Εγγραφές για το 2023-2024
Για το σχολικό έτος 2023-2024 οι εγγραφές στο Νηπιαγωγείο θα πραγματοποιηθούν από 1 έως 20 Μαρτίου 2023.
Οι εγγραφές γίνονται ηλεκτρονικά από τους ίδιους τους γονείς
- Εγγραφές μετά την 20η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται την έγκριση του Διευθυντή/ντριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
- Εγγράφονται στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2023-24, μαθητές γεννημένοι το 2018 και το 2019.
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΑΙΤΗΣΗ ΕΓΓΡΑΦΗΣ:
- ΑΙΤΗΣΗ ΓΟΝΕΑ/ΚΗΔΕΜΟΝΑ-ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΗΣ
Για την εγγραφή του νηπίου/προνηπίου ο γονέας/ κηδεμόνας πρέπει να ακολουθήσει τα εξής βήματα:
Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/) και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.
Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με την χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).
Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του. Για την υποβολή της αίτησης ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει διαδοχικά τα ακόλουθα:
α) τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου για το οποίο αιτείται την εγγραφή. Το σύστημα διαλειτουργεί με το Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool και παρέχει στον γονέα/κηδεμόνα λίστα των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή του μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα. Τα στοιχεία των τέκνων είναι συμπληρωμένα και ο γονέας/κηδεμόνας επιλέγει το τέκνο για το οποίο επιθυμεί να υποβάλει αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο η λίστα δεν περιλαμβάνει το τέκνο που επιθυμεί να εγγράψει, έχει τη δυνατότητα να εισάγει μόνος του τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου και να τεκμηριώσει τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας είτε με ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή,
β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας του, την οποία τεκμηριώνει αναρτώντας σε ψηφιακή μορφή εγγράφου σχετικό αποδεικτικό, όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο, ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,
γ) το ονοματεπώνυμο άλλου/λων τέκνου/ων, που φοιτά/τούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα, εφόσον υπάρχει/χουν και για το/τα οποίο/α θα χρειαστεί να προσκομίσει Βεβαίωση Φοίτησης από τον/την Διευθυντή/ρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας.
δ) εάν επιθυμεί τη φοίτηση του νηπίου/προνηπίου στο Προαιρετικό Ολοήμερο πρόγραμμα ή στο Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου ή/και στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής,
ε) τα στοιχεία των συνοδών των νηπίων/προνηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρηση τους από τη σχολική μονάδα και
στ) επιλέγει τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του νηπίου/προνηπίου».
ΠΡΟΣΟΧΗ: ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΤΕΛΙΚΗ ΥΠΟΒΟΛΗ ΤΗΣ ΑΙΤΗΣΗΣ, ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ Η ΣΥΝΑΙΝΕΣΗ ΤΟΥ ΕΤΕΡΟΥ ΓΟΝΕΑ ΜΕ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ.
ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΚΟΜΙΣΤΕΙ:
- Αίτηση εγγραφής ΑΝ ΕΠΙΘΥΜΕΙΤΕ το Προαιρετικό Ολοήμερο πρόγραμμα (13:00 -16:00) ή στο Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου (13:00 – 17:30) ή/και στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής.
- ΑΙΤΗΣΗ ΣΤΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ Ή ΣΤΟ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΜΕΝΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ
- Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, (Α.Δ.Υ.Μ.), συμπληρωμένο από τον γιατρό του παιδιού
- Βιβλιάριο Εμβολίων, του μαθητή/τριας, ή προσκόμιση άλλου στοιχείου, από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών. (παρ. 4, του άρθρου 6 του Π.Δ 79/2017 (Α ́ 109), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 4 α του άρθρου 44 του ν.4777/2021 (Α ́ 25).
- Υπεύθυνη δήλωση συναίνεσης του ετέρου γονέα
- Βεβαίωση Φοίτησης από τον/την Διευθυντή/ρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας εάν φοιτά σε αυτή άλλο τέκνο
- Πιστοποιητικό γέννησης του/της μαθητή/τριας, επίσημα μεταφρασμένο (μόνο για τους αλλοδαπούς μαθητές).
- Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. εφόσον υπάρχει, σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ΕΕΑ.
Μετά την υποβολή της αίτησης, ο γονέας/κηδεμόνας λαμβάνει ενημερώσεις στο κινητό τηλέφωνο που έχει δηλώσει κατά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησής του για την πορεία της. Εφόσον απαιτηθούν διορθώσεις, η αίτησή του επιστρέφεται στον ίδιο από το Νηπιαγωγείο, προκειμένου να τις πραγματοποιήσει. Έπειτα από τις σχετικές διορθώσεις, η αίτηση γίνεται «αποδεκτή».
Σε περιπτώσεις γονέων/κηδεμόνων που αδυνατούν να κάνουν χρήση της ηλεκτρονικής υπηρεσίας, η αίτηση μπορεί να γίνει με αυτοπρόσωπη παρουσία στο Νηπιαγωγείο. Για τον σκοπό αυτό ο/η Διευθυντής/ντρια ή Προϊστάμενος/νη του νηπιαγωγείου εισέρχεται στην ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) και καταχωρίζει την αίτηση σύμφωνα με τα δικαιολογητικά που του προσκομίζει ο γονέας/κηδεμόνας.
ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΕΓΓΡΑΦΗΣ ΣΤΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ
α. Στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα δύνανται να εγγράφονται οι μαθητές χωρίς προϋποθέσεις, σύμφωνα με όσα ορίζονται στη με αριθ. πρωτ. Φ7/124668/ΦΔ/Δ1/18-9-2020, σχετική εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ.
β. Προϋποθέσεις συμμετοχής μαθητών στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής (7:45-8:30):
- Στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής δικαίωμα συμμετοχής έχουν νήπια/προνήπια τα οποία είναι εγγεγραμμένα και φοιτούν στο προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα.
- Ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του Τμήματος Πρόωρης Υποδοχής είναι τα 5 νήπια/προνήπια.
- Ο χρόνος προσέλευσης στο συγκεκριμένο τμήμα είναι 7:45-8:00.
Πρόωρη αποχώρηση νηπίων/προνηπίων από το Ολοήμερο Πρόγραμμα δεν προβλέπεται
Τα Προνήπια που κατά το Σχολ. Έτος 2023-2024 θα φοιτήσουν ως
νήπια εγγράφονται αυτεπάγγελτα, σύμφωνα με την παρ. 5 του αρθρ. 6 του ΠΔ 79/2017 (Α’ 109). Ενημερώστε τη Σχ. Μονάδα σε περίπτωση επιθυμίας εγγραφής ή διαγραφής από το Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα.
- ΑΙΤΗΣΗ ΓΟΝΕΑ/ΚΗΔΕΜΟΝΑ-ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΗΣ
Απόκριες
Απόκριες ονομάζονται οι 3 εβδομάδες πριν από την Καθαρά Δευτέρα οπότε αρχίζει και η Σαρακοστή
Όπως συζητήσαμε η πρώτη εβδομάδα ονομάζεται Προφωνή επειδή παλιά διαλαλούσαν ότι αρχίζουν οι Απόκριες. Η δεύτερη εβδομάδα ονομάζεται Κρεατινή επειδή έτρωγαν κρέας με αποκορύφωμα την Τσικνοπέμπτη και η τρίτη ονομάζεται Τυρινή επειδή παλιά καταλάνωναν γαλακτοκομικά προιόντα για να προετοιμαστούν σιγά σιγά για την Σαρακοστή
Μιλήσαμε για τα έθιμα που ακολουθούν μέχρι και τώρα στις διάφορες περιοχές της Ελλάδας αναζητώντας πληροφορίες στο διαδίκτυο Παρακολουθήσαμε σχετικά βίντεο
Ακούσαμε και τραγουδήσαμε σχετικά τραγούδια
Παρακολουθήσαμε το παραμύθι της Τσορώνη <<η αλεπού η καπελού>>
Με διάφορα υλικά φτιάξαμε το δικό μας πρωτότυπο καπέλο και δραματοποιήσαμε με έναν διαφορετικό τρόπο το παραμύθι
Παρακολουθήσαμε το παραμύθι <<οι χρυσές σερπαντίνες>> του Τριβιζά και ζωγραφίσαμε
Ατομική εργασία κλόουν
Κατασκευάσαμε με χαρτόκουτο κλόουν και παίξαμε τον κλόουν που τρώει μπαλάκια
Μάσκες κλόουν
Την Τσικνοπέμπτη χορέψαμε τραγουδήσαμε και ψήσαμε για να αναβιώσουμε το έθιμο
Παρακολουθήσαμε το παραμύθι του αρλεκίνου και στη συνέχεια γίναμε και μεις αρλεκίνοι
Ντυθήκαμε Ινδιάνοι
Κατασκευάσαμε με ανακυκλώσιμα υλικά
Φτιάξαμε τους χαρταετούς μας για να τους έχουμε έτοιμους την Καθαρά Δευτέρα
Και διασκεδάσαμε στο αποκριάτικο πάρτι που κάναμε μαζί με το Δημοτικό Σχολείο στην αυλή .Μουσική, χορός, πλούσια εδέσματα με τη βοήθεια των γονέων , παιχνίδια , χαρά !!
Υπεύθυνα παιδιά- Υπερασπιστές ζώων
Ξεκινήσαμε το συγκεκριμένο εργαστήριο με ενθουσιασμό αφού είναι ένα θέμα προσφιλές για τα παιδιά
Στόχος του προγράμματος να κατανοήσουν την σχέση αλληλεξάρτησης ανάμεσα στον άνθρωπο και τα ζώα .Επίσης ότι ο άνθρωπος πρέπει να σέβεται τα ζώα και να έχει ευθύνη γιαυτά τηρώντας την διακήρυξη δικαιωμάτων των ζώων
Καλλιεργούνται οι εξής δεξιότητες
-Δεξιότητες μάθησης: Επικοινωνία, συνεργασία, κριτική σκέψη, δημιουργικότητα
-Δεξιότητες Ζωής: Κοινωνικές δεξιότητες, Ενσυναίσθηση και Ευαισθησία, Υπευθυνότητα
-Δεξιότητες του νου: δημιουργική, παραγωγική, ολιστική σκέψη, αναστοχασμός
-Ψηφιακές δεξιότητες
Ξεκινώντας ξανασυστηθήκαμε και ξαναθυμηθήκαμε τους κανόνες της ομάδας μας. Μιλήσαμε για τα συναισθήματά μας
Ενημερώθηκαν τα παιδιά για το θέμα που θα ασχοληθούμε και όλα είχαν κάτι να πουν για τα ζώα
Συζητήσαμε για την προσφορά των ζώων στον άνθρωπο και ποιά είναι αυτά που μας δίνουν
Επίσης τι προσφέρει ο άνθρωπος στα ζώα
Καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι υπάρχει μιά στενή κι αλληλένδετη σχέση ανάμεσα στα ζώα στον άνθρωπο και στο περιβάλλον
Παρατηρήσαμε κι επεξεργαστήκαμε τον πίνακα του Σαγκάλ <<Εγώ και το χωριό>> ο οποίος μας τονίζει τη σχέση αλληλεξάρτησης μεταξύ ανθρώπου και ζώων
Προσπαθήσαμε να δημιουργήσουμε τους δικούς μας πίνακες αποτυπώνοντας το μήνυμα που ήθελε να περάσει ο Σαγκάλ
Μιλήσαμε για το ζώο που θα ήθελε το κάθε παιδί να φροντίσει και το αιτιολογήσαμε. Ατομική εργασία
Σεβόμαστε τα ζώα και δεν τα υπερεκμεταλλευόμαστε
Να αντιληφθούν ότι η στάση σεβασμού απέναντι στα ζώα είναι μια στάση που ενισχύει το αίσθημα ευθύνης.
