Archive for Δεκέμβριος, 2011

Τα Θρησκευτικά ως μάθημα πολιτισμού »

Τα Θρησκευτικά θα πρέπει να μετεξελιχθούν σε ένα «πολιτιστικό μάθημα» το οποίο έχοντας περιεχόμενο γνωσιολογικό και επίκεντρο την ορθόδοξη παράδοση, θα απευθύνεται σε όλους τους μαθητές, ανεξαρτήτως θρησκευτικής ή ομολογιακής ταυτότητας, τόνισε ο πρόεδρος του τμήματος Θεολογίας του ΑΠΘ, καθηγητής Χρυσόστομος Σταμούλης μιλώντας χθές βράδυ σε εκδήλωση που διοργάνωσε το 14ο Γυμνάσιο Λάρισας στο πατάρι του βιβλιοπωλείου “Παιδεία”.

Υποστηρίζοντας ότι η εποχή του ομολογιακού και κατηχητικού χαρακτήρα του μαθήματος παρήλθε ανεπιστρεπτί, ο κ. Σταμούλης χαρακτήρισε ως πρόταση – σταθμό για το θρησκευτικό μάθημα τη μνημειώδη εισήγηση του αειμνήστου καθηγητή του ΑΠΘ Νικ. Ματσούκα στο Α΄ Συνέδριο Θεολόγων Βορείου Ελλάδος (Μαϊος, 1981). Βάσει της πρότασης αυτής – προς την οποία συγκλίνουν το Τμήμα Θεολογίας του ΑΠΘ και κορυφαίοι σύγχρονοι διανοητές – το μάθημα των Θρησκευτικών, απαλλαγμένο από ακραίους ιδεολογικούς διαποτισμούς και ενταγμένο στα πλαίσια ενός ανοικτού σχολείου θα πρέπει να αποδεσμευθεί από οποιεσδήποτε ηθικιστικές, κατηχητικές και ομολογιακές εξαρτήσεις και να καταστεί ένα μάθημα πολιτισμού με περιεχόμενο απόλυτα γνωσιολογικό, εντός του οποίου πρωτεύουσα θέση θα έχουν η Βίβλος, τα πατερικά και λειτουργικά κείμενα, όλα τα μνημεία της τέχνης και η εκκλησιαστική ιστορία, που αποκαλύπτουν το πρόσωπο του Χριστού, που δεν μπορεί παρά ν΄ αποτελεί το κέντρο του θρησκευτικού μαθήματος.

Φυσικά, σε μια τέτοια συνάφεια απαραίτητη είναι και η προσφορά θρησκειολογικών γνώσεων, η οποία λευτερωμένη από οποιαδήποτε απολογητική διάθεση θα στοχεύει στην διεύρυνση των επιστημονικών οριζόντων του μαθητή, επεσήμανε ο κ. Σταμούλης, αναφέροντας, εν προκειμένω, ότι τα νέα προγράμματα σπουδών για τα Θρησκευτικά που εκπόνησε το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και ήδη υλοποιούνται πιλοτικά στο πλαίσιο του Νέου Σχολείου, σαφώς και αναβαθμίζουν τη θρησκευτική εκπαίδευση, προάγοντας τον θρησκευτικό εγγραμματισμό και συντελώντας έτσι στη αλλαγή που επιβάλλουν οι καιροί για το μάθημα, δηλ. στη υπέρβαση της ομολογιακότητάς του.

Στην εκδήλωση μίλησε, επίσης, ο διευθυντής του 14ου Γυμνασίου Λάρισας Δρ. Νικ. Παύλου ο οποίος παρουσίασε τα νέα προγράμματα σπουδών του θρησκευτικού μαθήματος στο Γυμνάσιο και το Λύκειο, ενώ υπογράμμισε ότι η υπόθεση του μαθήματος (το περιεχόμενό του, ο χαρακτήρας, κλπ) είναι μια υπόθεση καθαρά εκπαιδευτική, άρα αρμόδιο είναι μόνο το υπουργείο Παιδείας και κακώς εμπλέκεται η Εκκλησία. «Ασφαλώς μπορεί να εκφράσει άποψη η Εκκλησία μας, όπως και η κάθε θρησκευτική κοινότητα της χώρας», επεσήμανε ο κ Παύλου, τονίζοντας, ωστόστο, ότι “πέραν από την έκφραση γνώμης, θα πρέπει, επιτέλους, να καταστεί σαφές, ότι η υπόθεση του σχολικού μαθήματος αφορά αποκλειστικά τον θεσμό που λέγεται κράτος, εκ μέρους του οποίου την αρμοδιότητα ασκεί, εν προκειμένω, το υπουργείο Παιδείας”.

