Φ.Ε. Το Τέλειο Μελομακάρονο (2 δ.ώ.)

Το τέλειο Μελομακάρονο - 4e-projectΣε αυτή τη δράση αξιοποιούμε το τρυφερό και “μελιστάλακτο” βιβλίο της Μαρίας Παχιαδάκη “Το Τέλειο Μελομακάρονο” σε εικόνες της Έφης Κοκκινάκη που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις The ΒΟΟΚ project. Η δράση εντάσσεται, φυσικά, στις χριστουγεννιάτικες διαδρομές μας αλλά συνδυάζεται και με τη πρωτοβουλία της elpiplex “Χάρισε ένα βιβλίο – Δυνάμωσε το φως” που καθιέρωσε την 21 Δεκέμβρη ως μέρα που αφορά το βιβλίο και καλεί τον κόσμο να μοιραστεί βιβλία αλλά και δράσεις που το αφορούν (#diavazoume).

Στο βιβλίο, το Τέλειο Μελομακάρονο βρίσκεται σε περίοπτη θέση αλλά ακόμη κι από εκεί, συνεχίζει να παρατηρεί τα υπόλοιπα μελομακάρονα και να επιθυμεί να αποκτήσει κάποια από τα χαρακτηριστικά τους. Από τη θέση όμως που βρίσκεται, γίνεται μάρτυρας ενός “μοιράσματος” θετικών συναισθημάτων και αυτό το βοηθά να διαπιστώσει πως η πραγματική τελειότητα βρίσκεται ακριβώς εκεί, στο μοίρασμα της αγάπης. Απόλυτα συνδεδεμένο με την ουσία των γιορτινών ημερών, δε θα μπορούσε να λείπει από τις επιλογές μας.

Πορεία Διδασκαλίας

  1. Γίνεται μεγαλόφωνη ανάγνωση του βιβλίου με τα παιδιά σε ημικυκλική θέση γύρω από την εκπαιδευτικό. Το βιβλίο είναι στραμμένο προς αυτά ώστε να παρατηρούν την εικονογράφηση.
  2. Ακολουθεί διάλογος με αφορμή τα νοήματα του βιβλίου. Ενδεικτικές ερωτήσεις:
    – Τι γεύση σας αφήνει το βιβλίο;
    – Πότε νιώσατε κι εσείς όπως το Τέλειο Μελομακάρονο;
    – Το μοίρασμα είναι κάτι που γίνεται μόνο στις γιορτές;
    – Σκεφτείτε στιγμές από τη ζωή σας που δώσατε κάτι δικό σας και νιώσατε όμορφα γι’ αυτό.
  3. Ζητάμε από τα παιδιά να κλείσουν τα μάτια τους και βάζουμε ένα χριστουγεννιάτικο τραγούδι να ακούσουν. Όσο το τραγούδι παίζει, μοιράζουμε στις θέσεις τους ένα σακουλάκι με μελομακάρονο και ένα ξεχωριστό μήνυμα για το καθένα τους επάνω. Τους ζητάμε να επιστρέψουν στη θέση τους και να δούνε τι έχει εμφανιστεί εκεί.
    Tip: Στο τέλος του βιβλίου υπάρχει ένα advent calendar με τέτοια μηνύματα. Εμάς ταίριαξαν ακριβώς με τα παιδάκια μας (& είναι μαγικό όταν αυτό συμβαίνει), εσείς μπορείτε να φτιάξετε τα δικά σας.
  4. Αφού κάνουμε μια συζήτηση για τα συναισθήματα που βίωσαν με το γλυκό αυτό κέρασμα, εξηγούμε στα παιδιά ότι θα κάνουμε τη δράση Secret Santa. Κάθε παιδί θα φτιάξει μια χριστουγεννιάτικη κάρτα για κάποιο άλλο παιδί, χωρίς το 2ο να γνωρίζει από ποιον προέρχεται η κάρτα. Η κάθε κάρτα θα έχει ένα ξεχωριστό μήνυμα για το κάθε παιδί που θα αναδεικνύει ένα όμορφο χαρακτηριστικό του.
  5. Για τη δημιουργία τη κάρτας κόβουμε χαρτόνια σε μικρό μέγεθος και στην εξωτερική πλευρά τους σχεδιάζει κάθε παιδί ένα από τα δεντράκια της εικόνας παρακάτω. Για να δούμε σε ποιο παιδί θα χαριστεί χρησιμοποιούμε κλήρωση. Εμείς έχουμε γλωσσοπίεστρα με τα ονόματα των παιδιών γραμμένα πάνω, οπότε διάλεγαν τα παιδιά από εκεί κι έπειτα έγραφαν στο εσωτερικό το μήνυμά του.
  6. Το μοίρασμα των καρτών στα παιδιά γίνεται από την εκπαιδευτικό, όσο τα παιδιά έχουν πάλι κλειστά τα μάτια.
  7. Στο τέλος, βγάζουμε αναμνηστικές φωτογραφίες! Παίρνουμε χριστουγεννιάτικα αξεσουάρ, τρυπώνουμε σε ένα χαρτόκουτο (ένας-ένας!), παίρνουμε πόζα και… κλικ! Μπορούμε να ενώσουμε τις φωτογραφίες σε ένα κολάζ και να γίνει το ημερολόγιο για την τάξη μας ή μια αναμνηστική φωτογραφία ως χριστουγεννιάτικο δωράκι!

Εικόνες από pinterest:

Βίντεο από pinterest εδώ.

Φωτογραφικό υλικό από τη δράση: 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *