
Στο νηπιαγωγείο οι δραστηριότητες που συσχετίζονται με τις φυσικές επιστήμες συνήθως προέρχονται από τυχαίες παρατηρήσεις φαινομένων από τα παιδιά ή σχεδιάζονται από τους εκπαιδευτικούς στα πλαίσια της επίτευξης καθορισμένων μαθησιακών στόχων.
Πραγματικά οι δραστηριότητες των φυσικών επιστημών που επί των πλείστoν διενεργούνται με ερωτήματα, υποθέσεις , παρατηρήσεις και πειράματα έχουν ιδιαίτερη απήχηση στα παιδιά καθώς η περιέργειά τους να γνωρίσουν τον κόσμο είναι αστείρευτη και οι απορίες άπειρες.
-Γιατί φυσάει; από πού έρχεται ο αέρας;
-Γιατί βρέχει;
-Τι είναι αυτό το μαύρο (σκιά) που με ακολουθεί συνέχεια;
Τις ίδιες απορίες έχει και ο φίλος μας ο Άκης ο Σπιτάκης, ο οποίος ανακαλύπτει ένα αέριο και θέλει να μας το παρουσιάσει μέσα από ένα πείραμα. Δείτε λοιπόν το παρακάτω βίντεο, προσέξτε πολύ καλά τις οδηγίες που σας δίνει ο μικρός βοηθός του και ξεκινήστε. Το μόνο που θα χρειαστείτε είναι ξύδι, μαγειρική σόδα , ένα γάντι και μαρκαδόρο (κατά προτίμηση ανεξίτηλο).
Σας περιμένουμε λοιπόν να γίνεται μικροί επιστήμονες και να μας φωτογραφίσετε το αποτέλεσμα του πειράματός σας (το φουσκωμένο γάντι ) μην ξεχάσετε να μας γράψετε και τι μπορεί να σκέφτεται έτσι φουσκωμένο που θα είναι! Περιμένουμε τις φωτογραφίες σας ως το Σάββατο.
Σημ: Μόλις τελειώσετε το πείραμά σας , ο Ακης σας έχει ετοιμάσει και ένα παιχνίδι εμπέδωσης. Θα το βρείτε κάτω από το βίντεο με τις οδηγίες.
Καλή Επιτυχία!!
Πηγές:
-Δαφέρμου, Χ., Κουλούρη, Π. & Μπασαγιάννη, Ε. (2006). Οδηγός νηπιαγωγού : εκπαιδευτικοί σχεδιασμοί, δημιουργικά περιβάλλοντα μάθησης Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. Αθήνα: Οργανισμός Εκδόσεως Διδακτικών Βιβλίων
Ραβάνης, Κ. (2003). Δραστηριότητες για το νηπιαγωγείο από τον κόσμο της ΦΥΣΙΚΗΣ. Αθήνα: Μεταίχμιο.