Επαγγέλματα σωρό, τι θα γίνω απορώ…

Διαφάνεια2

Εδώ παρουσιάζεται ένα εργαστήριο δεξιοτήτων που ανήκει στη θεματική “Δημιουργώ και Καινοτομώ”, στην υποενότητα “Επιχειρηματικότητα – Αγωγή σταδιοδρομίας – Επαγγέλματα ”. Πραγματοποιήθηκε σε παιδιά Β’ δημοτικού, αλλά θα μπορούσε εύκολα να προσαρμοστεί και σε άλλες ηλικιακές ομάδες. Ασχοληθήκαμε με την αναγνώριση και κατανόηση διαφορετικών ειδών επαγγελμάτων μέσα από βιωματικές δράσεις και καταφέραμε να εμπλακούμε  στα περισσότερα από αυτά.

Στο τέλος περιηγηθήκαμε μέσα στην Ονειρούπολη της Δράμας και εντοπίσαμε ορισμένα από τα επαγγέλματα που είχαμε προμελετήσει αλλά εντοπίσαμε και κάποια νέα. Κάναμε, λοιπόν, μια δημοσκόπηση στην τάξη μας και οργανώσαμε σχετικό ραβδόγραμμα ώστε να δούμε ποια από τα επαγγέλματα που γνωρίσαμε μας έκαναν περισσότερο εντύπωση.

Το αρχικό σχέδιο εργασίας μπορείτε να το βρείτε στο Επιχειρηματικότητα – Αγωγή σταδιοδρομίας – Επαγγέλματα

1ο εργαστήριο: Χρυσοχόοι

Στο Σαντιρβάν Τζαμί, εκθεσιακός χώρος της πόλης μας, φιλοξενήθηκε έκθεση του Μουσείου Μπενάκη με παλαιά κοσμήματα από διάφορα μέρη της Ελλάδας.
Επισκεφτήκαμε την έκθεση και είχαμε για οδηγό ένα σχετικό φύλλο εργασίας που δημιουργήσαμε για τον σκοπό αυτό και περιείχε ορισμένα από τα εκθέματα μαζί με έναν χρυσοχόο που είχε πολλές ερωτήσεις.
1. Βλέποντας τις προθήκες, ελέγξαμε προσεκτικά για να βρούμε τα εκθέματα των φωτογραφιών στο φυλλάδιο κ σημειώναμε ποια από αυτά βρίσκαμε.
2.  Όταν επιστρέψαμε στο σχολείο ελέγξαμε αν μπορούμε να απαντήσουμε στις ερωτήσεις του Φύλλου Εργασίας.
3. Διαβάσαμε σε ημικυκλική διάταξη το βιβλίο “Μια μέρα στο μουσείο” της Μαριλίτας Χατζημποντόζη, εικόνες Α. Ρούσσου, εκδόσεις Ψυχογιός. Διαπιστώσαμε ότι τα παιδιά του παραμυθιού, κατά την επίσκεψή τους στο μουσείο έφτιαξαν μια κατασκευή που στη συνέχεια πήραν μαζί τους στο σπίτι. Οπότε αποφασίσαμε να κάνουμε κι εμείς το ίδιο.
4. Χρησιμοποιώντας σύρματα πίπας κ χάντρες (& ενθουσιασμό με λίγη υπομονή) φτιάξαμε τα δικά μας πολύτιμα βραχιόλια, μπαίνοντας για λίγο στα παπούτσια των χρυσοχόων.

Το σχετικό φύλλο εργασίας μπορείτε να το βρείτε εδώ.

2ο εργαστήριο: Στο θέατρο…

Αυτή τη βδομάδα είχαμε κανονίσει να πάμε να δούμε τον “Συρανό” στο ΔΗΠΕΘΕ Καβάλας.
Υπέροχη ευκαιρία να μιλήσουμε για Επαγγέλματα που σχετίζονται με τον χώρο του θεάτρου.
1. Αφιερώσαμε 1 ώρα για να μιλήσουμε για το πώς στήνεται μια παράσταση και ποιοι άνθρωποι συμβάλλουν σε αυτό. Βοηθός μας υπήρξε μια δραστηριότητα στην e-me.
2. Μέσα από τη συζήτηση τα παιδιά πρόσθεσαν κι άλλα επαγγέλματα όπως αυτά που σχετίζονται με το στήσιμο της αφίσας αλλά και το κομμάτι της διαφήμισης του έργου! Ανέφεραν επίσης το άτομο που δουλεύει στο ταμείο, κάτι που έλειπε από αυτά που είχαμε ετοιμάσει.
3. Αναφέραμε την υπόθεση του έργου, ώστε να γνωρίζουμε λίγο την ιστορία που θα δούμε. Αναπόφευκτα μιλήσαμε για τη διαχρονικότητα ανάλογων κειμένων.
4. Πήγαμε να δούμε την παράσταση προσπαθώντας να διακρίνουμε τα επαγγέλματα για τα οποία είχαμε κουβεντιάσει.
5. Στο τέλος της παράστασης μιλήσαμε με τον ηχολήπτη κ την υπεύθυνη σκηνής που μας έδειξαν κάποια από τα εργαλεία και τα μηχανήματά τους.
6. Επιστρέφοντας στη σχολική αίθουσα, συμπληρώσαμε αντίστοιχο φύλλο εργασίας για να θυμόμαστε όσα παρατηρήσαμε και να λύσουμε κάποιες απορίες.

Το σχετικό φύλλο εργασίας μπορείτε να το βρείτε εδώ.
Και εδώ σας αφήνω τη δραστηριότητα που δημιουργήσαμε στην e-me.

 

3ο εργαστήριο: Στο μελίσσι…

Αυτή τη μέρα μας επισκέφτηκαν από το ΚΠΕ Παρανεστίου ώστε να μάθουμε για τη ζωή των μελισσών. Πολλές ενδιαφέρουσες πληροφορίες πήραμε αλλά κι άλλες τόσες ξέραμε.
Μέχρι που ήρθε η ώρα να δούμε και τη δουλειά του μελισσοκόμου…
1. Γνωρίσαμε τη ζωή της μέλισσας μέσα από σχετική παρουσίαση του ΚΠΕ Παρανεστίου.
2. Παρουσιάσαμε και εξηγήσαμε τα εργαλεία που χρησιμοποιεί ένας μελλισουργός.
3. Κατασκευάσαμε αφίσα κολλώντας τον εξοπλισμό του μελλισοκόμου και τα βασικά εργαλεία του σε σχετικό χαρτόνι Α4 με την τεχνική του κολάζ, αφού πρώτα τα χρωματίσαμε και τα κόψαμε.
4. Και τι είναι ένας μελισσοκόμος χωρίς το μελίσσι του; Φτιάξαμε τις δικές μας μέλισσες, τους δώσαμε μελίσσια και τις αφήσαμε να κυκλοφορούν ελεύθερες στην τάξη μας.
Μάλλον θα έχουμε παραγωγή, με τόσα λουλούδια που έχουμε εκεί μέσα….

Το σχετικό φύλλο εργασίας μπορείτε να το βρείτε εδώ.
Επίσης, αφήνω και το πατρόν για τις μελισσούλες εδώ.
Για την κατασκευή τους δείτε σχετικές οδηγίες εδώ.
Οι κυψέλες έγιναν με ρολά από χαρτί υγείας, κίτρινο χαρτόνι και γκοφρέ για γέμισμα ενώ στερεώθηκαν σε ξύλινα στεφάνια. Για να κρεμάσουμε κάποιες μέλισσες χρησιμοποιήσαμε κορδέλα και οι υπόλοιπες σταθεροποιήθηκαν με χαρτοταινία.

4ο εργαστήριο: Στη λαϊκή…

Κλασσικό παιχνιδάκι, το μαγαζάκι. Ευκαιρία να παίξουμε με τα € αφού μας ζόρισαν κάπως στα Μαθηματικά.
Για μερικές μέρες μαζεύαμε άδειες συσκευασίες, δουλέψαμε με ρέστα στο μάθημα και στο τέλος ήρθε η ώρα να γίνουμε πωλητές.
1. Στήσαμε τους πάγκους μας μέσα στην τάξη.
2. Τιμολογήσαμε τα προϊόντα μας.
3. Φτιάξαμε λίστα του τι θα αγοράσουμε.
4. Πήγαμε λαϊκή με το πορτοφόλι μας.
5. Ο πωλητής υπολόγιζε το κόστος.
6. Ο πελάτης έδινε ένα ελαφρώς μεγαλύτερο ποσό.
7. Υπολόγιζαν από κοινού τα ρέστα.
8. Η εφορία (δλδ εγώ 🫡) έλεγχε για την ορθότητα των συναλλαγών!!
9. Οι ρόλοι εναλλάσσονταν κυκλικά.

Το ταμπλό που χρησιμοποιήσαμε για να υπολογίζουμε τα ρέστα μπορείτε να το βρείτε εδώ.

5ο εργαστήριο: Ως δημοσιογράφοι…

Με αφορμή την Παγκόσμια μέρα Ατόμων με Αναπηρία, οργανώσαμε στην τάξη μας μια φιλαναγνωστική δράση αξιοποιώντας το βιβλίο του Νίκου Τογγιαλίδη “Χαρτοπόλεμος” από τις εκδόσεις “The book project”. Στο κείμενό του ο κος Τογγιαλίδης μας παρουσιάζει τον αδερφό του Αργύρη που είναι άτομο με σύνδρομο Down σε μια προσπάθεια να καταρρίψει τις προκαταλήψεις και να μας φέρει πιο κοντά στα άτομα με σύνδρομο Down, σχεδόν τόσο κοντά όσο είναι αυτός με τον αδερφό του.

1. Υποδεχτήκαμε στην τάξη μας τον Αργύρη και τον Νίκο και τους προσφέραμε πρωινό με κακάο ή πορτοκαλάδα.
2. Πάνω στο τραπέζι, ανάμεσα σε κρουασάν και τοστ, κάναμε τις ερωτήσεις μας, ως σωστοί δημοσιογράφοι.
3. Ο Αργύρης μας έδειξε το τουμπερλέκι του και μας άφησε να το δοκιμάσουμε.
4. Με τα στολίδια που είχαμε φτιάξει, στολίσαμε το δέντρο μας όλοι μαζί κι ο Νίκος μας έπαιζε χριστουγεννιάτικα με τη φλογέρα του.
5. Είπαμε τα κάλαντα που ξέραμε εμείς ενώ ο κύριος Νίκος μας έδειξε πώς να χορεύουμε τα ποντιακά κάλαντα.
6. Βγάλαμε αναμνηστικές φωτογραφίες στο χριστουγεννιάτικο photo-booth μας.
7. Δώσαμε τα δώρα μας, το σαμπουάν της καλοσύνης και τα καραβάκια για την Αγία Βαρβάρα, στους καλεσμένους μας.
8. Οι καλεσμένοι μας έδωσαν από μια χριστουγεννιάτικη κάρτα και από μια χειροποίητη χιονόμπαλα-βαζάκι ως αναμνηστικό της μέρας που περάσαμε μαζί.
Όλοι μας είχαμε ένα υπέροχο πρωινό, παρέα με ανθρώπους που αγαπάνε να μοιράζονται στιγμές.

Βρείτε όλη τη δράση εδώ.

6ο εργαστήριο: Στην αστυνομία…

Καθώς πλησίαζαν οι γιορτές, η βόλτα μας μας έβγαλε στην Ονειρούπολη Δράμας! Σε ένα σπιτάκι γεμάτο σήματα και παιδικές ζωγραφιές! Με κυρίες που ήταν ευγενικές και πρόσχαρη, με διάθεση για επαφή με τα μικρά μας ξωτικά.
Σήμερα μιλήσαμε για το επάγγελμα του/της αστυνομικού που είναι τόσο σημαντικό για την οργάνωση και λειτουργία της κοινωνίας.
1. Επισκεφτήκαμε το σπιτάκι της Τροχαίας στην Ονειρούπολη Δράμας.
2. Οι κυρίες μας μίλησαν για τον ΚΟΚ καθώς λύσαμε σταυρόλεξα κ ζωγραφίζαμε φανάρια.
3. Παίξαμε ένα παιχνίδι τύπου memo με τα οχήματα.
4. Ήρθε ο αστυνομικός με τη μηχανή του, μας εξήγησε πώς λειτουργεί αυτή, αλλά μας έδειξε και τον εξοπλισμό του.
5. Λύσαμε τις απορίες μας κι έπειτα οδηγηθήκαμε κ προς το περιπολικό όπου ο αστυνομικός μας έδειξε πώς λειτουργούν η σειρήνα κ ο φάρος ενώ αναφερθήκαμε και στο πώς λειτουργούμε οι υπόλοιποι όταν αυτά είναι αναμμένα.
7. Τους ευχαριστήσαμε όλους κ συνεχίσαμε την πορεία μας, διότι είχαμε ένα bingo να λύσουμε…

