Τεχνολογίες Πληροφοριών και Επικοινωνιών
Γ’ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
Προγραμματισμός Ύλης Γ’ Τάξης :
Κάρτες Επιβράβευσης : Κάρτες Επιβράβευσης
Γνωρίζω και χειρίζομαι τον υπολογιστή (3)
Δραστηριότητα 1η – Το υλικό μέρος του υπολογιστικού συστήματος
Στόχοι : Να αναγνωρίζουν και να κατονομάζουν τις βασικές μονάδες του υπολογιστικού συστήματος και να περιγράφουν τη λειτουργία τους. ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΤΑΞΗ Γ-ΥΛΙΚΟ ΜΕΡΟΣ τετράδιο
Δείτε την παρακάτω παρουσίαση
Βήμα 1ο
Επισκεφτείτε την ιστοσελίδα και τοποθετείστε τα βασικά μέρη του υπολογιστή στη σωστή θέση.
Δραστηριότητα 2η – Επιφάνεια Εργασίας, Φόντο επιφάνειας Εργασίας
Στόχοι : Να αναγνωρίζουν και να κατονομάζουν τα βασικά μέρη του περιβάλλοντος εργασίας του υπολογιστή, να χειρίζονται τα παράθυρα (κουμπιά, μέγεθος, εναλλαγή παραθύρων), να αλλάζουν γλώσσα πληκτρολογίου και να επεξεργάζονται το ημερολόγιο του. Να επιλέγουν και να αλλάζουν το φόντο της επιφάνειας εργασίας και να επιλέγουν προφύλαξη οθόνης.
ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΩΝ Επιφάνεια Εργασίας, ΦΟΝΤΟ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Δραστηριότητα 3η – Εργονομία
Στόχοι : Να γνωρίσουν οι μαθητές τις βασικές αρχές εργονομίας και ασφάλειας κατά τη χρήση των υπολογιστών.
ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΚΑΝΟΝΕΣ ΕΡΓΟΝΟΜΙΑΣ-ΤΕΤΡΑΔΙΟ
Βήμα 1ο
Παρακολουθείστε τα παρακάτω βίντεο
Βήμα 2ο
Κάντε κλικ στην εικόνα και εφαρμόστε τους παραπάνω κανόνες σωστής στάσης του σώματος
Βήμα 3ο
Αν θέλετε μπορείτε να αξιολογήσετε τις γνώσεις σας και στο παρακάτω on-line τεστ αξιολόγησης
Δραστηριότητα 4η – Μαθαίνω το πληκτρολόγιο (Προαιρετικά)
Στόχοι : Να εξασκηθούν οι μαθητές με τα πλήκτρα του πληκτρολογίου.
Βήμα 1ο
Κάνε κλικ στην εικόνα του πληκτρολογίου και γράψε τις εκφράσεις που σου δίνονται.
Βήμα 2ο
Κάνε κλικ στην εικόνα του πληκτρολογίου και βάλε τα πλήκτρα στη σωστή σειρά. Χρησιμοποίησε ως βοήθεια το πληκτρολόγιο που έχει μπροστά σου.
Βήμα 3ο
Κάνε κλικ στην εικόνα παρακάτω και βρες στο πληκτρολόγιο τα γράμματα, τα σύμβολα και τους αριθμούς που σου ζητά.
Δημιουργώ και εκφράζομαι με τον κειμενογράφο (5)
Δραστηριότητα 1η – Αγαπητό μου ημερολόγιο
Στόχοι : Πληκτρολόγηση κειμένου, διαγραφή, κεφαλαία, τονισμός, Αποθήκευση
ΤΕΤΡΑΔΙΟ Οδηγίες για την πληκτρολόγηση για τετράδιο αποθήκευση αρχείου
ΠΡΟΣΟΧΗ!!! Συμβουλευτείτε το φυλλάδιο που σας έχει δοθεί
Βήμα 1ο : Ανοίξτε το αρχείο Αγαπητό μου ημερολόγιο.
Βήμα 2ο : Αποθηκεύστε το αρχείο στο φάκελό σας (Αποθήκευση ως)
Βήμα 3ο : Στην πρώτη παράγραφο να βάλετε τόνους στις λέξεις που είναι υπογραμμισμένες με κόκκινο.
Βήμα 4ο : Στη δεύτερη παράγραφο γράψτε με κεφαλαίο γράμμα τις λέξεις που είναι υπογραμμισμένες με κόκκινο.
Βήμα 5ο : Στην τρίτη παράγραφο διορθώστε τα ορθογραφικά λάθη που έχουν οι λέξεις. Αν δεν γνωρίζετε, τη σωστή ορθογραφία κάντε δεξί κλικ πάνω στη λέξη και επιλέξτε τη σωστή ορθογραφία.
Βήμα 6ο : Αποθηκεύστε το αρχείο σας (Αποθήκευση)
Δραστηριότητα 2η –Αντιγραφή και επικόλληση
Στόχοι : Αποθήκευση, αντιγραφή και επικόλληση, μορφοποίηση
(πηγή : https://blogs.sch.gr/mltsigka/ )
Βήμα 1ο : Άνοιξε το αρχείο Αντιστοίχισε τα αντικείμενα
Βήμα 2ο : Αποθήκευσε το αρχείο στο φάκελο της τάξης σου (αποθήκευση ως)
Βήμα 3ο : Με την χρήση της Αντιγραφής και επικόλλησης, αντιστοίχισε τις λέξεις ΝΑΙ και ΟΧΙ κάτω από κάθε εικόνα, απαντώντας στην κάθε ερώτηση.
Βήμα 4ο : Αποθήκευσε τις αλλαγές που έκανες (Αποθήκευση)
Δραστηριότητα 3η – Κανόνες μορφοποίησης κειμένου
Στόχοι : Πληκτρολόγηση, στίξη, μορφοποίηση γραμματοσειράς, μέγεθος και χρώμα γραμμάτων, έντονα, πλάγια, υπογραμμισμένα
ΤΕΤΡΑΔΙΟ Κανόνες Μορφοποίησης κειμένου στο Microsoft Word για τετράδιο
Βήμα 1ο : Ανοίξτε το Microsoft Word και πληκτρολογήστε το κείμενο που σας έχει δοθεί, ακολουθώντας τους κανόνες μορφοποίησης που είναι γραμμένοι. Πληκτρολόγηση και μορφοποίηση κειμένου γ ΤΆΞΗ
Βήμα 2ο : Αποθήκευσε το αρχείο στο φάκελο της τάξης σου (αποθήκευση ως)
Δραστηριότητα 4η – Κανόνες μορφοποίησης κειμένου
Στόχοι : Μορφοποίηση γραμματοσειράς, μέγεθος και χρώμα γραμμάτων, έντονα, πλάγια, υπογραμμισμένα
ΠΡΟΣΟΧΗ!!! Συμβουλευτείτε το φυλλάδιο που σας έχει δοθεί
Βήμα 1ο : Άνοιξε το αρχείο Ο-Χιονάνθρωπος-και-το-Κορίτσι ΧΩΡΙΣ ΜΟΡΦΟΠΟΙΗΣΗ
Βήμα 2ο : Μορφοποιείστε το αρχείο σύμφωνα με το αρχείο 6 Ο Χιονάνθρωπος και το Κορίτσι και αποθήκευσε το αρχείο στο φάκελο της τάξης σας (αποθήκευση ως)
Δραστηριότητα 5η – Φτιάχνοντας κόμικς
Στόχοι : Εξάσκηση των κανόνων πληκτρολόγησης που διδάχθηκαν και σε ένα άλλο πρόγραμμα.
Ανοίξτε το Εκπαιδευτικό Λογισμικό Υπουργείου , και επιλέξτε την Γλώσσα Γ’-Δ’. Επιλέξτε το Εργαστήρι μου και γράψτε το όνομά σας. Διαλέξτε ξανά το εργαστήρι μου και και επιλέξτε την Κόμικς. Φτιάξτε μια δική σας ιστορία με τη μορφή κόμικς. Παρουσιάστε το στην Τάξη σας.
Χριστουγεννιάτικη Δραστηριότητα (1)
Δραστηριότητα 1η – Χριστουγεννιάτικη Κάρτα
Ανοίξτε το Εκπαιδευτικό Λογισμικό Υπουργείου , και επιλέξτε την Γλώσσα Γ’-Δ’. Επιλέξτε το Εργαστήρι μου και γράψτε το όνομά σας. Διαλέξτε ξανά το εργαστήρι μου και και επιλέξτε την Κάρτα. Φτιάξτε μια χριστουγεννιάτικη κάρτα με τις ευχές σας για την οικογένειά σας.
Δραστηριότητα 2η- Παιχνίδια
Δημιουργώ και εκφράζομαι με πολυμέσα και παρουσιάσεις. (3)
Δραστηριότητα 1η – Παρουσίαση για τους θεούς του Ολύμπου
Στόχοι
Επιλέγω διαφάνειες, εισάγω κείμενο και εικόνες, προβάλω την παρουσίασή μου, μορφοποιώ κατάλληλα τις διαφάνειες (διάταξη, πρότυπα σχεδίασης, φόντο), ρυθμίζω την προβολή (εφέ εναλλαγής διαφανειών, συνδυασμοί κίνησης)
ΤΕΤΡΑΔΙΟ αποθήκευση εικόνας
Βήμα 1ο : Ανοίξτε το αρχείο Οι Δώδεκα Θεοί του Ολύμπου.
Βήμα 2ο : Επιλέξτε το πρότυπο σχεδίασης που σας αρέσει.
Βήμα 3ο : Συμπληρώστε σε κάθε διαφάνεια τα στοιχεία για κάθε θεό,όπως αυτά σας δίνονται στη φωτοτυπία. Οι θεοί του Ολύµπου
Βήμα 4ο : Γιακάθε μιαθεά εισάγετε νέα διαφάνεια, καθώς και την αντίστοιχη εικόνα .
Βήμα 5ο : Πειραματιστείτε με την εναλλαγή των διαφανειών.