Σε μια τάξη που εφαρμόζονται οι αρχές της Διαφοροποιημένης Παιδαγωγικής προσφέρουμε ποικιλία τεχνικών μέσω των οποίων τα παιδιά μπορούν να παρουσιάσουν τι έχουν μάθει από μια εκπαιδευτική διαδικασία. Στο συγκεκριμένο πρόγραμμα εκτός από την παρατήρηση, τις λίστες καταγραφής κ.ά., στα πλαίσια της συνδιδασκαλίας, αξιοποιήσαμε την τεχνική του κουκλοθεάτρου. Αξιοποιώντας τα μαθησιακά στυλ και τις προτιμήσεις κάποιων μαθητών που φοιτούν στο Τμήμα Ένταξης, (τμήμα 1 ) δημιουργήσαμε μικρές ομάδες ώστε να κατασκευάσουμε το κουκλοθέατρο και τις κούκλες που επέλεξαν τα παιδιά με βάση τα ενδιαφέροντά τους. Με αυτό τον τρόπο εργαστήκαμε πάνω στο σχεδιασμό και την χρονική αλληλουχία των βημάτων που πρέπει να ακολουθήσουμε για να κατασκευάσουμε το κουκλοθέατρο καθώς και την ενίσχυση της λεπτή κινητικότητας.
Έτσι, μαθητές που είναι πιο συνεσταλμένοι να αναπτύξουν την προφορική τους έκφραση μπροστά στην ολομέλεια, χρησιμοποιούν ως μέσω την κούκλα του κουκλοθεάτρου που έχουν κατασκευάσει οι ίδιοι για να παρουσιάσουν τον ήρωα και αργότερα το θεατρικό δρώμενο. Τα λεξιλόγιο εμπλουτίζεται με παιγνιώδη τρόπο, οι μαθητές νοιώθουν αποτελεσματικοί και ενισχύεται η αυτοεικόνα τους.
Απολαύστε την παράσταση στο παρακάτω βίντεο
Η Νηπιαγωγός του τμήματος ένταξης
Σοφία Πανταζίδου