Τα παιδιά παρατηρούν, συγκρίνουν, σκέφτονται, συζητούν.
Και τα ζώα έχουν δικαιώματα-Μαθαίνουν τα άρθρα της οικουμενικής διακήρυξης των ζώων
Ατομική εργασία
Κάθε παιδί διαλέγει ένα δικαίωμα από την διακήρυξη και δημιουργούμε μία αφίσα με τίτλο <<Τα παιδιά προστατεύουν τα ζώα>>
Χριστούγεννα -Πρωτοχρονιά
Χριστούγεννα , η πιο όμορφη και αγαπημένη γιορτή ιδιαίτερα για τα παιδιά. Πολλές οι δραστηριότητες , οι κατασκευές μας , τα παραμύθια , ήθη κι έθιμα και άλλα , τα περισσότερα συγκεντρωμένα στο χρήσιμο εργαλείο thinklink όπου βρίσκονται εργασίες και υλικό συγκεντρωμένο συναδέλφων που έχουν κάνει εξαιρετική δουλειά
https://www.thinglink.com/card/1393097269259010050
https://www.thinglink.com/card/1392359383123361795
Στολίσαμε το δέντρο
Οι κατασκευές μας και τα δωράκια
Δραματοποίηση της γέννησης
Και βέβαια η Χριστουγεννιάτικη γιορτή μας που έγινε μαζί με το Δημοτικό Σχολείο αλλά δυστυχώς δεν υπάρχουν φωτογραφίες
Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική ..είναι απλώς μοναδική
Αρχικά ζητήσαμε από τα παιδιά να ζωγραφίσουν την οικογένειά τους και παρουσιάσαμε στην ολομέλεια την εργασία τους. Συζητήσαμε και εντοπίσαμε ομοιότητες και διαφορές
Παίξαμε ένα παιχνίδι αντιστοίχισης με τις ζωγραφιές μας από διάφορους τύπους οικογένειας ως πρώτη διερεύνηση
Καλέσαμε τα παιδιά να αναρωτηθούν << τι είναι οικογένεια>> Δημιουργήσαμε με τις απαντήσεις ένα ιστόγραμμα
Διαβάσαμε το παραμύθι <<η μονα-δική μου οικογένεια>> και συζητήσαμε για τις οικογένειες που αναφέρονται στο παραμύθι
ΠΕΣ ΜΑΣ ΠΙΓΚΟΥΙΝΕ (Συζήτηση για την πυρηνική οικογένεια )
Μας επισκέφτηκε ένα πιγκουινάκι από τον Νότιο Πόλο και μας ζήτησε να τον βοηθήσουμε στο πρόβλημά του , που ήταν ότι έλειπαν συχνά οι γονείς του κι αυτό ένοιωθε μόνο του
Τα παιδιά πρότειναν διάφορες λύσεις αλλά επικράτησε μία (να πάς να κάνεις παρέα με τα άλλα πιγκουινάκια μέχρι να έρθουν οι γονείς σου κι έτσι δεν θα νοιώθεις μοναξιά)
Ζωγραφίσαμε και δημιουργήσαμε μία αφίσα για το πως αισθάνεται ο πιγκουίνος μέσα στην οικογένειά του
ΠΕΣ ΜΑΣ ΛΥΚΕ (Συζήτηση για την εκτεταμένη οικογένεια)
Αυτή την εβδομάδα μας επισκέφτηκε ένα λυκάκι από το δάσος και μας ζήτησε να το βοηθήσουμε στο δικό του πρόβλημα που ήταν ότι τα αδέρφια του τον πειράζουν συνέχεια
Τα παιδιά προτείνουν διάφορες λύσεις και καταλήγουν ότι θα είναι προτιμότερο να πάει στο δωμάτιό του και να κάνει κάτι που τον ευχαριστεί δηλαδή να παίξει με τα παιχνίδια του η να ζωγραφίσει
