Ζούμε στον αιώνα της Πληροφορικής. Η Πληροφορική είναι η επιστήμη που, εκτός των άλλων, διδάσκει πως από την σύλληψη μιας ιδέας φτάνει κανείς στην υλοποίησή της, ακολουθώντας μια σειρά λογικών βημάτων, αξιοποιώντας διαθέσιμα εργαλεία.
Η “Ώρα Κώδικα” περιλαμβάνει ωριαίες καθοδηγούμενες δραστηριότητες για τον προγραμματισμό και την αλγοριθμική σκέψη, τις οποίες μπορεί να υλοποιήσει κάθε μαθητής/-τρια. Έχει στόχο να διαδώσει την αξία του προγραμματισμού σε όλα τα παιδιά.
Τα παιδιά του σχολείου από την Γ’-ΣΤ’ Δημοτικού συμμετέχουν προγραμματίζοντας, στο μάθημα της Πληροφορικής. Χωρίζονται σε ομάδες των 2 ατόμων, ώστε να δουλέψουν ομαδοσυνεργαστικά, και μέσα από πολλές διασκεδαστικές δραστηριότητες καλλιεργούν δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων, λογικής και δημιουργικότητας. Στις μεγάλες τάξεις και στο τελικό στάδιο του παιχνιδιού τα παιδιά σχεδιάζουν και προγραμματίζουν μία πίστα όπως αυτά την φαντάζονται.
(Α) Μπλοκ εντολών
(Β) Κώδικας
Star Wars | Code Monkey | Code Combat | Goblins and Glory |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
(Γ) Δομή ακολουθίας (Sequencing). Οι εντολές εκτελούνται όλες η μία μετά απο την άλλη, με τη σειρά.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
(Δ) Δομή Επανάληψης – Βρόγχοι (Loops). Επιτρέπει την εκτέλεση εντολών περισσότερες από μία φορά. Οι επαναλήψεις ελέγχονται πάντοτε από κάποια συνθήκη, η οποία καθορίζει την έξοδο από το βρόχο.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
(Ε) Συμβάντα. Επιλέγεται ένα γεγονός στο οποίο θέλουμε να επέμβουμε (π.χ. πάτημα ένος πλήκτρου κ.λπ.)
![]() |
![]() |
(ΣΤ) Μουσική
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
(Ζ) Μαθήματα
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Πιστοποιητικά συμμετοχής (Certificates)
![]() |
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |