Φ.Ε.: Ο πειρατής Περπερούα και τα κάλαντα – Θεατρικό (2 δ.ώ)

Το σημερινό φύλλο εργασίας επεξεργάζεται το βιβλίο της Αλεξάνδρας Μπίζη με τίτλο «Ο πειρατής Περπερούα και τα κάλαντα». Είμαστε σε περίοδο προ των γιορτών των Χριστουγέννων, κατάλληλη εποχή για το συγκεκριμένο βιβλίο. Είναι διασκεδαστικό, έχει την κατάλληλη έκταση για την ηλικία και το επίπεδο των παιδιών και προσφέρει έναν διαφορετικό τρόπο να απολαύσουμε τις γιορτές. Επίσης μας δίνει την ευκαιρία να δημιουργήσουμε ένα κυνήγι θησαυρού για τα παιδιά της τάξης.

  1. Παρουσιάζουμε το βιβλίο στους μαθητές, αναφέροντας συγγραφέα και εικονογράφο και ακολουθεί ανάγνωση του κειμένου. Αν υπάρχει η δυνατότητα, προβάλλουμε τις σελίδες του μέσω προτζέκτορα στον ασπροπίνακα, προκειμένου να μπορεί να παρακολουθήσει όλη η τάξη την πορεία του βιβλίου. Αυτό γίνεται πολύ εύκολα, αν φωτογραφίσουμε τις σελίδες του βιβλίου και περάσουμε τα αρχεία σε έναν φάκελο στον υπολογιστή μας. Έτσι, μπορούμε να τα επαναχρησιμοποιήσουμε οποιαδήποτε στιγμή.
  2. Αφήνουμε μέσα από τις σελίδες του βιβλίου να πέσει ένα γράμμα (που έχουμε προετοιμάσει σε πρότερο χρόνο). Επιτρέπουμε στο παιδί που θα το σηκώσει να το ανοίξει και να το διαβάσει. Καθώς το γράμμα διαβάζεται, διαπιστώνουμε ότι είναι από τον πειρατή Πυξίδα και μας ενημερώνει ότι υπάρχει ένας κρυμμένος θησαυρός κάπου στο σχολείο μας. Βέβαια για να τον βρούμε πρέπει να λύσουμε τους γρίφους του. Ευτυχώς μας ενημερώνει ότι θα μοιραστούμε τα λάφυρα! Ενναλακτικά μπορούμε να πούμε ότι έχουμε δεχτεί ένα mail του…
  3. Επειδή όμως είμαστε πολλοί, αποφασίζουμε να χωριστούμε σε ομάδες και η ομάδα που θα βρει τους περισσότερους γρίφους θα είναι αυτή που θα αναζητήσει τον θησαυρό μέσα στην τάξη. Αξιοποιούμε την παρουσίαση από προηγούμενη δράση (δες εδώ), την προβάλλουμε στον πίνακα και δίνουμε τον χρόνο στις ομάδες να λύσουν κάθε γρίφο.
    Το μήνυμα του Πυξίδα:   Κυνήγι θησαυρού!! (αρχείο ppt)
  4. Η νικήτρια ομάδα ψάχνει για τον θησαυρό στην τάξη. Όταν τον βρει (πρόκειται για ένα σεντούκι με καραμέλες και ένα αρχείο κειμένου), μαζευόμαστε ώστε να το ανοίξουμε όλοι μαζί. Μοιραζόμαστε τις καραμέλες και παρατηρούμε το είδος του κειμένου.
  5. Καταλήγουμε στο συμπέρασμα πως πρόκειται για χριστουγεννιάτικο θεατρικό μας. Εξηγούμε στα παιδιά το θέμα του θεατρικού, μοιράζουμε τους ρόλους και… τρώμε τις καραμέλες!!

Οι πρόβες ξεκινάμε και ετοιμαζόμαστε για την παράστασή μας!

Το έργο το ανεβάσαμε τα Χριστούγεννα του 2023. Πώς το φανέρωσα στα παιδιά, μπορείτε να το βρείτε εδώ. Φωτογραφίες από την ημέρα της παράστασης μπορείτε να βρείτε εδώ.

Μετά από άδεια και της συγγραφέως, Αλεξάνδρα Μπίζη, αποφάσισα να αναρτήσω το κείμενο εδώ, ώστε αν ξεμείνετε από ιδεούλες για γιορτές, να έχετε μια πολύ ενδιαφέρουσα ιστορία να αφηγηθείτε. 

Στη δική μας περίπτωση, η παράσταση ήταν ευχάριστη για όλους, θεατές και κοινό. Ελπίζουμε να είναι το ίδιο απολαυστική και για σας!! Κι αν αποφασίσετε να το δουλέψετε θα χαρώ να δω φωτογραφίες!!



Λήψη αρχείου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *