Φ.Ε. Πάμε σχολείο με την Άννα και τον Νίκο (4 δ.ώ.)

010100072385Σε αυτό το σχέδιο εργασίας εκμεταλλευόμαστε το βιβλίο της Γιώτα Χ. Διάκου «Πάμε σχολείο με την Άννα και τον Νίκο», εκδόσεις Βιβλιοσκόπιο. Πρόκειται για μια δράση που έγινε στην αρχή της σχολικής χρονιάς, σε Β’ δημοτικού, ως μέθοδος για να γνωριστεί η ομάδα των παιδιών καλύτερα μεταξύ τους αλλά και με τις καινούριες εκπαιδευτικούς που θα είχαν για τη φετινή χρονιά. Αφού ανέφερα στα παιδιά την αγάπη μου για τα παιδικά βιβλία, τους έδειξα το κείμενο που είχα φέρει μαζί μου.

Πορεία διδασκαλίας:

  1. Συστήσαμε το βιβλίο στα παιδιά, δείχνοντας το εξώφυλλο και αναφέροντας τους συντελεστές του. Με τη βοήθεια του προτζέκτορα, προβάλαμε το βιβλίο στον πίνακα ώστε οι εικόνες να είναι πιο ευδιάκριτες στο σύνολο της τάξης. Ακολούθησε ανάγνωση του βιβλίου από την εκπαιδευτικό.
  2. Στο βιβλίο οι πρωταγωνιστές αγαπάνε πολύ τις μπάλες. Συνεπώς, μπάλες ήρθαν και στην τάξη μας ως βοηθοί. Πετώντας ένα μπαλάκι ο ένας στον άλλον, αναφέραμε τα ονόματά μας καθώς και δύο πράγματα που αγαπάμε πολύ.
  3. Μια και ήταν η αρχή της χρονιάς, σκεφτήκαμε τι θα θέλαμε να ζήσουμε κατά τη διάρκειά της. Το κάθε παιδί σημείωσε σε ένα φύλλο χαρτί κάτι που θα το ενδιέφερε και τα βάλαμε σε ένα κουτί για να τα συμβουλευόμαστε συχνά. (ευτυχώς τα περισσότερα είχαν να κάνουν με εκδρομές και παιχνίδια, οπότε το καλύπτουμε εύκολα!)
  4. Έπειτα παίξαμε με κάποιους από τους γρίφους που έχει το βιβλίο στις τελευταίες σελίδες του. Λύσαμε με έναν λαβύρινθο και έναν γρίφο με κρυμμένη λέξη.
  5. Ακολούθησε παιχνίδι στην ολομέλεια. Σχηματίσαμε όλοι μαζί έναν κύκλο και πήραμε ένα από τα μπαλάκια. Κάθε άτομο θα έπρεπε να πετάξει το μπαλάκι σε ένα άλλο (που δεν έχει μιλήσει) και να του κάνει μια από τις ερωτήσεις γνωριμίας που ήταν γραμμένες στον πίνακα. Στη συνέχεια το άτομο που απαντούσε έπρεπε να επαναλάβει την ίδια διαδικασία μέχρι να ακουστούν όλοι. Οι ερωτήσεις που διαλέξαμε εμείς ήταν:
     – Αν ήσουν υπερήρωας, ποιος θα ήσουν;
     – Αν ήσουν φαγητό, ποιο θα ήταν αυτό;
     – Αν ήσουν παιχνίδι, τι θα ήσουν;
     – Αν ήσουν χρώμα, ποιο θα ήταν αυτό;
     – Αν μπορούσες να πετάξεις, πού θα πήγαινες;
  6. Μετά σχηματίσαμε κύκλους σε σημεία του πίνακα και σημειώσαμε μέσα αριθμούς μέχρι το 10. Χωριστήκαμε σε ομάδες και κάθε ομάδα με τη σειρά της προσπαθούσε να πετύχει τους κύκλους από μια ορισμένη απόσταση. Ανάλογα με το ποιον πετύχαινε, κάναμε πρόσθεση τους πόντους που είχε γραμμένους, ώστε να σημειώνουμε το σκορ κάθε ομάδας. Φυσικά, με αυτόν τον τρόπο, πήραμε και μια ιδέα για το επίπεδο της δεξιότητας της πρόσθεσης. Στο τέλος συγκρίναμε τους πόντους της κάθε ομάδας βάζοντάς τους από τον μεγαλύτερο προς τον μικρότερο. Χειροκροτήσαμε όλοι την νικητήρια ομάδα.
  7. Το παιχνίδι «κρύο – ζέστη» είχε σειρά. Χωρισμένοι πάλι σε ομάδες, κρύβαμε μπαλάκια σε σημεία της τάξης και οι υπόλοιποι έπρεπε να τα βρούνε μέσα σε ορισμένο χρόνο. Μπορέσαμε έτσι να εξοικειωθούμε με την νέα αίθουσα που θα μας φιλοξενήσει.
  8. Η τελευταία δραστηριότητα είχε ως στόχο να μας ενώσει ως ομάδα. Αναφέραμε πως όπως και οι ομάδες έχουν φανέλες, έτσι κι εμείς θα φτιάξουμε και θα κρεμάσουμε στην τάξη τις δικές μας, για να μας θυμίζουν να μένουμε ενωμένοι και να λειτουργούμε ομαδικά. Κάθε παιδί πήρε από μια φανέλα (πρότυπο μέσα από το βιβλίο), εκτυπωμένη σε χρωματιστό χαρτόνι. Δόθηκε χρόνος για να σημειώσουμε το όνομά μας και μερικά στοιχεία για εμάς αλλά και για να διακοσμηθεί.

Οι φανέλες των παιδιών συλλέχθηκαν και κρεμάστηκαν σε σπάγκο στην τάξη μας σε επόμενο χρόνο.

Παρατηρήσεις:
Το κείμενο ήταν κατανοητό για το επίπεδο της τάξης και η εικονογράφηση ενθουσίασε τα παιδιά. Επίσης, οι δραστηριότητες στο τέλος του βιβλίου είναι κατάλληλες για χρήση στα πλαίσια σχολικής δράσης.
Τέλος, εκτός από την ομοιότητα της δασκάλας του βιβλίου με την δασκάλα της τάξης μας, σταθήκαμε και στο τροχοφόρο της κυρίας Έρης καθώς επιθυμούμε ένα σχολείο συμπεριληπτικό απ’ όλες τις απόψεις.


Μετάβαση στο sway.office.com.

Τους γρίφους που λύσαμε καθώς και τη φανέλα που διακοσμήσαμε (όλα από τα περιεχόμενα του βιβλίου), μπορείτε να τα βρείτε εδώ:



Λήψη αρχείου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *