eTwinning έργο “Literacy everywhere”

Το έργο μας “Literacy everywhere”  αποτέλεσε για την τάξη μας μία πολύ εποικοδομητική  συνεργασία  μεταξύ εξαιρετικών συναδέλφων από την Ελλάδα, Γεωργία και Τουρκία. Μέσω του έργου αυτού ασχοληθήκαμε με  τον γραμματισμό και κυρίως στα μέσα (Media Literacy).

Oι δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν με τους μαθητές μας είχαν  σκοπό  να καλλιεργήσουν τον γραμματισμό στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, αποκωδικοποιώντας, αναλύοντας και αποδεικνύοντας κρυμμένα μηνύματα  στα έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα.  Στόχος ήταν  να αποκτήσουν οι μαθητές την ικανότητα να κατανοήσουν και να αναλύσουν καλύτερα τα μηνύματα και το περιεχόμενο των μέσων επικοινωνίας που συναντούν.

Έπειτα από τις δραστηριότητες που σας παρουσιάσαμε τον Δεκέμβριο (δείτε εδώ) συνεχίσαμε με την προσέγγιση των μέσων ενημέρωσης ερχόμενοι σε επαφή με το έντυπο υλικό όπως άρθρα σε εφημερίδες και περιοδικά. 

Η αποστολή μας ήταν να ανακαλύψουμε επαγγελματίες οι οποίοι φορούσαν καπέλα  με την ενδυμασία τους. Παρατηρώντας τα άρθρα και τις εικόνες  προσπαθήσαμε να απαντήσουμε στα ερωτήματα που μας έθεσε η σοφή κουκουβάγια. 

  • ποιος έγραψε το άρθρο;
  • πώς διαμορφώθηκε το άρθρο για να τραβήξει την προσοχή μας;
  • σε τι κοινό απευθύνεται;
  • είναι αληθινό;
  • ποιος είναι ο σκοπός του μηνύματος;

b061959f4 optViber 2021 12 09 09 36 12 701

Αφού απαντήσαμε στα ερωτήματα της σοφής κουκουβάγιας, θέλαμε να ερευνήσουμε ποιοι επαγγελματίες φοράνε καπέλο κατά την εργασία τους. Σε αυτό μας βοήθησαν οι γονείς οι οποίοι μαζί με τα παιδιά τους σύλλεξαν  τις απαραίτητες πληροφορίες , τις οποίες είδαμε στην τάξη.

My project

Έπειτα παρουσιάσαμε στα συνεργαζόμενα σχολεία  τα επαγγέλματα τα οποία θέλουμε να γίνουμε όταν μεγαλώσουμε. (Ακούστε τα παιδιά στο παρακάτω βίντεο) 

Το επόμενό μας βήμα ήταν να προσκαλέσουμε διαδικτυακά έναν αστυνομικό ο οποίος  μας μίλησε για την δουλειά του και τα καπέλα του. Φυσικά και εμείς είχαμε πολλές απορίες τις οποίες με πολύ χαρά μας έλυσε και τον ευχαριστούμε πολύ.

 

Στη συνεργατική μας δράση εισάγαμε το θέμα της εξαπάτησης με ένα παιχνίδι παντομίμας, με επαγγελματίες που φορούν λάθος καπέλο και το παραλληλίζουν με τις ψεύτικες ειδήσεις. Αυτό το παιχνίδι το παίξαμε διαδικτυακά με το συνεργαζόμενο νηπιαγωγείο το 14ο Νηπιαγωγείου Πτολεμαΐδας.

b588a33cb opt147

Κλείνοντας το θέμα δημιουργήσαμε  συνεργατική εφημερίδα με θέμα: Τα επαγγέλματα.

145

Πατήστε πάνω στην εικόνα να δείτε την εφημερίδα μας

Το επόμενο θέμα μας σχετιζόταν με τις  προκαταλήψεις και τις  κακοτυχίες που επηρεάζουν τις ζωές αρκετών ανθρώπων και τις συσχετίσαμε με τις ψεύτικες ειδήσεις.  Αρχικά οι  μαθητές μας συλλέξαν πληροφορίες για τις προκαταλήψεις  σε συνεργασία με τους γονείς τους.

Στη συνέχεια παρακολουθήσαμε ένα πολύ κατατοπιστικό βίντεο για τις ψεύτικες ειδήσεις (fake news)  και διαπιστώσαμε ότι πρέπει να ελέγχουμε τις πληροφορίες που παίρνουμε για να δούμε αν είναι αληθινές. (Digital Literacy)  Έπειτα μέσω μίας  εφαρμογής   δημιουργήσαμε τις δικές μας ψεύτικες ειδήσεις για να αποδείξουμε πόσο εύκολο είναι να μας παραπλανήσουν.

ba8ad4bab

Τελική συνεργατική δράση του θέματος ήταν η  δημιουργία του δικού μας spot για να  ενημερώσουμε πώς να προστατευτούμε από ψεύτικες ειδήσεις.

Η επόμενη δράση μας αφορούσε  την  σωστή χρήση του διαδικτύου, των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και την αντιμετώπιση της παραπληροφόρησης.  Γι’αυτόν τον λόγο δημιουργήθηκε ένα διαδραστικό, συνεργατικό παραμύθι με τίτλο “Η Κοκκινοσκουφίτσα σήμερα”. Πρόκειται για μια διασκευή του κλασικού παραμυθιού όπου η ηρωίδα ζει στη σύγχρονη εποχή και καλείται να  διαχειριστεί τις  δεξιότητές της στο διαδίκτυο για να αντιμετωπίσει τους κινδύνους που αυτό ελοχεύει.

c2acd335a opt

Οι μαθητές μας εικονογραφούν το παραμύθι

c6b0a3a5a

Παρακάτω μπορείτε να δείτε το συνεργατικό μας παραμύθι, για τη σωστή χρήση του διαδικτύου σε βίντεο και εδώ μπορείτε να παρακολουθήσετε μαζί με τα παιδιά  το διαδραστικό βίντεο με τις ερωτήσεις (Το συνιστούμε).

Ακολούθησαν δραστηριότητες ενάντια στο διαδικτυακό εκφοβισμό και η δημιουργία συνεργατικής αφίσας έναντι στον διαδικτυακό εκφοβισμό.Τέλος οι μαθητές έπαιξαν ένα κουίζ που δημιουργήθηκε από τους εκαιδευτικούς του έργου το οποίο αποτέλεσε αντικείμενο συζήτησης στην τάξη, με σκοπό την προστασία των μαθητών μας από αυτή τη μορφή εκφοβισμού, η οποία αποτελεί επίσης μέρος της παιδείας στα μέσα μαζικής ενημέρωσης.

b8ab4afdf optbe933c9b7 1

Αξιολόγηση:

Για την αξιολόγηση του προγράμματος από τους μαθητές μας,  δημιουργήθηκε από την συνάδελφο Ευαγγελία Ταούλα  ένα γράφημα το οποίο,  όπως θα δείτε στην εικόνα, είναι ένα αντεστραμμένο τρίγωνο.  Οι μαθητές καλέστηκαν να απαντήσουν σε ερωτήσεις και να τις τοποθετήσουν στο ανάλογο επίπεδο. Καθώς το επίπεδο ανεβάινει τόσο η πληροφορία απομακρύνεται από την πραγματικότητα.

Το γράφημα αυτό παρουσιάστηκε από την Abbie Richards (ερευνήτρια παραπληροφόρησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης) και βασίζεται στο εκπαιδευτικό περιεχόμενο που δημιούργησε (διάγραμμα συνωμοσίας) (Schools Tackling Disinformation of European School Academy). Το γράφημα προσαρμόστηκε για τις ανάγκες του προγράμματός μας για τους μαθητές των συνεργαζόμενων σχολείων.

1236

Πατήστε πάνω στην εικόνα

c38b37527

Το συγκεκριμένο έργο “Literacy everywhere” ήταν ένα εξαιρετικό έργο με σπουδαία σημασιολογία για τους μαθητές μας. Η εκπαίδευση και η σωστή ενημέρωση επιβάλλεται πλέον ακόμα και στις πιο μικρές ηλικίες προκειμένου να μπορέσουν να προστατευτούν από τους κινδύνους και να αποκτήσουν εκείνες τις δεξιότητες που θα τους βοηθήσουν να χρησιμοποιούν σωστά το διαδίκτυο και όχι αυτό να τους χρησιμοποιεί.

Συγχαρητήρια σε όλους τους μαθητές του έργου για την συμμετοχή τους! 

280742849 3263347443901563 2312036108054359981 n

 

 

Κατηγορίες: Literacy everywhere, Γενικά, Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Etwinning. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *