Δ ΤΑΞΗ

Τεχνολογίες Πληροφοριών και Επικοινωνιών Δ’ Δημοτικού

Γνωρίζω και χειρίζομαι τον υπολογιστή (3 ώρες)

Δραστηριότητα 1η – Υλικό- Λογισμικό

Στόχοι

  1. Να διαχωρίζουν το Υλικό και Λογισμικό Μέρος του Υπολογιστή
  2. Να αναγνωρίζουν και να κατανομάζουν τα αποθηκευτικά μέσα και τη χρησιμότητά τους. 

ΦΩΤΟΤΥΠΙΕΣ : 2ο ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΑΞΗ Δ Περιφερειακές Συσκευές

3ο ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΑΞΗ Δ Περιφερειακές-συσκευές-Σταυρόλεξο

4ο ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΑΞΗ Δ Συσκευές-εισόδου-εξόδου

Επισκεφτείτε τον παρακάτω σύνδεσμο και ταξινομίστε τις μονάδες εισόδου και εξόδου του υπολογιστή. http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/1019?locale=el 

Συνδέστε τον υπολογιστή

Επισκεφτείτε την παρακάτω και διαχωρίστε το υλικό από το λογισμικό μέρος του υπολογιστή.

yliko5

Βήμα 3ο 

didiktio18

Βήμα 4ο (Προαιρετικά)

didiktio26didiktio28

Δραστηριότητα 2η Αποθηκευτικά Μέσα

ΦΩΤΟΤΥΠΙΕΣ : 5ο ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΑΞΗ Δ ΜΟΝΑΔΕΣ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗΣ -τετραδιο 2

Στόχοι

  1. Να κατανοούν την έννοια του αρχείου.
  2. Να αναγνωρίζουν και να κατανομάζουν τα αποθηκευτικά μέσα και τη χρησιμότητά τους.

Βήμα 1ο 

didiktio23Βήμα 2ο 

Συζήτηση – Σύνδεση αρχείων με την έννοια της αποθήκευσης και τα αποθηκευτικά μέσα. Επίδειξη αποθηκευτικών μέσων. Να εξερευνούν τα αποθηκευτικά μέσα (σκληρός δίσκος, cd κ.α), να διακρίνουν τα εικονίδια των φακέλων, αρχείων, εφαρμογών.

Βήμα 3ο     

Επισκεφτείτε την ιστοσελίδα κάνοντας κλικ παρακάτω εικόνα και διαβάστε σχετικά με τις αποθηκευτικές μονάδες. Συμπληρώστε τα κενά στο φυλάδιο που σας δόθηκε.

Βήμα 4ο  (Προαιρετικά)

didiktio17

Δραστηριότητα 3η Δενδροειδής Μορφή Αποθήκευσης Αρχείων και Φακέλων 

ΦΩΤΟΤΥΠΙΕΣ : 1 Δημιουργία Φακέλων

2 Διαγραφή- Μετονομασία Φακέλων

3 Αντιγραφη και επικολληση φακελων και αρχειων

Βήμα 1ο

Άσκηση  1η : 4 ΑΣΚΗΣΗ για Δημιουργία Φακέλων

Άσκηση 2η :4 ΑΣΚΗΣΗ για Δημιουργία Φακέλων για τοσπίτι

Άσκηση 3η : 4 ΑΣΚΗΣΗ για Δημιουργία Φακέλων για τοσπίτι 2

Ας δούμε τι μάθαμε : ΑΣ ΔΟΥΜΕ ΤΙ ΜΑΘΑΜΕ

Βήμα 2ο (Προαιρετικά)

Επισκεφτείτε το παρακάτω σύνδεσμο και ενημερωθείτε για τις βασικές εντολές διαχείρισης φακέλων (Αντιγραφή-Μετακίνηση-Διαγραφή-Μετονομασία- Δημιουργία)

fakeloi

Δημιουργώ και εκφράζομαι με πολυμέσα και παρουσιάσεις. (5 ώρες)

Δραστηριότητα 1η – Παρουσίαση για τους άθλους του Ηρακλή

Στόχοι

  1. Επιλέγω διαφάνειες
  2. Εισάγω κείμενο και εικόνες
  3. Προβάλω την παρουσίασή μου
  4. Μορφοποιώ κατάλληλα τις διαφάνειες (διάταξη, πρότυπα σχεδίασης, φόντο)
  5. Ρυθμίζω την προβολή (εφέ εναλλαγής διαφανειών, συνδυασμοί κίνησης)

Βήμα 1ο : Κατεβάστε την παρουσίαση στον υπολογιστή σας και αποθηκεύστε της στον φάκελο της τάξης σας. Οι Άθλοι του Ηρακλή

Βήμα 2ο : Κατεβάστε τις εικόνες στον υπολογιστή σας και αποθηκεύστε της στον φάκελο της τάξης σας.

1. Το λιοντάρι της Νεμέας

2. Η Λερναία Ύδρα

3. Το ελάφι της Κερύνειας

4. Ο Ερυμάνθυος Κάπρος

5. Η Κόπρος του Αυγεία

6. Οι Στυμφαλίδες Όρνιθες

7. Ο Ταύρος της Κρήτης

8. Τα άλογα του Διομήδη

9. Η ζώνη της Ιππολύτης

10. Τα βόδια του Γηρυόνη

11. Τα μήλα των Εσπερίδων

12. Ο Κέρβερος

Βήμα 3ο :Άνοίξτε το παρακάτω ΠΑΙΧΝΙΔΙ και βρείτε πληροφορίες για κάθε άθλο ξεχωριστά. Συμπληρώστε τις διαφάνειες.  http://users.sch.gr/vaskitsios/katsba/dim/c/Hercules.htm

Δραστηριότητα 2η – Χριστουγεννιάτικη Κάρτα

Στόχοι

  1. Χριστουγεννιάτικες δραστηριότητες
  2. Αναζητώ εικόνες από το Διαδίκτυο
  3. Εισάγω κείμενο και εικόνες στη διαφάνεια
  4. Προβάλω την παρουσίασή μου.
  5. Εισάγω Ήχο.

Βήμα 1ο

Κάντε κλικ στο αρχείο Χριστουγεννιάτικη Καρτα και αποθηκεύστε το στο φάκελό σας (ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ ΩΣ)

Βήμα 2ο 

Αναζητήστε κινούμενες Χριστουγεννιάτικες Κινούμενες Εικόνες στο διαδίκτυο. Αντιγράψτε την εικόνα που θέλετε να έχετε στην κάρτα σας. (Δεξί κλικ, αντιγραφή)

Βήμα 3ο

Επικολλήστε την εικόνα στο δεξί μέρος της κάρτας σας, και γράψτε μια ευχή στο δεξί μέρος. Δείτε την κάρτα σας. (ΠAΤΗΣΤΕ F5)

Βήμα 4ο

Εισάγετε έναν ήχο που θα βρείτε εδώ .https://www.8notes.com/scores/10100.asp?ftype=midi

Δείτε το τελικό αποτέλεσμα   Χριστ_Καρτα_τελικό

Δραστηριότητα 3η – Η Γέννηση του Χριστού σε Παραμύθι

Στόχοι

  1. Επιλέγω διαφάνειες
  2. Εισάγω κείμενο και εικόνες
  3. Προβάλω την παρουσίασή μου
  4. Μορφοποιώ κατάλληλα τις διαφάνειες (διάταξη, πρότυπα σχεδίασης, φόντο)
  5. Ρυθμίζω την προβολή (εφέ εναλλαγής διαφανειών, συνδυασμοί κίνησης)

 ΦΩΤΟΤΥΠΙΕΣ : η γέννηση του Χριστού

Βήμα 1ο : Ανοίξτε ρτην παρουσίαση Η Γέννηση του Χριστού

Βήμα 2ο : Για να ολοκληρωθεί η ιστορία, πληκτρολογήστε τα κείμενα που σας δόθηκαν στις αντίστοιχες διαφάνειες, και αναζητήστε εικόνες από το διαδίκτυο για τις διαφάνειες που λείπουν.

Βήμα 3ο : Εισάγετε έναν ήχο που θα βρείτε εδώ https://www.8notes.com/scores/1552.asp?ftype=midi

 

Χριστουγεννιάτικη Δραστηριότητα

 

Δημιουργώ με τον κειμενογράφο

Δραστηριότητα 1η 

Στόχοι

Βήμα 1ο : Ανοίξτε το αρχείο 1 Γράμμα

Βήμα 2ο : Αποθηκεύστε στο φάκελό σας (Αποθήκευση ως)

Βήμα 3ο :

Δραστηριότητα 2η 

Στόχοι

Βήμα 1ο : Ανοίξτε το αρχείο 2 ΠΙΝΑΚΙΔΑ

Βήμα 2ο : Αποθηκεύστε στο φάκελό σας (Αποθήκευση ως)

Βήμα 3ο :

Δραστηριότητα 3η 

Στόχοι

Βήμα 1ο : Ανοίξτε το αρχείο 3 ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΕ ΠΑΡΤΙ

Βήμα 2ο : Αποθηκεύστε στο φάκελό σας (Αποθήκευση ως)

Δραστηριότητα 4η  (πηγήhttps://blogs.sch.gr/mltsigka)

Στόχοι

Βήμα 1ο : Ανοίξτε το αρχείο 4 Εξώφυλλο

Βήμα 2ο : Αποθηκεύστε στο φάκελό σας (Αποθήκευση ως)

Δραστηριότητα 5η 

Στόχοι : Επεξεργασία εικόνας

Βήμα 1ο : Ανοίξτε το αρχείο formula

Βήμα 2ο : Αποθηκεύστε στο φάκελό σας (Αποθήκευση ως)

Δραστηριότητα 5η 

Στόχοι : Επεξεργασία εικόνας

Βήμα 1ο : Ανοίξτε το αρχείο garfield

Βήμα 2ο : Αποθηκεύστε στο φάκελό σας (Αποθήκευση ως)

Δημιουργική Δραστηριότητα

 Ανοίξτε το Εκπαιδευτικό Λογισμικό Υπουργείου , και επιλέξτε την Γλώσσα Γ’-Δ’. Επιλέξτε το Εργαστήρι μου και γράψτε το όνομά σας. Διαλέξτε ξανά το εργαστήρι μου και και επιλέξτε την Πρόσκληση. Φτιάξτε μια πρόσκληση για να προσκαλέσετε τους συμμαθητές σας στο πάρτι γενεθλίων σας 

Γνωρίζω το Διαδίκτυο – Επικοινωνώ και συνεργάζομαι

Δημιουργώ και εκφράζομαι με την Ζωγραφική 

Μοντελοποιώ με εννοιολογικούς χάρτες

Υλοποιώ σχέδια έρευνας με ΤΠΕ 

Χριστουγεννιάτικες Δραστηριότητες