Δημιουργήσαμε μία αφίσα για την εκτεταμένη οικογένεια και το πως αισθάνεται ο λύκος μέσα σε αυτή
ΠΕΣ ΜΑΣ ΚΑΓΚΟΥΡΩ (Συζήτηση για τη μονογονεική οικογένεια)
Τώρα μας επισκέφτηκε ένα καγκουρώ από την μακρινή Αυστραλία και μας ζήτησε βοήθεια για το δικό του πρόβλημα (η μαμά μου είναι συνέχεια κουρασμένη από τις δουλειές του σπιτιού και δεν ασχολείται μαζί μου, τι να κάνω)
Τα παιδιά σχεδόν όλα πρότειναν να βοηθήσει κι αυτό τη μαμά ώστε να τελειώσει πιο γρήγορα τις δουλειές κι έτσι να βρουν χρόνο να περάσουν
ΠΕΣ ΜΑΣ ΚΟΥΚΕ (Συζήτηση για τη θετή οικογένεια)
Μας επισκέφτηκε ένας κούκος που ζούσε με τη θετή του οικογένεια τη μαμά χελιδόνα και τον μπαμπά χελιδόνι σε μία μικρή φωλιά και μας ζήτησε βοήθεια για το πρόβλημά του ( δεν το παίζουν τα άλλα χελιδόνια γιατί είναι διαφορετικός από αυτά) Πολλές οι απαντήσεις αλλά καταλήξαμε ότι ας ήταν διαφορετικός , να πάει να βρει τα χελιδονάκια και να τους πει ότι θέλει να παίξει μαζί τους και ότι ξέρει πολύ ωραία παιχνίδια για να διασκεδάσουν. Τότε θα ενθουσιαστούν τα χελιδονάκια και θα θέλουν να παίζουν συνέχεια μαζί του
ΠΕΣ ΜΑΣ ΧΕΛΩΝΑΚΙ (Συζήτηση για τα ορφανά παιδιά)
Μας επισκέφτηκε μια χελωνίτσα και μας μίλησε για τον εαυτό της και τη ζωή της , ότι δηλ δεν έχει κανέναν , είναι μόνη της , δεν έχει ούτε μπαμπά ούτε μαμά και νοιώθει δυστυχισμένη .Ζητάει τη βοήθεια των παιδιών
Ακολουθεί συζήτηση για τα ορφανά παιδιά και για τα ιδρύματα που φροντίζουν αυτά τα παιδιά. Υπήρξε προβληματισμός και αρκετές ερωτήσεις από τη μεριά των παιδιών.
Στην ερώτηση << πως θα βοηθούσατε ένα παιδί ορφανό αν ερχόταν στο σχολείο μας>> οι απαντήσεις ήταν πολλές και συγκινητικές (<< θα το έκανα συνέχεια παρέα για να μη νοιώθει μόνο>> << θα του έδινα το φαγητό μου >> << θα του έλεγα αστεία για να του φύγει η λύπη>> << θα του γνώριζα τους φίλους μου για να τους κάνει κι αυτό φίλους>> κλπ)
Στο τέλος ζωγραφίσαμε το δικό μας σπίτι με τη δική μας οικογένεια και δίπλα ένα άλλο σπίτι που θα στεγάζει μία από τις οικογένειες που μάθαμε
Στη φάση της αξιολόγησης του προγράμματος όλα τα παιδιά είπαν ότι τους άρεσαν οι δραστηριότητες με τις οποίες ασχοληθήκαμε και μας ζητήθηκε να συνεχίσουμε να μιλάμε για τις οικογένειές μας και να μάθουμε περισσότερα για τα ορφανά παιδάκια (ήταν αυτό που τα προβλημάτισε περισσότερο)


















































































































































