Φ.Ε. Η Χόλι γεμίζει το κόκκινο σακίδιο (5 δ.ώ.)

χολιΣτο παρόν σχέδιο δράσης αξιοποιούμε το βιβλίο “Η Χόλι γεμίζει το κόκκινο σακίδιο” της Τζένης Κουτσοδημητροπούλου από τη σειρά “Σε καταλαβαίνω” των εκδόσεων Διόπτρα. Στο βιβλίο η Χόλι μαθαίνει πως ο πατέρας της πρόκειται να φύγει μακριά για ένα διάστημα και αναζητεί τρόπους να παραμείνουν δεμένοι. Για τον λόγο αυτό αποφασίζει, ή τουλάχιστον προσπαθεί, να γεμίσει το κόκκινο σακίδιο με αντικείμενα που θα χαρίσει στον πατέρα της που φεύγει μακριά.

Σχέσεις από απόσταση (φιλικές-οικογενειακές-προσωπικές) είναι πλέον πολύ συχνές στην εποχή μας και ίσως να είναι και πιο εύκολες, μα πάντα σε ένα μικρότερο παιδί που ακόμη μαθαίνει τους κώδικες και τις μορφές επικοινωνίας μπορεί να είναι δύσκολο να αντιληφθεί πώς αυτές μπορούν να λειτουργήσουν. Το βιβλίο παρουσιάζει αυτό το θέμα με λιτό και κατανοητό τρόπο που φέρνει ανάπαυση στις αγωνίες μιας τέτοιας συνθήκης.

Έχουμε ήδη μπει σε χριστουγεννιάτικο κλίμα στην τάξη μας, οπότε είναι αναπόφευκτο η αξιοποίηση του βιβλίου να είναι επηρεασμένη από την εποχή.

405524365 1027697081823176 1992073668645459770 n 1Πορεία διδασκαλίας

  1. Γίνεται μεγαλόφωνη ανάγνωση του κειμένου από την εκπαιδευτικό της τάξης με τα παιδιά καθισμένα σε ημικυκλική διάταξη απέναντί της.
  2. Ακολουθεί συζήτηση γύρω από το θέμα, προσπάθεια να ανιχνευτούν και να διαμοιραστούν ανάλογες προσωπικές ιστορίες.
  3. Παρουσιάζουμε στα παιδιά το δικό μας κόκκινο σακίδιο, που έχουμε προετοιμάσει από πιο πριν (ιδέα από pinterest) και εξηγούμε πως πρόκειται να στείλουμε ένα σακίδιο σε νέους φίλους μας που είναι μακριά.
  4. Αφού δε μας γνωρίζουν, θα φτιάξουμε ένα μικρό κείμενο για να τους συστηθούμε. Παρουσιάζουμε το αντίστοιχο φύλλο εργασίας και δίνεται χρόνος για την ολοκλήρωση της δραστηριότητας.
  5. Έπειτα αναφέρουμε ότι, μια και πλησιάζουν τα Χριστούγεννα, μπορούμε να βάλουμε στο σακίδιο και χριστουγεννιάτικες κάρτες με ευχές. Η σχεδίασή τους έχει κάτι από το βιβλίο, αφού στην εξωτερική μεριά της κάρτας σχεδιάζουμε ένα στολίδι – μπαλόνι που κρύβει μέσα του μια καρδιά. Μπορούμε, αν θέλουμε, στο εσωτερικό του να σχεδιάσουμε κι έναν πιγκουίνο.
  6. Συγκεντρώνουμε το υλικό και το βάζουμε στο σακίδιο μαζί με γλυκίσματα για να σταλεί στους φίλους μας.
  7. Στη συνέχεια λέμε στα παιδιά πως οι φίλοι της Χόλι θέλουν να έρθουν στην τάξη μας και να παρακολουθούν τα μαθήματα που κάνουμε. Όμως για να έρθουν πρέπει εμείς να τους “συναρμολογήσουμε”! Φτιάχνουμε πιγκουίνους με γεωμετρικά σχήματα (ιδέα από pinterest) που τους τοποθετούμε γύρω από τον πίνακά μας.
  8. Λύνουμε σε ομάδες ή στην ολομέλεια ένα liveworksheet όπου αναφέρουμε και τα ονόματα των σχημάτων που δημιουργήσαμε.
  9. Στο τέλος, εντοπίζουμε στην υδρόγειο πού ζούνε οι πιγκουίνοι και παρακολουθούμε ντοκιμαντέρ που δείχνει τον τρόπο οργάνωσης της κοινωνίας τους.
  10. Ως ανάμνηση της δράσης, μπορούμε να φτιάξουμε και τα δικά μας σακίδια (ιδέα από krokotak) όπου ζωγραφίζουμε τι θα χαρίζαμε εμείς στο αγαπημένο μας πρόσωπο που είναι μακριά και το παίρνουμε στο σπίτι.

Υποστηρικτικό υλικό

Το Φύλλο εργασίας για την εκθεσούλα εδώ.



Λήψη αρχείου

Τα πατουσάκια και οι μύτες για τους πιγκουίνους-γεωμετρικά σχήματα εδώ:



Λήψη αρχείου

To liveworksheet αρχείο εδώ.

Οι εικόνες από krokotak για το σακίδιο: 

Βίντεο με τη ζωή των πιγκουίνων εδώ:

Πως να ζωγραφίσεις εύκολα έναν πιγκουίνο εδώ:

https://youtu.be/zd-5pEhNRZQ

Φωτογραφικό υλικό της δράσης εδώ:


Μετάβαση στο sway.office.com.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *