8 Νοεμβρίου

Στις 8 Νοεμβρίου η εκκλησία μας γιορτάζει την «σύναξη των Αρχαγγέλων Μιχαήλ και Γαβριήλ», ενώ η ελληνική πολεμική αεροπορία γιορτάζει τον Αρχάγγελο Μιχαήλ, που είναι και προστάτης της.

Πήγαμε μια βόλτα στο μουσείο πολεμικής αεροπορίας παρατηρώντας τα πολεμικά αεροπλάνα, τα χρώματα τους , το σχήμα τους.

Έπειτα φτιάξαμε τα δικά μας αεροπλάνα και παίξαμε στην αυλή.

20251107 103219 20251107 103256 20251107 103306 20251107 114244 20251107 114304

Από Ζουμπουλή Ματέλη Μυρσίνη

Παίζω σκάκι

Εδώ και δύο χρόνια στο νηπιαγωγείο μας προσπαθούμε με διάφορες δράσεις να φέρουμε τους μαθητές μας σε επαφή με το μαγικό κόσμο του σκακιού.

Το σκάκι έχει πολλαπλά οφέλη για την ανάπτυξη των παιδιών. Καλλιεργεί την σκέψη τους, την κρίση τους , την ικανότητα τους να σκέφτονται στρατηγικά και να προβλέπουν τις κινήσεις του αντιπάλου αλλά και να σχεδιάζουν τα δικά τους βήματα. Καλλιεργεί την επιμονή και την υπομονή και τους διδάσκει να περιμένουν τη σειρά τους και να δέχονται την ήττα.

Η ενασχόληση γίνεται με τρόπο παιγνιώδη και διασκεδαστικό . Δίνεται η ευκαιρία στα παιδιά να συνεργαστούν, να επικοινωνήσουν και να αλληλεπιδράσουν .

Στόχος δεν είναι να γίνουμε σκακιστές. Στόχος είναι να μάθουν τα παιδιά τις πρώτες κινήσεις, τις αξίες των πιονιών και των κομματιών , τις θέσεις τους και τους πρώτους ελιγμούς.

Φέτος λοιπόν το σκάκι δεν θα εντάσσεται σε κάποιο πρόγραμμα ή εργαστήριο δεξιοτήτων. Φέτος οι περσινοί μαθητές θα γίνουν δάσκαλοι και με τη βοήθεια των νηπιαγωγών στις ελεύθερες δραστηριότητες θα προσπαθήσουμε να να κάνουμε τα πρώτα μας βήματα.

Το ταξίδι μας έχει ήδη ξεκινήσει

20251107 115927 20251107 120002 20251107 120407 20251107 120449 20251107 120836 20251107 125629 20251107 130103 20251107 130203 20251107 130346 20251107 130640 20251107 131204 20251107 115857

Από Ζουμπουλή Ματέλη Μυρσίνη

Ένα “ταξιδάκι’ στη Γαλλία!

istockphoto 1183793288 612x612 1

Η δράση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων για την Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών. Στόχος ήταν τα παιδιά να γνωρίσουν μια ευρωπαϊκή χώρα, τη Γαλλία, τη γλώσσα της και ορισμένα στοιχεία του πολιτισμού της, με βιωματικό και ευχάριστο τρόπο.

 

Σκοπός – Στόχοι:

  • Να ευαισθητοποιηθούν τα παιδιά σχετικά με τη γλωσσική και πολιτισμική ποικιλία της Ευρώπης.
  • Να γνωρίσουν τη γαλλική γλώσσα και να ακούσουν βασικές λέξεις και εκφράσεις.
  • Να γνωρίσουν χαρακτηριστικά στοιχεία του γαλλικού πολιτισμού (φαγητά, αξιοθέατα, σημαία).
  • Να αναπτύξουν τη συνεργασία, τη χαρά της δημιουργίας και τη βιωματική μάθηση μέσα από το παιχνίδι και τη μαγειρική.

Περιγραφή της Δράσης:
Καλέσαμε στο νηπιαγωγείο τη μαμά ενός μαθητή μας, κα Στρατιώτου Μαρία, που είναι καθηγήτρια Γαλλικών. Μας μίλησε για τη Γαλλία, μας έδειξε τη γαλλική σημαία και γνωστά αξιοθέατα, όπως τον Πύργο του Άιφελ και τη Παναγία των Παρισίων.
Ακούσαμε πώς προφέρονται κάποιες βασικές λέξεις στα γαλλικά (bonjour, merci, chocolat κ.ά.) και προσπαθήσαμε να τις πούμε κι εμείς!
Στη συνέχεια, μιλήσαμε για τα αγαπημένα φαγητά των Γάλλων και φτιάξαμε όλοι μαζί νόστιμες κρέπες με σοκολάτα, όπως συνηθίζουν στη Γαλλία. Τα παιδιά συμμετείχαν ενεργά στη διαδικασία και απόλαυσαν το αποτέλεσμα.

istockphoto 1640108409 612x612 1

Αξιολόγηση – Ανατροφοδότηση:
Τα παιδιά συμμετείχαν με ενθουσιασμό, εξέφρασαν απορίες, επανέλαβαν γαλλικές λέξεις και συνεργάστηκαν κατά την παρασκευή των κρεπών. Μέσα από το παιχνίδι και τη βιωματική εμπειρία, καλλιεργήθηκε η αποδοχή της διαφορετικότητας και η χαρά της ανακάλυψης νέων πολιτισμών. Τέλος κατασκεύασαν ένα μνημείο της Γαλλίας που τους έκανε εντύπωση.

images

IMG 0181 IMG 0183 IMG 0184 IMG 0185 IMG 0189 IMG 0190 IMG 0194 IMG 0195 IMG 0198 IMG 0199 IMG 0200 IMG 0201 IMG 0203 IMG 0206 IMG 0209 IMG 0215 IMG 0219 IMG 0222 IMG 0223 IMG 0224 IMG 0225 IMG 0226

IMG 0228

IMG 0229 2 IMG 0230 IMG 0232 IMG 0233 IMG 0236 IMG 0237

Από Δήμου Μαρία και Στρατιώτου Μαρία

 «Ένας μυστηριώδης φάκελος»

Η δραστηριότητα εντάσσεται στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Προγραμματισμού. Κατατέθηκε στο  site του e-code και αποσπάσαμε πιστοποιητικό συμμετοχής.
Τα παιδιά λαμβάνουν ένα παράξενο γράμμα το οποίο περιέχει ένα αίνιγμα. Για να το λύσουν, και να μάθουν ποιος το έστειλε θα πρέπει να ακολουθήσουν οδηγίες, να ζωγραφίσουν κυβάκια και να αποκωδικοποιήσουν το μήνυμα που κρύβεται σε ένα φύλλο με τετραγωνάκια και αριθμούς (Χρωματισμοί αντιστοίχισης (π.χ. 0 = κίτρινο 1 =ροζ  2 = μαύρο  3 = γαλάζιο , 4 = πράσινο).

 Γνωστικοί στόχοι

Να εξοικειωθούν με τη λογική της ακολουθίας εντολών (προγραμματισμός).

Να αναπτύξουν δεξιότητες αντιστοίχισης συμβόλων και χρωμάτων.

Να ενισχύσουν τη λογικομαθηματική σκέψη (αναγνώριση μοτίβων, καταμέτρηση, σύγκριση).

Ψυχοκινητικοί στόχοι

Να χειριστούν με ακρίβεια υλικά (μαρκαδόρους, φύλλα τετραγωνάκια).

Να οργανώσουν το χώρο εργασίας τους και να συνεργαστούν σε μικρές ομάδες.

Συναισθηματικοί / Κοινωνικοί στόχοι

Να αναπτύξουν πνεύμα συνεργασίας και επικοινωνίας.

Να βιώσουν τη χαρά της ανακάλυψης και της επίλυσης ενός μυστηρίου.

Στην Πορεία Δραστηριότητας ακολουθήθηκε το μοντέλο Ε5

Φάση 1: Εισαγωγή – Ενεργοποίηση ενδιαφέροντος

Παράξενα βέλη οδηγούν τα παιδιά σε ένα κουτί όπου υπάρχει ένα αίνιγμα.. Ποίος το άφησε στο σχολείο μας;

Συζητάμε : Ποιος νομίζετε ότι κρύβεται πίσω από αίνιγμα;

Τι μπορεί να σημαίνουν οι αριθμοί στο χαρτί;

Πώς μπορούμε να τον βοηθήσουμε;

Φάση 2: Κύρια δραστηριότητα – Αποκωδικοποίηση

Τα παιδιά , σε ομάδες παρατηρούν το φύλλο με τα τετραγωνάκια και βάφουν τα τετραγωνάκια σύμφωνα με τις οδηγίες. Σιγά σιγά, καθώς συμπληρώνουν το φύλλο, αποκαλύπτεται ένα σχέδιο. Ένα ρομποτακι μας έστειλε το μήνυμα!

Φάση 3: Συζήτηση – Αναστοχασμός

Συζητάμε πώς βρήκαμε τη λύση και τί μας βοήθησε να συνεργαστούμε.

Και πώς το γράμμα αυτό μας δείχνει  τον τρόπο που «σκέφτονται» τα ρομπότ

Στην παραπανω φάση αξιολογήθηκε:

Η Παρατήρηση συμμετοχής και συνεργασίας των παιδιών.

Η Ικανότητα αντιστοίχισης αριθμών–χρωμάτων.

Η Κατανόηση της έννοιας «ακολουθώ οδηγίες για να φτάσω σε αποτέλεσμα».

IMG 0125 IMG 0126 IMG 0129

IMG 0130 IMG 0131 IMG 0132 IMG 0133 IMG 0134 IMG 0135 IMG 0136 IMG 0137 IMG 0138 IMG 0139 IMG 0140 IMG 0141 IMG 0142 IMG 0143 IMG 0150 IMG 0151 IMG 0152 IMG 0157 IMG 0158 IMG 0159 IMG 0160 IMG 0161

Κατατέθηκε στο  site του e-code και αποσπάσαμε πιστοποιητικό συμμετοχής για το Νηπιαγωγείο μας και για τους μαθητές μας.



Λήψη αρχείου

Από Δήμου Μαρία

Ο Βασιλιάς Μίδας

Ξεκινήσαμε με το αίνιγμα του κουμπαρά . Τα παιδιά προσπάθησαν να το μαντέψουν

20251031 111304

20251031 111237 20251031 111244 20251031 111256

Μιλήσαμε για την αποταμίευση μέσα από ένα μικρό παραμύθι

Ο Μικρός Γουρουνάκος και το Όνειρο του Ποδηλάτου

Ο Μικρός Γουρουνάκος ήθελε πολύ ένα κόκκινο ποδήλατο.
Ρώτησε τη μαμά του πώς μπορεί να το αποκτήσει.
Η μαμά του είπε:
«Αν κάθε μέρα βάζεις λίγα από το χαρτζιλίκι σου μέσα στον κουμπαρά, τότε κάποια μέρα θα έχεις αρκετά!»

Η πρώτη μέρα: “Τσακ!” έβαλε ένα κέρμα.
Η δεύτερη μέρα: “Τσακ!” άλλο ένα.
Οι μέρες έγιναν εβδομάδες, και ο κουμπαράς γέμιζε!

Μέχρι που μια μέρα…
Κραακ! άνοιξε τον κουμπαρά και…
Είχε μαζέψει αρκετά!
Ο Γουρουνάκος πήρε το ποδήλατό του και έμαθε πως όταν θέλεις κάτι πολύ… περιμένεις και προσπαθείς!

Τα παιδιά κατανόησαν ότι

Όταν θέλουμε κάτι, μπορεί να χρειαστεί να περιμένουμε και να αποταμιεύσουμε.

Μικρά ποσά μπορούν να γίνουν κάτι μεγάλο με υπομονή.

Παρουσιάσαμε στα παιδιά το παραμύθι του Βασιλιά Μίδα θέλοντας να τους ευαισθητοποιήσουμε και να τους εξηγήσουμε ότι η αποταμίευση δεν πρέπει να γίνεται αυτοσκοπός και ότι τα πολλά λεφτά δεν φέρνουν την ευτυχία.

Από Ζουμπουλή Ματέλη Μυρσίνη

Φάρσα ή κέρασμα ( Μετάβαση)

Το Halloween δεν είναι ελληνική παράδοση. Προέρχεται από αγγλοσαξονικές χώρες (ΗΠΑ, Ηνωμένο Βασίλειο, Ιρλανδία).
Παρόλα αυτά, τα τελευταία χρόνια εμφανίζεται στα σχολεία, κυρίως επειδή:
υπάρχει επαφή μέσω ξενόγλωσσων βιβλίων και αγγλικών,
τα παιδιά βλέπουν ταινίες και κινούμενα σχέδια,
και τα καταστήματα (σούπερ μάρκετ / στολές) το προωθούν εμπορικά.
Άρα, πολλά παιδιά έρχονται ήδη με εικόνες, απορίες και ενδιαφέρον.
Φέτος αποφασίσαμε να γνωρίσουμε αυτή τη γιορτή στο νηπιαγωγείο με την πολύτιμη βοήθεια της κ.Κατερίνας, καθηγήτριας αγγλικών στο σχολείο μας. Κι αυτό έγινε για διάφορους λόγους.
  • Πρώτον αξιοποιήθηκε ως πολιτισμική εμπειρία «Σήμερα θα γνωρίσουμε μια γιορτή που έχουν σε άλλες χώρες.»
  • Ενισχύθηκε η γλωσσική επαφή στα Αγγλικά Π.χ. πολύ βασικό λεξιλόγιο: pumpkin, cat, hat, ghost κ.τ.λ.
  • Δόθηκαν ευκαιρίες για δημιουργικό παιχνίδι, χειροτεχνίες, παιχνίδια ρόλων, ιστορίες.
  • Και στα πλαίσια της μετάβασης τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με την πρώτη δημοτικού και αλληλεπιδράσανε.

Το πρωί περίμενε τα παιδιά μια έκπληξη. Η τάξη είχε στολιστεί και διάφορες λιχουδιές περίμεναν τα παιδιά.

20251030 092856 120251030 092902 120251030 072608 120251030 093107 120251030 110325 120251030 110336 120251030 112932 120251030 112938 120251030 112941 120251030 113055 1

Είδαμε σχετικά βίντεο για να πάρουμε περισσότερες πληροφορίες

Φτιάξαμε στολές με χαμογελαστά φαντασματάκια και καπελάκια μάγισσας.

20251030 092831 1 20251030 093416 1 20251030 102757 1 20251030 102812 1 20251030 102821 1 20251030 102851 1 20251030 112427 1 20251030 112506 1 20251030 112521 1 20251030 112539 1 20251030 112556 1 20251030 112609 1 20251030 112617 1 20251030 112629 1 20251030 112643 1

Ήμασταν έτοιμοι να υποδεχτούμε τους φίλους μας από την πρώτη δημοτικού ,οι οποίοι ήρθαν πολύ χαρούμενοι φορώντας κι αυτοί τις δικές τους στολές. Παίξαμε μαζί τους το γνωστό “Φάρσα ή κέρασμα”

20251030 114259 1 20251030 114336 1 20251030 114341 1 20251030 114344 1

20251030 113313 120251030 113321 1 20251030 114557 1 20251030 114622 1 20251030 114921 1 20251030 115005 120251030 124650 120251030 124655 120251030 124712 120251030 124759 120251030 124832 1

Παίξαμε διάφορα παιχνίδια που είχε οργανώσει η κυρία Κατερίνα

20251030 113015 120251030 113018 1 20251030 125454 1 20251030 125625 1 20251030 130002 1 20251030 130047 1 20251030 130151 1 20251030 130239 1 20251030 130325 1 20251030 130748 1 20251030 131059 1 20251030 131115 1

Και στο τέλος όλοι μαζί γευτήκαμε διάφορες λιχουδιές και διασκεδάσαμε
20251030 121428 1 20251030 121458 1 20251030 122310 1 20251030 122315 120251030 112747 1
Από Ζουμπουλή-Ματέλη Μυρσίνη και Φιλιανού Κατερίνα

Πρώιμη παρέμβαση -σχολική ετοιμότητα και τρόποι αντιμετώπισης από την Οικογένεια

Με ιδιαίτερη χαρά καλωσορίσαμε στο νηπιαγωγείο μας, σήμερα 29/10/2025, τις δύο αξιόλογες καθηγήτριες Φωτεινή Ματαρά (Φιλόλογος Ειδικής Αγωγής) και Αντζούρη Μαρία (Φυσικός Ειδικής Αγωγής) Οι δύο καθηγήτριες, άφησαν τις καλύτερες εντυπώσεις με την παρουσία και την ομιλία τους. Ήταν ιδιαίτερα επικοινωνιακές, φιλικές και προσιτές, δημιουργώντας ένα ζεστό και συνεργατικό κλίμα με τους γονείς. Με σαφήνεια και ευαισθησία παρουσίασαν τη σημασία της πρώιμης παρέμβασης και της σχολικής ετοιμότητας, εξηγώντας πώς η έγκαιρη υποστήριξη συμβάλλει καθοριστικά στην ολόπλευρη ανάπτυξη του παιδιού. Αναφέρθηκαν επίσης στα σημάδια που δείχνουν πότε ένα παιδί είναι έτοιμο να περάσει στο δημοτικό, ενώ έδωσαν πολύτιμες πρακτικές συμβουλές για το πώς οι γονείς μπορούν να ενισχύσουν τη μάθηση στο σπίτι μέσα από παιγνιώδεις δραστηριότητες και εκπαιδευτικά παιχνίδια. Επιπλέον, μίλησαν με απλό και κατανοητό τρόπο για το πώς μπορούν να αναγνωρίζονται ενδείξεις δυσλεξίας ή άλλων μαθησιακών δυσκολιών, δίνοντας έμφαση στην έγκαιρη αναγνώριση και την υποστηρικτική στάση απέναντι στα παιδιά. Η παρουσία τους υπήρξε πολύτιμη και εμπνευστική, και πιστεύουμε ότι κατάφεραν να εμπνεύσουν τους γονείς ώστε να γίνουν ενεργοί συνοδοιπόροι στην πορεία ανάπτυξης των παιδιών τους.

IMG 0089 IMG 0090 IMG 0091 IMG 0092 IMG 0093 IMG 0094 IMG 0096

IMG 0100 IMG 0101 IMG 0102 IMG 0103 IMG 0104 IMG 0105 IMG 0106 IMG 0109 IMG 0110 IMG 0112 IMG 0113 IMG 0114 IMG 0116IMG 0117 IMG 0118 IMG 0119 IMG 0121

από Δήμου Μαρία

Η πατρίδα μας γιορτάζει

Οι μικροί μαθητές, την Δευτέρα  27 Οκτωβρίου, στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου μας, μας ταξίδεψαν πίσω στο 1940, σε μια εποχή δύσκολη αλλά γεμάτη θάρρος, ενότητα και αγάπη για την πατρίδα.

Με τον δικό τους τρόπο, μέσα από  ποιήματα και θεατρικά δρώμενα, μας θύμισαν πόσο σημαντικές είναι οι αξίες της ελευθερίας, της ειρήνης, της συνεργασίας και πως οι αξίες αυτές δεν είναι παλιές ιστορίες, είναι σπόροι που φυτεύονται στις καρδιές τους σήμερα, για να ανθίσουν αύριο σε έναν κόσμο πιο ειρηνικό, πιο δίκαιο, πιο ανθρώπινο. Κάθε παιδικό χαμόγελο, κάθε στίχος, κάθε μικρή προσπάθεια πάνω στη σκηνή, είναι ένα μικρό “Όχι” στο σκοτάδι και ένα μεγάλο “Ναι” στη ζωή και την ελπίδα.

IMG 0024 IMG 0025 IMG 0026 IMG 0027 IMG 0028 IMG 0029 IMG 0030 IMG 0031 IMG 0032 IMG 0033 IMG 0034 IMG 0035 IMG 0036 IMG 0037 IMG 0042 IMG 0044 IMG 0045 IMG 0049 IMG 0056 IMG 0057 IMG 0059 IMG 0060 IMG 0061 IMG 0062 IMG 0064 IMG 0065 IMG 0068 IMG 0077

Την Τρίτη 28η Οκτωβρίου, οι μαθητές του Νηπιαγωγείου παρακολούθησαν τη Θεία Λειτουργία στον Ιερό Ναό των Ταξιαρχών, καθώς και τη δοξολογία στο Ηρώο. Στη συνέχεια, κατέθεσαν στεφάνι στη μνήμη των ηρώων και απήγγειλαν ποιήματα προς τιμήν της επετείου. 

IMG E0078 IMG E0081 IMG E0082

 

Θέλεις ειρήνη; Φτιάξε αγάπη! (Βίκτωρ Ουγκό)

“Το βιβλίο του Τζιάνι Ροντάρι “Όταν οι καμπάνες σταμάτησαν τον πόλεμο” είναι ένα διαμάντι απλότητας και ομορφιάς. Πρόκειται για ένα κείμενο του συγγραφέα από τη συλλογή διηγημάτων “Παραμύθια από το τηλέφωνο” (Favole al telefono). Το La Guerra delle campane είναι ένα αριστουργηματικό έργο, ένα λυρικό κείμενο, γεμάτο από τη σκληρότητα του πολέμου και ταυτόχρονα με διάχυτη την ανθρώπινη μοίρα, τον πόνο και τη λύτρωση της. Ένας πόλεμος σκληρός, όπως όλοι οι πόλεμοι, με νεκρούς και τραυματίες. Ένας πόλεμος δίχως τελειωμό. Ώσπου κάποια στιγμή οι στρατοί ξέμειναν από πυρομαχικά. Ο Στρατηγάρας Μπαμπούμ Ταρατατζούμ και ο Στραταρχάρας Φον Μπομπάρδεν Μπαρούτεν Οβίδεν διέταξαν να καταστρέψουν τις καμπάνες, να λιώσουν το μέταλλο τους και να φτιάξουν όπλα και βόλια. Αλλά τα πράγματα δεν πήγαν ακριβώς όπως θα περίμενε κανείς. Για την ακρίβεια πήγαν εντελώς ανάποδα. Ένα υπέροχο σαμποτάζ, από εκείνα που εύχεσαι να συνέβαιναν και στην πραγματικότητα και να τερμάτιζαν όλους τους παράλογους πολέμους.”(Εlniplex) Από αυτό το παραμύθι πήραμε την αφορμή για να μιλήσουμε για τον πόλεμο του 1940.

Συζητήσαμε για το τί σημαίνει πόλεμος και τί Ειρήνη. Ζωγραφίσαμε αυτό που έρχεται στο μυαλό ακούγοντας αυτές τις λέξεις σε post it.

20251021 092006 20251021 092335 20251021 092353 20251021 092416 20251021 092438 20251021 092442

20251021 09202220251021 092500

Και φτιάξαμε ομαδική κατασκευή το δέντρο του πολέμου και της Ειρήνης.

20251021 112610 20251021 112632

Και ως ατομική το περιστέρι της Ειρήνης

20251024 105709 20251024 10564820251024 105709

Ανασυνθέσαμε λέξεις που έχουν σχέση με τον πόλεμο του 1940

20251021 104630 20251021 104808 20251021 104958 20251021 105009

Φτιάξαμε την ελληνική σημαία με διάφορους τρόπους μετρώντας και εξηγώντας τον αριθμό των λωρίδων

20251021 105104 20251021 105237 20251021 105306 20251021 105747 20251021 11002420251024 102303

Φτιάξαμε διάφορες κατασκευές προσπαθώντας τα προσεγγίσουμε τα γεγονότα και τις συνθήκες του πολέμου.

20251021 113934 1 20251021 113949 1 20251021 114009 1 20251021 114022 20251021 114031 20251021 114254 20251022 103843 20251022 103911 20251022 10400120251022 101852

Και φυσικά ετοιμάσαμε την πρόσκληση για τη γιορτή του σχολείου μας.

                                   20251024 092153 20251024 092201

Από Ζουμπουλή -Ματέλη Μυρσίνη