Με λένε Μαλάλα

Επιμορφωτικό υλικό:

Μαθαίνω για τη ζωή της Μαλάλα Γιουσαφζάι μέσα από τη Wikipedia από εδώ.
Επίσης, μπορώ να δω λίγα παραπάνω και από την Μηχανή του χρόνου από εδώ.b4c29252154bca6f88930210df2a05efΤο ίδρυμά της μπορείτε να το βρείτε εδώ (στα αγγλικά).

Το βιβλίο που εκμεταλλευτήκαμε έχει τίτλο “Με λένε Μαλάλα” και κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Πατάκη. Στην “Πορεία Διδασκαλίας” παρακάτω θα βρείτε ποια αποσπάσματα χρησιμοποιήσαμε μέσα στην τάξη.

 

Το παρακάτω παραμύθι (απόσπασμα από το βιβλίο “Με λένε Μαλάλα“) δείχνει την πίστη της πως, αν το βάλεις σκοπό της ζωής σου, θα βρεις την μαγεία και τη δύναμη της θέλησης μέσα σου. Αξίζει να του ρίξεις μια ματιά!

Στο παρακάτω απόσπασμα μπορείτε να βρείτε εικόνες από την μέρα που η Μαλάλα δέχτηκε την επίθεση από τους Ταλιμπάν:

Και στο επόμενο βλέπουμε τις δηλώσεις και την συγκίνησή της όταν επισκέφτηκε, έπειτα από έξι χρόνια, στην πατρίδα της:

Τελειώνοντας, αφήνω εδώ 2 φωτογραφίες. Μία από το φορτηγάκι μέσα στο οποίο πυροβολήθηκε και μία από την ανάρρωσή της στο νοσοκομείο:

Το φύλλο εργασίας σε pdfΦ.Ε. Με λένε Μαλάλα

 

Πορεία Διδασκαλίας

Αρχικά, αξίζει να αναφέρω ότι το βιβλίο είναι, όχι απλώς επιμορφωτικό, αλλά λειτουργεί ως παράθυρο σε έναν άλλο κόσμο. Ειλικρινά, δεν ήξερα τι να πρωτοδιαλέξω από τα κείμενα για να αναφέρω στα παιδιά. Φυσικά, μου πήρε περισσότερο χρόνο από όσο αρχικά υπολογίσει για να μπορέσω να εκθέσω τα περιεχόμενά του, χωρίς να το προσβάλλω κάνοντας  άσκοπες εκπτώσεις. Αν κρίνω από τον τρόπο που τα παιδιά άκουγαν όσο το διάβαζα (Στ’ δημ.), πιστεύω τα συγκίνησε κι αυτά το ίδιο. Σε κάθε περίπτωση πάντως, είναι ένα βιβλίο για την βιβλιοθήκη κάθε ανθρώπου, από 12 ετών και άνω.

Θέλοντας λοιπόν, να εκθέσω όσο καλύτερα μπορούσα το βιβλίο στον παρεχόμενο χρόνο, διάλεξα κάποιες σελίδες να διαβαστούν αυτούσιες και άλλες με περιληπτική αφήγηση από εμένα. Οι σελίδες διαβάζονταν στην αρχή της σχολικής μέρας και όποτε υπήρχε κάποιο κενό. Χονδρικά και διάσπαρτα, μας πήρε γύρω στις 10 μέρες.

Η εισαγωγή (σελ.11-19) διαβάστηκε αυτούσια. Σελίδες 57-60 το ίδιο. Η ιστορία ίδρυσης του σχολείου από τον μπαμπά της περιληπτικά. Οι δυσκολίες των γυναικών από αποσπάσματα: σελ. 89-92. Αναφορά στον σεισμό του 2005 και τη βοήθεια κατά βάση από ΜΚΟ. Ο ραδιοφωνικός μουλάς: σελ. 148-149 (2η παρ.), 150-155, 162 (2η παρ.) Περιληπτικά η επικράτηση των Ταλιμπάν κ οι αναταραχές που προκλήθηκαν.

Σταθήκαμε λίγο στην απαγόρευση των κοριτσιών να πηγαίνουν σχολείο, τη σημασία της, τους βομβαρδισμούς σε σχολικά κτίρια και στο τι επιδίωκαν οι Ταλιμπάν με το να “ισοπεδώσουν” την εκπαίδευση. Άλλωστε αυτό υπήρξε αφετηρία για την δράση της Μαλάλα με την υποστήριξη του μπαμπά της.

Έπειτα μιλήσαμε για το blog της, για τις συνεντεύξεις της στα διεθνή δίκτυα και για τις απειλές που δέχονταν. Στη συνέχεια, διαβάσαμε τη μέρα της επίθεσης (σελ. 301-308), κουβεντιάσαμε για τι ακολούθησε και τελειώσαμε με τις σελίδες 381-394.

Είδαμε, τέλος, τις φωτογραφίες που περιέχει το βιβλίο και το παραπάνω επιμορφωτικό υλικό. Συγκεκριμένα, δόθηκε στα παιδιά φύλλο εργασίας, για να τους βοηθήσει στην αναζήτηση και καταγραφή πληροφοριών που θα έπρεπε να κάνουν στο σπίτι (λόγω έλλειψης χρόνου) και το λινκ του παρόντος άρθρου ανέβηκε στην κυψέλη μας στην e-me προκειμένου να έχουν πρόσβαση στις πληροφορίες.

Όταν συναντηθήκαμε στην τάξη την ημέρα του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων, κουβεντιάσαμε τις απαντήσεις του φύλλου εργασίας και τα κομμάτια της ιστορίας που έκαναν εντύπωση στα παιδιά. Τέλος, τους δόθηκε χρόνος και χαρτί για σχηματίσουν αφίσες ώστε να υποστηρίξουν τον αγώνα της Μαλάλα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *