, εκεί όπου θεμελιώνονται οι πρώτες στάσεις ζωής, ξεκινήσαμε ένα ταξίδι για να δείξουμε ότι ακόμα και τα μικρότερα παιδιά μπορούν να γίνουν «αρχιτέκτονες» ενός πιο πράσινου και δίκαιου κόσμου.
Οι Μικροί Αγρότες του Νηπιαγωγείου Νεοχωρούδας σε συνεργασία με σχολεία από την Ελλάδα, την Ισπανία, την Τουρκία και άλλες χώρες, υλοποίησαν ένα πρόγραμμα βιώσιμης ανάπτυξης, με στόχο την ευαισθητοποίηση των μαθητών γύρω από τον Στόχο Βιώσιμης Ανάπτυξης 2: Μηδενική Πείνα. Μέσα από τις δραστηριότητές του, γεννήθηκαν ιδέες που αγκαλιάζουν και την έννοια της βιώσιμης πόλης.
Καλλιεργήσαμε τον δικό μας σχολικό κήπο, ποτίζοντας με χειροποίητο σύστημα micro:bit και 5V αντλία, ενώ παρακολουθούσαμε την υγρασία του εδάφους με αισθητήρες.
Παράλληλα, δημιουργήσαμε κομποστοποιητές, μάθαμε για τη μείωση απορριμμάτων και εκπαιδευτήκαμε στον διαχωρισμό τους με τη βοήθεια ρομποτικών δραστηριοτήτων. Τα ρομποτάκια BeeBot και TPBot μάς βοήθησαν να κατανοήσουμε τη διαδρομή της τροφής, την υπερκατανάλωση και τη σημασία της ανακύκλωσης.
Μέσα από τις δράσεις αυτές, τα παιδιά είδαν στην πράξη ότι η πράσινη γειτονιά μπορεί να ξεκινήσει από την αυλή του σχολείου. Ότι η βιώσιμη πόλη δεν είναι απλώς ένα τεχνικό έργο, αλλά μια συλλογική κουλτούρα που καλλιεργείται από νωρίς. Μέσα από ψηφιακά εργαλεία, συμμετοχή σε διαγωνισμούς και ανταλλαγή με σχολεία του εξωτερικού, τα παιδιά έγιναν μικροί «πρεσβευτές της βιωσιμότητας».
Η βιώσιμη πόλη είναι μια κοινότητα με ενσυναίσθηση, επάρκεια, υπευθυνότητα και οικολογική συνείδηση. Και αυτή η κοινότητα μπορεί να ξεκινήσει… από το νηπιαγωγείο!
Μπράβο!!! Εξαιρετική προσέγγιση του θέματος που επιλέξατε και πολύ εύστοχη σύνδεση με το θέμα του δικτύου μας, τη βιώσιμη πολη!
Πολύ όμορφος συνδυασμός της τεχνολογίας με την επαφή με τη γη και την παραδοσιακή καλλιέργεια. Και φυσικά με την κυκλική οικονομία.