Το σημερινό φύλλο εργασίας αφορά το παραμύθι – ντορεμύθι του πολυγραφότατου Ευγένιου Τριβιζά, «Οι Σαράντα Εφιάλτες».
- Μοιράζουμε τα Φ.Ε. στα παιδιά και τους εξηγούμε με ποιο παραμύθι πρόκειται να ασχοληθούμε. Αναφέρουμε ότι πρόκειται να δουλέψουμε ομαδικά.
- Η δασκάλα διαβάζει το παραμύθι και, αν υπάρχει δυνατότητα, το προβάλλουμε με τη βοήθεια προτζέκτορα ώστε τα παιδιά να έχουν μια ολοκληρωμένη εικόνα του. Σε κάθε περίπτωση, δείχνουμε τις εικόνες παράλληλα με την ανάγνωση του παραμυθιού.
- Αφού ολοκληρώσουμε την ανάγνωση κάνουμε την πρώτη δραστηριότητα του Φ.Ε. που ζητάει από τους μαθητές να σημειώσουν κάποιες από τις ομοιοκαταληξίες που θυμούνται. Αν τους είναι δύσκολο, μπορούν να ξεφυλλίσουν το βιβλίο.
- Αφού η κάθε ομάδα αναφέρει τι σημείωσε, περνάμε στη δεύτερη δραστηριότητα. Οι ομάδες πρέπει να φτιάξουν ένα δικό τους ποίημα, 6-8 στροφές, βγαλμένο από τους δικούς τους εφιάλτες. Έπειτα πρέπει να το στολίσουν με σχέδια έτσι ώστε το τελικό αποτέλεσμα να μοιάζει με τις σελίδες του βιβλίου. Δίνουμε τον απαραίτητο χρόνο και τη βοήθεια στις ομάδες για να το ολοκληρώσουν. Η κάθε ομάδα παρουσιάζει, στο τέλος, τη σελίδα του βιβλίου που δημιούργησε.
- Η τρίτη δραστηριότητα έχει ένα κομμάτι του κειμένου όπου λείπουν οι λέξεις που ομοιοκαταληκτούν. Ζητάμε από τις ομάδες να το συμπληρώσουν με άλλες, δικές τους λέξεις που να δίνουν επίσης ομοιοκαταληξία. Πάλι κάθε ομάδα παρουσιάζει το στιχάκι που έφτιαξε.
- Στην τελευταία δραστηριότητα οι ομάδες συζητούν και σημειώνουν ποιος νομίζουν ότι είναι ο χειρότερος εφιάλτης τους και μετά τους συζητούμε όλοι μαζί με σκοπό να τους «ξορκίσουμε».
- Τα έργα των παιδιών οργανώνονται και εκθέτονται στο χώρο του σχολείου σαν υπενθύμιση της καλής δουλειά που έκαναν.
Το φύλλο εργασίας:
Λήψη αρχείου
Το παραχθέν υλικό: