Φ.Ε. Εσύ τι λες πολύτιμο πως είναι; (3 δ.ώ.)

11539Σε αυτή τη δράση αξιοποιούμε το βιβλίο της Λιλής Λαμπρέλη «Εσύ τι λες πολύτιμο πως είναι;» σε εικονογράφηση της Κέλλυ Ματάθια Κόβο, που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Πατάκη.

Στο κείμενο ο ασβός αναζητά να μάθει τι είναι πολύτιμο για το κάθε πλάσμα. Ο κοινός παρονομαστής όλων των απαντήσεων βασίζεται στην ευτυχία που τους προσφέρει ό,τι θεωρούν πολύτιμο. Αυτός είναι και ο λόγος που το κείμενο επιλέχτηκε να λειτουργήσει ως αφόρμηση για τη συμμετοχή μας στη δράση «Απλώνω ευτυχία – Μεταδίδω τη φλόγα». Ταυτόχρονα, από αυτό θα προκύψει και η συμμετοχή της τάξης μας στον φιλαναγνωστικό διαγωνισμό «Σοφία Φίλντισι – Το δέντρο της σοφίας» των εκπαιδευτηρίων Μπουγά (σχ. έτος 2023-24).

Πορεία διδασκαλίας

1. Έχουμε ψηφιοποιήσει το κείμενο και το προβάλλουμε στην τάξη με τη χρήση προτζέκτορα. Η ανάγνωση είναι μεγαλόφωνη από τον/την εκπαιδευτικό.
2. Ακολουθεί συζήτηση επί του κειμένου και ρωτάμε τα παιδιά τι είναι πολύτιμο για εκείνα. Μετά από κάποιες απαντήσεις αναφέρουμε πως πολύτιμο για μας είναι κάτι που έχει 7 γράμματα ταξινομημένα σε 4 συλλαβές. Ζητάμε να αναζητήσουν τα γράμματα μέσα στην τάξη (τα έχουμε προηγουμένως κρύψει σε διάφορες γωνίες). Μετά τη συγκέντρωσή τους, ζητάμε να βρούνε τη λέξη που προκύπτει (ΕΥΤΥΧΙΑ).

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 03 02 150526

3. «Τι είναι όμως ευτυχία;»
Αξιοποιούμε το υλικό της Γεωργίας Σολωμού, εμπνεύστριας της δράσης, και κουβεντιάζουμε τις πρώτες 4 διαφάνειες της σχετικής παρουσίασης.
4. Στην 4η διαφάνεια ζητάμε από τα παιδιά να σημειώσουν πράγματα για τα οποία νιώθουν ευγνωμοσύνη. Όποιο παιδί θέλει, το μοιράζεται με την υπόλοιπη τάξη.
5. Στη συνέχεια εξηγούμε πως ό,τι είναι πολύτιμο για εμάς είναι αυτό που μας προσφέρει ευτυχία. Οπότε θέλουμε τα παιδιά να σημειώσουν τι είναι πολύτιμο για αυτά.
6. Αφού ακούσουμε μερικές απαντήσεις, ρωτάμε τα παιδιά πώς εκφράζουν την ευτυχία τους, δηλαδή τι κάνουν όταν είναι ευτυχισμένα. Η απάντηση που ψάχνουμε είναι η διάθεση για ξεφάντωμα, χορό ή τραγούδι. Κι αν δεν την πάρουμε, τους λέμε πως θα τους δείξουμε πώς κάποιος την έκανε τραγούδι.
Τότε τους μοιράζουμε τους στίχους του τραγουδιού “Happy” του Rharrell Williams τόσο με αγγλικό στίχο όσο και με μετάφραση. Αφού τους μελετήσουμε, παρακολουθούμε το σχετικό βίντεο ώστε να διαπιστώσουμε τρόπους έκφρασης της ευτυχίας.



Λήψη αρχείου

7. Αναφέρουμε πως η ευτυχία μας έρχεται μέσα από τις πράξεις μας και ζητάμε από τα παιδιά να θυμηθούν τρόπους με τους οποίους μετέδωσαν ή προκάλεσαν την ευτυχία σε άλλους. Παίρνουμε από αυτό αφορμή για να μιλήσουμε συνοπτικά για τον εθελοντισμό αλλά και γι το έργο της Φλόγας που θα υποστηρίξουμε με τη δράση «Απλώνω Ευτυχία».
8. Δίνουμε χρόνο στα παιδιά να αποτυπώσουν την ευτυχία στα λευκά φανελάκια τους. Η δική μας τάξη θα κάνει κι ένα αντίτυπο της ζωγραφιάς σε χαρτί Α4 για να συμμετέχουμε στον διαγωνισμό «Σοφία Φίλντισι – Το δέντρο της σοφίας».
9. Απλώνουμε τη «μπουγάδα» μας στο σχολείο. Υποδεχόμαστε και τους γονείς προκειμένου να δούνε τα έργα των παιδιών και να τα «αγοράσουν» αναφέροντας πως τα χρήματα που θα μαζευτούν θα γίνουν δωρεά στη Φλόγα.

Φωτογραφικό υλικό:

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *