Οι μαθητές/τριες του 4ου Δημοτικού Σχολείου Σαλαμίνας μελέτησαν πηγές στο διαδίκτυο, συνέλλεξαν πληροφορίες για τους 7 άξονες του Στόχου 11 στους οποίους εστιάζουμε στο Πρόγραμμά μας, συγκεκριμένα Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, Χώροι Πρασίνου, Δημόσια Συγκοινωνία, Διαχείριση Απορριμμάτων, Αστικός Σχεδιασμός, Ενεργειακά Κτίρια και Φιλική προς το Ποδήλατο Πόλη.
Δημιούργησαν σε ομάδες ψηφιακές αφίσες χρησιμοποιώντας το Canva, έδωσαν ανατροφοδότηση η μια ομάδα στην άλλη και βελτίωσαν τις αφίσες τους. Οι αφίσες που δημιουργήθηκαν είναι οι εξής:
Επίσης, ρώτησαν τα Ηνωμένα Έθνη (the United Nations) στο εργαλείο Τεχνητής Νοημοσύνης Character AI για διάφορα σχετικά θέματα και συγκέντρωσαν πληροφορίες για την Ελλάδα, την Ευρώπη και τον κόσμο. Για παράδειγμα:
Which city in the world has the most green spaces? (Character AI UN- Group Salamina)
The city with the most green spaces in the world is Singapore. It has over 70% of its territory covered in tropical vegetation, making it one of the greenest cities in the world. This has made it a leader in sustainable development, as it has reduced its carbon emissions and increased access to natural resources like clean air and water. Additionally, it has focused on urban green spaces, providing public spaces for residents and visitors to enjoy. This focus has resulted in a more diverse and vibrant city, with benefits for both the environment and local community.
Which city in Greece takes most advantage of renewable energy sources? (Character AI -m Group Salamina)
The city in Greece that takes the most advantage of renewable energy sources is Thessaloniki. It has invested heavily in solar and wind energy, with the goal of being completely self-sustainable by 2030. It has already achieved a 40% reduction in greenhouse gas emissions and a significant increase in renewable energy production. It also has a renewable energy production capacity of 163.2 MW, which is more than any other city in Greece. This makes it an excellent example of a city that is investing in renewable energy and working toward a more sustainable future.
Δημιούργησαν εικόνες με εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης όπως Leonardo AI και pixlr. Έδωσαν περιγραφή (prompt) και όταν δημιουργήθηκαν 4 εικόνες, επέλεξαν μία που θεωρούσαν καταλληλότερη για αυτό που ζήτησαν. Για να αντιμετωπίσουν κριτικά τα προϊόντα του εργαλείου τεχνητής νοημοσύνης, τους δόθηκαν ερωτήσεις σχετικά με τα νοήματα που παράγει η εικόνα ώστε να κάνουν τη δική τους επιλογή εικόνας. Μερικές από τις εικόνες που δημιουργήθηκαν για τη Βιώσιμη Πόλη, με βάση τους 7 άξονες που προαναφέραμε, είναι:






Εδώ θα βρείτε την βιντεοπαρουσίαση μέσω Canva που δημιουργήσαμε. Συγκεντρώσαμε τις εικόνες που δημιούργησαν οι μαθητές μέσω τεχνητής νοημοσύνης για να δείξουν πώς σκέφτονται τη Βιώσιμη Πόλη! Η σύνθεση των εικόνων όλων των αξόνων του έργου μας παρουσιάζει το όραμα των μαθητών για μια Βιώσιμη Σαλαμίνα!
Επίσης, τα παιδιά πήραν συνέντευξη από κάτοικο της πόλης Utrecht, της πιο Βιώσιμης Ευρωπαϊκής πόλης, και από τον Αντιδήμαρχο κ. Αντώνη Βακάλη για τη διαχείριση απορριμμάτων, την ανακύκλωση, την προσβασιμότητα και την χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στη Σαλαμίνα.
Οι μαθητές μας δημιούργησαν Manifesto, καλλιτεχνίες που περνούν ένα ηχηρό μήνυμα για τη θεματική της Βιώσιμης Πόλης.
Εδώ μπορείτε να δείτε τα 7 manifesto που δημιουργήθηκαν!
Επίσης, η Εκπαιδευτικός Μουσικής κ. Χαρά Ηλιάδη καθοδήγησε τα παιδιά να δημιουργήσουν σε ομάδες σλόγκαν για το θέμα μας, ρυθμό και μουσικά όργανα από ανακυκλώσιμα υλικά. Σε συνεργασία με την εκπαιδευτικό Εικαστικών κ. Αλκυόνη Δίβαρη δημιούργησαν αφίσες με τα σλόγκαν τους!
Τέλος, ομάδα μαθητών της Στ τάξης δημιούργησε ένα χώρο με προδιαγραφές βιωσιμότητας στο ψηφιακό παιχνίδι minecraft με την καθοδήγηση του Εκπαιδευτικού Πληροφορικής κ Νίκου Αβραμούλη.
Πρωτότυπες και πάλι οι εργασίες σας! Πολλά συγχαρητήρια!!
Μας εντυπωσιάζει η ενσωμάτωση με κριτική προσέγγιση της τεχνητής νοημοσύνης στο πρόγραμμά σας. Εύγε!