«Το παρακάτω υλικό αντλήθηκε από τον επίσημο ιστότοπο του Διαγωνισμού, www.bebras.gr. Παρακαλούμε να επισκέπτεστε τον ιστότοπο του διαγωνισμού για περισσότερες πληροφορίες και επικαιροποιημένο υλικό».
Ποιος είναι ο σκοπός του; Σκοπός του διαγωνισμού είναι η εξοικείωση των μαθητών/-τριών με τις έννοιες της Πληροφορικής και τις διαδικασίες της Υπολογιστικής Σκέψης, μέσα από διασκεδαστικές ασκήσεις.
Πόσο διαρκεί και τι περιλαμβάνει; Η συμμετοχή έχει διάρκεια περίπου 40 λεπτά και περιλαμβάνει την απάντηση 10 σύντομων προβλημάτων ή ερωτήσεων πολλαπλών επιλογών που απαιτούν την εφαρμογή λογικής και υπολογιστικής σκέψης. Τα θέματα είναι διασκεδαστικά και ελκυστικά και βασίζονται σε σημαντικά προβλήματα που συχνά αντιμετωπίζουν οι επιστήμονες της Πληροφορικής. Είναι διατυπωμένα με τέτοιο τρόπο ώστε να μην απαιτείται προηγούμενη τυπική γνώση για να απαντηθούν, αλλά λογική σκέψη και υπολογιστική νοοτροπία. Στόχος είναι να λύσετε σωστά όσο περισσότερα προβλήματα μπορείτε στον διαθέσιμο χρόνο.
Τι είναι η Υπολογιστική Σκέψη; Η Υπολογιστική Σκέψη, με απλά λόγια, περιλαμβάνει τις ικανότητες που εφαρμόζουν οι επιστήμονες όλων των ειδικοτήτων, για να λύσουν προβλήματα αξιοποιώντας τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές (Η/Υ). Παραδείγματα τέτοιων τεχνικών είναι η ικανότητα ανάλυσης σύνθετων προβλημάτων σε απλούστερα (problem analysis and solving), ο σχεδιασμός αλγορίθμων (algorithm design), η αναγνώριση προτύπων (pattern recognition) , η γενίκευση προτύπων (generalization) και η αφαίρεση (abstraction).
- Αφίσα διαγωνισμού
- Ενημερωτικό Φυλλάδιο
- Παραδείγματα θεμάτων
- Παραδείγματα από Bebras.org
- Εξάσκηση από Bebras Κύπρου
- Εξάσκηση σε θέματα από Bebras Αγγλίας
- Είσοδος στο Διαγωνισμό
Γ’- Δ’ Δημοτικού (Ερωτήσεις)
(Α) Εύκολες
(Β) Μέτριες
(Γ) Δύσκολες
Ε’- ΣΤ’ Δημοτικού (Ερωτήσεις)
(Α) Εύκολες
(Β) Μέτριες
(Γ) Δύσκολες
Γ’- Δ’ Δημοτικού (Ερωτήσεις)
(Α) Εύκολες
(Β) Μέτριες
(Γ) Δύσκολες
Ε’- ΣΤ’ Δημοτικού (Ερωτήσεις)
(Α) Εύκολες
(Β) Μέτριες
(Γ) Δύσκολες
Προσομοίωση Διαγωνισμού Bebras