Επίσης, μίλησαν ο υπ. Δρ. Χάρης Ανδρεόπουλος, θεολόγος Μ.Th., καθηγητής του Γυμνασίου και του ΓΕΛ Γαλαξιδίου και συνεργάτης του «Amen.gr» και η Νέλλη Πανάγου, θεολόγος, M.Th. καθηγήτρια του 9ου ΓΕΛ Λάρισας, οι οποίοι αναφέρθηκαν στο διδακτικό πλαίσιο που διαμορφώνεται για την θρησκευτική αγωγή στα ωρολόγια προγράμματα του “Νέου Σχολείου”, σύμφωνα με τις μέχρι τώρα εξαγγελίες του υπ. Παιδείας. Ο κ. Ανδρεόπουλος αναφερόμενος στις τελευταίες εξελίξεις για το Νέο Λύκειο σε σχέση με το θρησκευτικό μάθημα, επικαλέσθηκε πηγές του υπ. Παιδείας και του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου που επιβεβαίωναν τις πληροφορίες ότι στη τελευταία συνεδρίαση της Διακομματικής Επιτροπής για το “Νέο Λύκειο” από πλευράς του αναπλ. υπουργού Παιδείας κ. Κων. Αρβανιτοπούλου υποστηρίχθηκε η θέση να παραμείνει το μάθημα δίωρο στη B΄ Λυκείου (αντί για μονόωρο, σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό) και να διατηρηθεί ως υποχρεωτικό μονόωρο (αντί για επιλεγόμενο 2ωρο) στη Γ΄ Λυκείου. Και κλείνοντας την εισήγησή του έκανε λόγο για ένα νέο κλίμα που επιτρέπει “συγκρατημένη αισιοδοξία” ότι το μάθημα θα διατηρήσει (όχι τρείς, όπως προβλέπει ο αρχικός σχεδιασμός, αλλά) πέντε υποχρεωτικές ώρες διδασκαλίες στο ωρολόγιο πρόγραμμα (δύο στη Α΄, δύο στη Β΄ και μία στη Γ΄ τάξη) του Νέου Λυκείου.

* Σημειωτέον ότι στη εκδήλωση παραβρέθηκε και απηύθυνε χαιρετισμό εκ μέρους της Ιεράς Μητροπόλεως Λαρίσης και Τυρνάβου ο αιδεσιμολογιώτατος πρεσβύτερος π. Βασίλειος Τάσιος, ο οποίος στο πλαίσιο του ανοικτού διαλόγου που ακολούθησε ανάμεσα στους εισηγητές και το ακροατήριο εξέθεσε τις θέσεις της Εκκλησίας υπέρ του ομολογιακού χαρακτήρα του μαθήματος, ενώ συμφώνησε απολύτως με την αναγκαιότητα να παραμείνει υποχρεωτικό το μάθημα σ’ όλες τις λυκειακές τάξεις.

Υπουργείο Παιδείας: Σχετικά με το διορισμό 349 μελών ΔΕΠ και 51 μελών εκπαιδευτικού προσωπικού ΤΕΙ – Τι θα γίνει με το διορισμό των υπόλοιπων εκλεγμένων μελών ΔΕΠ »

ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΒΟΥΛΗΣ
ΙΓ’ ΠΕΡΙΟΔΟΣ
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΣΥΝΟΔΟΣ Γ’
ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΜΗ’
Παρασκευή 9 Δεκεμβρίου 2011

Σειρά έχει η τελευταία Επίκαιρη Ερώτηση με αριθμό 278/6-12-2011 Επίκαιρη Ερώτηση του Βουλευτή του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδας κ. Νικολάου Παπακωνσταντίνου προς την Υπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, σχετικά με την αντιμετώπιση των προβλημάτων των υπό διορισμό μελών του Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού (ΔΕΠ) και του Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΠ) στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Την ερώτηση εκ μέρους της Κυβερνήσεως θα απαντήσει ο Αναπληρωτής Υπουργός κ. Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος.

Επειδή είναι η πρώτη φορά που λαμβάνει το λόγο από τα υπουργικά έδρανα θέλω να του ευχηθώ καλή επιτυχία στο δύσκολο έργο του και καλά έργα κατά τη διάρκεια της Υπουργικής του θητείας.

Παρακαλείται ο κ. Νίκος Παπακωνσταντίνου, ο ερωτών συνάδελφος, να λάβει το λόγο προκειμένου να αναπτύξει προσωπικά την ερώτησή του.

Ορίστε, κύριε Παπακωνσταντίνου.

ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩ….

Υπουργείο Παιδείας (Εύη Χριστοφιλοπούλου): Ετοιμάζεται νέα Εγκύκλιος για τους ξενόγλωσσους εκπαιδευτικούς – Τι θα προβλέπει για το Δημοτικό, το Γυμνάσιο και το Λύκειο »

ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΒΟΥΛΗΣ

ΙΓ’ ΠΕΡΙΟΔΟΣ

ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

ΣΥΝΟΔΟΣ Γ’

ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΜΗ’

Παρασκευή 9 Δεκεμβρίου 2011

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ…..

Νέο “κούρεμα” συντάξεων το 2012 και με νόμο »

Πετρόπουλος Α.
Μετά από παλινωδίες και αλληλοσυγκρουόμενες δηλώσεις, οι συντάξεις του Ιανουαρίου και το δώρο Χριστουγέννων ανακοινώθηκε ότι θα καταβληθούν κανονικά στις 16 Δεκεμβρίου και όχι στις 21 του ίδου μήνα, σύμφωνα με δημοσιεύματα, αλλά και δηλώσεις του υπουργού Εργασίας Γ. Κουτρουμάνη σε ενημερωτική ιστοσελίδα (“Το Βήμα”). Ταυτόχρονα ο υπουργός Εργασίας δεν απέκλεισε νέα ασφαλιστική παρέμβαση, δηλαδή νέες περικοπές στις κύριες συντάεξεις το 2012, πέρα από αυτές που προωθούνται από την αρχή του ερχόμενου έτους για τις επικουρικές (15% – 40%).

Πάντως η ημερομηνία καταβολής της σύνταξης του Ιανουαρίου και του δώρου… αποκαταστάθηκε μετά από χθεσινοβραδινή ανακοίνωση του υπουργείου Εργασίας, αλλά και “non paper” του υπουργείου Οικονομικών σύμφωνα με το οποίο προηγήθηκε πρωτοβουλία του Ε. Βενιζέλου και συνεννόηση μεταξύ του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, του υπουργείου Εργασίας και του ΙΚΑ, “ώστε να καταβληθούν κανονικά συντάξεις και δώρα Χριστουγέννων του ΙΚΑ και να αντιμετωπιστούν με τον καλύτερο τρόπο τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί στους οργανισμούς κοινωνικής ασφάλισης”.

Είχε προηγηθεί δήλωση χθες το πρωί του Γ. Κουτρουμάνη σύμφωνα με την οποία “το πιο πιθανό φέτος είναι ότι θα πληρωθεί στις 16 το δώρο και στις 22 οι συντάξεις του ΙΚΑ”. Διευκρινίζοντας σχετικά με την καταβολή των συντάξεων του ΙΚΑ, ο υπουργός Εργασίας τόνισε ότι “η καταβολή της σύνταξης του Ιανουαρίου συνδέεται με την καταβολή της 6ης δόσης και τα ομόλογα ύψους 850 εκατομμυρίων ευρώ που λήγουν στις 19 Δεκεμβρίου. Υπήρξε συννενόηση των προαναφερόμενων φορέων ώστε να δοθούν τα χρήματα 8-10 ημέρες νωρίτερα και να πληρωθούν από κοινού δώρο, σύνταξη Ιανουαρίου και ΕΚΑΣ στις 16 Δεκεμβρίου. Κανονικά θα καταβληθούν οι συντάξεις και από όλα τα Ταμεία με βάση τον χρόνο πληρωμής που προβλέπεται από τον κανονισμό τους”.
Όπως σημειώσαμε, ο υπουργός Εργασίας Γ. Κουτρουμάνης άνοιξε θέμα νέας ασφαλιστικής παρέμβασης τονίζοντας: “Καθένας δεν μπορεί να το αποκλείσει. Είμαστε σε μια κατάσταση πάρα πολύ δύσκολη. Από εκεί και πέρα ο σχεδιασμός που κάνουμε είναι να μην υπάρξει καμία παραπέρα μείωση στις κύριες συντάξεις. Σε ό,τι αφορά τις επικουρικές, είναι μια ξεχωριστή υπόθεση. Τα επικουρικά ταμεία είναι διαφορετικά μεταξύ τους και έχουν μεγάλα ελλείμματα. Ο χρόνος θα κλείσει με 850 εκατ. ευρώ έλλειμμα. Τα επικουρικά ταμεία αυτή τη στιγμή εξαντλούν τα αποθεματικά τους το ένα μετά το άλλο και δεν θέλουμε να υπάρξει αδυναμία πληρωμής των συντάξεων. Άρα πρέπει να γίνουν οι απαραίτητες παρεμβάσεις για να μπορέσουν αυτά τα ταμεία να καταβάλλουν τις συντάξεις και τα επόμενα χρόνια”.

Τα όρια συνταξιοδότησης για το Δημόσιο »

Μαυρούλη Αργυρώ
Το real.gr σας παρουσιάζει αναλυτικά τα όρια ηλικίας και τα απαιτούμενα έτη ασφάλισης για τους δημοσίους υπαλλήλους που βρίσκονται στο νήμα για να συνταξιοδοτηθούν μέχρι τέλος της χρονιάς.

Ειδικότερα, για όσους έχουν ήδη θεμελιώσει ή πρόκειται να θεμελιώσουν μέχρι το τέλος του έτους συνταξιοδοτικό δικαίωμα προβλέπονται τα εξής:

1. Γυναίκες άγαμες ή έγγαμες χωρίς παιδιά ή με ενήλικα παιδιά. Το όριο ηλικίας διαμορφώνεται φέτος στο 61ο έτος για πλήρη σύνταξη και στο 56ο έτος για μειωμένη. Όσες γυναίκες πρόλαβαν να συμπληρώσουν την 25ετία μέχρι το τέλος του 2010 παίρνουν πλήρη σύνταξη στα 60 και μειωμένη στα 55.

2. Γυναίκες με τρία παιδιά. Όσες θεμελίωσαν δικαίωμα μέχρι το τέλος του 2010 αποχωρούν με 20ετία χωρίς όριο. Φέτος απαιτούνται 21 έτη ασφάλισης και η συμπλήρωση του 52ου έτους (και πάλι η θεμελίωση γίνεται με 20ετία).

3. Γυναίκες με ανήλικα παιδιά. Σε ηλικία 50 ετών αποχωρούν όσες ασφαλισμένες συμπλήρωσαν 25ετία μέχρι το τέλος του 2010. Ωστόσο, όσες γυναίκες θεμελιώσουν δικαίωμα φέτος θα πάρουν σύνταξη σε ηλικία 52 ετών.

4. Άντρες με ανήλικα παιδιά. Δεκατρία χρόνια νωρίτερα μπορούν να συνταξιοδοτηθούν όσοι δημόσιοι υπάλληλοι έχουν ανήλικα παιδιά και συμπληρώσουν φέτος 25ετία. Οι συγκεκριμένοι ασφαλισμένοι μπορούν να αποχωρήσουν από το Δημόσιο στο 52ο έτος της ηλικίας.

Αντιθέτως, όσοι ασφαλισμένοι συμπλήρωσαν 25ετία μέχρι το τέλος του 2010 θα πρέπει να κάνουν υπομονή μέχρι το 65ο έτος της ηλικίας για να πάρουν σύνταξη.

5. Άντρες με τρία παιδιά. Όσοι άντρες θεμελίωσαν δικαίωμα -με 20ετία- μέχρι τέλος του 2010 αποχωρούν ανεξαρτήτως ορίου. Ωστόσο απαιτείται να είναι χήροι ή να έχουν την επιμέλεια με δικαστική απόφαση (για τους υπόλοιπους δεν προβλέπεται ειδική ρύθμιση).

Οι ρυθμίσεις αυτές άλλαξαν από φέτος. Έτσι όσοι τρίτεκνοι θεμελιώσουν δικαίωμα μέσα στη χρόνια μπορούν να αποχωρήσουν σε ηλικία 52 ετών με 21 χρόνια δουλειάς. Σημειώνεται πως η θεμελίωση δικαιώματος γίνεται με 20ετία.

6. Άντρες άγαμοι, έγγαμοι χωρίς παιδιά ή με ενήλικα παιδιά. Μειωμένο είναι το όριο ηλικίας για όσους θεμελιώνουν δικαίωμα μέσα στη φετινή χρονιά. Η έξοδος με 25ετία γίνεται σε ηλικία 61 ετών για πλήρη σύνταξη και 56 ετών για μειωμένη. Όσοι συμπλήρωσαν την 25ετία μέχρι 31 Δεκεμβρίου 2010 έχουν θεμελιώσει δικαίωμα αλλά θα πάρουν σύνταξη με αυξημένη όρια. Ειδικότερα η καταβολή πλήρους σύνταξης γίνεται στα 65 και μειωμένης στα 60.

7. Άντρες με ανάπηρα παιδιά. Μειώνεται κατά 15 χρόνια το όριο ηλικίας για τη συνταξιοδότηση των αντρών με παιδιά που έχουν ποσοστό αναπηρίας 67%. Για πρώτη φορά φέτος επιτρέπεται η συνταξιοδότηση με 25ετία σε ηλικία 50 ετών. Το δικαίωμα αυτό μπορεί να ασκηθεί και από τους δύο γονείς.

8. Γυναίκες με ανάπηρα παιδιά. Το ποσοστό ανικανότητας του τέκνου πρέπει να είναι 67% (πέρυσι ήταν 50%) για την καταβολή της σύνταξης. Το όριο ηλικίας παραμένει στο 50ό έτος για όσες εργαζόμενες έχουν 25 έτη ασφάλισης. Το δικαίωμα αυτό μπορεί να ασκηθεί και από τους δύο γονείς.

35ετία

Ειδικές ρυθμίσεις ισχύουν για τη συνταξιοδότηση με 35ετία από το Δημόσιο και τα Ν.Π.Δ.Δ. Το όριο ηλικίας είναι σε άμεση συνάρτηση με το έτος πρόσληψης, αλλά και την ημερομηνία θεμελίωσης δικαιώματος.

Στα Ν.Π.Δ.Δ. όπου υφίσταται το καθεστώς της επιλογής μεταξύ των δημοσιοϋπαλληλικών διατάξεων και των κοινών του ΙΚΑ, η πλήρωση 35ετίας μπορεί να γίνει χρησιμοποιώντας τις κοινές του ΙΚΑ διατάξεις. Επομένως, με εξαγορά πλασματικών (τέσσερα έτη) και συμπληρωμένο το 58ο έτος της ηλικίας μπορεί ο υπάλληλος να συνταξιοδοτηθεί άμεσα.

Όσον αφορά τους προσληφθέντες στο Δημόσιο μετά το 1983, μπορούν να συνταξιοδοτηθούν με 35ετία όσοι είχαν χρόνο ασφάλισης σε άλλο φορέα πριν από την πρόσληψή τους. Έτσι με χρόνο σε φορέα ιδιωτικής ασφάλισης και στο Δημόσιο που συνολικά φτάνει τα 35 έτη μέχρι το τέλος του 2010, ο υπάλληλος μπορεί να συνταξιοδοτηθεί στα 58.

Διαβάστε σε pdf τον πίνακα για τη συνταξιοδότηση παλαιών ασφαλισμένων που έχουν προσληφθεί/ διοριστεί μετά την 1.1.1983

Διαδραστικές βιτρίνες made in Greece »

Σε κεντρικό βιβλιοπωλείο της Πάτρας, εγκαταστάθηκε μια εντυπωσιακή διαδραστική βιτρίνα η οποία επιτρέπει στους πελάτες να επιλέξουν και να ξεφυλίσουν τα βιβλία που εκτίθενται.

Η συγκεκριμένη εφαρμογή έχει αναπτυχθεί εξολοκλήρου στην Ελλάδα – από τον Πέτρο Βρέλλη, ταλαντούχο Έλληνα ηλεκτρολόγο μηχανικό αλλά και καλλιτέχνη, υπεύθυνο του τμήματος διαδραστικότητας της ελληνικής εκδοτικής εταιρείας ”anima libri-αχαϊκές εκδόσεις”, και καταφέρνει με μοναδικό τρόπο να συνδυάσει την χρηστικότητα με ένα άρτιο εικαστικό αποτέλεσμα.

Να επισημανθεί ότι δεν πρόκειται για μια εφαρμογή touch screen. Η εικόνα προβάλλεται μέσω projector στο τζάμι της βιτρίνας και μέσω ειδικά για την περίπτωση ανεπτυγμένου software, γίνεται ανίχνευση της κίνησης των κινήσεων των χεριών του χρήστη. Αυτός είναι ένας από τους κυριότερους λόγους που καθιστούν την συγκεκριμένη εγκατάσταση οικονομικά συμφέρουσα μιας και ο εξοπλισμός που απαιτείται είναι απλά ένας projector, μια συσκευή ανίχνευσης κίνησης (χαμηλού κόστους) και ένας υπολογιστής.

Όσοι γνωρίζουν τις εφαρμογές που κυκλοφορούν παγκοσμίως στον χώρο της διαδραστικότητας και των εμπορικών της εφαρμογών μπορούν εύκολα να αντιληφθούν ότι πρόκειται για μια καινοτόμο σύλληψη και υλοποίηση, μιας και είναι – τουλάχιστον στην Ελλάδα – η πρώτη φορά που το κοινό μπορεί να απολαύσει ένα πραγματικό έργο τέχνης σε μια βιτρίνα.

Αν συνυπολογίσουμε ότι όλο αυτό έχει δημιουργηθεί από έναν Γιαννιώτη καλλιτέχνη και μηχανικό και παρουσιάζεται από μια Πατρινή εκδοτική επιχείρηση, νομίζω ότι μπορούμε να αντιληφθούμε πως η καινοτομία και οι πρωτοποριακές ιδέες αλλά και η ικανότητα στην υλοποίηση δεν έχουν μεταναστεύσει ακόμα από την χώρα.

Δείτε το βίντεο που ακολουθεί και θα καταλάβετε!

Video Video: Διαδραστική βιτρίνα βιβλιοπωλείου
Πηγή: TheBest,News

Θύελλα για πιθανή αναβολή του διαγωνισμού των εκπαιδευτικών »

Πάνω από 3.000 διοριστέοι εκπαιδευτικοί μένουν εκτός εξαιτίας των λιγοστών διορισμών

Εντονη ήταν η αντίδραση των εκπαιδευτικών, για πιθανή αναβολή του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ, θέμα που ανέδειξε το «Εθνος» με χθεσινό πρωτοσέλιδο δημοσίευμα.

Ο γενικός γραμματέας της ομοσπονδίας καθηγητών, Θέμης Κοτσιφάκης, επισήμανε ότι το υπουργείο Παιδείας «φαίνεται ότι έχει επιλέξει να κάνει ελάχιστους διορισμούς τα επόμενα χρόνια, αλλά και να μειώσει τον αριθμό του εκπαιδευτικού προσωπικού, μέσω της εργασιακής εφεδρείας». Εμείς θα απαιτήσουμε, προσθέτει, «να γίνουν όλοι οι αναγκαίοι διορισμοί εκπαιδευτικών με μόνιμους καθηγητές». Ηδη, προσέθεσε ο κ. Κοτσιφάκης πάνω από 3.000 διοριστέοι εκπαιδευτικοί μένουν εκτός εκπαιδευτικής διαδικασίας εξαιτίας των λιγοστών διορισμών.

Μέχρι στιγμής, ανέφεραν μέλη της ΟΛΜΕ, δεν υπάρχει επίσημη ενημέρωση από πλευράς υπουργείου Παιδείας για το εάν θα γίνει τελικά ο διαγωνισμός ΑΣΕΠ για εκπαιδευτικούς, αλλά φοβούνται ότι, εξαιτίας της οικονομικής λιτότητας και κατ΄ επέκταση των λιγοστών διορισμών, ενδεχομένως και να τον αναβάλουν.

Επίσης, κατά τη διάρκεια της χθεσινής συνέντευξης Τύπου, εκπρόσωποι της ΟΛΜΕ ανέφεραν πως, εάν ανακοινωθεί η εργασιακή εφεδρεία για τους εκπαιδευτικούς, θα προχωρήσουν σε απεργία διαρκείας.

«Δεν θα ανεχτούμε να χυθεί «αίμα» στην εκπαίδευση και να γίνουν απολύσεις εκπαιδευτικών. Εάν συμβεί κάτι τέτοιο, θα οδηγήσει σε περαιτέρω υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης», δήλωσε ο πρόεδρος της ομοσπονδίας καθηγητής Νίκος Παπαχρήστος.
Τέλος, οι εκπαιδευτικοί αναφέρθηκαν και στις ελλείψεις σχολικών βιβλίων, λέγοντας πως δεν έχει φτάσει ακόμη στα σχολεία το 25% των βιβλίων, ενώ λείπουν και ορισμένα της Γ΄ Λυκείου, όπου οι μαθητές της θα διαγωνιστούν το καλοκαίρι στις πανελλαδικές, όπως Αρχαία, Φυσική και Λατινικά.

ΕΘΝΟΣ

SOS από το υπ. Παιδείας προς το υπ. Εσωτερικών για την ομαλή λειτουργία των σχολείων »


«Δεν έχουν προκηρυχθεί διαγωνισμοί για την αγορά πετρελαίου,κλπ για τα σχολεία της χώρας επειδή με ευθύνη των Δήμων δεν έχουν συγκροτηθεί τα Συμβούλια Σχολικής Κοινότητας και δεν έχουν κατανεμηθεί οι νέες πιστώσεις και τα χρηματικά υπόλοιπα».

Τα λόγια αυτά δεν είναι γραμμένα ούτε από την ΟΛΜΕ , ούτε από τη ΔΟΕ , αλλά από την υφυπουργό Παιδείας Εύη Χριστοφιλοπούλου

η οποία απευθύνεται με επιστολή στον υφυπουργό Εσωτερικών Παρασακευά Κουκουλόπουλο από τον οποίο ζητά την άμεση παρέμβασή του στην Τοπική Αυτοδιοίκηση , προκειμένου να υποχρεώσει του Δημάρχους να εφαρμόσουν το σχετικό νομοθετικό πλαίσιο.

Στην επιστολή της η υφ. Παιδείας ,( ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΗΣ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΣΤΟΝ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ) σημειώνει επίσης ότι από την μη συγκρότηση των Σχολικών Επιτροπών:

Α. Ελλοχεύει ο κίνδυνος να χαθεί οριστικά η χρηματοδότηση του εξοπλισμού από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Εκπαίδευσης και Δια Βίου Μάθησης που συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαικό Ταμείο

Β. Σημαντικός κίνδυνος από τη μη ομαλή λειτουργία των Σχολικών Επιτροπών είναι η καθυστέρηση αποπληρωμής των έργων προμήθειας διαδραστικών συστημάτων και κινητών εργαστηρίων πληροφορικής.

Γ.Η μη καταβολή αιτημάτων χρηματοδότησης και η μη εκταμίευση των κατανεμημένων ποσών από την Τράπεζα της Ελλάδος θα οδηγήσει σε ανάκληση των χρηματικών ποσών και κατά συνέπεια στην αδυναμία πληρωμής των αναδόχων

Δ.Σχετικά με τη μεταφορά μαθητών , εμφανίζονται ιδιαίυτερες δυσκολίες στις παρατάσεις του τελευταίου τριμήνου του 2011.

Με αφορμή το θλιβερό περιστατικό σε βάρος παιδιών στο Ρέθυμνο η ΟΛΜΕ ζητά να αποβληθεί η βία από τα σχολεία »

Ο.Λ.Μ.Ε.
Ερμού & Κορνάρου 2
ΤΗΛ: 210 32 30 073 – 32 21 255
FAX: 210 32 27 382
www.olme.gr
email: olme@otenet.gr Αθήνα, 7/12/2011
Με αφορμή το θλιβερό περιστατικό σε βάρος παιδιών στο Ρέθυμνο η ΟΛΜΕ επισημαίνει τα εξής:

Οι ποικίλες μορφές παρενόχλησης και βίας και σε βάρος παιδιών αποτελούν ένα από τα πιο σοβαρά προβλήματα με τα οποία βρίσκεται αντιμέτωπη η εκπαίδευση σήμερα.

Ιδιαίτερα μας ανησυχεί το γεγονός ότι κάποιες ελάχιστες φορές, όπως και στη συγκεκριμένη περίπτωση, δράστης τέτοιων σοβαρών και ακραίων περιστατικών είναι εκπαιδευτικός. Είναι αυτονόητο ότι κάθε τέτοια συμπεριφορά τη θεωρούμε απαράδεκτη και ξένη προς το πνεύμα που πρέπει να διέπει τη λειτουργία του σχολείου, την καταδικάζουμε απερίφραστα και θεωρούμε ότι όποιοι την εκδηλώνουν δεν πρέπει να έχουν θέση στο σχολείο. Απορρίπτουμε επίσης κάθε ανήθικη και παράνομη πράξη που έχει συνέπεια την παραβίαση των δικαιωμάτων των συνανθρώπων μας και ιδίως των παιδιών.

Θεωρούμε αναγκαίο να δημιουργηθεί σε κάθε σχολείο κλίμα δημοκρατίας, εμπιστοσύνης και ασφάλειας. Κάθε σχολικός χώρος κάθε χώρος πρέπει να καταστεί ασφαλής κυψέλη απρόσκοπτης και ολόπλευρης ανάπτυξης της προσωπικότητας του μελλοντικού πολίτη και πεδίο έμπρακτης εφαρμογής και σεβασμού των δικαιωμάτων όλων των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας. Αυτό θα δώσει τη δυνατότητα στο παιδί να δηλώνει χωρίς δισταγμό κάθε σχετικό περιστατικό που τυχόν αντιμετωπίζει πριν αυτό οξυνθεί και τραυματίσει ανεπανόρθωτα την ψυχή του.

Τονίζουμε ακόμη ότι θύματα βίαιης συμπεριφοράς και σεξουαλικής παρενόχλησης είναι ακόμη και συνάδελφοί μας εκπαιδευτικοί. Για μας είναι αναγκαίο η βία, σε όλες τις μορφές της, να αποβληθεί διά παντός από το σχολείο.

Για να επιτευχθούν τα παραπάνω, πρέπει, εκτός των άλλων, να εκτιμηθεί σωστά η σημασία που έχει η υποστήριξη των σχολείων με το αναγκαίο επιστημονικό προσωπικό (ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς) και η επαρκής και συνεχής επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.

Εκφράζοντας τη διάθεση όλου του εκπαιδευτικού κόσμου, δηλώνουμε ότι θα συμβάλουμε, στο μέτρο των δυνατοτήτων μας, συνεργαζόμενοι με την επιστημονική κοινότητα, τους αρμόδιους παράγοντες και φορείς, τους γονείς και τους μαθητές / μαθήτριές μας στον περιορισμό τέτοιων θλιβερών περιστατικών και στην διαμόρφωση ενός κατάλληλου παιδαγωγικού περιβάλλοντος, σεβασμού των δικαιωμάτων, αλληλεγγύης και εμπιστοσύνης στα σχολεία.

Το διδακτικό υλικό που έχει εκπονήσει το ΚΕΜΕΤΕ για την προαγωγή των ανθρώπινων δικαιωμάτων στα σχολεία («Σχολείο Χωρίς Σύνορα – Συνεργαζόμενα σχολεία κατά του ρατσισμού και υπέρ των ανθρώπινων δικαιωμάτων») μπορεί να αξιοποιηθεί προς αυτή την κατεύθυνση.

Κακοπληρωμένοι και εργατικοί οι εκπαιδευτικοί – Πρώτοι στα μαθήματα, τελευταίοι σε μισθούς »

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΟΟΣΑ ΡΙΧΝΟΥΝ ΤΟΥΣ ΜΥΘΟΥΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ
Της ΑΝΝΑΣ ΑΝΔΡΙΤΣΑΚΗ

«Την κατάρριψη του μύθου για τον λιγότερο εργαζόμενο Ελληνα εκπαιδευτικό» επιχείρησε, χθες, η ΟΛΜΕ, παρουσιάζοντας στοιχεία του ΟΟΣΑ και άλλων έγκυρων δικτύων, προκειμένου να απαντήσει στην έκθεση που παρήγγειλε το υπουργείο Παιδείας επίσης από τον ΟΟΣΑ, για να… πείσει για το συγκεκριμένο μύθο.

«Οι Ελληνες εκπαιδευτικοί εργάζονται πολύ περισσότερο από συναδέλφους τους στο εξωτερικό και αμείβονται πολύ λιγότερο», επισήμαναν οι εκπρόσωποι της ΟΛΜΕ παρουσιάζοντας τη μελέτη που πραγματοποιήθηκε (από το Κέντρο Μελετών της) βασιζόμενη στα επίσημα στοιχεία του ΟΟΣΑ «Εκπαίδευση με μια ματιά» 2009 και 2011, του δικτύου ΕΥΡΥΔΙΚΗ «Αριθμοί κλειδιά της εκπαίδευσης στην Ευρώπη» 2009 και «Οργάνωση του σχολικού χρόνου στην Ευρώπη» 2011-12.

Μεταξύ των βασικών διαπιστώσεων:

* Ωρες διδασκαλίας την εβδομάδα

– Σε γενικές γραμμές οι χώρες τείνουν να μειώνουν τον εβδομαδιαίο διδακτικό χρόνο των εκπαιδευτικών στην κατώτερη και την ανώτερη δευτεροβάθμια. Εξαίρεση, η Βουλγαρία και Ρουμανία.

– Γυμνάσιο: μέσος διδακτικών ωρών για τους εκπαιδευτικούς των 25 από τις 27 χώρες της Ε.Ε. είναι 19,1. Στην Ελλάδα είναι 18,5. Το μεγαλύτερο αριθμό ωρών έχουν η Μάλτα (με 26 ώρες) και η Βουλγαρία (με 23). Το μικρότερο έχουν η Φινλανδία (με 13/17) και η Πολωνία με 14 ώρες.

– Λύκειο: ο μέσος όρος διδακτικών ωρών στις 25 από τις 27 χώρες της Ε.Ε. είναι 18,4. Στην Ελλάδα ο μέσος όρος είναι 18,5. Τον μεγαλύτερο αριθμό ωρών έχουν η Βουλγαρία (24) και η Σκοτία (23). Το μικρότερο έχουν η Φινλανδία με 11/17 και οι Πολωνία και Γαλλία με 14 ώρες.

* Διαθέσιμος χρόνος πέραν του διδακτικού

– Ο μέσος όρος στην Ε.Ε. (από τις χώρες που διαθέτουν στοιχεία) είναι 27,5. Σε γενικές γραμμές δεν ξεπερνά τις 30 ώρες. Στην Ελλάδα είναι 30 ώρες.

* Εργάσιμες εβδομάδες

– Ο μέσος όρος των καθαρών εργάσιμων εβδομάδων στις 27 χώρες της Ε.Ε. είναι 38,6 εβδομάδες, στην Ελλάδα είναι 39.

* Συνολικός χρόνος εργασίας σε ετήσια βάση

– Ο μέσος όρος του ΟΟΣΑ είναι 1.199 ώρες για το Γυμνάσιο και 1.166 για το Λύκειο. Σε 19 χώρες της Ε.Ε. είναι 1.133 και 1.108 αντιστοίχως, στην Ελλάδα είναι 1.170 τόσο για το Γυμνάσιο όσο και για Λύκειο.

* Αλλα συμπεράσματα: βρισκόμαστε στο μέσο όρο σε ό,τι αφορά τις διακοπές, τις αργίες και τη διάρκεια του σχολικού έτους.

* Σε ό,τι αφορά τους μισθούς, ο κατάλογος του ΟΟΣΑ δεν χωράει παρερμηνείες. Η Ελλάδα βρίσκεται στη 13η από τις 15 χώρες που καταγράφονται. Το Λουξεμβούργο μακράν πρώτο με «τελικό μισθό» 125.738 ευρώ. Ακολουθούν μια ομάδα χωρών με μέσο όρο 60.000 ευρώ (Ιρλανδία, Γερμανία, Βέλγιο), μια ομάδα με μέσο όρο 55.000-56.000 (Αυστρία, Ολλανδία, Φινλανδία), Ισπανία και Γαλλία με 46.692 και 46.020 αντιστοίχως, Πορτογαλία και Ιταλία γύρω στις 38.000, η Ελλάδα με 29.127 και μετά Σλοβενία με 23.490 και Σλοβακία με 7.844. *

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση