Ευθύς και Πάγιος Λόγος

Συμπληρώνω τις ασκήσεις με προσοχή. Αν κάνω λάθη, τότε ξαναπροσπαθώ.

 

Θερμότητα

Τα πειράματα μας βοηθούν να αντιληφθούμε τα φαινόμενα του φυσικού περιβάλλοντος με εύκολο και κατανοητό τρόπο.

Πρωί πρωί στην τάξη μας, αφού συγκεντρώσαμε τα κατάλληλα υλικά, προσπαθήσαμε να βγάλουμε τα συμπεράσματά μας σχετικά με τη θερμοκρασία.

Πολλές φορές τη θερμοκρασία προσπαθούμε να την εκτιμήσουμε με τις αισθήσεις μας. Η εντύπωση που σχηματίζουμε είναι πάντοτε σωστή; Το παρακάτω πείραμα μας βοήθησε να βγάλουμε σημαντικά συμπεράσματα τα οποία συζητήσαμε μέσα στην τάξη μας. Βάλαμε στο κέντρο ένα δοχείο με νερό βρύσης. Από την αριστερή πλευρά ένα δοχείο με πολύ ζεστό νερό κι από τη δεξιά πλευρά ένα δοχείο με πολύ κρύο νερό. Βυθίσαμε την παλάμη μας ταυτόχρονα στο ζεστό και στο κρύο νερό και στη συνέχεια και τα δυο μαζί στο χλιαρό νερό βρύσης. Διαπιστώσαμε ακριβώς το αντίθετο: Το ζεστό μας χέρι αισθάνθηκε πολύ κρύο το νερό, ενώ το κρύο μας χέρι ένιωσε ότι το νερό της βρύσης ήταν αρκετά ζεστό.

IMG 20241127 083730 IMG 20241127 083733
IMG 20241127 083450 IMG 20241127 083500
IMG 20241127 083607IMG 20241127 083535

Στη συνέχεια πειραματιστήκαμε με τη θερμοκρασία βρασμού που είναι οι 100 oC και τη θερμοκρασία κατά την οποία λιώνει ο πάγος δηλαδή στους 0 ο  C.

IMG 20241127 084514 IMG 20241127 084613
IMG 20241127 085223 IMG 20241127 085207

 

 

 

 

 

Αφού ολοκληρώσαμε την ενότητα “Τα ζώα που ζουν κοντά μας” αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε ψηφιακές εργασίες για τα ζώα που θαυμάζουμε! Κάποια από αυτά βρίσκονται κοντά μας και κάποια άλλα πολύ μακριά μας!

Η εργασία αυτή έχει ως στόχο:

  • να ασκήσει τους μαθητές και τις μαθήτριες στην κριτική σκέψη, ερευνώντας και συλλέγοντας πληροφορίες
  • να αναδείξει σπάνια ζώα και τα χαρακτηριστικά τους γνωρίσματα
  • να ευαισθητοποιήσει σχετικά με τις απειλές των ζώων από τον ανθρώπινο παράγοντα
  • να ενσωματώσει τις νέες τεχνολογίες στη μαθησιακή διαδικασία
  • να τονώσει την αυτοπεποίθηση των μαθητών κατά την παρουσίαση των εργασιών μέσα στην τάξη

Ακολουθούν οι εργασίες που ετοίμασαν οι μαθητές και οι μαθήτριες της τάξης μας! Ας τις απολαύσουμε!

 

Συγχαίρουμε το συμμαθητή μας Γιώργο Ν. για την εξαιρετική εργασία!!!

Λεμούριος

 

Πολλά συγχαρητήρια  Αντιόλ Κ. για την θαυμάσια εργασία!!!

Πάντα

 

Χίλια μπράβο Σωκράτη Σ. για την καταπληκτική εργασία!!!

Λύκος

 

Υπέροχη η εργασία σου Σουμέλα!! Πολλά συγχαρητήρια!

Δελφίνι

 

Φανταστική η εργασία σου Ισιδώρα!!! Συγχαρητήρια!

Κουκουβάγια

 

Τι τέλεια που είναι η εργασία σου Δανάη!!! Χίλια μπράβο!

Βραδύποδας

 

Καταπληκτικές οι εργασίες σου Άννα!!! Συγχαρητήρια!

Δελφίνι

Φλαμίνγκο

 

Φανταστική η εργασία σου Θεοδώρα!! Πολλά συγχαρητήρια!

Άλογο

 

Υπέροχη η εργασία σου Ζωγραφένια!! Χίλια μπράβο!!!

Πιγκουίνος

 

Μπράβο Θάνο για την υπέροχη εργασία σου!!! Συγχαρητήρια!

Λιοντάρι

 

Δημήτρη, συγχαρητήρια! Δημιούργησες μια εξαιρετική εργασία!

Λιοντάρι

 

Συγχαρητήρια πολλά Αποστόλη για την υπέροχη εργασία!!!

Χελώνα Καρέτα Καρέτα

 

Μπράβο Θοδωρή για την θαυμάσια εργασία σου!!!

Γατόπαρδος- Τσίτα

 

Πολύ ωραία η εργασία σου Αντώνη!! Χίλια μπράβο!

Φίδι

 

Μπράβο Ιωάννα!!! Η εργασία σου είναι φανταστική!

Σκυλάκι

 

Μαρία χίλια μπράβο!!! Η εργασία σου είναι καταπληκτική!

Κουνέλι

Τελική ή βουλητική πρόταση;

Συμπληρώνω με μεγάλη προσοχή τις ασκήσεις!

Πρώτα όμως διαβάζω τη θεωρία και τα παραδείγματα που μάθαμε στο μάθημα.

Δεν βιάζομαι και προσπαθώ να ξεχωρίσω το είδος της πρότασης!

Ξαναλύνω τις ασκήσεις, γιατί αυτό θα με βοηθήσει να καταλάβω τα είδη των προτάσεων καλύτερα!

 

Το ίδιο κάνω και στις παρακάτω ασκήσεις με τις συμπερασματικές-αποτελεσματικές προτάσεις!

Δεν απογοητεύομαι, γιατί είναι λιγάκι δύσκολες.

Τις επαναλαμβάνω όσες φορές χρειάζεται μέχρι να νιώσω σιγουριά ότι τις έχω καταλάβει καλά!

 

Η χώρα μας, όπως είδαμε και στα προηγούμενα μαθήματα, είναι μια χερσόνησος, που βρέχεται από το Αιγαίο, το Ιόνιο και το Λιβυκό πέλαγος, τα οποία είναι τμήματα της Μεσογείου θάλασσας.

Το Αιγαίο είναι μια κλειστή θάλασσα, που βρίσκεται ανάμεσα στην Ελλάδα και στην Τουρκία, είναι αρκετά ρηχή, ενώ το Ιόνιο πέλαγος είναι ανοικτό προς τα νότια και δυτικά. Στα νότια του Ιονίου πελάγους και δυτικά από το ακρωτήριο Ταίναρο βρίσκεται το σημείο, όπου έχει εντοπιστεί το μεγαλύτερο βάθος της Μεσογείου (Φρέαρ των Οινουσσών, 5.090 μ.). Το Λιβυκό πέλαγος απλώνεται ανάμεσα στην Κρήτη και στην Αφρική.

Οι κάτοικοι της νησιωτικής Ελλάδας έδωσαν διαφορετικά ονόματα σε τμήματα του Αιγαίου θέλοντας ίσως να μιλήσουν για τη δική τους θάλασσα, τη θάλασσα που έβρεχε τα νησιά τους. Έτσι έχουμε το Κρητικό, το Καρπάθιο, το Ικάριο, το Μυρτώο και το Θρακικό πέλαγος.

Πέλαγος ονομάζεται μια θαλάσσια περιοχή μικρότερη σε έκταση από τη θάλασσα και τον ωκεανό.

Η χώρα μας είναι μια χερσόνησος που βρέχεται από τη θάλασσα από τις τρεις πλευρές της. Τα πελάγη που την βρέχουν είναι το Αιγαίο, το Ιόνιο και το Λιβυκό.

Τα τρία αυτά πελάγη αποτελούν τμήματα της Μεσογείου θάλασσας.

Κόλποι
Χερσόνησοι
Ακρωτήρια
Πατώ τα κουμπάκια και αναγνωρίζω τις θάλασσες που μας περιβάλλουν.

Σήμερα στην τάξη μας μιλήσαμε για τα δικαιώματα του παιδιού. Όλα όσα απολαμβάνουν τα παιδιά σήμερα δεν ήταν αυτονόητα παλιότερα και ούτε ισχύουν για όλα τα κράτη του πλανήτη.

Screenshot 20241120 063939

Διαβάσαμε τη χάρτα των δικαιωμάτων του παιδιού και δημιουργήσαμε ομαδοσυνεργατικά 2 υπέροχες αφίσες αφίσες.

IMG 20241120 131836 IMG 20241120 131842