Πληροφορική ΣΤ’ Δημοτικού
Επαναληπτικές Δραστηριότητες για το Υλικό Μέρος ενός υπολογιστικού συστήματος
Δραστηριότητα 1η
Δημιουργώ με τον Κειμενογράφο
Δραστηριότητα 1η – Επανάληψη
Στόχοι
- Γράφω και Μορφοποιώ Κείμενο
- Αναζητώ εικόνες στο διαδίκτυο
- Εισάγω εικόνες στο κείμενο
Οδηγίες
Βήμα 1ο : Ανοίξτε το Αρχείο επεξεργασίας και το Φύλλο Εργασίας. Ακολουθήστε τις οδηγίες προκειμένου να δημιουργήσετε το Τελικό Κείμενο που σας έχει δοθεί σε φωτοτυπία.
Δραστηριότητα 2η – Δημιουργία Αφίσας
Στόχοι
- Γράφω και Μορφοποιώ Κείμενο
- Μορφοποιώ την Σελίδα
- Αναζητώ εικόνες στο διαδίκτυο
- Εισάγω εικόνες στο κείμενο
Με αφορμή τον εορτασμό της 28ης Οκτωβρίου, η δασκάλα σας, σας έχει αναθέσει να φτιάξετε μία αφίσα για την εκδήλωση του σχολείου σας στον κειμενογράφο.
Αναζητείστε εικόνες από το διαδίκτυο και δημιουργείστε την δική σας αφίσα.
Προσθέστε κείμενο με ό,τι νομίζετε εσείς σχετικό με τον εορτασμό.
Ενδεικτικά σας δίνω μια αφίσα της δικής μου φαντασίας Αφίσα
Δραστηριότητα 3 Λεξικό όρων
- Διερεύνηση των ουράνιων σωμάτων του ηλιακού μας συστήματος.
- Αναζήτηση πληροφοριών.
- Σχεδίαση και μορφοποίηση πίνακα.
Ανοίξτε το αρχείο Πίνακες για το Ηλιακό Σύστημα και ακολουθείστε τις οδηγίες της εργασίας.
Δραστηριότητα 4η – Δημιουργώ το ημερολόγιο της τάξης μου
Στόχοι : Πληκτρολόγηση, εισαγωγή εικόνας, αποθήκευση
Βήμα 1ο : Ανοίξτε τα παρακάτω αρχεία και επιλέξτε αυτό που σας αρέσει. ΠΡΟΤΥΠΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ 1 ΠΡΟΤΥΠΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ 2 ΠΡΟΤΥΠΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ 3 ΠΡΟΤΥΠΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ 4 Αποθηκεύστε το αρχείο στο φάκελό σας (Αποθήκευση ως..)
Βήμα 2ο : Καταγράψτε στην πρώτη γραμμή του πίνακα τις ημέρες τις εβδομάδας.
Βήμα 3ο : Ανοίξτε το ημερολόγιο των Windows και καταγράψτε τις ημερομηνίες του μήνα που έχει αναλάβει η ομάδα σας.
Βήμα 4ο : Κάντε εισαγωγή εικόνας την φωτογραφία που έχετε αποθηκεύσει στον φάκελό σας. Επιλέξτε την εικόνα και από την καρτέλα Μορφοποίηση κάντε αναδίπλωση εικόνας Τετράγωνη.
Βήμα 5ο : Ανοίξτε το Tuxpaint και ζωγραφίστε κάτι σχετικό με τον μήνα που έχετε επιλέξει. Αποθηκεύστε το αρχείο.
Βήμα 6ο : Με τη βοήθεια του καθηγήτρια σας κάντε εισαγωγή της εικόνας και μορφοποίηση όπως στ ο Βήμα 4ο.
Βήμα 7ο : Αποθηκεύστε το αρχείο (Αποθήκευση…)
Δραστηριότητα 7. Επανάληψη
ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ WORD
Δραστηριότητα για τα Χριστούγεννα
Δημιουργώντας μια Χριστουγεννιάτικη Κάρτα
Δημιουργώ με πολυμέσα και παρουσιάσεις
Δραστηριότητα 1η – Δημιουργία Βίντεο
Στόχοι : Δημιουργία και επεξεργασία βίντεο, ηχογράφηση, προσθήκη ήχου στο βίντεο, αναπαραγωγή και αποθήκευση
Βήμα 1ο Ανοίξτε το movie maker
Βήμα 2ο Εισάγετε τις εικόνες που βρίσκονται στο φάκελο Έγγραφά μου/Χριστούγεννα
Βήμα 3ο Ανοίξτε το Audacity και ηχογραφείστε με τη βοήθεια της καθηγήτριας σας το παραμύθι.
Βήμα 4ο Κάντε τις κατάλληλες αλλαγές στον τρόπο παρουσίασης του παραμυθιου.
Βήμα 5ο Αποθηκεύστε το βίντεο σας.
ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΑ ΦΥΛΛΑ
Δραστηριότητα 1η -Εισαγωγή
Ανοίξτε το αρχείο 1Η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ – ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ και ακολουθείστε τις οδηγίες
Μελετήστε τις σημειώσεις που σας δόθηκαν 1-ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΠΕΡΙΒΑΛΟΝ
Δραστηριότητα 2η- Πληκτρολόγηση, Μορφοποίηση
Δημιουργείστε το πρόγραμμα που σας δόθηκε 2Η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ -πληκτρολογηση
Δραστηριότητα 3η- Πίνακας-Γράφημα
Ανοίξτε το αρχείο 3-ΑΠΛΟ ΓΡΑΦΗΜΑ και ακολουθείστε τις οδηγίες 3-ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΓΡΑΦΗΜΑ
Δραστηριότητα 4η- Πράξεις
Ανοίξτε το αρχείο 4-ΠΡΑΞΕΙΣ και ακολουθείστε τις οδηγίες 4-ΠΡΑΞΕΙΣ
Δραστηριότητα 5η – Συναρτήσεις
Ανοίξτε το αρχείο 5-ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ SUM και ακολουθείστε τις οδηγίες.
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΩ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΑΙ ΜΕΣΩ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
Δραστηριότητα 1. Συμμετοχή σε Wiki για ανάρτηση των εργασιών μας
- Γνωρίζουμε τις βασικές δυνατότητες που προσφέρει ένα wiki, αναζητώντας πληροφορίες από την ελεύθερη διαδικτυακή εγκυκλοπαίδεια (el.wikipedia.org).
- Συζητάμε για τα wiki και τους κανόνες χρήσης τους.
- Γράφουμε, μορφοποιούμε το κειμενό μας.
- Στη συνέχεια ανά ομάδες αναρτούμε στο wiki τις εργασίες μας (προηγούμενες δραστηριότητες).
- Διαβάζουμε και σχολιάζουμε στο wiki τις εργασίες των άλλων
Δραστηριότητα 2. Συμμετοχή σε kidblog για ανάρτηση των εργασιών μας
http://kidblog.org/LiampaST1-14/wp-login.php?loggedout=true
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΖΩ
Δραστηριότητα 1η
Δημιουργική Χρήση Υπολογιστή με Scratch–
Μια καταπληκτική δουλειά για τους Έλληνες μαθητές από τον συνάδελφο Φωτιάδη Χρήστο, ο οποίος μετέφρασε και ανέβασε online στο prezi της σειράς μαθημάτων στη Δημιουργική Χρήση Υπολογιστή από τη συγγραφική ομάδα του ScratchEd, με τίτλο Scratch Curriculum Guide Draft (Creative Computing – a design-based introduction to computational thinking).