Φ.Ε.: Μικροί κύριοι –  Μικρές κυρίες (2 δ.ώ.)

1Γιατί «Μικροί κύριοι – Μικρές κυρίες»;

Επειδή:
1ον: αρέσουν σε όλα ανεξαιρέτως τα παιδιά (σε νήπια και δημοτικό)
2ον: είναι διασκεδαστική η αφήγησή τους
3ον: η (φαινομενικά) απλή εικονογράφηση απελευθερώνει τα άγχη των παιδιών για «τέλειο» αποτέλεσμα
4ον: τα ονόματα των χαρακτήρων δείχνουν ένα χαρακτηριστικό γνώρισμα που αποκαλύπτεται περισσότερο στο κείμενο (άρα μπορώ να μιλήσω για συναισθήματα και ιδιότητες)
5ον: επειδή άμα μου μπει κάτι στο μυαλό θέλω να το δω πώς βγαίνει.

Σε αυτή τη δράση, λοιπόν, εκμεταλλευόμαστε τη σειρά βιβλίων «Μικροί κύριοι – Μικρές κυρίες» που είναι γνωστή και αγαπημένη σε όλα τα παιδιά. Ο τρόπος εργασίας μέσα στην τάξη είναι γνώριμος:

  1. Εγώ έφερα μια ποικιλία από τέτοια βιβλιαράκια στα παιδιά και τους ζήτησα να διαλέξουν ποιο θα ήθελαν να ακούσουν, αφού πρώτα εστιάσαμε στις ονομασίες των χαρακτήρων και στο γιατί έχουν αυτά τα ονόματα. Το δούλεψα σε 2 τάξεις την ίδια βδομάδα. Η Β’ τάξη ήθελε τον κύριο Συναχούλη, η Δ’ προτίμησε τον κύριο Σκανταλιάρη.
  2. Κάνουμε μια – όσο το δυνατόν – παραστατική αφήγηση για να κερδίσουμε το ενδιαφέρον των παιδιών. Βοηθάνε πολύ και τα ίδια τα κείμενα σε αυτό. Για παράδειγμα, στο τέλος της αφήγησης του κύριου Σκανταλιάρη, τα παιδιά πήγαν προ το παράθυρο για να δούνε αν μας κοιτάζει από κάπου έξω (σημ. την επόμενη φορά θα εκτυπώσω σε μεγέθυνση τον ήρωα και θα τον κολλήσω στην άκρη του παραθύρου, έτσι για το event!).
  3. Στη συνέχεια ζητάμε από τα παιδιά να φτιάξουν τον δικό τους Μικρό κύριο ή Μικροί κυρία, να τους δώσουν κάποιο χαρακτηριστικό όνομα και να γράψουν κάποια πράγματα για να τον/την γνωρίσουμε καλύτερα.
  4. Δίνουμε την ευκαιρία να διαλέξουν το φύλο του χαρακτήρα και τους δίνουμε το ανάλογο φύλλο εργασίας καθώς και χρόνο για να το συμπληρώσουν.
  5. Αν και νόμιζα ότι αυτό θα ήταν το τέλος της δράσης, τα παιδιά ήθελαν να μοιραστούν με τα υπόλοιπα τις δημιουργίες τους οπότε αφιερώσαμε έξτρα χρόνο σε αυτό. Και καλά κάναμε, γιατί αυτό ήταν και το καλύτερο κομμάτι τελικά.

Οι δημιουργίες τους μοναδικές, όλες ξεχωριστές και με μπόλικη φαντασία, γεμίζουν σιγά σιγά τους τοίχους της τάξης μας.

Οι υπέροχες γραμματοσειρές είναι της αξιολάτρευτης Playground Learning και πάντα δίνουν υπέροχη μορφή σε αυτά που δημιουργούμε!!

Το πατρόν μπορείτε να το βρείτε και εδώ.


Μετάβαση στο sway.office.com.

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *