Friends with pens and … pixels!

Stigmiotypo othonhs 2025 06 17 033933The 5th grade of the 20o Dimotiko Scholeio Kalamarias, participated in the eTwinning project “Friends with pens and pixels!” during the school year 2024-25.

Project’s Aims:

To develop 21st century skills (communication, collaboration, creativity and critical thinking)

To improve communication skills using the english language (writing, reading, speaking, listening)

To reinforce eSafety and netiquette principles in digital communications

To develop digital literacy through use of Web 2.0 tools

To develop intercultural awareness and understanding among European countries

To promote friendship, kindness, empathy and an anti-bullying environment in our schools

To create international friendships and cooperation across Europe

To develop a strong sense of belonging within Europe, while highlighting diverse cultures and discoverring similarities

To enhance the school’s internationalisation

Click here for the project’s video of the end results

Με ιδιαίτερη χαρά ανακοινώνω ότι το εργο βραβεύτηκε με την Εθνική Ετικέτα Ποιότητας με τα σχόλια:

Υλοποιήσατε ένα όμορφο etwinning έργο στο οποίο οι μαθητές/τριες έγραψαν επιστολές ο ένας στον άλλον ως φίλοι μέσω αλληλογραφίας και συμμετείχαν σε μια ποικιλία συνεργατικών διαδικτυακών δραστηριοτήτων, όπως διαγωνισμός λογότυπου, δημιουργία συνεργατικών ηλεκτρονικών βιβλίων, διαδικτυακές συναντήσεις, παρουσιάσεις. Θετικά σημεία: – συνεργατικά εργαλεία Web2.0, – συνεργατικά παραδοτέα (e-book “Cherished Moments” και “Kindness Alphabet”). – καλά οργανωμένο Twinspace, – καλή αξιολόγηση και διάχυση. Για την αξιόλογη προσπάθεια που κάνατε, σας απονέμεται η Ετικέτα Ποιότητας.Καλή συνέχεια στη δημιουργική σας πορεία!

national quality label project nql pdf 3916323 user 53925 b03e9c2333

“Δημιουργικές Δράσεις για την Ανάπτυξη Περιβαλλοντικής Συνείδησης: Αφίσες και Ταΐστρες Πουλιών στο Πρόγραμμα Erasmus+”

Στα πλαίσια της υλοποίησης του προγράμματος Erasmus+ ΚΑ122 (2023-2025) «Ο Μικρός Πρίγκιπας – Ας προστατέψουμε το περιβάλλον που ζούμε!» στο σχολείο μας, υλοποιήθηκαν δύο ακόμη δράσεις.

Με την καθοδήγηση της εκπαιδευτικού Αγγλικής γλώσσας, Στεργιανή Αγιομαμίτου και με τους συνοδούς εκπαιδευτικούς των μαθητών από Ιταλία, Λιθουανία και Ρουμανία, οι μαθητές μας (της Στ2’ τάξης), συνεργάστηκαν με τους φιλοξενούμενους μαθητές σε επτά διεθνικές ομάδες, για να δημιουργήσουν αφίσες με στόχο την προώθηση και ανάπτυξη της περιβαλλοντικής συνείδησης στο σχολείο μας.

Όταν ξεκίνησε η δραστηριότητα, οι μαθητές του Στ’1, με την καθοδήγηση της εκπαιδευτικού Μουσικής Άνγκελα Κλάουσνιτζερ, τραγούδησαν “What a Wonderful World” του Louis Armstrong που αποτέλεσε πηγή έμπνευσης για τους μαθητές που σχεδίαζαν τις αφίσες.

Μέσα από δημιουργικές ιδέες και συνεργασία, δημιουργήσανε αφίσες που αντικατοπτρίζουν τη σημασία της προστασίας του περιβάλλοντος. Μέσω αυτών των αφισών, ελπίζουμε να ενθαρρύνουμε όλους τους μαθητές να αναλάβουν δράση για τη διατήρηση του περιβάλλοντος.

Posters 1 Posters 2

1711027155055 1711026624262

1711027184492 1711026901589

Μάθημα CLIL “Threats to Wildlife”

CLIL Curipod Lesson

Την Δευτέρα 11 Μαρτίου 2024, μετά το καλωσόρισμα των φιλοξενούμενων στο σχολείο μας, (9 εκπαιδευτικοί και 15 μαθητές από Ιταλία, Λιθουανία και Ρουμανία) στα πλαίσια της κινητικότητας στην Ελλάδα, για το πρόγραμμα Erasmus+ ΚΑ122“Ο Μικρός Πρίγκιπας-Ας φροντίσουμε το περιβάλλον που ζούμε!” και έργου eTwinning, πραγματοποιήθηκε δίωρο μάθημα με τη μέθοδο CLIL με την εκπαιδευτικό Αγγλικής γλώσσας Στεργιανή Αγιομαμίτου χρησιμοποιώντας αποκλειστηκά την Αγγλική γλώσσα, με την τάξη Στ’1 και τους μαθητές από Ιταλία, Λιθουανία και Ρουμανία. Το θέμα ήταν: “Threats to Wildlife” και οι μαθητές παρακολούθησαν και συμμετείχαν στο μάθημα με το καινοτόμο, διαδραστικό, ψηφιακό εργαλείο “Curipod” χρησιμοποιώντας τους υπολογιστές. Όλο το διδακτικό υλικό που χρησιμοποιήθηκε: Curipod Presentation: “Threats to Wildlife”Liveworksheet 1, Lveworksheets 2, Kahoot game (εκτός από το βίντεο), δημιουργήθηκε αποκλειστικά για τις ανάγκες του συγκεκριμένου μαθήματος από την εκπαιδευτικό της Αγγλικής γλώσσας Στεργιανή Αγιομαμίτου.

Το μάθημα ξεκίνησε με κάποιες γενικές ερωτήσεις για να ενεργοποιήσει τις προηγούμενες γνώσεις των μαθητών αλλά και να “σπάσει τον πάγο” στις ομάδες. Οι μαθητές παρακολούθησαν την παρουσίαση των απειλών που αντιμετωπίζουν τα είδη ζώων σήμερα με εικόνες, πληροφορίες και βίντεο, απάντησαν σε ερωτήματα με open ended questions, δημιούργησαν wordcloud και απάντησαν σε poll activity. Οι απαντήσεις τους φάνηκαν στον πίνακα με τη χρήση του προβολέα και συζητήθηκαν.

Εργάστηκαν σε ζευγάρια αλλά και σε διεθνείς ομάδες, συμπληρώνοντας τα σχετικά Liveworksheets στο τέλος του μαθήματος τα οποία είχαν δημιουργηθεί για το συγκεκριμένο μάθημα. Η ομάδα που συμπλήρωσε το Liveworksheet 2 πρώτη με άριστα, κέρδισε συμβολικό δώρο (στυλό και σελιδοδείκτη του “Μικρού Πρίγκιπα”) ως αναμνηστικό. Στο τέλος του δίωρου μαθήματος, οι μαθητές έπαιξαν το παιχνίδι kahoot με πολύ καλά αποτελέσματα!

 

English CLIL lesson Threats to WildlifeCLIL Lesson photos

Collaborative eBook

Το συνεργατικό μας ψηφιακό βιβλίο είναι έτοιμο! Δημιουργήθηκε από όλους τους μαθητές των συνεργαζόμενων σχολείων (Ιταλία, Ρουμανία, Λιθουανία και Ελλάδα) στο έργο Erasmus+/eTwinning: “The Little Prince-let’s take care of the environment in which we live!”. Οι μαθητές με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών των τμημάτων Ε’ και Στ’ τάξεων διάβασαν την ιστορία “Ο Μικρός Πρίγκιπας” του Αντουάν ντε Σαιντ-Εξυπερύ και ανέλυσαν τα μηνύματα σχετικά με το περιβάλλον. Έπειτα, έγραψαν περιλήψεις για τα κεφάλαια που τους ανατέθηκαν και εικονογράφησαν τις σελίδες τους με τις ζωγραφιές τους. Δουλεύοντας διαθεματικά στο μάθημα της  γλώσσας και της αγγλικής γλώσσας, αφού γράφτηκαν με την καθοδήγηση της δασκάλας τους, Ιωάννα Λασκαρίδου, μεταφράστηκαν τα κείμενα στα αγγλικά με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών της Αγγλικής γλώσσας (Στ’1, και Στ’2  με την Στεργιανή Αγιομαμίτου και Ε’ με την Φιλανθή Μπάμπαλη.) Μπορείτε να δείτε το αποτέλεσμα στον παρακάτω σύνδεσμ:

The Little Prince Reworked from an Environmental Perspective

εΒοοκ