Εντάξει λοιπόν, κατεβάσατε το Qt για το λειτουργικό σας σύστημα (Mac, GNU/Linux, Windows) και το εγκαταστήσατε. Τώρα; Τι κάνουμε;
Προφανώς, πρέπει να γράψετε την πρώτη σας εφαρμογή! Ας δούμε ένα παράδειγμα! Σημειώνω ότι για το παράδειγμα χρησιμοποίησα υπολογιστή Mac mini (late 2009) με OS X Mountain Lion 10.8.4, αλλά λογικά δεν θα αντιμετωπίσετε προβλήματα εάν χρησιμοποιήσετε GNU/Linux ή Windows, με εγκατεστημένο το Qt 5.0.2.
Εκκινούμε την εφαρμογή Qt Creator. Επιλέγουμε το μενού File, New file or project … Στο παράθυρο που εμφανίζεται επιλέγουμε Qt Gui Application και πατάμε Choose… Στο πεδίο Name: δίνουμε MyFirstApp (εάν χρειάζεται στο πεδίο Create in: πατάμε το κουμπί Choose… για να επιλέξουμε τον φάκελο όπου θα αποθηκευτεί το πρότζεκτ μας) και πατάμε Continue. Στο επόμενο παράθυρο ελέγχουμε ότι τα Desktop και τα δικά του Debug και Release είναι επιλεγμένα και πατάμε Continue. Στο επόμενο παράθυρο δεν αλλάζουμε τίποτα και πατάμε Continue. Στο τελευταίο παράθυρο δεν αλλάζουμε τίποτα και πατάμε Done.
Στην περιοχή Projects της οθόνης, στην ιεραρχική δομή MyFirstApp, κάνουμε διπλό κλικ στο Forms και διπλό κλικ στο mainwindow.ui. Εμφανίζεται η φόρμα και αριστερά της μια παλέτα με τα διαθέσιμα widgets που μπορούμε να ρίξουμε πάνω της. Από την παλέτα αυτή, από την κατηγορία Display Widgets, κρατάμε πατημένο το Label με το ποντίκι, το σέρνουμε και το ρίχνουμε στο πάνω μέρος της φόρμας, και από την κατηγορία Buttons, ρίχνουμε ένα Push Button κάτω από το Label. Το label εμφανίζει το κείμενο TextLabel στο οποίο κάνουμε διπλό κλικ και πληκτρολογούμε το κείμενο πάτησε το κουμπί και πατάμε enter. Με τα χειριστήρια μεγαλώνουμε το πλάτος του Label τόσο ώστε να χωράει όλο το κείμενο. Κάνουμε διπλό κλικ στο κείμενο PushButton του κουμπιού και πληκτρολογούμε το κείμενο πάτησε εδώ και πατάμε enter. Κάνουμε δεξί κλικ πάνω στο κουμπί και επιλέγουμε Go to slot… και αφήνοντας επιλεγμένο το clicked() πατάμε OK.
Στο παράθυρο του κώδικα ανάμεσα στις εντολές
void MainWindow::on_pushButton_clicked()
{
}
δηλαδή ανάμεσα στις αγκύλες, πληκτρολογούμε την εντολή
ui->label->setText("Μπράβο!");
οπότε ο κώδικας έχει πλέον τη μορφή:
void MainWindow::on_pushButton_clicked()
{
ui->label->setText("Μπράβο!");
}
Ήρθε η ώρα να δοκιμάσουμε το πρόγραμμα που φτιάξαμε! Από το μενού επιλέγουμε Build, Run και μετά από λίγη ώρα βλέπουμε την εφαρμογή να εκτελείται!
και πατώντας το κουμπί πάτησε εδώ έχουμε το παρακάτω:
Αυτό ήταν! Πειραματιστείτε! Αυτή είναι η πρώτη έκδοση του συγκεκριμένου άρθρου και σταδιακά θα βελτιώνεται και θα εμπλουτίζεται, οπότε να το επισκέπτεστε περιοδικά για έλεγχο!
το παρακάτω κείμενο προστέθηκε στις 23/6/2013:
Για τους εμπειρότερους, να σημειώσω ότι στη θέση της εντολής
ui->label->setText("Μπράβο!");
σωστότερη είναι η χρήση της εντολής
ui->label->setText(QString::fromWCharArray(L"Μπράβο!"));
για λόγους που θα εξηγήσω μαζί με άλλες λεπτομέρειες σε επόμενες αναθεωρήσεις του κειμένου.