Το σημερινό φύλλο εργασίας επεξεργάζεται το βιβλίο του Ευγένιου Τριβιζά, αγαπημένου συγγραφέα των παιδιών ανά τον κόσμο με τίτλο «Ένα ελατάκι για τον Τάκη».
Ο βασικός σκοπός είναι να έρθουν σε επαφή οι μαθητές με τον έμμετρο λόγο που εδώ είναι όχι μόνο κατανοητός αλλά και διασκεδαστικός. Επίσης, φυσικά, θέλουμε να «μπούμε» σε κλίμα Χριστουγέννων μια και οι γιορτές πλησιάζουν.
- Εξηγούμε στην τάξη ποιο βιβλίο πρόκειται να επεξεργαστούμε και το δείχνουμε αναφέροντας λίγα λόγια για τον συγγραφέα. Επειδή είναι μεγάλο βιβλίο, μπορούμε να συγκεντρώσουμε την τάξη γύρω μας και καθώς το διαβάζουμε να έχουμε το βιβλίο στραμμένο προς αυτούς για να βλέπουν και την ζωηρή εικονογράφηση.
- Αφού τελειώσει η ανάγνωση, συζητάμε τα κομμάτια που άρεσαν περισσότερο στα παιδιά και τι τους έκανε εντύπωση.
- Χωρίζουμε τα παιδιά σε 4-5 ομάδες, ανάλογα με το μέγεθος της τάξης. Έχουμε προετοιμάσει χάρτινα πράσινα ελατάκια και τα μοιράζουμε στις ομάδες. Εξηγούμε ότι πρόκειται να τα στολίσουμε όπως στόλιζε ο Τάκης το δικό του ελατάκι, ανάλογα με την περίσταση. Έτσι μοιράζουμε σε κάθε ομάδα υλικά για διαφορετική διακόσμηση. Στην περίπτωσή μας, μια ομάδα πήρε σαρπαντίνες, μια άλλη καρδούλες, η τρίτη κέρματα (που θα μπορούσαν να είναι και τα σοκολατάκια για να δώσει μια πιο τρισδιάστατη μορφή στο έλατό μας), η επόμενη γόμες/ σβήστρες/ συνδετήρες και η τελευταία διακόσμησε με φύλλα του φθινοπώρου (αληθινά ή χάρτινα).
- Δίνουμε τον κατάλληλο χρόνο για να εργαστούν οι ομάδες και να στεγνώσουν οι κόλλες.
- Διακοσμούμε με αυτά την σχολική αίθουσα.
Αξίζει να αναφέρουμε ότι τα ελατάκια που είχαμε ετοιμάσει δεν είχαν κορμό. Μόλις τελείωσαν τη διακόσμησή τους, όλες οι ομάδες αποφάσισαν να προσθέσουν κορμό στο δέντρο τους για να είναι περισσότερο αληθοφανές.