A’ ΤΑΞΗ

Τεχνολογίες Πληροφοριών και Επικοινωνιών

A” Δημοτικού

Προγραμματισμός Ύλης Α’ Τάξη Προγραμματισμός Ύλης A ΤΑΞΗ

Γνωρίζω και χειρίζομαι τον υπολογιστή (6 ώρες)

Δραστηριότητα 1η

  

  Αναγνωρίζω τα βασικά μέρη του υπολογιστή και τα χρωματίζω. Κάντε κλικ στον σύνδεσμο Ο Ηλεκτρονικός Υπολογιστής

Δραστηριότητα 2η

          Αναγνωρίζω τα βασικά μέρη του υπολογιστή στο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ. Επίσκεψη στο εργαστήριο και γνωριμία με τους υπολογιστές του εργαστηρίου. Δημιουργία ομάδων. Εκκίνηση και τερματισμός των Η/Υ. 

Δραστηριότητα 3η

ΚΑΝΟΝΕΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

 

Δραστηριότητα 4η

Εξοικείωση με τις λειτουργίες του ποντικιού. 

Εκκίνηση του προγράμματος GCompris (Έγκριση Παιδαγωγικού Ιντστιτούτου). Εκπαιδευτικές δραστηριότητες για την κίνηση του ποντικιού και τη χρήση του πληκτρολογίου. 

gcompris Επιπλέον παιχνίδια εξοικείωσης με το ποντίκι μπορείτε να βρείτε στις παρακάτω ιστοσελίδες :

mouse2MOUSE PRACTICE

Δραστηριότητα 5η

Εξοικείωση με τις λειτουργίες του ποντικιού.

Δραστηριότητα 6η (Προαιρετικά)

Εξοικείωση με τις λειτουργίες του ποντικιού

Εκκίνηση του προγράμματος Sebran (Έγκριση Παιδαγωγικού Ιντστιτούτου). Εκπαιδευτικές δραστηριότητες για την κίνηση του ποντικιού και τη χρήση του πληκτρολογίου.

sebran1

Δραστηριότητα 7η

Εξοικείωση με τις λειτουργίες του ποντικιού. 

Χρησιμοποιούμε το λογισμικό της γλώσσας Α’ δημοτικού (Έγκριση Παιδαγωγικού Ιντστιτούτου). Παρακολουθούμε τις περιπέτειες της Μαγικής Γραμμούλας, σε συνδυασμό με τα γράμματα που διδάσκονται στο μάθημα, της Γλώσσας. Στη συνέχεια με τη βοήθεια του καθηγητή μας ζωγραφίζουμε.

logismiko1

Δραστηριότητα 8η

Εξοικείωση με τις λειτουργίες του ποντικιού. 

 

Δημιουργώ και Εκφράζομαι με τη Ζωγραφική (5 ώρες)

Δραστηριότητα 1η 

Ζωγραφίζω on line

PAINTING

Ζωγραφίστε τώρα εσείς το Σχολείο σας ή την Τάξη σας ή Το σπίτι σας με σχήματα

Δραστηριότητα 2η 

Σχεδιάζω με το ελεύθερο λογισμικό Tuxpaint

            Παρουσίαση και εξοικείωση με τα βασικά χαρακτηριστικά του λογισμικού Tuxpaint (Σχεδίαση, Σχήματα, Σφραγίδες, Μαγικά, Σβηστήρα)

thumb-tuxpaint

Θέματα : 1) Χρωματίζω έτοιμες ζωγραφιές

2) Χρωματίζω το Φθινόπωρο

3) Χρωματίζω την Άνοιξη

4) Χρωματίζω Χριστουγεννιάτικες Ζωγραφιές

epoxes

 🙂 Χριστουγεννιάτικες Δραστηριότητες 🙂

 

Δημιουργώ με τον κειμενογράφο (5 ώρες)

Δραστηριότητα 1η 

Γράφω τα πρώτα μου γράμματα  

Εξοικείωση με τα βασικά πλήκτρα (ελληνικά, κενό, διαγραφή, κεφαλαία,  enter ) και αποθήκευση.

1. Ανοίξτε τον επεξεργαστή κειμένου

2. Γυρίστε το πληκτρολόγιο στα ελληνικά

3. Πληκτρολογείστε την αλφαβήτα με μικρά γράμματα αφήνοντας κενό.  Διαγράψτε με το Backspace όποτε χρειαστεί

4. Αλλάξτε γραμμή με το enter.

5. Πληκτρολογείστε την αλφαβήτα με κεφαλαία γράμματα κρατώντας το πλήκτρο Shift πατημένο.

6. Αλλάξτε γραμμή με το enter.

7. Πληκτρολογείστε την αλφαβήτα με κεφαλαία γράμματα ενεργοποιώντας το πλήκτρο Caps Lock.

8. Αποθηκεύστε την εργασία σας.

Δραστηριότητα 2η

Τονίζω τις πρώτες μου λέξεις

Εξοικείωση με τα βασικά πλήκτρα (ελληνικά, κενό, διαγραφή, κεφαλαία,  enter και τόνος) και αποθήκευση.

1. Ανοίξτε το αρχείο A ΤΑΞΗ – Τονισμός

2. Γράψτε τα ονόματα των ζώων με μικρά και με τόνους.

3. Αποθηκεύστε την εργασία σας.

Δραστηριότητα 3η

1. Ανοίξτε το αρχείο 1 Λεζάντες _Α_ΤΑΞΗ

2 Λεζάντες_ Α_ΤΑΞΗ

3 Λεζάντες_Α_ΤΑΞΗ

2. Διαγράψτε τα λάθη και γράψτε σωστά τις λέξεις

3. Αποθηκεύστε την εργασία σας.

Δραστηριότητα 4η

1. Πληκτρολογήστε το κείμενο που σας δίνεται και γραψτε στο τέλος τα ονόματά σας.

Πληκτρολόγηση Α

2. Αποθηκεύστε την εργασία σας.

 

Μοντελοποιώ με εννοιολογικούς χάρτες (3 ώρες)

Δραστηριότητα 1η – Ο χρόνος, οι εποχές και οι μήνες

1. Κάντε κλικ στον παραπάνω σύνδεσμο για να ανόιξετε το εργαλείο εννοιολογικής χαρτογράφισης.

2. Δημιουργείστε την εικόνα που σας δίνεται seasons

Δραστηριότητα 2η – Τα ζώα της γης

1. Κάντε κλικ στον παραπάνω σύνδεσμο για να ανόιξετε το εργαλείο εννοιολογικής χαρτογράφισης.

2. Δημιουργείστε την εικόνα που σας δίνεται Ζώα

3. Προσθέστε συνδεσμους με τα ονόματα των ζώων που ζουν στην στεριά, στον αέρα, στη θάλασσα.

Δραστηριότητα 3η – Η τάξη μου

1. Κάντε κλικ στον παραπάνω σύνδεσμο για να ανόιξετε το εργαλείο εννοιολογικής χαρτογράφισης.

2. Δημιουργείστε την εικόνα που σας δίνεται Η τάξη μου

3. Προσθέστε συνδεσμους με τα ονόματα των συμμαθητών σας

 

Γνωρίζω το Διαδίκτυο – Επικοινωνώ και συνεργάζομαι (3 ώρες)

 

Δραστηριότητα 1η –Πλοήγηση σε μια ιστοσελίδα

Βήμα 1ο : Ανοίξτε τον φυλλομετρητη

Βήμα 2ο : Αναζητείστε στοιχεία για την πόλη σας : Γράψτε λέξεις κλειδιά : Γρεβενά, πόλη Γρεβενά

Βήμα 3ο : Συμπληρώστε τα κενά Γνωρίζω το Διαδίκτυο

 

Δραστηριότητα 2η – Αναζήτηση εικόνων

Βήμα 1ο : Ανοίξτε το αρχείο Γνωρίζω το Διαδίκτυο 2

Βήμα 1ο : Ανοίξτε τον φυλλομετρητη και αναζητήστε τους ήρωες κινουμένων σχεδίων που βλέπετε. Αντιγράψτε τις εικόνες δίπλα από την κάθε λέξη. (Δεξί κλικ στην εικόνα- Αντιγραφή κλικ- Πηγαίνω στο σημείο που θέλω να βάλω την εικόνα και κάνω Δεξί κλικ- επικόλληση)

Δραστηριότητα 3η – Αναζήτηση εικόνων και στοιχείων

Βήμα 1ο : Ανοίξτε το αρχείο Γνωρίζω το Διαδίκτυο 3

Βήμα 1ο : Ανοίξτε τον φυλλομετρητη και αναζητήστε στοιχεία για τον ήλιο με τις λέξεις κελιδιά που σου δίνονται. Αντιγράψτε τις εικόνες ή κείμενο δίπλα από την κάθε λέξη κλειδί. (Δεξί κλικ στην εικόνα- Αντιγραφή κλικ- Πηγαίνω στο σημείο που θέλω να βάλω την εικόνα και κάνω Δεξί κλικ- επικόλληση)

 

Υλοποιώ σχέδια έρευνας με ΤΠΕ (5 ώρες)

 

 

 

Extras

Επίλυση προβλήματος με παζλ – Η Ώρα του Κώδικα

Η ‘Ωρα του Κώδικα και για τους μικρούς μαθητές. Εξοικείωση με την επίλυση αλγορίθμων

9040288_orig

Το παράξενο Ταξίδι του Φουντούλι

Γλώσσα και Μαθηματικά Α’ Δημοτικού

Χρησιμοποιούμε το λογισμικό των Μαθηματικών Α’-Β’ δημοτικού (Έγκριση Παιδαγωγικού Ιντστιτούτου). Υλοποιούμε τις δραστηριότητες για τα μαθηματικά Α’ Δημοτικού.

logismiko2

Πηγή : https://www.stintaxi.com/

glossa mathimatika