Φ.Ε.: Ο μικρός Πρίγκιπας (2 δ.ώ.)

Το σημερινό φύλλο εργασίας αφορά την ιστορία που έγραψε ο Αντουάν Σεν ντε Εξυπερύ για το μικρό πρίγκιπα. Αφόρμηση υπήρξε το μάθημα της Γεωγραφίας (Στ’ τάξη) κατά το οποίο έγινε αναφορά στους πλανήτες, την περιστροφική κίνηση της γης και την περιφορά της γύρω από τον Ήλιο. Προκειμένου να κατανοήσουν καλύτερα τις παραπάνω έννοιες αλλά και να επεκτείνουν τους λογοτεχνικούς τους ορίζοντες, δόθηκε στους μαθητές ένα απόσπασμα του βιβλίου κατά το οποίο ο μικρός πρίγκιπας επισκέπτεται ένα πολύ μικρό πλανήτη που περιστρέφεται πολύ γρήγορα και πάνω του κατοικεί ένας φαραναύτης.

  1. Έχουμε γραμμένη στον πίνακα μια πολύ γνωστή φράση του βιβλίου πριν μπουν οι μαθητές στην αίθουσα (δεν ξεχνάμε να σημειώσουμε το όνομα του συγγραφέα). Την διαβάζουμε αλλά δεν την σχολιάζουμε ούτε απαντάμε στις ερωτήσεις τους. Η φράση είναι: «Μόνο με την καρδιά μπορεί κανείς να δει σωστά… Αυτό που έχει σημασία είναι αόρατο στα μάτια».
  2. Παίζουμε ένα βιντεάκι, παρμένο απ’ το διαδίκτυο όπου και αναφέρεται με εικόνες ολόκληρο το παραμύθι του μικρού πρίγκιπα μέσα σε λίγα λεπτά. Αναφέρουμε ότι έχει γίνει από μαθητές γυμνασίου για να κινήσουμε το ενδιαφέρον τους.
  3. Κάνουμε μικρή εισαγωγή και μιλάμε λίγο για τον μικρό πρίγκιπα καθώς και για την ιστορία του συγγραφέα. Εξηγούμε το λόγο για τον οποίο ξεκινάει το ταξίδι του και αναφέρουμε επιγραμματικά τους προηγούμενους σταθμούς του. Εννοείται πως αν έχουμε το βιβλίο το ξεφυλλίζουμε μπροστά στα παιδιά.
  4. Μοιράζουμε στους μαθητές το απόσπασμα του κειμένου και μερικές εικόνες με τον φαραναύτη και τον μικρό πρίγκιπα.
  5. Δείχνουμε, για να δείξουμε πόσο θαυμαστό είναι αυτό το έργο και το κλιπ του τραγουδιού για το μικρό πρίγκιπα του Μάριου Φραγκούλη.
  6. Διαβάζουμε το κείμενο. Μικρή κουβέντα για να ελέγξουμε τον βαθμό κατανόησης του.
  7. Μοιράζουμε το φύλλο εργασίας όπου ζητάμε από τις ομάδες να ετοιμάσουν ένα κόμικ με τέσσερις τουλάχιστον εικόνες που να δείχνει ένα διάλογο με τον φαραναύτη και τον μικρό πρίγκιπα έτσι όπως αυτοί φαντάζονται. Δίνουμε τον απαραίτητο χρόνο για να το σκεφτούν και να το χρωματίσουν.
  8. Κάθε ομάδα παρουσιάζει το έργο της στις υπόλοιπες.
  9. Σύνθεση των κόμικ σε μια αφίσα για τοποθέτηση στην τάξη.
  10. Εξηγούμε το σημείο στο οποίο διαβάζουμε την φράση που είχαμε γραμμένη στον πίνακα και την σημασία της.
  11. Επαναπροβολή του βίντεο για περαιτέρω κατανόηση του αλλά και για να εντοπίσουν τον πλανήτη με τον φαραναύτη.
  12. Αναφέρουμε ότι το βιβλίο έχει γίνει παιδικό, θεατρική παράσταση και κόμικ ώστε να το αναζητήσουν αν επιθυμούν σε όποια μορφή προτιμούν.

Το βίντεο από μαθητές:

Το τραγούδι του Μάριου Φραγκούλη:

Αφήγηση – Μουσική διασκευή:

Τα φύλλα εργασίας: Φ.Ε. Ο μικρός πρίγκιπας
                             O μικρός πρίγκιπας (κείμενο & εικόνες)      

Η αφίσα των παιδιών

Από PadletΟ Μικρός Πρίγκιπας – Χαρίκλεια Σκουμποπούλου