7ο εργαστήριο: Στην Ονειρούπολη…

Αν δεν ειναι ένα χριστουγεννιάτικο χωριό γεμάτο από επαγγέλματα, τότε πού αλλού να τα βρούμε; Για τον περίπατό μας σήμερα, ετοιμάσαμε ένα (λιιιιιίγο διαφορετικό) χριστουγεννιάτικο Bingo!!
Τα παιδιά έπρεπε να παρατηρήσουν στον χώρο και να σημειώνουν κάθε φορά που συναντούσαν κάποιο επάγγελμα είτε έβλεπαν ένα αντικείμενο που ήταν δημιούργημα ενός επαγγελματία.

1. Περάσαμε πρώτα από το σπιτάκι της Τροχαίας!
2. Είδαμε το ραδιόφωνο της Ονειρούπολης και μοιράσαμε ευχές μέσω μικροφώνου.
3. Μιλήσαμε για το σπιτάκι που φιλοξενεί το σπήλαιο της Αλιστράτης.
4. Επισκεφτήκαμε το σπιτάκι του Ερυθρού Σταυρού και μιλήσαμε για την λειτουργία του θεσμού.
5. Περάσαμε μέσα από το δρομάκι με τα μαγαζάκια κ είδαμε κοσμηματοπώλες, οινοπαραγωγούς ενώ μας κέρασε σοκολάτα ο ιδιοκτήτης ενός καφέ! Κάπου εκεί ακούστηκε το πρώτο “Bingo”!!
6. Η κυρία Σωτηρία μας έδειξε τις κυψέλες της κ μας μίλησε για τα προϊόντα που παράγει!
8. Όταν γυρίσαμε, κατάκοποι είναι η αλήθεια, στο σχολείο… έπειτα από το διάλειμμα φυσικά, σκεφτήκαμε αν υπήρχαν κι άλλα επαγγέλματα εκεί που δεν είχαμε προσέξει.
9. Κλείσαμε το εργαστήριο μας με μια έρευνα στο πλαίσια της τάξης. Σημειώσαμε ποια επαγγέλματα μας άρεσαν περισσότερο και στήσαμε τα αποτελέσματα σε ένα ραβδόγραμμα. Τα συμπεράσματα μπορείτε να τα δείτε στις εικόνες παρακάτω.

Το δικό μας επαγγελματικο-χριστουγεννιάτικο bingo μπορείτε να το βρείτε εδώ.


Μετάβαση στο sway.office.com.

Αξιολόγηση του εργαστηρίου:

Το εργαστήριό μας είχε πολλές και ενδιαφέρουσες για τα παιδιά βιωματικές δράσεις αλλά και διδακτικές επισκέψεις. Του δόθηκε η ευκαιρία να γνωρίσουν μια ποικιλία από επαγγέλματα και να αναγνωρίσουν ότι υπάρχου πολλές δυνατότητες εκεί έξω. Αφού γνώρισαν μια ποικιλία από επαγγελματικούς χώρους κλήθηκαν να διαλέξουν 3 από αυτά που τους άρεσαν περισσότερο, ώστε να ξέρουν ότι δε χρειάζεται να έχουμε μόνο μια επιλογή στη ζωή μας αλλά μπορούμε να διαλέξουμε αρκετά μονοπάτια μέχρι να βρούμε το μοναδικό για εμάς, αυτό που μας ολοκληρώνει.

Εν κατακλείδι, το εργαστήριο θεωρείται επιτυχές καθώς κάλυψε πλήρως την αρχική στοχοθεσία.

Διαφάνεια1

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *