Κανάλι νέων (RSS Feed) του άρθρουΤρέχον άρθρο

Τι δήλωσε ο Υπουργός Παιδείας για διορισμούς, αναπληρωτές, σχολικούς συμβούλους και αξιολόγηση

Στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων αναφέρθηκε στην ορθότητα των επιλογών για τη στελέχωση νευραλγικών θέσεων για την MORFOTIKONΠαιδεία, επιλογών που συνδυάζουν αξιοκρατικά κριτήρια.

Για σχολικούς συμβούλους

Ο Νίκος Φίλης αναφέρθηκε και στο θεσμό των σχολικών συμβούλων, δηλώνοντας ότι “είμαστε σε μια διαδικασία επαναπροσδιορισμού του ρόλου και της φυσιογνωμίας του θεσμού των σχολικών συμβουλίων. Είναι μια διαδικασία, που θα γίνει δημοσία σε διάλογο και με την Πανελλήνια Ένωση των Σχολικών Συμβούλων και με τους προτεινόμενους αυτή τη στιγμή για τις θέσεις του συμβούλιο επιλογής, καθώς, επίσης, και με τα πανεπιστημιακά τμήματα της παιδαγωγικής. Είναι μια διαδικασία, η οποία είναι αναγκαία. Η κριτική που δεν αφορά πρόσωπα και δεν είναι το κύριο αυτό κι αν αφορά κάποια πρόσωπα σχολικών συμβούλων, αφορά την εμπειρία, που έχουμε από τη συνολική λειτουργία του θεσμού αυτού”.

Παράλληλα, ο Υπουργός τόνισε ότι δεν υπήρξη επίσπευση για τη θητεία των σχολικλων συμβούλων. “Έχει λήξει η θητεία των σημερινών σχολικών συμβούλων. Δεν προτρέξαμε, να βγάλουμε νέους σχολικούς συμβούλους. Έχουμε δώσει παράταση μέχρι τις 31/8/2016, δηλαδή μέχρι το τέλος της σχολικής χρονιάς, για την επιλογή των νέων σχολικών συμβούλων και ακούμε προτάσεις. Επαναλαμβάνω ότι δεν έχουμε αντίληψη, να κατεδαφίσουμε, χωρίς να υπάρχει μια συζήτηση, σχετικά με το τι θέλουμε, να οικοδομήσουμε. Αυτό είναι μια απόδειξη ότι δεν βιαζόμαστε και δεν κάνουμε επιλογές με κριτήρια, που δεν έχουν, να κάνουν με την ουσία των προτεινόμενων θεσμών και θέσεων. Δηλαδή, δεν ακολουθούμε την πεπατημένη της κομματικοποίησης” τόνισε ο Νίκος Φίλης.

Αξιολόγηση

Για την αξιολόγηση ο Νίκος Φίλης ανέφερε ότι “δεν έχουμε καταλήξει στον τρόπο που θα γίνει η κατά την άποψη του Υπουργείου αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου, είτε των σχολικών μονάδων, καταρχήν, είτε από κει και πέρα, όποια άλλη διαδικασία επιλέγει. Συνεπώς, δεν προτρέχουμε ούτε στο θέμα αυτό για το οποίο ερωτηθήκαμε”.

Ο Υπουργός δεν παρέλειψε να αναφέρει ότι  ένα αίσθημα ελευθερίας στους εκπαιδευτικούς επικρατεί από τις εκλογές του Ιανουαρίου και μετά. “Η εκπαίδευση δεινοπάθησε από τους σχεδιασμούς μιας κατ’ ευφημισμόν αξιολόγησης, η οποία απέβλεπε στην τιμωρία των εκπαιδευτικών και όχι στην ενίσχυσή τους, στην στερέωσή τους, στο δύσκολο έτσι κι αλλιώς και σε ιδιαίτερα δύσκολες επιπλέον συνθήκες, εκπαιδευτικό έργο που επιτελούν. Σας το λέω από εμπειρία, από συζήτηση με εκπαιδευτικούς που ανήκουν σε όλο το φάσμα των πολιτικών δυνάμεων, από τον Γενάρη και μετά του ’15, υπάρχει, έχει πνεύσει ένας άνεμος ελευθερίας ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς”.

Έμφαση έδωσε ο Υπουργός στη δημοκρατική λειτουργία του σχολείου, τη λειτουργία της σχολικής μονάδας στην βάση της συλλογικότητας,  τονίζοντας ότι “γιατί για εμάς ο σύλλογος των καθηγητών δεν είναι ένα διοικητικό όργανο, είναι κάτι περισσότερο. Είναι αυτός που με συλλογικό τρόπο και με προσωπική ευθύνη των συμμετεχόντων θα μπορεί να εμπνεύσει μια αποτελεσματική, σύγχρονη και δημοκρατική λειτουργία συνολικά του σχολείου, αυτό που ακούστηκε νωρίτερα ότι η εκπαίδευση είναι σχέσεις, βεβαίως, είναι σχέσεις σε πολλά επίπεδα εντός και εκτός του σχολείου, αλλά η σχέση αυτή, οι σχέσεις αυτές, είναι λογικό να αποδίδουν ενόσω δομούνται πάνω σε ένα πνεύμα δημοκρατίας και τολμώ να πω, και ελευθερίας στο σχολείο”.


Σε συνέντευξη τύπου ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, απάντησε σε ερωτήματα για τον τρόπο σύνταξης των πινάκων των αναπληρωτών και τους διορισμούς για το επόμενο σχολικό έτος.

Ο Υπουργός Παιδείας στις απαντήσεις του ανέφερε τα εξής για τον τρόπο προσλήψεων:

  • Είμαστε σε επαφή και με το Συμβούλιο της Επικρατείας για να δούμε το θέμα σχετικά με τον τρόπο των προσλήψεων.
  • Η ιδιοτυπία φέτος είναι ότι θα έχουμε, σύμφωνα με το Συμβούλιο της Επικρατείας, ενιαίους πίνακες για τις προσλήψεις αναπληρωτών και για το διορισμό μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού.
  • Για το Σεπτέμβριο θα έχουμε ενιαίους πίνακες, οι οποίοι θα λαμβάνονται υπόψη και το θέμα του ΑΣΕΠ. Όχι μόνο του ΑΣΕΠ.
  • Οι προσλήψεις θα γίνουν με σύστημα ΑΣΕΠ σίγουρα.
  • Ποιο θα είναι αυτό, είναι θέμα συζήτησης. Πώς δηλαδή θα αξιοποιηθεί η προϋπηρεσία των αναπληρωτών, τα κοινωνικά κριτήρια, τα ακαδημαϊκά και άλλα κριτήρια, είναι άλλο θέμα αυτό. Αλλά θα γίνουν όμως με σύστημα ΑΣΕΠ. Αυτό είναι σαφές.
  • Είμαστε σε διαβουλεύσεις και με τα συνδικάτα των εκπαιδευτικών, με τους φορείς και με τους αναπληρωτές, αλλά κυρίως είναι θέμα νομιμότητας με το Συμβούλιο της Επικρατείας.
  • Συνεπώς με ποιο τρόπο θα γίνουν οι διορισμοί και οι προσλήψεις, είναι θέμα που θα το δούμε συντόμως. Είμαστε σε διαβούλευση.
  • Αυτό αφορά τη φετινή χρονιά. Θα είναι μια μεταβατική περίοδος. Διότι το να γίνει οποιαδήποτε άλλη διαδικασία εκ βάθρων διαφορετική, είπατε το θέμα των εξετάσεων, αυτό θέλει τουλάχιστον ένα 8μηνο προπαρασκευής. Άρα εμείς μιλάμε για το μεταβατικό σύστημα φέτος. Και είμαστε σε συνεννόηση, επαναλαμβάνω, και με τους εκπαιδευτικούς φορείς.
  • Δεν μπορεί να υπάρξουν, όπως ρωτήθηκα, διαγωνισμός. Θα γίνει με την εποπτεία του ΑΣΕΠ η συγκρότηση των πινάκων των αναπληρωτών.
  • Θα έχουμε συζήτηση εξαντλητική. Υπάρχει σχέδιο που το έχουμε κουβεντιάσει και με την ΟΛΜΕ και με τη ΔΟΕ και έχει προχωρήσει σε καλό βαθμό.

Για προσλήψεις:

  • Σε σχέση με το ζήτημα των μόνιμων προσλήψεων. Συντόμως είμαστε έτοιμοι να γνωστοποιήσουμε ένα πλήρες σχέδιο για προσλήψεις 20.000 εκπαιδευτικών κλιμακωτά στην 3ετία που έχουμε αρχής γενομένης από φέτος. Το ζήτημα αυτό θα ενταχθεί και σε συζήτηση για τα δημόσια οικονομικά της χώρας. Είναι και αντικείμενο συζήτησης με τους θεσμούς, διότι όπως ξέρετε, η αξιολόγηση έχει το θέμα των δημοσιοοικονομικών μέσα και των διορισμών.
  • Σε κάθε περίπτωση φιλοδοξούμε και πιστεύουμε ότι θα το πετύχουμε. Αυτή τη μάχη δίνουμε. Δεν είναι τίποτα σίγουρο, αλλά τη δίνουμε από την πρώτη στιγμή, από τον Οκτώβριο αυτή τη μάχη, να σπάσει φέτος ο κύκλος της αδιοριστίας στην εκπαίδευση. Και να έχουμε τους πρώτους μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών μετά από πολλά χρόνια.
  • Είναι προφανές ότι τα οποιαδήποτε άλλα κενά υπάρξουν και θα υπάρξουν λόγω της μείωσης του αριθμού του μόνιμου προσωπικού, θα καλυφθούν με τους αναπληρωτές και αυτό είναι επίσης μια συζήτηση που έχει να κάνει με τη συνολική λειτουργία του σχολείου, προετοιμαζόμαστε με όλες τις αναγκαίες υπηρεσιακές μεταβολές, με τον προγραμματισμό το συγκεκριμένο. Για πρώτη φορά απ’ ό,τι γνωρίζουν και οι υπηρεσίες τόσο συγκεκριμένο προγραμματισμό ούτως ώστε, και αυτός είναι στόχος και δέσμευση από την πρώτη μέρα, το Σεπτέμβριο που θα ανοίξουν τα σχολεία, να ανοίξουν χωρίς τα προβλήματα, χωρίς τις επιβαρύνσεις που γνωρίζουμε όλα τα τελευταία χρόνια.

Trackback URL



Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *