Ο Σύμβουλος Εκπαίδευσης Πληροφορικής Πιερίας Σταύρος Φιλιππίδης διοργάνωσε και υλοποίησε βιωματικό εργαστηριακό επιμορφωτικό σεμινάριο για τις/τους εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων των σχολείων της Δ.Δ.Ε. Πιερίας τον Μάρτιο του 2025, διάρκειας 10 ωρών με θέμα:
Παιδαγωγική Αξιοποίηση της Τεχνητής Νοημοσύνης στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Το σεμινάριο πραγματοποιήθηκε μέσω μεικτής μάθησης με το μοντέλο της ανεστραμμένης τάξης και είχε διάρκεια 10 ωρών (2 ώρες ασύγχρονης μελέτης υλικού από τις/τους επιμορφούμενες/επιμορφούμενους, 3 ώρες σύγχρονης εξ αποστάσεως επιμόρφωσης μέσω Webex, 3 ώρες σύγχρονης διά ζώσης επιμόρφωσης στο εργαστήριο υπολογιστών του 7ου Γυμνασίου Κατερίνης και 2 ώρες ασύγχρονης σχεδίασης του παραδοτέου διδακτικού σεναρίου).
Αναλυτικά, οι τέσσερις φάσεις του σεμιναρίου έχουν ως εξής:
- 4/3/2025-12/3/2025: 2 ώρες ασύγχρονης μελέτης υλικού από τις/τους επιμορφούμενες/επιμορφούμενους. Στάλθηκε με email υλικό σε ψηφιακή μορφή στις/στους επιμορφούμενες/επιμορφούμενους, το οποίο μελέτησαν πριν από την επόμενη φάση του σεμιναρίου.
- 13/3/2025, 5:00 μ.μ. – 8:00 μ.μ.: 3 ώρες σύγχρονης εξ αποστάσεως επιμόρφωσης μέσω Webex.
- Εισαγωγή στην Τεχνητή Νοημοσύνη και τις Εφαρμογές της στην Εκπαίδευση (επιμορφωτής: Δρ. Σταύρος Φιλιππίδης, Σύμβουλος Εκπαίδευσης Πληροφορικής Πιερίας).
- Παιδαγωγικά θέματα αξιοποίησης της Τεχνητής Νοημοσύνης στην Εκπαίδευση (επιμορφωτής: Δρ. Σταύρος Δημητριάδης, καθηγητής του τμήματος Πληροφορικής Α.Π.Θ.).
- 20/3/2025, 12:00 μ. – 3:00 μ.μ.: 3 ώρες σύγχρονης διά ζώσης επιμόρφωσης στο εργαστήριο υπολογιστών του 7ου Γυμνασίου Κατερίνης. Εργαστηριακή εξάσκηση των επιμορφούμενων σε εργαλεία Τεχνητής Νοημοσύνης και τρόπους παιδαγωγικής τους αξιοποίησης (επιμορφωτής: Δρ. Σταύρος Φιλιππίδης, Σύμβουλος Εκπαίδευσης Πληροφορικής Πιερίας).
- 24/3/2025 – 28/3/2025: 2 ώρες ασύγχρονης σχεδίασης του παραδοτέου διδακτικού σεναρίου. Κάθε επιμορφούμενη/επιμορφούμενος σχεδίασε ένα διδακτικό σενάριο στο οποίο χρησιμοποιεί εργαλεία Τεχνητής Νοημοσύνης με κατάλληλη παιδαγωγική τους αξιοποίηση.
Για την επιτυχή παρακολούθηση του σεμιναρίου ήταν απαραίτητη η συμμετοχή σε όλες τις φάσεις της επιμόρφωσης.
Πολλοί εκπαιδευτικοί δήλωσαν την επιθυμία τους να συμμετάσχουν στο σεμινάριο. Στην παρούσα υλοποίηση του σεμιναρίου, μπόρεσαν να εξυπηρετηθούν 28 από τις αιτήσεις, λόγω της τρίτης φάσης του σεμιναρίου (3 ώρες σύγχρονης διά ζώσης επιμόρφωσης στο εργαστήριο υπολογιστών του 7ου Γυμνασίου Κατερίνης) που απαιτούσε την ύπαρξη αρκετών σταθμών εργασίας (υπολογιστών) για την πρακτική άσκηση των εκπαιδευτικών. Όλοι οι εκπαιδευτικοί που επιλέχθηκαν ολοκλήρωσαν επιτυχώς το επιμορφωτικό σεμινάριο.
Θερμές ευχαριστίες στις/στους 28 επιμορφούμενες/επιμορφούμενους εκπαιδευτικούς για τον ιδιαίτερο ζήλο με τον οποίο συμμετείχαν σε όλες τις φάσεις του σεμιναρίου. Επίσης, στον καθηγητή του τμήματος Πληροφορικής, Σταύρο Δημητριάδη, για την εισήγησή του και την εξαιρετική συνεργασία.
Οι εκπαιδευτικοί που δεν επιλέχθηκαν στην παρούσα υλοποίηση του επιμορφωτικού σεμιναρίου, θα έχουν την ευκαιρία να δηλώσουν τη συμμετοχή τους (όπως φυσικά και άλλες/άλλοι εκπαιδευτικοί) σε επόμενες υλοποιήσεις αυτού του επιμορφωτικού σεμιναρίου ή/και άλλες αντίστοιχες επιμορφώσεις.