Φ.Ε.: Ο εγωιστής γίγαντας (2-4 δ.ώ)

Το σημερινό φύλλο εργασίας έγινε με αφορμή το κείμενο του Όσκαρ Ουάιλντ που φιλοξενείται στην 6η ενότητα του βιβλίου της γλώσσας.

  1. Γίνεται ανάγνωση του παραμυθιού.
  2. Ακολουθεί μια συζήτηση πάνω στα θέματα που έκαναν εντύπωση στα παιδιά. Εδώ προσπαθούμε να ανιχνεύσουμε τι κίνησε το ενδιαφέρον τους και κατά πόσο κατανοήθηκε η ιστορία από τα παιδιά, λαμβάνοντας υπόψη τη συνθετότητα του κειμένου και των μηνυμάτων του.
  3. Δίνουμε ανά ομάδα από μια εικόνα του παραμυθιού για να την ζωντανέψουν ομαδικά σε ένα χαρτόνι. Πιο συγκεκριμένα, η 1η ομάδα ζωγράφισε τον κήπο που έπαιζαν τα παιδιά και τον εγωιστή γίγαντα να τα διώχνει. Η 2η ομάδα, τον φράχτη που σήκωσε και την πινακίδα που απαγόρευσε την είσοδο σε όλους. Η 3η ανέλαβε να ζωγραφίσει την εικόνα της βαρυχειμωνιάς που έβλεπε στον κήπο του ο γίγαντας όταν έδιωξε τα παιδιά. Η 4η σχεδίασε τον κήπο με το δέντρο που δεν έριχνε το χιόνι του και τον γίγαντα να προσπαθεί να ανεβάσει το μικρό παιδάκι. Η τελευταία ομάδα ανέλαβε την τελευταία σκηνή του παραμυθιού όπου το σώμα του γίγαντα είναι σκεπασμένο με λουλούδια.
  4. Δίνουμε στις ομάδες ένα εύλογο χρονικό διάστημα και το κατάλληλο υλικό για να ετοιμάσουν τα έργα τους. Αφού τελειώσουν, η κάθε ομάδα παρουσιάζει στις υπόλοιπες τη δημιουργία της.
  5. Ο εκπαιδευτικός δείχνει στα παιδιά ότι αν βάλουμε τις εικόνες σε μια χρονική σειρά, μπορούμε να δημιουργήσουμε την ιστορία από την αρχή. Εξηγούμε ότι αυτό είναι μια μορφή ιστορικής γραμμής.
  6. Τέλος, εκθέτουμε τα έργα των παιδιών είτε σε ένα σημείο στο χώρο της τάξης. Στην προκειμένη περίπτωση, τα τοποθετήσαμε δίπλα στον πίνακα σε κάθετη παράταξη έτσι που να δείχνουμε την εξέλιξη της ιστορίας μέσα από τις ζωγραφιές.
  7. Σε επόμενη διδακτική ώρα εκμεταλλευόμαστε τις ασκήσεις του τετραδίου εργασιών και συντάσσουμε ομαδικά ένα γράμμα για τον Γίγαντα όπου ζητάμε συγγνώμη που μπήκαμε στον κήπο του χωρίς να τον ρωτήσουμε και ζητάμε την άδειά του για να επιστρέψουμε.
  8. Τέλος, δημιουργούμε πινακίδες για να ζητήσουμε από τον κόσμο να προσέχει και να αγαπά τον κήπο του Γίγαντα.

Συμπληρωματικά μπορούμε να παρακολουθήσουμε και το βίντεο εδώ, αν και προσωπικά πιστεύω ότι υστερεί σε σχέση με το αρχικό κείμενο.

Οι φωτογραφίες που ακολουθούν είναι από την πρώτη εφαρμογή του παρόντος σχεδίου εργασίας, κατά την διάρκεια επίσκεψης στη δημοτική βιβλιοθήκη των Καστανεών Έβρου, το 2014.

 

Σύνδεση με τη γιορτή του Πάσχα
Από sway: Ο εγωιστής γίγαντας – Έλενα Φωτεινού